Dat dus.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:43 schreef RunForrestRun het volgende:
Jullie zijn de nieuwe deskundigen GotC!
Wij van de minibrigade kijken naar jullie voor tips en adviezen.
Vergeet de meelurkers nietquote:Op dinsdag 8 april 2014 21:36 schreef GotC het volgende:
Mijnes is bijna 0.5!![]()
!
Maar even he. Wat moeten we nou zonder jullie, de deskundigen met gouden tips en nieuwe inzichten?
Je bent een blauwe, dus ik ga het maar ff niet ontkennenquote:Op dinsdag 8 april 2014 21:49 schreef Kyara het volgende:
Moraal van het verhaal; Kyara heeft altijd gelijk
Huuuuu!quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:43 schreef RunForrestRun het volgende:
Jullie zijn de nieuwe deskundigen GotC!
Wij van de minibrigade kijken naar jullie voor tips en adviezen.
Behalve ik want ik ga al jaaaaaaaaren mee als moeder.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:50 schreef -mandy- het volgende:
En de ervaringsdeskundigen van nu worden in het dreumestopic weer de nieuwelingen ...
Haha. Dan word jij een van de ervaringsdeskundigen in het dreumestopicquote:Op dinsdag 8 april 2014 21:55 schreef L-E het volgende:
[..]
Behalve ik want ik ga al jaaaaaaaaren mee als moeder.
Ik heb een meisjesprototype, maar toch ben ik best wat dingen kwijt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:54 schreef Moppert het volgende:
Ik heb ook nog wel een paar tips hoor. ik heb al een jongen en meisje prototype
Ik lees daar zelfs al een tijdje meequote:Op dinsdag 8 april 2014 22:00 schreef L-E het volgende:
Moet ik me vast gaan inlezen daar? Het voelt echt als een compleet andere wereld.
7a 8 maanden is nog geen dreumes. Maar die zullen vast een rammelaar leuk vinden.quote:Op woensdag 9 april 2014 03:11 schreef Sai het volgende:
Hey lieve papa's en mama's die nu hopelijk even rustig kunnen slapen. Voor een verhaal heb ik een vraagje. Een vader zit met z'n dochter van 7 a 8 maanden (heeft al een paar maanden geen borstvoeding meer) bij een tankstation, en wil iets te eten voor d'r halen. Ik las dat die Nutrilon verkopen, maar kon uit de productomschrijving niet echt halen wat het nou is, omdat er zoveel variaties zijn. Poeder in gekookt water en kant-en-klaar en voor nachtrust en pap en melk en weetikwat. Wat is
A. Het waarschijnlijkste product wat hij koopt? en
B. Zelfs al is het niet het waarschijnlijkste, is het enigszins realistisch als hij met kokend water uit de koffie- en theeautomaat aan de slag moet? Want dat vind ik wel een grappig beeld. (het is niet een heel goede papa)
Eventueel weet iemand misschien nog een speelgoedje wat hij bij een tankstation kan kopen dat die dreumes leuk vindt. Ik gok dat mijn vader vroeger een cassettebandje voor me had gekocht als ik niet stil te krijgen was op die leeftijd, maar ik heb een vaag vermoeden dat zelfs tankstations die niet meer aanbieden.
Ja zeker wel. Dat zou heel goed kunnen hoorquote:Op woensdag 9 april 2014 07:29 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat ik me ineens bedacht over de onrust en honger van T van de laatste tijd, hij is drie weken en een paar dagen. Zou hij aan regeldagen doen? Doen fleskindjes dat überhaupt?
Hier ook. Vanmorgen werd ik 8:15 vanzelf wakker terwijl Aiden nog lag te slapen. Die maakt mij meestal voor 7:30 wakker.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:12 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
die slapen lekker Nkkiwel fijn!
En regeldagen voor fleskindjes kan best volgens mij hoor..sowiezo is rond die leeftijd nogal wat onrust enzo.
Ben ik trouwens de enige die van die horror beelden in dr hoofd heeft als ze eerder wakker is als de baby s'morgens![]()
Het is voor F geen uitzondering dat ze een hele nacht doorslaapt en ook vaak dta ze pas wakker wordt als ik al aangekleed ben..en toch blijf ik dat houden, zo stom.
Ah jawel joh! En zo niet... dat zal hij je heus niet nadragenquote:Op woensdag 9 april 2014 09:20 schreef vencodark het volgende:
En ondertussen heb ik nog steeds geen cadeau voor Aiden omdat ik geen keus kan maken.![]()
Toch dat pianootje doen...of die tafel met bouwblokken...of een ander muziekding.
Blijft gokken of hij het leuk vindt.Ben zo bang dat hij er straks geen bal aan vindt.
Hoe oud is je baby dan?quote:Op woensdag 9 april 2014 09:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik zou denk ik voor de bouwblokken gaan, dat is toch meestal wel een hit
Ah ben dus niet de enigestom is dat he, waarom is dat toch zo. Als ik s'avonds voordat ik naar bed ga nog even bij ze ga kijken check ik ook altijd of ze nog ademhalen..voelt altijd een beetje stom, maar als ik het niet doe heb ik geen rust.
Naja het zal er wel bijhoren
Maar dat is zo zonde van het geld.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:26 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ah jawel joh! En zo niet... dat zal hij je heus niet nadragen
Ik heb een pop voor E gekocht, terwijl ze wel eens helemaal geen poppenmeisje zou kunnen zijnGokje, maar ik doe t met de beste bedoelingen omdat ik zelf zo van mijn pop hield
Maar dat is zo zonde van het geld.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:26 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ah jawel joh! En zo niet... dat zal hij je heus niet nadragen
Ik heb een pop voor E gekocht, terwijl ze wel eens helemaal geen poppenmeisje zou kunnen zijnGokje, maar ik doe t met de beste bedoelingen omdat ik zelf zo van mijn pop hield
Als ie er echt niet naar omkijkt kun je m altijd nog weer verkopen toch?quote:Op woensdag 9 april 2014 09:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar dat is zo zonde van het geld.![]()
Kost 40 euro.
5 maanden.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hoe oud is je baby dan?
Aiden is nu bijna een jaar (wauw) en ik check zelden meer of hij nog ademt. Ik ben nu gerust en wik hem niet eventueel wakker maken doordat ik bij hem ben gaan kijken.
Maar wat ik zei, als hij opvallend lang slaapt (ook 's middags ineens heel lang), dan denk ik er wel even aan. Dan ga ik wel kijken.
quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:35 schreef ymme het volgende:
Vandaag met Dex bij het cb geweest.
9 kilo en 70 cm. Mijn kleine grote vriendelijke reus.
En hij wordt met de dag leuker en leuker.......
Ik heb dat al wel een beetje gedaan, ook heel leuk om weer posts te lezen van de dames die hier al de grote baby's hadden toen ik binnenkwamquote:Op dinsdag 8 april 2014 22:00 schreef L-E het volgende:
Moet ik me vast gaan inlezen daar? Het voelt echt als een compleet andere wereld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ J & S
Het verschilt qua tong uitsteken. Hij doet het vrijwel de gehele dag door, de ene keer lijkt het als kokhalzen en de andere keer gewoon echt zn tong uitsteken. Ook drinkt hij vrij weinig omdat hij te misselijk is. Hij trekt ook hele lieve gezichtjes als een vissenmondje maar dat doet ie niet om lief te zijn maar omdat het hem dwars zit.quote:Op woensdag 9 april 2014 11:04 schreef Cwen het volgende:
Klap, reflux misschien? Maar kan ook heel erg kramp zijn ivm teveel melk. Dat hebben we hier ook gehad. Was niet tof. Warme kruik en tijd waren een beetje de oplossing, maar pas met 4 maanden was ze er vamaf.
Maar als hij z'n tong uitsteekt, hoe ziet dat er dan uit? Als kokhalzen?
Ahquote:Op woensdag 9 april 2014 11:09 schreef klaprooss het volgende:
Oke dan ga ik even rustig worden en bellen, anders zit ik jankend aan de telefoon
Oh precies wat jij zegt! Ik ben ook een beetje bang dat de huisarts niets wil doen. Ik heb zelf het 1 en ander al geprobeerd. JBPM op aanraden van het CB, werkt niet echt naar mijn idee. Hoofdeinde staat al omhoog maar het blijft hetzelfde voor mijn gevoel. Het half uur omhoog houden nou daar redden we het niet mee.quote:Op woensdag 9 april 2014 11:23 schreef Sylver_ het volgende:
Ik ben het meiden eens, tijd om naar de huisarts te gaan. Dit klinkt heel erg als mijn dochter toen ze nog geen medicatie kreeg voor verborgen reflux: tong uitsteken, onrustig drinken, vaak drinken (door het zuur krijgen ze last van de keel en melk verzacht het), niet neer kunnen leggen, kreunen, moeite met boeren, 'herkauwen'.
Mijn huisarts schrijft geen medicatie voor voor baby's (iig niet als ze nog zo klein zijn en iig niks tegen reflux) en wilde eerst andere dingen uitsluiten voordat ze me een doorverwijzing wilde geven naar een kinderarts.
Uiteindelijk dan toch die doorverwijzing gekregen en een week nadat we met de medicatie waren gestart merkte ik al een heel verschil.
Echt gaan hoor! En laat je niet afschepen met de dooddoener dat jullie elkaar nog moeten leren kennenJe voelt heel goed aan dat er iets is, luister naar dat gevoel
quote:Op woensdag 9 april 2014 11:09 schreef klaprooss het volgende:
Oke dan ga ik even rustig worden en bellen, anders zit ik jankend aan de telefoon
Goed dat je gebeld hebquote:Op woensdag 9 april 2014 11:35 schreef klaprooss het volgende:
Ah men! Ik kan om half 3 al terecht. Normaal is het een huisarts waar je minimaal 2 dagen moet wachten dus ben nu al een beetje blij!
Jullie horen zo hoe het gegaan is! En nogmaals bedankt! Jullie zijn lieverds
Met baby's en kleine kinderen, zijn ze meestal meegaander is mijn ervaring bij de huisarts.quote:Op woensdag 9 april 2014 11:35 schreef klaprooss het volgende:
Ah men! Ik kan om half 3 al terecht. Normaal is het een huisarts waar je minimaal 2 dagen moet wachten dus ben nu al een beetje blij!
Jullie horen zo hoe het gegaan is! En nogmaals bedankt! Jullie zijn lieverds
Werk er nu 4 jaar en pas vast contract gehad.quote:Op woensdag 9 april 2014 13:02 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
hoelang werk je daar al venco, en eerder hielden ze daar dus wel rekening mee? wel lullig dan dat het ineens niet meer kan met een nieuwe leidinggevende.
Wel fijn dat hij makkelijk is met vreemden, dat scheelt wel
Isa krijgt Omeprazol tegen reflux. Dat is voorgeschreven door de huisarts zonder dat hij haar heeft gezien, puur op basis van ons verhaal. Het is een vloeistof en we moeten haar met een spuitje 5ml geven 1x per dag. Volgens mijn HA kan dat al bij heel jonge baby's. Isa doet het er prima op en heeft geen last van bijwerkingen (verstopping en hoofdpijn).quote:Op woensdag 9 april 2014 11:28 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Oh precies wat jij zegt! Ik ben ook een beetje bang dat de huisarts niets wil doen. Ik heb zelf het 1 en ander al geprobeerd. JBPM op aanraden van het CB, werkt niet echt naar mijn idee. Hoofdeinde staat al omhoog maar het blijft hetzelfde voor mijn gevoel. Het half uur omhoog houden nou daar redden we het niet mee.
Hoe lang heeft het geduurd voordat je toch de doorverwijzing kreeg? En kan ik medicatie eisen? of een doorverwijzing? Ik wil niet nog een week moeten wachten. Ik wacht al 3 weken tot het minder begint te worden en het lijkt alleen maar erger te worden
jammer dat ze er geen rekening meer mee houden. Zeker als het wel mogenlijk is.quote:Op woensdag 9 april 2014 13:18 schreef vencodark het volgende:
[..]
Werk er nu 4 jaar en pas vast contract gehad.
Voorheen werkten ze mee maar gaven ze aan dat het moeilijk was.
Nu komen zij mij nog wel deels tegemoet maar dus niet geheel terwijl dat volgens mij wel kan.
En dus moet ik iets anders bedenken.
Oh dat geeft de burger weer moed!quote:Op woensdag 9 april 2014 13:23 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Isa krijgt Omeprazol tegen reflux. Dat is voorgeschreven door de huisarts zonder dat hij haar heeft gezien, puur op basis van ons verhaal. Het is een vloeistof en we moeten haar met een spuitje 5ml geven 1x per dag. Volgens mijn HA kan dat al bij heel jonge baby's. Isa doet het er prima op en heeft geen last van bijwerkingen (verstopping en hoofdpijn).
Maar als ik vragen mag, heb je wel eens een fles proberen te geven (ik neem aan van wel gezien JBPM), maar reageert hij daar ook zo heftig op?
En dat maar met 15 uur pw.quote:Op woensdag 9 april 2014 13:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
jammer dat ze er geen rekening meer mee houden. Zeker als het wel mogenlijk is.
en zeker als het eerder wel kon...altijd vervelend als een nieuwe leidinggevende ineens anders gaat handelen
Ja Isa sliep ook heel erg slecht. Altijd korte slaapjes en snachts was het een goede nacht als we er maar 3x uit hoefden. Sinds de medicatie slaapt ze vele malen beter. En ja, het kon heel erg per dag verschillen. Achteraf heb ik wel spijt dat we niet eerder naar de huisarts zijn gegaan, vooral voor onszelfquote:Op woensdag 9 april 2014 13:32 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Oh dat geeft de burger weer moed!
Ja bij een flesje gaat het ook nog niet goed. Ten eerste pakt hij de fles nog niet naar behoren waardoor hij ook weer veel lucht hapt en ook na een flesje is er misselijkheid en onrust. Hij drinkt ook niet onwijs veel uit het flesje rond de 40 cc en dat is het matje, meer wil hij niet (net als bij de borst, na 3 min aan de borst is het klaar).
Hij is nu redelijk rustig (thank god! zal je altijd zien als je naar de huisarts gaat), wel hazenslaapjes van een half uur en dan weer wakker, hij lijkt wat relaxter dan afgelopen dagen (mag ook wel na 3 nachten 2 uur slaap en overdag ook maar af en toe een slaapje)
Is dat ook een reflux dingetje? Dat het per dag verschilt?
Ook nergens in Den Haag? Ik kom het met liefde brengen..quote:Op woensdag 9 april 2014 17:18 schreef klaprooss het volgende:
We zijn terug! Diagnose: Reflux volgens het boekje!
Huisarts was heel lief! Zag echt dat ik er doorheen zit en al van alles heb geprobeerd, ze stelde direct voor om even telefonisch te overleggen met de dienstdoende kinderarts van het ziekenhuis.
Ik hoorde m zeggen, "Nee hoor geen onderzoek nodig, dit klinkt als reflux volgens het boekje.. geen twijfel mogelijk!"
Super blij dat we direct zo goed geholpen zijn, beetje jammer dat de apotheek ons laat zitten.
Medicijn is nergens op voorraad in R'dam. "oh u wilde het medicijn het liefst vandaag hebben?" nee domme doos ik laat graag mn baby een dag extra pijn lijden.
Morgen dus pas aan de slag, dit gaat nog een zware dag/nacht worden
Ik vroeg ook al kan je niet zoeken buiten rotterdam, al rij ik 2 uur het zal me een worst wezen.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:19 schreef GotC het volgende:
[..]
Ook nergens in Den Haag? Ik kom het met liefde brengen..
Fijn van je duidelijke HA
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |