abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 17 mei 2015 @ 13:01:03 #151
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_152674146
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2015 12:58 schreef Toto69 het volgende:

[..]

^O^
Laat je hem nog iets van excuses aanbieden aan het slachtoffer, of iets anders? Of focus je je alleen op eerst maar eens clean worden?
Ik zou eerst de focus op clean laten worden leggen, aangezien een excuus anders waarschijnlijk niet echt gemeend is. Hierna mag hij die man gaan bezoeken met een gemeend excuus!
pi_152674693
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2015 01:42 schreef Toto69 het volgende:
Kickje

Een nieuw dilemma.

1. Er breekt een nieuwe wereldoorlog uit en Nederland wordt bezet. Ontsnappen is vrijwel onmogelijk, en al snel word je gedwongen om een keuze te maken. Je moet óf de rest van de oorlog (en hoe lang deze duurt, weet niemand) in een strafkamp werken waar je elke dag 15 uur lang zware arbeid moet verrichten als een slaaf, óf je krijgt een kogel door je hoofd en je leven is direct ten einde. Welke van de twee opties kies je, en waarom? Een toelichting is altijd leuker dan alleen een kort en bondig antwoord.
Doe maar de kogel.
  zondag 17 mei 2015 @ 13:32:57 #153
319979 Fok-it
All is well
pi_152674928
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 10:15 schreef Fopje het volgende:
Werken. Misschien ben je er na een jaartje al af.

Denk dat meer mensen wel voor werken zouden kiezen als ze écht de keuze zouden krijgen.
Dit ja.

Zou nooit voor de kogel kiezen. Het kan sneller voorbij zijn dan gedacht.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 17 mei 2015 @ 13:34:52 #154
319979 Fok-it
All is well
pi_152674982
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 13:01 schreef noodgang het volgende:

[..]

Ik zou eerst de focus op clean laten worden leggen, aangezien een excuus anders waarschijnlijk niet echt gemeend is. Hierna mag hij die man gaan bezoeken met een gemeend excuus!
Inderdaad. En uit huis gooien heeft totaal geen enkel nut want dan heb je binnen 6 maanden een dakloze junk als zoon terwijl je op jonge leeftijd nog prima kan afkicken
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 17 mei 2015 @ 13:37:05 #155
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_152675041
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 11:45 schreef Toto69 het volgende:
^O^

Dilemma:

Je bent vader/moeder van een 16-jarige zoon. Sinds een paar maanden misdraagt deze zich echter behoorlijk; hij komt veel te laat thuis na het uitgaan, geeft een te grote mond en uiteindelijk kom je erachter dat hij aan de harddrugs zit en zelfs een verslaving ontwikkeld heeft. Op een dag, na het uitgaan, komt de politie aan de deur. Je zoon is betrokken geweest bij een zware mishandeling. Hij en vier anderen hebben een 72-jarige man ernstig mishandeld omdat deze zei dat ze moesten stoppen met het slopen van fietsen. Je zoon wordt meegenomen naar het politiebureau. De maat is onderhand wel een keer vol.

Wat doe je? Zet je je zoon uit huis? Stuur je hem naar een afkickkliniek? Of iets anders? Een toelichting maakt het leuker en biedt mogelijkheden voor onderlinge discussies (dat is een beetje de bedoeling zelfs)
Iets anders. Ik zou hem eerst hulp laten zoeken in een "vrijblijvende" omgeving. In de zin van een psycholoog en in de tussentijd het gebruik 'gedogen'. Dat klinkt vreemd, maar als het mijn kind is heeft het geen zin om hem naar een afkick kliniek te sturen. Dan is het effectiever om eerst het onderliggende probleem (de oorzaak waarom hij harddrugs gebruikt) naar boven te halen. Als dat bekend is, dan kunnen we praten over een afkickkliniek. Eerder niet, want dan dringt het toch niet door en verwacht ik dat het een korte termijn oplossing is.

Als dat allemaal achter de rug is, dan moet hij het goedmaken met de 72-jarige man. Zoals iemand eerder zei: het moet wel gemeend zijn.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  roze zondag 17 mei 2015 @ 13:44:54 #156
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_152675303
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 13:01 schreef noodgang het volgende:

[..]

Your beauty never ever scared me.
  zondag 17 mei 2015 @ 13:47:01 #157
430335 Willoow
Ik haat jullie
pi_152675373
quote:
^O^

Dilemma:

Je bent vader/moeder van een 16-jarige zoon. Sinds een paar maanden misdraagt deze zich echter behoorlijk; hij komt veel te laat thuis na het uitgaan, geeft een te grote mond en uiteindelijk kom je erachter dat hij aan de harddrugs zit en zelfs een verslaving ontwikkeld heeft. Op een dag, na het uitgaan, komt de politie aan de deur. Je zoon is betrokken geweest bij een zware mishandeling. Hij en vier anderen hebben een 72-jarige man ernstig mishandeld omdat deze zei dat ze moesten stoppen met het slopen van fietsen. Je zoon wordt meegenomen naar het politiebureau. De maat is onderhand wel een keer vol.

Wat doe je? Zet je je zoon uit huis? Stuur je hem naar een afkickkliniek? Of iets anders? Een toelichting maakt het leuker en biedt mogelijkheden voor onderlinge discussies (dat is een beetje de bedoeling zelfs)
Niks.
Though those that are betrayed do feel the treason sharply, yet the traitor stands in worse case of woe.
  zondag 17 mei 2015 @ 13:50:48 #158
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_152675500
Dat is trouwens niet echt een dilemma he Toots :+
pi_152675547
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 13:50 schreef Maraca het volgende:
Dat is trouwens niet echt een dilemma he Toots :+
Vind ik wel. Het dilemma is of je je zoon op straat zet, of in een internaat plaatst, of wat dan ook. In elk geval; of je hem laat vallen, of hem steunt en helpt. En ja, ik geloof oprecht dat er mensen zijn die hem zouden laten vallen in zo'n situatie.
pi_152675557
Maar goed, zal er later vanmiddag nog wel één bedenken, voor elk wat wils :+
  zondag 17 mei 2015 @ 13:56:03 #161
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_152675675
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 13:52 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Vind ik wel. Het dilemma is of je je zoon op straat zet, of in een internaat plaatst, of wat dan ook. In elk geval; of je hem laat vallen, of hem steunt en helpt. En ja, ik geloof oprecht dat er mensen zijn die hem zouden laten vallen in zo'n situatie.
Probleem is alleen dat je te maken hebt met de Nederlandse wet. Zover ik weet kun je een 16-jarige niet op straat zetten :P Dan had je beter de leeftijd kunnen verhogen en het een voor de wet volwassen kind dat nog thuis woont kunnen maken :Y Voor een 16-jarige ben je gewoon verantwoordelijk als ouder
pi_152678208
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 13:56 schreef Maraca het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat je te maken hebt met de Nederlandse wet. Zover ik weet kun je een 16-jarige niet op straat zetten :P Dan had je beter de leeftijd kunnen verhogen en het een voor de wet volwassen kind dat nog thuis woont kunnen maken :Y Voor een 16-jarige ben je gewoon verantwoordelijk als ouder
Zal straks een neiuwe posten
pi_152678958
quote:
^O^

Dilemma:

Uit huis zetten kan niet zomaar bij een 16 jarige vanwege zorgplicht. Ik zou waarschijnlijk heel veel informatie op gaan zoeken over deze situatie en over de mogelijkheden die ik heb. Zou hem graag kapotslaan maar dat is hypocriet en het zou mijn zoon zijn dus ja. Ik zou alles proberen te doen om hem nog zo hard mogelijk te laten straffen en hem te laten inzien wat hij heeft gedaan, op welke manieren weet ik niet precies, daarvoor zou ik o.a. opzoeken en praten met mensen. Als hij 18 is en niet veranderd is kan hij oprotten. Het is namelijk niet zo dat ik mijn kinderen zo zou opvoeden dat ze dat zouden doen dus als ze zo ziek geboren zijn nou eenmaal dan heb ik niks meer met hen. Wat is het nut ervan om een kind te hebben als ze alleen slecht zijn en in niks op je lijken? (en ja die vraag kan heel slecht opgevat worden maar ik neem aan dat sommige mensen het idee erachter wel begrijpen). Dit is getypt terwijl ik op dit moment nog geen kind heb dus misschien gemakkelijk om dit zo neer te zetten, maar ik heb mijn best gedaan om me in te leven en over na te denken.
Fylax is op televisie geweest
pi_152679289
En ja mijn reactie lijkt zo extreem ook vooral gezien de andere reacties. Maar koppel je zoon los alszijnde je zoon en je krijgt de kopschoppers waar iedereen van walgt op televisie. En dat is dan jouw zoon. En je liefde voor hem maakt het blijkbaar zoveel minder erg dat je hem naar een afkickkliniek stuurt en hem excuses laat maken. Zo kan ik niet denken. Waar is de liefde voor een onschuldige 72 jarig persoon die ernstig wordt mishandeld in alle verhalen?
pi_152683051
^O^

Een nieuwe dan, op veler verzoek van Maraca ;)

Dilemma:

Je vriendin/jijzelf raakt ongewenst zwanger. Je hebt wél een stabiele relatie, maar financieel wordt het vrij lastig om het kind te geven wat het nodig heeft. Wat doe je? Pleeg je abortus, of houd je het kind alsnog? En indien je het kind houdt, hoe ga je dat financieel aanpakken?
  zondag 17 mei 2015 @ 17:09:10 #166
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_152683094
Als ik niet in staat ben om het kind een fatsoenlijke jeugd te geven, zou ik het weg laten halen. :)
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_152683148
Deze kan leuk worden, ik ben vooral benieuwd wie het kind tóch zou houden wegens bepaalde redenen (religie, cultuur, whatever)
pi_152683189
Ik zou het houden. 'vrij lastig' geeft de ruimte om op te lossen. Blijkbaar wel te doen met inzet. Iedereen heeft in principe recht op een basisuitkering. Misschien niet ideaal voor een kind maar een kind tot 5 jaar heeft nou ook niet bepaald playstations nodig ofzo dus ja. Denk dat je als ouder er vooral de last van hebt en niet zozeer het kind als je het kind voor opstelt en het dus best goed te doen is
pi_152683291
Houden, en maar zien hoe we de eindjes aan elkaar gaan breien. Helemaal kansloos is het niet ("vrij lastig"), dus ik (en vriend, als hij dat ook wilt) zou er het beste van proberen te maken.
  zondag 17 mei 2015 @ 17:18:35 #170
395200 deadprez
One more rail
pi_152683397
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 17:07 schreef Toto69 het volgende:
^O^

Dilemma:

Je vriendin/jijzelf raakt ongewenst zwanger. Je hebt wél een stabiele relatie, maar financieel wordt het vrij lastig om het kind te geven wat het nodig heeft. Wat doe je? Pleeg je abortus, of houd je het kind alsnog? En indien je het kind houdt, hoe ga je dat financieel aanpakken?
Abortus natuurlijk.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  zondag 17 mei 2015 @ 17:18:56 #171
430335 Willoow
Ik haat jullie
pi_152683408
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 17:07 schreef Toto69 het volgende:
^O^

Dilemma:

Abortus.
Though those that are betrayed do feel the treason sharply, yet the traitor stands in worse case of woe.
pi_152683454
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 17:18 schreef deadprez het volgende:

[..]

Abortus natuurlijk.
BABYMOORDENAARRR!!!!!
  zondag 17 mei 2015 @ 17:20:25 #173
395200 deadprez
One more rail
pi_152683464
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2015 17:20 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

BABYMOORDENAARRR!!!!!
:D
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_152749808
Dilemma van de dag:

Je loopt in de stad en ziet even verderop een bejaarde vrouw wiens zakken gerold worden door twee jongens. Het lijkt erop dat verder niemand het ziet, de politie is in geen velden of wegen te bekennen en de vrouw heeft niets door. De jongens versnellen hun pas om zo snel mogelijk met de buit weg te komen. Wat doe je? Ga je erachteraan, in de wetenschap dat ze mogelijk een mes o.i.d. bij zich hebben? Mocht je in de buurt kunnen komen, dan kun je wellicht een foto maken van de jongens, en dat kan de politie weer helpen. Of spreek je ze aan? Of doe je niets - het is immers niet jouw portemonnee -. Extra info: de twee jongens zijn beide rond de 1,70 lang en hebben een mager postuur.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 18:41:38 #175
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_152757118
Proberen een foto te maken van de jongens en met de bejaarde vrouw naar de politie gaan. Er achteraan gaan zou ik niet durven, ik ga niet met mijn leven spelen voor een portemonnee.
pi_152757716
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 18:41 schreef schrijfveer het volgende:
Proberen een foto te maken van de jongens en met de bejaarde vrouw naar de politie gaan. Er achteraan gaan zou ik niet durven, ik ga niet met mijn leven spelen voor een portemonnee.
^O^
Goed dat je iig wel iets zou ondernemen
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:06:13 #177
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_152760889
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 18:56 schreef Toto69 het volgende:

[..]

^O^
Goed dat je iig wel iets zou ondernemen
Klinkt misschien stom, maar voor zo'n bejaarde mevrouw of meneer vind ik dat net een beetje erger, omdat ze zo'n makkelijke prooien voor dieven en oplichters zijn. Niet dat ik anderen niet zou helpen overigens :P
pi_152760929
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:06 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Klinkt misschien stom, maar voor zo'n bejaarde mevrouw of meneer vind ik dat net een beetje erger, omdat ze zo'n makkelijke prooien voor dieven en oplichters zijn. Niet dat ik anderen niet zou helpen overigens :P
^O^
pi_152762386
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 18:41 schreef schrijfveer het volgende:
Ze zijn klein van postuur en hebben zonder twijfel een bepaald soort hoodie aan en een petje op. Kan de politie met een foto, vooral als je geen gezichten goed in beeld krijgt omdat ze weglopen?
  dinsdag 19 mei 2015 @ 21:25:38 #180
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_152766021
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ze zijn klein van postuur en hebben zonder twijfel een bepaald soort hoodie aan en een petje op. Kan de politie met een foto, vooral als je geen gezichten goed in beeld krijgt omdat ze weglopen?
Niet geschoten is altijd mis. Wie weet zijn er mensen die de daders uit de vage beelden toch nog herkennen. Bij Opsporing Verzocht zijn de beelden soms ook onduidelijk.
pi_155146860
WAAR BLIJVEN DE DILEMMA'S TOOT?
  Trouwste user 2022 woensdag 12 augustus 2015 @ 19:49:04 #182
7889 tong80
Spleenheup
pi_155156911
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:28 schreef Vanillekwark het volgende:
WAAR BLIJVEN DE DILEMMA'S TOOT?
Hij zei het echt : 'Toooooot.' :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')