abonnement Unibet Coolblue
pi_139687901
quote:
19s.gif Op woensdag 7 mei 2014 18:18 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

:9 Je doet alsof een webshop een heel gecompliceerd iets is, dat valt ook wel weer mee.

Je hebt alleen flexibiliteit nodig om al die seo meuk handelbaar te houden op een lange termijn.
Ehm, wij werken met een team van een man of 10 ongeveer een jaar aan 1 webshop, en dan gebruiken we ook nog eens een enterprise product, maar goed als jij denkt dat een webshop iets simpels is....

Vandaar dat met mensen als jou de kwaliteit van 99 procent van de webshops bedroevend is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 8 mei 2014 @ 08:11:21 #152
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_139687976
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waarom je uberhaupt Magento zou gebruiken is me een raadsel, ik heb het ooit wel eens bekeken, wat een bagger zeg, alleen al de honderden zo niet duizenden files waarmee je te maken hebt. :')
Yep, ik heb nu ook 2 shops in Magento moeten maken, het is ook best wel bagger. ;(
En dan heb je waarschijnlijk nog niet naar de database gekeken, een standaardinstallatie heeft 348 (!!!) tabellen. :'( Je kan ook niet even een simpel importscriptje voor producten ofzo schrijven want dan moet je dus in superveel tabellen shit wegschrijven. :')
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_139687995
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:11 schreef mstx het volgende:

[..]

Yep, ik heb nu ook 2 shops in Magento moeten maken, het is ook best wel bagger. ;(
En dan heb je waarschijnlijk nog niet naar de database gekeken, een standaardinstallatie heeft 348 (!!!) tabellen. :'( Je kan ook niet even een simpel importscriptje voor producten ofzo schrijven want dan moet je dus in superveel tabellen shit wegschrijven. :')
Veel tabellen zegt niet alles, maar 348 is idioot, ik heb ooit in 1999 mijn eigen webshop geschreven die vrij uitgebreid was, en toen kwam ik volgens mij op een tabel of 25, overigens ook wel eens met een database gewerkt van boven de 1000 tables :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  FOK!mycroftheld donderdag 8 mei 2014 @ 08:23:07 #154
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_139688090
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:12 schreef raptorix het volgende:

[..]
overigens ook wel eens met een database gewerkt van boven de 1000 tables :D
Ik mag toch hopen dat er goede documentatie beschikbaar was voor dat monster. Het grootste aantal tables dat ik ooit heb gezien zal ergens rond de 100 liggen. De documentatie was helaas erg beperkt en ik moest zelf uit gaan zoeken welke tables met elkaar te linken waren en op welke velden. Velden hadden, om het nog erger te maken, veelal onduidelijke namen wat dit gedoe er niet makkelijker op maakte. Heeft me erg veel tijd gekost om dat ding in kaart te brengen en alsnog te beschrijven.
pi_139688127
quote:
11s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:23 schreef bondage het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat er goede documentatie beschikbaar was voor dat monster. Het grootste aantal tables dat ik ooit heb gezien zal ergens rond de 100 liggen. De documentatie was helaas erg beperkt en ik moest zelf uit gaan zoeken welke tables met elkaar te linken waren en op welke velden. Velden hadden, om het nog erger te maken, veelal onduidelijke namen wat dit gedoe er niet makkelijker op maakte. Heeft me erg veel tijd gekost om dat ding in kaart te brengen en alsnog te beschrijven.
Dit was de global product database van Ericson, zat op zich goed en logisch in elkaar, maar alles wat ook maar bekend was qua producten van Ericsson zat in dat ding, opzich als je gewend bent met complexe databases kom je er best goed uit, zaten wel wat vervelende dingen in, omdat zoveel applicaties er van gebruik maakten was men heel huiverig op changes, dus maakte men al snel weer een nieuw table aan. Zo waren er een stuk of 8 tables met regions/landen wat het niet echt mooi maakte.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 8 mei 2014 @ 08:33:34 #156
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_139688200
Zolang de tabellen en kolommen maar logische namen hebben. Opencart heeft bijv. ook 115 tabellen maar daar heb ik de documentatie nog nooit voor nodig gehad. Veel simpeler kan het ook niet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
oc_product
oc_product_attribute
oc_product_description
oc_product_discount
oc_product_filter
oc_product_image
oc_product_option
oc_product_option_value
oc_product_profile
oc_product_recurring
oc_product_related
oc_product_reward
oc_product_special
oc_product_to_category
oc_product_to_download
oc_product_to_layout
oc_product_to_store
Al vaak importscriptjes gemaakt om producten te importeren vanuit csv/xml/db en dat was zo gedaan.

Ter vergelijking, Magento:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
catalog_product_bundle_option
catalog_product_bundle_option_value
catalog_product_bundle_price_index
catalog_product_bundle_selection
catalog_product_bundle_selection_price
catalog_product_bundle_stock_index
catalog_product_enabled_index
catalog_product_entity
catalog_product_entity_datetime
catalog_product_entity_decimal
catalog_product_entity_gallery
catalog_product_entity_group_price
catalog_product_entity_int
catalog_product_entity_media_gallery
catalog_product_entity_media_gallery_value
catalog_product_entity_text
catalog_product_entity_tier_price
catalog_product_entity_varchar
catalog_product_flat_1
catalog_product_index_eav
catalog_product_index_eav_decimal
catalog_product_index_eav_decimal_idx
catalog_product_index_eav_decimal_tmp
catalog_product_index_eav_idx
catalog_product_index_eav_tmp
catalog_product_index_group_price
catalog_product_index_price
catalog_product_index_price_bundle_idx
catalog_product_index_price_bundle_opt_idx
catalog_product_index_price_bundle_opt_tmp
catalog_product_index_price_bundle_sel_idx
catalog_product_index_price_bundle_sel_tmp
catalog_product_index_price_bundle_tmp
catalog_product_index_price_cfg_opt_agr_idx
catalog_product_index_price_cfg_opt_agr_tmp
catalog_product_index_price_cfg_opt_idx
catalog_product_index_price_cfg_opt_tmp
catalog_product_index_price_downlod_idx
catalog_product_index_price_downlod_tmp
catalog_product_index_price_final_idx
catalog_product_index_price_final_tmp
catalog_product_index_price_idx
catalog_product_index_price_opt_agr_idx
catalog_product_index_price_opt_agr_tmp
catalog_product_index_price_opt_idx
catalog_product_index_price_opt_tmp
catalog_product_index_price_tmp
catalog_product_index_tier_price
catalog_product_index_website
catalog_product_link
catalog_product_link_attribute
catalog_product_link_attribute_decimal
catalog_product_link_attribute_int
catalog_product_link_attribute_varchar
catalog_product_link_type
catalog_product_option
catalog_product_option_price
catalog_product_option_title
catalog_product_option_type_price
catalog_product_option_type_title
catalog_product_option_type_value
catalog_product_relation
catalog_product_super_attribute
catalog_product_super_attribute_label
catalog_product_super_attribute_pricing
catalog_product_super_link
:')
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_139688440
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan een goede webshop?
Ik snap niet dat jij zegt dat een goede webshop niet in een halfjaar te bouwen is, weet niet op welk slakken tempo jij typt, maar beetje webshop valt ECHT wel in een halfjaar te ontwikkelen. Maar goed, voor de ene is goed goed en de ander slecht! *)

Oh en je zegt dat jullie met 10 man werken, mooi man, zal wel een extreem uitgebreid product zijn, met bergen met opties etc.. wat een gemiddelde webshop dus niet nodig heeft, lijkt mij.
En als jij zegt dat 99% niet goed is, zowww dan kunnen we beter maar stoppen met internetten want er zijn zoveel webshops geschreven door 1 persoon, die zijn dus bij deze allemaal uitermate slecht..
Just say hi!
pi_139688536
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:51 schreef Chandler het volgende:

[..]

Ik snap niet dat jij zegt dat een goede webshop niet in een halfjaar te bouwen is, weet niet op welk slakken tempo jij typt, maar beetje webshop valt ECHT wel in een halfjaar te ontwikkelen. Maar goed, voor de ene is goed goed en de ander slecht! *)

Oh en je zegt dat jullie met 10 man werken, mooi man, zal wel een extreem uitgebreid product zijn, met bergen met opties etc.. wat een gemiddelde webshop dus niet nodig heeft, lijkt mij.
En als jij zegt dat 99% niet goed is, zowww dan kunnen we beter maar stoppen met internetten want er zijn zoveel webshops geschreven door 1 persoon, die zijn dus bij deze allemaal uitermate slecht..
Natuurlijk kun je wel een webshop bouwen in een halfjaar, maar we hadden het over een goede webshop, maar mijn punt blijft dat het onzin is om zelf webshops te gaan bouwen, verspilling van tijd en geld, want het loont gewoon niet, er zijn zat prima producten op de markt waarbij men 10.000 uren heeft geinvesteerd om het te optimaliseren, daar kan je gewoon niet tegen op werken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 8 mei 2014 @ 08:58:35 #159
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_139688542
quote:
19s.gif Op woensdag 7 mei 2014 18:18 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

:9 Je doet alsof een webshop een heel gecompliceerd iets is, dat valt ook wel weer mee.

Je hebt alleen flexibiliteit nodig om al die seo meuk handelbaar te houden op een lange termijn.
De functionaliteit van een webshop is snel te maken. Tis een CMS met een Ogone koppeling. Echter heb je ook te maken met wat werkt prettig voor de gebruiker. Alles is te maken. Maar ben het met raptor eens dat je ook flink moet investeren in je product als je een goede bruikbare shop wilt hebben. Werkende prototypes zijn een, goed werkende eindproducten zijn een ander verhaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door slacker_nl op 08-05-2014 10:00:36 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_139688684
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:57 schreef raptorix het volgende:
Natuurlijk kun je wel een webshop bouwen in een halfjaar, maar we hadden het over een goede webshop, maar mijn punt blijft dat het onzin is om zelf webshops te gaan bouwen, verspilling van tijd en geld, want het loont gewoon niet, er zijn zat prima producten op de markt waarbij men 10.000 uren heeft geïnvesteerd om het te optimaliseren, daar kan je gewoon niet tegen op werken.
Is het absoluut geen onzin, als iedereen dacht zoals jij zaten we nog steeds te internetten op een modem en moesten we downloaden vanaf bbsjes...

Juist doordat mensen zelf dingen proberen te maken leert men, kijkt men dingen van elkaar af. Ik heb zat sites ontwikkeld die NOOIT het daglicht hebben gezien, waarom, onvrede van mijn kant over het product wat ik had gemaakt, niet goed genoeg, maar heb ook zat sites wel afgemaakt die ik zo kon 'kopen' ipv zelf te schrijven, maar juist het zelf schrijven is vaak veel leuker dan het moeten werken met bv magento/wordpress/etc.

Het is jou mening dat het verspilling van geld en tijd is, ik verspeel ook veel tijd met vissen, uren aan de waterkant en totaal NIETS doen... god wat een verspilling van 'energie en geld'.. maar ik geniet er wel op en top van, leer iedere keer wat... dat heb je niet als je dingen gaat toevoegen aan bestaande producten, je hebt geen flauw idee wat er allemaal in het systeem gebeurd, hebt weinig controle over plus je leert niet hoe het allemaal in elkaar zit. Ik snap best dat je kiest voor pakketten die al bestaan, maar snap niet dat je het afraad om het zelf te maken.. zeg maar..

quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:58 schreef slacker_nl het volgende:
De functionaliteit van een webshop is snel te maken. Tis een CMS met een Ogone koppeling. Echter heb ook te maken met wat werkt prettig voor de gebruiker. Alles is te maken. Maar ben het met raptor eens dat je ook flink moet investeren in je product als je een goede bruikbare shop wilt hebben. Werkende prototypes zijn een, goed werkende eindproducten zijn een ander verhaal.
Ik ben het ook met je eens, maar meeste webshops hoeven geen detail tree, of bergen met opties, die willen producten aanbieden om te verkopen, met betaal mogelijkheid, klanten database... je kunt het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt, maar het is in mijn ogen de uitdaging om het allemaal zelf te schrijven.
Daarom zie je ook bergen met mensen zelf blogs schrijven, vroeger gastenboeken etc maken... waarom? omdat het leuk is om het zelf te doen.. ipv iets te gebruiken wat van een ander is.
Just say hi!
  donderdag 8 mei 2014 @ 09:22:38 #161
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_139688970
Qua educational value heb ik er geen bezwaar tegen. Maar we hebben het hier over bedrijven, dan zijn de belangen anders en liggen ze niet bij het 'leren', maar winst maken.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 8 mei 2014 @ 09:31:05 #162
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_139689122
Alsof het de klant iets interesseert of je het leuk vindt en er wat van leert. Die wil gewoon zo snel en zo goedkoop mogelijk zijn nieuwe shop online hebben. Als die dan moet kiezen tussen het gebruik van een bestaande oplossing (die zich al heeft bewezen) waar alle functionaliteit in zit die hij nodig heeft, of een custom iets wat from scratch wordt gebouwd, 5x zo veel tijd kost en allerlei kinderziektes heeft is de keuze vaak snel gemaakt.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  † In Memoriam † donderdag 8 mei 2014 @ 10:02:13 #163
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_139689871
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

ASP? C#/.net
quote:
nopCommerce is a fully customizable shopping cart. It's stable and highly usable. nopCommerce is an open source ecommerce solution that is ASP.NET (MVC) based with a MS SQL 2008 (or higher) backend database.
Staat op hun site.
Carpe Libertatem
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:06:20 #164
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_139689953
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:02 schreef Boze_Appel het volgende:

Staat op hun site.
ASP.NET uses the multi-language abilities of the .NET Common Language Runtime, allowing Web pages to be coded in VB.NET, C#, J#, Delphi.NET, Chrome, etc.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_139689969
Het kan nog wel eens vies tegenvallen wat er aan 'goede' webshops op de markt is. Veel van ditsoort producten zijn ofwel proprietary met alle beperkingen van dien, ofwel van moeilijk belabberde kwaliteit. Als je echt een op maat gesneden oplossing zoekt, is beiden vaak geen optie en is inhouse ontwikkelen vaak echt de beste keus.
pi_139690071
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:07 schreef Chandler het volgende:

[..]

Is het absoluut geen onzin, als iedereen dacht zoals jij zaten we nog steeds te internetten op een modem en moesten we downloaden vanaf bbsjes...

Juist doordat mensen zelf dingen proberen te maken leert men, kijkt men dingen van elkaar af. Ik heb zat sites ontwikkeld die NOOIT het daglicht hebben gezien, waarom, onvrede van mijn kant over het product wat ik had gemaakt, niet goed genoeg, maar heb ook zat sites wel afgemaakt die ik zo kon 'kopen' ipv zelf te schrijven, maar juist het zelf schrijven is vaak veel leuker dan het moeten werken met bv magento/wordpress/etc.

Het is jou mening dat het verspilling van geld en tijd is, ik verspeel ook veel tijd met vissen, uren aan de waterkant en totaal NIETS doen... god wat een verspilling van 'energie en geld'.. maar ik geniet er wel op en top van, leer iedere keer wat... dat heb je niet als je dingen gaat toevoegen aan bestaande producten, je hebt geen flauw idee wat er allemaal in het systeem gebeurd, hebt weinig controle over plus je leert niet hoe het allemaal in elkaar zit. Ik snap best dat je kiest voor pakketten die al bestaan, maar snap niet dat je het afraad om het zelf te maken.. zeg maar..

[..]

Ik ben het ook met je eens, maar meeste webshops hoeven geen detail tree, of bergen met opties, die willen producten aanbieden om te verkopen, met betaal mogelijkheid, klanten database... je kunt het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt, maar het is in mijn ogen de uitdaging om het allemaal zelf te schrijven.
Daarom zie je ook bergen met mensen zelf blogs schrijven, vroeger gastenboeken etc maken... waarom? omdat het leuk is om het zelf te doen.. ipv iets te gebruiken wat van een ander is.
Iets doen omdat je het leuk vind of om te leren is heel wat anders dan professioneel een site ontwikkelen, daarnaast kan ik zeggen dat ik juist heel erg voor vooruitgang ben, en daarom liever nieuwe dingen ontwikkel dan het wiel opnieuw uitvinden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_139690081
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:02 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

[..]

Staat op hun site.
ASP is niet te vergelijken met ASP.NET , ongeveer zelfde om java te vergelijken met javascript.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_139690088
Dan denken we niet hetzelfde, dat kan hoor ;) ik zou het liefst het wiel opnieuw uitvinden, is veel stoerder dan de spaken poetsen! *) _O_
Just say hi!
pi_139690107
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:07 schreef KomtTijd... het volgende:
Het kan nog wel eens vies tegenvallen wat er aan 'goede' webshops op de markt is. Veel van ditsoort producten zijn ofwel proprietary met alle beperkingen van dien, ofwel van moeilijk belabberde kwaliteit. Als je echt een op maat gesneden oplossing zoekt, is beiden vaak geen optie en is inhouse ontwikkelen vaak echt de beste keus.
Het probleem met inhouse ontwikkelen is dat je een product aan het maken bent, dat is een compleet andere tak van sport dan het verlenen van een dienst.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_139690129
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:12 schreef Chandler het volgende:
Dan denken we niet hetzelfde, dat kan hoor ;) ik zou het liefst het wiel opnieuw uitvinden, is veel stoerder dan de spaken poetsen! *) _O_
Het gaat erom wat het nut is, ik denk dat het veel nuttiger is om nieuwe features van bijvoorbeeld een opensource project te ontwikkelen, profiteren ook nog meer mensen van.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_139690156
I agree, maar vaak (zeker in jou geval) zal alleen het bedrijf er van kunnen genieten en niet de 'open source' wereld :) en in mijn geval is dat wel zo, praktisch alles wat ik schrijf is open source! *)
Just say hi!
  † In Memoriam † donderdag 8 mei 2014 @ 10:14:47 #172
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_139690164
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

ASP is niet te vergelijken met ASP.NET , ongeveer zelfde om java te vergelijken met javascript.
Allebei meuk, dus prima te vergelijken. :P
Carpe Libertatem
pi_139690224
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:14 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Allebei meuk, dus prima te vergelijken. :P
Naja, laat ik niet gaan bashen in het PHP topic ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_139690278
Wees vrij rap, tis hier toch meer slowchat... dan praten over 'php op zich' ;)
Just say hi!
pi_139690372
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:19 schreef Chandler het volgende:
Wees vrij rap, tis hier toch meer slowchat... dan praten over 'php op zich' ;)
Ik heb gewoon slechte ervaringen met PHP, nu zal ik de laatste zijn die zal beweren dat er slechte talen zijn, want zelfs in een goede taal kun je slecht programmeren, maar ik vind het in PHP gewoon omslachtig, probeer maar eens c# in visual studio met Resharper en er zal een wereld voor je open gaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')