abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138616487
Hey allemaal even een vraagje,

Heeft er iemand ervaring met een turbo kitje op een peugeot 206
er zit nu een 1.4 motortje in vind het wel geinig om er een pssttt geluidje op te maken....

Voordat er mensen gaan roepen je er geen verstand van en je weet niet wat het gaat kosten....

Heb vrij veel ervaring op het gebied van tunen dus dat komt wel goed...

Nu zit het zodat ik weer een hobby project zocht in de richting van een supra of skyline.. maar het meisje kan en wil geen afscheid nemen van haar 1e autotje en leek me leuk om er een widebody kit op te zetten en hem een nieuw wit kleurtje te geven de motor is zogoed als nieuw en heeft een lage km stand vandaar dat ik geen 2.0 liter in wil bouwen maar een turbokitje en laag afgesteld is voldoende ik heb gegoogled maar kan er vrijweinig over vinden

alvast bedankt en hoop op beetje reacties waar ik wat aan kan hebben ..
pi_138616928
Typische usernaam weer.

Het is mij overigens niet duidelijk, of je voor het vermogen gaat of alleen voor het geluid. Voor het geluid van wastegate, zijn er goedkopere alternatieven dan een complete turbo erop te monteren.

Wanneer je voor het vermogen gaat, vergeet niet dat je ook de ECU moet remappen. Iets waar velen (ikzelf ook niet) geen verstand van hebben.
  maandag 7 april 2014 @ 17:10:18 #3
404847 Zeetakje
wat niet rekt dat scheurt wel
pi_138616937
Over wat voor een turbokit hebben we het? Merk, prijs, etc.

Tevens, áls je aan het beunen gaat, blijf dan in godsnaam van Skylines en Supra's af. (Als je die tenminste kan betalen want dat betwijfel ik)
pi_138616985
quote:
er zit nu een 1.4 motortje in vind het wel geinig om er een pssttt geluidje op te maken....
quote:
Heb vrij veel ervaring op het gebied van tunen
:')

Als je echt meer vermogen wil: neem een 206 RC blok. Waarom veel meer geld in een 1.4 motor steken die met een beetje overdruk gelijk gaat detoneren.
pi_138617325
Verder dan 0.2/0.3 bar ga je niet kunnen, ga je verder dan pingel je de boel door het plafond heen.
ja je kan je compressie verlagen etc etc etc.

Kortom gaat je veel geld kosten, als je er zoveel over wist had je geen topic geopend.

ik ga toch wel een lijstje voor je maken:
1. turbo/IC/slangen en olie/KVS leidingen.
2. custom made manifold en DP
3. Piggyback EFI omdat je eigen ECM geen maps heeft om met overdruk om te kunnen gaan
4. alles inbouwen (kost je VEEL tijd en geld)
5. dan mappen, jij kan dat niet (weet ik zeker) en dat gaat ook veel tijd en geld kosten.
6. ik vergeet vast wel eea.

En dan heb je 30pk meer (MAX) :') , go for it, wel een project-topic maken hé?

[ Bericht 11% gewijzigd door eXplorer1 op 07-04-2014 17:25:52 ]
life happens while you're pusing the throttle.
pi_138618016
quote:
99s.gif Op maandag 7 april 2014 16:59 schreef civicforlive het volgende:
Hey allemaal even een vraagje,

vind het wel geinig om er een pssttt geluidje op te maken....

Heb vrij veel ervaring op het gebied van tunen dus dat komt wel goed...

leek me leuk om er een widebody kit op te zetten en hem een nieuw wit kleurtje te geven

:') :') :')

sjonnie alert!!!
Volgens mij heb je alleen ervaring met polyester en plamuur... :')
pi_138618843
Sow..bovenstaande reacties gaan weer lekker..

Wat is vrij veel ervaring met tunen?
pi_138619266
Trekken die zuigertjes, drijfstangen en lagers het wel met een turbo? :?
pi_138619508
quote:
9s.gif Op maandag 7 april 2014 18:13 schreef Gummiebeer het volgende:
Trekken die zuigertjes, drijfstangen en lagers het wel met een turbo? :?
Met minimale druk heel misschien als het blokkie niet al teveel km's heeft gemaakt (en dan nog met goed onderhoud)
Veel meer als de eerder genoemde 25/30 pk winst zal er ook niet uit te halen zijn..kosten baten gezien is het vrij nutteloos.
pi_138619560
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:19 schreef Charged het volgende:

[..]

Met minimale druk heel misschien als het blokkie niet al teveel km's heeft gemaakt (en dan nog met goed onderhoud)
Veel meer als de eerder genoemde 25/30 pk winst zal er ook niet uit te halen zijn..kosten baten gezien is het vrij nutteloos.
Dacht ik al. Dan kan TS toch beter chiptunen? Zal dan maar een schamele 10-15pk opleveren maar voor de langere duur een betere optie.
Oh wacht..het ging om het pssjjtt geluid..tja.
pi_138619645
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 18:21 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Dacht ik al. Dan kan TS toch beter chiptunen? Zal dan maar een schamele 10-15pk opleveren maar voor de langere duur een betere optie.
Met een 1.4 zou ik uberhaupt niet veel doen persoonlijk maar dat is ieder zijn ding.
(Inruilen tegen een 205 gti,wel de 1.9)
pi_138619668
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:23 schreef Charged het volgende:

[..]

Met een 1.4 zou ik uberhaupt niet veel doen persoonlijk maar dat is ieder zijn ding.
(Inruilen tegen een 205 gti,wel de 1.9)
:Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
Schaars goed maar ohzo leuk! ^O^
pi_138620424
Gewoon een compressor in de koffer dan een luchtspuit in je inlaat en als je gas geeft lucht er in spuiten.. kosten 60 euro..
Bij de gamma..
pi_138620503
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:47 schreef DutchOven het volgende:
Gewoon een compressor in de koffer dan een luchtspuit in je inlaat en als je gas geeft lucht er in spuiten.. kosten 60 euro..
Bij de gamma..
Gaat niet, beetje motor trekt 800cfm oid, dat levert die compressor bij lange na niet.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_138620592
Hij kan et toch proberen... Kan hij weer iets doen ...
pi_138620615
Had je een paar jaar geleden niet zoiets van een fluitje oid welke je in het eindstuk kon schroeven voor een "turbo" geluid?

Edit,gevonden...
http://www.autostyle.nl/c(...)uk/uitlaatfluit.html

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2014 18:54:06 ]
pi_138620849
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:52 schreef Charged het volgende:
Had je een paar jaar geleden niet zoiets van een fluitje oid welke je in het eindstuk kon schroeven voor een "turbo" geluid?

Edit,gevonden...
http://www.autostyle.nl/c(...)uk/uitlaatfluit.html
Best wel sneu eigenlijk. :')
pi_138620856
Voor de gene die geen vertrouwen in me hebben

heb een corsa a gehad daar een 2.0 gsi ingehangen
een civic coupe alleen optisch gestyled
en een bmw cabrio naar 240 pk en 375 nm getunend

als ik echt wil knalle pak ik me honda cbr wel

de reden dat ik het 206je wil hobbyen is omdat mijn vriendin er geen afstand van wil doen
dus reden genoeg voor mij om die aan te pakken heb al een widebody kit besteld laten hem in het wit overspuiten en wil er gewoon een turbo kitje op niks bijzonders geen grote vermogens maar wel het geluid en klein beetje meer

als ik ff weet hoe ik hier foto's van mijn vorige projectjes kan uploaden doe ik dat wel

enne @Zeetaktje de supra komt er zeker nog en over mijn financieen hoef je je geen zorgen te maken ben geen 19 jarige met een krantenbaan ( waar overigens niks mis mee is )
pi_138620880
Och..kijk dit dan maar eens...een review ervan..
http://www.tuning-gids.nl/turbowhistler.htm
pi_138620930
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:58 schreef civicforlive het volgende:
Voor de gene die geen vertrouwen in me hebben

heb een corsa a gehad daar een 2.0 gsi ingehangen
een civic coupe alleen optisch gestyled
en een bmw cabrio naar 240 pk en 375 nm getunend

als ik echt wil knalle pak ik me honda cbr wel

de reden dat ik het 206je wil hobbyen is omdat mijn vriendin er geen afstand van wil doen
dus reden genoeg voor mij om die aan te pakken heb al een widebody kit besteld laten hem in het wit overspuiten en wil er gewoon een turbo kitje op niks bijzonders geen grote vermogens maar wel het geluid en klein beetje meer

als ik ff weet hoe ik hier foto's van mijn vorige projectjes kan uploaden doe ik dat wel

enne @Zeetaktje de supra komt er zeker nog en over mijn financieen hoef je je geen zorgen te maken ben geen 19 jarige met een krantenbaan ( waar overigens niks mis mee is )
Maar met die ervaring weet je vast ook dat je de zuigers, drijfstangen ed het niet lang volhouden met een turbo kitje. ;)
pi_138620999
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:58 schreef civicforlive het volgende:
Voor de gene die geen vertrouwen in me hebben

heb een corsa a gehad daar een 2.0 gsi ingehangen
een civic coupe alleen optisch gestyled
en een bmw cabrio naar 240 pk en 375 nm getunend

als ik echt wil knalle pak ik me honda cbr wel

de reden dat ik het 206je wil hobbyen is omdat mijn vriendin er geen afstand van wil doen
dus reden genoeg voor mij om die aan te pakken heb al een widebody kit besteld laten hem in het wit overspuiten en wil er gewoon een turbo kitje op niks bijzonders geen grote vermogens maar wel het geluid en klein beetje meer

als ik ff weet hoe ik hier foto's van mijn vorige projectjes kan uploaden doe ik dat wel

enne @Zeetaktje de supra komt er zeker nog en over mijn financieen hoef je je geen zorgen te maken ben geen 19 jarige met een krantenbaan ( waar overigens niks mis mee is )
Luister, als je al dat technische en kosten shit buiten het verhaal laat dan heeft nog geen zin, een turbo die op 0.3 bar draait klinkt niet als een jet en blaast niet hard af. Ik vind mijn td04 die op 1.3 bar draait al tegenvallen, laat staan de ertenschieter die je op de peug wil monteren.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_138621071
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:58 schreef civicforlive het volgende:
Voor de gene die geen vertrouwen in me hebben

heb een corsa a gehad daar een 2.0 gsi ingehangen
een civic coupe alleen optisch gestyled
en een bmw cabrio naar 240 pk en 375 nm getunend

als ik echt wil knalle pak ik me honda cbr wel

de reden dat ik het 206je wil hobbyen is omdat mijn vriendin er geen afstand van wil doen
dus reden genoeg voor mij om die aan te pakken heb al een widebody kit besteld laten hem in het wit overspuiten en wil er gewoon een turbo kitje op niks bijzonders geen grote vermogens maar wel het geluid en klein beetje meer

als ik ff weet hoe ik hier foto's van mijn vorige projectjes kan uploaden doe ik dat wel

enne @Zeetaktje de supra komt er zeker nog en over mijn financieen hoef je je geen zorgen te maken ben geen 19 jarige met een krantenbaan ( waar overigens niks mis mee is )
Vertrouwen,och,dat zal wel goed zitten dat je het kunt,maar waarom?
Kost veel,brengt weinig...
Voor het geld dat een nette ombouw met zich meebrengt is echt wel iets leuks te koop waar je meer fun mee kunt hebben als projectje.

Je moet het uiteindelijk allemaal zelf weten,het is je eigen geld maar eerlijk gezegd denk ik dat je dan beter uit bent op een 206 forum als hier...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2014 19:04:08 ]
pi_138621138
Ik meen serieus dat ik echt een turbo erop wil maar als dat echt niet gaat zal ik toch aan een motorswap met turbo moeten denken hoopte eigenlijk dat er wel van die turbo setjes waren voor de 206 compleet
pi_138621413
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:03 schreef civicforlive het volgende:
Ik meen serieus dat ik echt een turbo erop wil maar als dat echt niet gaat zal ik toch aan een motorswap met turbo moeten denken hoopte eigenlijk dat er wel van die turbo setjes waren voor de 206 compleet
Swap is de betere optie,bedenk je echter ook wel dat je niet alleen met een motor klaar bent,ophanging,remmen,electronica,(evt. omkeuren) enz,enz..
pi_138621428


http://www.mijnalbum.nl/Album=PLJALABM#73WLHY43

die van de gsi en mijn motor willen niet uploaden maar
dit waren me vorige projecten
pi_138621619
Ja i know heb 10 jaar in een race team met bmw en ford gezeten en 2 jaar het onderhoud en tunen van een honda cbr 600 rr van een collega van me die daar mee op het circuit aan het sturen was dus heb wel enig ervaring tuurlijk ik ben ook niet perfect...

maar dan ga ik gewoon met de 206 aan de slag en zal er dan toch een andere motor inhangen

en tuurlijk een 206 wr zal veel aantrekkelijker zijn maar het gaat erom dat dit autotje niet weg mag en ik niet in een rode 206 met los latende lakplekken wil blijven rijden en heel graag weer een hobby wagen in de garage wil hebben
pi_138621625
Wat heb je aan de e36 gedaan motorisch?
pi_138621773
Als je voor een motorswap gaat kijk een naar de thp motoren van Peugeot zijn 1.6 turbo
pi_138622029
DutchOven zal ik doen thanks

De bmw was een 328 en daar heb ik de nokkenas van vervangen brandstof druk verhoogd andere injectoren mapping veranderd waar ik overigens veel problemen mee gehad heb en een sperdiff voor het driften ophang rubbers aangepast en eigenlijk nog veel meer
pi_138622087
later het standaard sperdiff weer terug geplaatst nadat mijn vriendin in een regenbui de auto aan de kant had gezet en niet meer verder wilde rijden
pi_138622959
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:22 schreef civicforlive het volgende:
later het standaard sperdiff weer terug geplaatst nadat mijn vriendin in een regenbui de auto aan de kant had gezet en niet meer verder wilde rijden
Heeft je vriendin eigenlijk nog zeggenschap over haar auto's? Of zet je je zin toch door en ga je doodleuk sleutelen aan haar auto's?
pi_138623623
Nou het is eigenlijk zo dat ze nu elke dag in mijn auto naar haar werk gaat en ik in haar auto omdat ze de mijne lekkerder vind rijden en mij maakt het niet zo heel veel uit alleen .... hij is rood en de lak laat op heel veel plekken los... voor de rest is hij okey heb de achteras ook al aangepast door de naaldlagers te verwijderen en er bronzenglij lagers van te maken die vet gesmeerd zijn ..
vind het wel wat hebben dat wagentje is wel wat van te maken
pi_138623755
Had net een peugeot 307 station diesel.... gekocht en die vind ze heerlijk rijden een keer geen gepimpte auto ... maar tja .... ik wil dat graag en had beloofd daarvan af te blijven
  † In Memoriam † maandag 7 april 2014 @ 21:05:14 #34
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138627667
Koop een auto met een 1.6 turbo blok. Pluk daar de benodigde onderdelen af en schroef dat op je peus. Her en der moet je wat afstellen (turbodruk omlaag b.v.), maar dan kom je wel ene heel eind.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138629689
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:58 schreef Charged het volgende:
Och..kijk dit dan maar eens...een review ervan..
http://www.tuning-gids.nl/turbowhistler.htm
:X :') _O- :|W
pi_138630622
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 21:05 schreef 2cv het volgende:
Koop een auto met een 1.6 turbo blok. Pluk daar de benodigde onderdelen af en schroef dat op je peus. Her en der moet je wat afstellen (turbodruk omlaag b.v.), maar dan kom je wel ene heel eind.
Het is sneller om een 1.6 THP te kopen :P
pi_138631730
Ik heb het een keer bij een vriend gezien die het had geprobeerd bij een 206 na geen 1000 km lag de koppelingsplaats verot erin en iets met de drijfstang weet alleeb biet meer wat
pi_138631994
Okey thanks voor de info jongens ik zal nog even wat dingetjes uitzoeken en opzoek gaan naar een 1.6 THP

Zodra ik aan de gang ga met de 206 zal ik het in een topic bijhouden met foto's
  † In Memoriam † maandag 7 april 2014 @ 22:34:56 #39
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138632917
quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 21:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Het is sneller om een 1.6 THP te kopen :P
Ja, maar hij wil in 1e instantie proberen de orginele motor te behouden ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 7 april 2014 @ 22:36:59 #40
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138633030
En dan heb je wat meer vermogen en kan je nog nauwelijks de bocht om
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138633955
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:34 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ja, maar hij wil in 1e instantie proberen de orginele motor te behouden ;)
Dat gaat niet lang duren :P
pi_138634243
Ik zou een schadebak met 1.6 THP zoeken en alles overzetten. Wel gelijk nieuwe distributie erin, als ie toch los licht. Voordeel is je kan ook gelijk remmen enzo overzetten.
.
pi_138634284
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:04 schreef Fer het volgende:
Ik zou een schadebak met 1.6 THP zoeken en alles overzetten. Wel gelijk nieuwe distributie erin, als ie toch los licht. Voordeel is je kan ook gelijk remmen enzo overzetten.
Welke riem?
pi_138634338
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 23:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Welke riem?
Die met ijzeren schakels. Gaat toch kletteren?
.
  maandag 7 april 2014 @ 23:15:51 #45
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_138634658
Het kan wel. De jongens van DP Engineering kunnen alles met Peugs. Zelfs een turbo op m'n V6 O+ Als ik het geld toch had... :'(

Maar goed, hier knutselen ze dus een turbo op een 1.4 1.6 206.
http://www.dp-engineering(...)06-tu5jp4-gt25r.html

[ Bericht 2% gewijzigd door Mano_ op 07-04-2014 23:16:43 (Wel je eigen linkjes lezen, pik :')) ]
  maandag 7 april 2014 @ 23:18:19 #46
423873 FuryOverkill
Go hard or go home.
pi_138634779
Kijk die 1.4 tsi'tjes zijn helemaal ontwikkeld op zowel turbo en supercharger gebied, daar haal je wat leuks uit, een droog 1.4 uit een peugeotje moet je niet verpesten met een turbo, neem dan een 2 liter want anders heb je amper vermogenswinst op zo een 1.4 blokje en kist wel veel
pi_138634812
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 23:15 schreef Mano_ het volgende:
Het kan wel. De jongens van DP Engineering kunnen alles met Peugs. Zelfs een turbo op m'n V6 O+ Als ik het geld toch had... :'(

Maar goed, hier knutselen ze dus een turbo op een 1.4 1.6 206.
http://www.dp-engineering(...)06-tu5jp4-gt25r.html
Die jongens bouwen een Honda 2.2 of 2.0 vtec met turbo in je 206.
  maandag 7 april 2014 @ 23:28:48 #48
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_138635223
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:19 schreef Charged het volgende:

[..]

Die jongens bouwen een Honda 2.2 of 2.0 vtec met turbo in je 206.
Vast wel, als je dat wil. Maar het is niet nodig :+
Over de TU5J4 van PSA:

quote:
Running in original form with only 118 hp it is hard to believe the little 1.6 liter engine can withstand 400+ hp on the original pistons and connecting rods.
  † In Memoriam † maandag 7 april 2014 @ 23:35:35 #49
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138635504
quote:
14s.gif Op maandag 7 april 2014 23:28 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Vast wel, als je dat wil. Maar het is niet nodig :+
Over de TU5J4 van PSA:

[..]

Halen ze die PK's niet uit een veel hoger toerental i.p.v. uit een hoger koppel ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:29:58 #50
251119 Rainesz
flets outz
pi_138637277
Gewoon een H22 erin swappen _O_





Tough Times Never Last, But Tough People Do!
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:03:15 #51
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_138637863
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:29 schreef Rainesz het volgende:
Gewoon een H22 erin swappen _O_

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dan heb ik toch liever gewoon een Prelude met dat blok, niet duurder in aanschaf dan een 206 en scheelt je ook nog eens swappen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_138639612
Dit ga ik ook doen. Wide body kitje erop, velgjes eronder gooien, dit er in lepelen, dat er in smijten, biturbo voor elke bank puur voor het geluid en misschien een beetje meer kracht.
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:17:43 #53
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_138649631
Riceboy, ben jij het?
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:29:08 #54
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_138650099
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 17:10 schreef Zeetakje het volgende:
Over wat voor een turbokit hebben we het? Merk, prijs, etc.

Tevens, áls je aan het beunen gaat, blijf dan in godsnaam van Skylines en Supra's af. (Als je die tenminste kan betalen want dat betwijfel ik)
_O-
Echte moneypits, maar wel waar je echt hard mee gaat.
een peug 1.4 met turbo zonder andere zuigers en/of decompressieplaat dat wordt helemaal niks.
pi_138655601
Bedankt voor de info jongens ik houd zal jullie op de hoogte houden met foto's en updates straks
nog even aan twijfelen over wat ik met het motortje zal doen maar zal er wel op uit draaien de 1.4 eruit en andere erin...

wel heel stoer trouwens .. honda motor in de 206 hahah
pi_138655853
ff tussen door filmpje van iemand waarbij het wel gelukt is


nogmaals ik ga niet voor de mega pk's want dan koop ik wel een m3 ofzo

is echt puur voor de leuk en hobby, om het eerste auto'stje van mijn vriendin een beetje op te pimpen
en er zelf in rond te rijden beetje gay maar toch ....
pi_138659619
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:58 schreef civicforlive het volgende:
ff tussen door filmpje van iemand waarbij het wel gelukt is


nogmaals ik ga niet voor de mega pk's want dan koop ik wel een m3 ofzo

is echt puur voor de leuk en hobby, om het eerste auto'stje van mijn vriendin een beetje op te pimpen
en er zelf in rond te rijden beetje gay maar toch ....
Succes der mee :)
pi_138662655
Voor een turbokit heb je een custom made spruitstuk, downpipe en koppakking nodig, allemaal peperduur om met de hand te laten maken. Dank komt de rest er nog bij, turbo, water en olieslangen.

Iets goedkoper is wellicht de supercharger, slechts een klem om ergens naast de dynamo te hangen.

Nog goedkoper, maar duurder in gebruik, N20 installatie.
.
pi_138663783
Ik kan bijna alles maken heb alles bij de hand lasapparaat, lasrobot ... cnc draaibanken we bouwen en ontwikkelen pompen en machines dus zijn vrij handig...

word toch een motorswap denk en daar dan een turbo op ik heb gister een mail gehad van iemand die het zelfde wilde en een 2.0 turbo in de 206 heeft hangen dus ga van de week even langs om wat meer info te winnen
pi_138690954
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:51 schreef Fer het volgende:
Voor een turbokit heb je een custom made spruitstuk, downpipe en koppakking nodig, allemaal peperduur om met de hand te laten maken. Dank komt de rest er nog bij, turbo, water en olieslangen.

Iets goedkoper is wellicht de supercharger, slechts een klem om ergens naast de dynamo te hangen.

Nog goedkoper, maar duurder in gebruik, N20 installatie.
Een supercharger zorgt net zo goed voor overdruk dus daar heb je ook lagere compressie, hogere benzinedruk etc. voor nodig. Meestal geen koeling voor zover ik weet, maar die 2 slangetjes zijn nou ook de kosten niet.
  woensdag 9 april 2014 @ 16:51:29 #61
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_138694424
^ klopt maar een SC maakt vaak maar 3 of 4 psi waar een turbo kitje al snel op minimaal een 7 tot 8 psi (een halve bar) of méér zit.
pi_138694762
Wij hebben in het oude krentenbollen raceteam al een keer een ford sierra v6 met compressor gehad en na 2 koppakkingen verder liep die eindelijk super goed.

wat ik in eerste instantie graag wilde was turbo geluid met afblazen op de 1.4 alleen voor het het sportieve geluid en klein beetje extra ... maar de persoon met wie ik nu contact heb die heeft al meerdere dingen geprobeerd en de 1.4 bleef stuk gaan dus die is overgeswapt naar een 2liter met turbo en rijd vrijwel probleem los dus dit zal dan de beste oplossing worden
pi_138694898
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:03 schreef civicforlive het volgende:
dus die is overgeswapt naar een 2liter met turbo
Is dat een PSA 2.0 ? De orginele is ieder geval met 138pk en 180 te krijgen, dus kan best wat hebben inderdaad. Die 180pk met lage druk turbo lijkt me ook wel lekker.
.
pi_138696087
Ik heb geen idee post het wel als ik het weet zou deze week even langs gaan maar heb het vrij druk met mijn bedrijf dus knal er volgende week ff op de motor heen
  woensdag 9 april 2014 @ 18:33:49 #65
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_138697550
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:07 schreef Fer het volgende:

[..]

Is dat een PSA 2.0 ? De orginele is ieder geval met 138pk en 180 te krijgen, dus kan best wat hebben inderdaad. Die 180pk met lage druk turbo lijkt me ook wel lekker.
De 2.0 uit de RC kan ruim 500 paardjes aan volgens DP :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')