Ja, zo zijn er ook extremistische paragnosten, astrologen, liberalen en communisten. Als het bestaat, dan is er een extremistische vorm van.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:23 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Goh er zijn wel 'extremistische' atheïsten die quasi even veel 'bekeringsdrang' hebben als sommige gelovigen dat hebben.
Ik ben zelf agnost en vind het prima als iemand anders een ander idee heeft, maar ik hoef ook niet constant te horen dat ik in God moet geloven of dat God onzin is en zeker niet bestaat.
Mijn punt exact. Vaak word dit door de "gematigde atheisten" toch goedgekeurd en word de schuld aan de gelovigen gegeven dat ze beledigd zijn. Daarom probeer ik mensen hier bewust van te maken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:23 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Goh er zijn wel 'extremistische' atheïsten die quasi even veel 'bekeringsdrang' hebben als sommige gelovigen dat hebben.
Ik ben zelf agnost en vind het prima als iemand anders een ander idee heeft, maar ik hoef ook niet constant te horen dat ik in God moet geloven of dat God onzin is en zeker niet bestaat.
Die maken mensen af. Tientallen, soms honderden of duizenden tegelijk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:22 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Hetzelfde als de extreme Islam
Dat volk dat in Afrika homohaat propageert?quote:of het extreme Christendom.
Zie jij echt overeenkomsten tussen religieuze haat en intolerantie en wat internetters die god een bespottelijk concept vinden?quote:Mensen die de isntelling hebben "Ik heb gelijk, iedereen moet dat inzien en wie dat niet inziet is minder waard dan ik"
Ja, kom op... Als ze zo hysterisch gaan overdrijven is het ook wel heel makkelijk om je gekwetst te voelen.quote:[..]
Het probleem zit hem in het gebrek aan respect. Voor moslims is hun profeet belangrijker dan hun moeder. En het waren niet simpele plaatjes, dat weet je zelf ook.
Ik ging pas de Koran lezen. Binnen een bladzijde of 15 had ik al minstens vijf keer gelezen dat ik eeuwig moest fikken en soortgelijke ellende. Ik ben overigens niet in woede ontstoken, ik heb geen mensen uitgefoeterd, niemand aangevallen, geen aanslag gepleegd, niks. Nou ja, ik heb geconstateerd dat het best een naar boek is. Als die constatering beledigend is... Dat is dan maar zo.quote:Verder moet je er misschien wat beter op letten. Gelovigen worden wel degelijk constant beledigd.
Als je dat soort atheïsten dat soort dingen wil horen zeggen, dan moet je er al echt naar op zoek gaan. Om dat soort dingen constant te horen moet je heel rare dingen doen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:23 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ja, dat doen ze omdat ze menen het alleenrecht op de waarheid te hebben.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die maken mensen af. Tientallen, soms honderden of duizenden tegelijk.
inderdaad.quote:[..]
Dat volk dat in Afrika homohaat propageert?
Ik zie de overeenkomst dat ze allen denken de enige te zijn die de waarheid heeft en iedere andersdenkenden als minderwaardig beschouwen en menen het recht te hebben die personen te beledigen.quote:[..]
Zie jij echt overeenkomsten tussen religieuze haat en intolerantie en wat internetters die god een bespottelijk concept vinden?
Hysterisch overdrijven? Waarom niet gewoon het respect op brengen de dingen die voor anderen heilig zijn niet te beledigen?quote:[..]
Ja, kom op... Als ze zo hysterisch gaan overdrijven is het ook wel heel makkelijk om je gekwetst te voelen.
Heb je hem in het Arabisch gelezen? Ik heb hem nu namelijk voor me en in de eerste 15 bladzijdes heb ik niet 1 keer gelezen dat ik eeuwig moest fikken.quote:[..]
Ik ging pas de Koran lezen. Binnen een bladzijde of 15 had ik al minstens vijf keer gelezen dat ik eeuwig moest fikken en soortgelijke ellende. Ik ben overigens niet in woede ontstoken, ik heb geen mensen uitgefoeterd, niemand aangevallen, geen aanslag gepleegd, niks. Nou ja, ik heb geconstateerd dat het best een naar boek is. Als die constatering beledigend is... Dat is dan maar zo.
Misschien dat jij het niet door hebt omdat je het met ze eens bent, maar het is ontzettend vervelend. Ik heb vaker een atheist met bekeringsdrang gezien dan een jehova's getuige. En ik woon om de hoek bij de koninkrijkszaal voor jehova's.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als je dat soort atheïsten dat soort dingen wil horen zeggen, dan moet je er al echt naar op zoek gaan. Om dat soort dingen constant te horen moet je heel rare dingen doen.
Waarom niet het respect opbrengen om mensen gewoon te laten zeggen wat ze willen, en het van je af te laten glijden? Als ik je moeder een hoer zou noemen, sta je toch ook niet een dag later scheldend en tierend bij mij op de stoep?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:34 schreef Smack-a-jack het volgende:
Hysterisch overdrijven? Waarom niet gewoon het respect op brengen de dingen die voor anderen heilig zijn niet te beledigen?
Oké. Ik zie eigenlijk vrijwel uitsluitend enorme verschillen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:34 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Ja, dat doen ze omdat ze menen het alleenrecht op de waarheid te hebben.
[..]
inderdaad.
[..]
Ik zie de overeenkomst dat ze allen denken de enige te zijn die de waarheid heeft en iedere andersdenkenden als minderwaardig beschouwen en menen het recht te hebben die personen te beledigen.
Waarom zou je dingen opzoeken die je beledigend vindt? En waarom zou iemand wél respect moeten opbrengen voor jouw geloofsuitingen, terwijl jij geen enkel respect lijkt te hebben voor mensen die hun ongeloof willen uiten?quote:[..]
Hysterisch overdrijven? Waarom niet gewoon het respect op brengen de dingen die voor anderen heilig zijn niet te beledigen?
Dan is het ineens een heel ander boek?quote:[..]
Heb je hem in het Arabisch gelezen?
De eerste 15 bladzijden lijken me prima te doen, dus succes.quote:Ik heb hem nu namelijk voor me en in de eerste 15 bladzijdes heb ik niet 1 keer gelezen dat ik eeuwig moest fikken.
Hmja, dat is helaas verder eigenlijk nergens te merken.quote:Ik lees wel dat elk vers begint met : In de naam van god, de meest barmhartige, de meest vergevingsgezinde.
Wie heeft het over geweld? Als jij mijn moeder een hoer noemt, zou ik beledigd zijn. Zou je het raar vinden als ik je dan ook uitscheld?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waarom niet het respect opbrengen om mensen gewoon te laten zeggen wat ze willen, en het van je af te laten glijden? Als ik je moeder een hoer zou noemen, sta je toch ook niet een dag later scheldend en tierend bij mij op de stoep?
Er kan altijd wel iemand beledigd zijn over iets. Moeten ze lekker zelf weten, ze mogen me ook respectloos noemen. Maar dat mag nooit leiden tot geweld. Geweld is een teken van onmacht. En voor mij spreekt er heel veel onmacht uit wanneer een gelovige niet met argumenten zijn standpunt kan verdedigen.
dat magquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Oké. Ik zie eigenlijk vrijwel uitsluitend enorme verschillen.
Pardon? Ik zoek geen dingen op die ik beledigend vind. Ik word er mee doodgegooid. Ik kan geen nieuwssite openen of ik zie mensen kankeren over gelovigen.quote:[..]
Waarom zou je dingen opzoeken die je beledigend vindt? En waarom zou iemand wél respect moeten opbrengen voor jouw geloofsuitingen, terwijl jij geen enkel respect lijkt te hebben voor mensen die hun ongeloof willen uiten?
Er zijn meerdere vertalingen die verschillende dingen zeggen. De enige manier om de echte betekenis ervan te kennen is door het boek in het Arabisch te lezen.quote:[..]
Dan is het ineens een heel ander boek?
??quote:[..]
De eerste 15 bladzijden lijken me prima te doen, dus succes.
Dan heeft wat jij zegt verder ook nergens mee te maken.quote:[..]
Hmja, dat is helaas verder eigenlijk nergens te merken.
Dan lijkt het eerder op brainwashing. The good old "als je het maar vaak genoeg hoort, zal het wel waar zijn". Geldt voor de meeste religies, denk ik.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:34 schreef Smack-a-jack het volgende:
Ik lees wel dat elk vers begint met : In de naam van god, de meest barmhartige, de meest vergevingsgezinde.
Gezien de wetgeving in veel Arabische landen denk ik dat het een stuk erger is in het Arabisch.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:50 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Wie heeft het over geweld? Als jij mijn moeder een hoer noemt, zou ik beledigd zijn. Zou je het raar vinden als ik je dan ook uitscheld?
[..]
dat mag
[..]
Pardon? Ik zoek geen dingen op die ik beledigend vind. Ik word er mee doodgegooid. Ik kan geen nieuwssite openen of ik zie mensen kankeren over gelovigen.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe jij tot de conclusie bent gekomen dat ik geen enkel respect lijk te hebben voor mensen die hun ongeloof willen uiten? Dat heb ik namelijk nooit gezegd. Is dat weer zo'n aanname die je hebt over gelovigen?
[..]
Er zijn meerdere vertalingen die verschillende dingen zeggen. De enige manier om de echte betekenis ervan te kennen is door het boek in het Arabisch te lezen.
[..]
??
[..]
Dan heeft wat jij zegt verder ook nergens mee te maken.
Jij klaagt over het feit dat erin staat dat sommigen zullen branden in de hel. Dat elk vers met barmhartige en vergevingsgezinde begint betekent dat veel niet zullen branden in de hel.
Maar ik zie al dat een normale discussie met jou niet mogelijk is.
Nee. Ik zie dan ook niet in waarom ik dat zou doen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:50 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Wie heeft het over geweld? Als jij mijn moeder een hoer noemt, zou ik beledigd zijn. Zou je het raar vinden als ik je dan ook uitscheld?
Lief van je.quote:[..]
dat mag
O. Dat is wel gek. Ik kan juist heel veel nieuwssites openen zonder gekanker op gelovigen te lezen. Sterker nog: ik zou heel bewust moeten zoeken naar gekanker op gelovigen wil ik het wél vinden.quote:[..]
Pardon? Ik zoek geen dingen op die ik beledigend vind. Ik word er mee doodgegooid. Ik kan geen nieuwssite openen of ik zie mensen kankeren over gelovigen.
Het komt er wel op neer. Als jij een opvatting beledigend vindt, dan mag die niet geuit worden. Ja toch?quote:Ik ben trouwens wel benieuwd hoe jij tot de conclusie bent gekomen dat ik geen enkel respect lijk te hebben voor mensen die hun ongeloof willen uiten? Dat heb ik namelijk nooit gezegd.
Ik heb over gelovigen maar een aanname: ze geloven in dingen die niet bestaan.quote:Is dat weer zo'n aanname die je hebt over gelovigen?
Vandaar dat vrijwel geen enkele moslim de Koran ooit gelezen heeft.quote:[..]
Er zijn meerdere vertalingen die verschillende dingen zeggen. De enige manier om de echte betekenis ervan te kennen is door het boek in het Arabisch te lezen.
O, nu ineens toch weer geen hel?quote:[..]
??
[..]
Dan heeft wat jij zegt verder ook nergens mee te maken.
Jij klaagt over het feit dat erin staat dat sommigen zullen branden in de hel. Dat elk vers met barmhartige en vergevingsgezinde begint betekent dat veel niet zullen branden in de hel.
Hmja, zo gaat dat een beetje met veel gelovigen. Altijd maar respect eisen, gekwetst zijn, maar altijd weglopen als er iemand een andere opvatting heeft, want, daar gaan we weer: dat is respectloos. Of zo.quote:Maar ik zie al dat een normale discussie met jou niet mogelijk is.
Hoe zou het komen dat zoveel mensen een absolute bloedhekel aan gelovigen beginnen te krijgen?quote:[..]
Dat is meer een algehele tendens van onverdraagzaamheid.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:04 schreef Toefjes het volgende:
Hoe zou het komen dat zoveel mensen een absolute bloedhekel aan gelovigen beginnen te krijgen?
Dit. Laatst was de koning van Saudi Arabië boos uit Frankrijk vertrokken en meteen staan de handelsbetrekkingen op scherp.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:46 schreef datismijnmening het volgende:
Terechte klacht(oid)
En ook die kamervragen altijdwat denken ze nou dat de machtigste moslim ineens zijn mening gaat veranderen omdat Fransje Timmersmans de ambassadeur op de thee vraagt
Canada.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:22 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Een olierijk land dat niet extremist is?
Waar o waar?
Noorwegenquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:22 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Een olierijk land dat niet extremist is?
Waar o waar?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |