quote:er zit nu een 1.4 motortje in vind het wel geinig om er een pssttt geluidje op te maken....
quote:Heb vrij veel ervaring op het gebied van tunen
quote:Op maandag 7 april 2014 16:59 schreef civicforlive het volgende:
Hey allemaal even een vraagje,
vind het wel geinig om er een pssttt geluidje op te maken....
Heb vrij veel ervaring op het gebied van tunen dus dat komt wel goed...
leek me leuk om er een widebody kit op te zetten en hem een nieuw wit kleurtje te geven
Met minimale druk heel misschien als het blokkie niet al teveel km's heeft gemaakt (en dan nog met goed onderhoud)quote:Op maandag 7 april 2014 18:13 schreef Gummiebeer het volgende:
Trekken die zuigertjes, drijfstangen en lagers het wel met een turbo?
Dacht ik al. Dan kan TS toch beter chiptunen? Zal dan maar een schamele 10-15pk opleveren maar voor de langere duur een betere optie.quote:Op maandag 7 april 2014 18:19 schreef Charged het volgende:
[..]
Met minimale druk heel misschien als het blokkie niet al teveel km's heeft gemaakt (en dan nog met goed onderhoud)
Veel meer als de eerder genoemde 25/30 pk winst zal er ook niet uit te halen zijn..kosten baten gezien is het vrij nutteloos.
Met een 1.4 zou ik uberhaupt niet veel doen persoonlijk maar dat is ieder zijn ding.quote:Op maandag 7 april 2014 18:21 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dacht ik al. Dan kan TS toch beter chiptunen? Zal dan maar een schamele 10-15pk opleveren maar voor de langere duur een betere optie.
quote:Op maandag 7 april 2014 18:23 schreef Charged het volgende:
[..]
Met een 1.4 zou ik uberhaupt niet veel doen persoonlijk maar dat is ieder zijn ding.
(Inruilen tegen een 205 gti,wel de 1.9)
Gaat niet, beetje motor trekt 800cfm oid, dat levert die compressor bij lange na niet.quote:Op maandag 7 april 2014 18:47 schreef DutchOven het volgende:
Gewoon een compressor in de koffer dan een luchtspuit in je inlaat en als je gas geeft lucht er in spuiten.. kosten 60 euro..
Bij de gamma..
Best wel sneu eigenlijk.quote:Op maandag 7 april 2014 18:52 schreef Charged het volgende:
Had je een paar jaar geleden niet zoiets van een fluitje oid welke je in het eindstuk kon schroeven voor een "turbo" geluid?
Edit,gevonden...
http://www.autostyle.nl/c(...)uk/uitlaatfluit.html
Maar met die ervaring weet je vast ook dat je de zuigers, drijfstangen ed het niet lang volhouden met een turbo kitje.quote:Op maandag 7 april 2014 18:58 schreef civicforlive het volgende:
Voor de gene die geen vertrouwen in me hebben
heb een corsa a gehad daar een 2.0 gsi ingehangen
een civic coupe alleen optisch gestyled
en een bmw cabrio naar 240 pk en 375 nm getunend
als ik echt wil knalle pak ik me honda cbr wel
de reden dat ik het 206je wil hobbyen is omdat mijn vriendin er geen afstand van wil doen
dus reden genoeg voor mij om die aan te pakken heb al een widebody kit besteld laten hem in het wit overspuiten en wil er gewoon een turbo kitje op niks bijzonders geen grote vermogens maar wel het geluid en klein beetje meer
als ik ff weet hoe ik hier foto's van mijn vorige projectjes kan uploaden doe ik dat wel
enne @Zeetaktje de supra komt er zeker nog en over mijn financieen hoef je je geen zorgen te maken ben geen 19 jarige met een krantenbaan ( waar overigens niks mis mee is )
Luister, als je al dat technische en kosten shit buiten het verhaal laat dan heeft nog geen zin, een turbo die op 0.3 bar draait klinkt niet als een jet en blaast niet hard af. Ik vind mijn td04 die op 1.3 bar draait al tegenvallen, laat staan de ertenschieter die je op de peug wil monteren.quote:Op maandag 7 april 2014 18:58 schreef civicforlive het volgende:
Voor de gene die geen vertrouwen in me hebben
heb een corsa a gehad daar een 2.0 gsi ingehangen
een civic coupe alleen optisch gestyled
en een bmw cabrio naar 240 pk en 375 nm getunend
als ik echt wil knalle pak ik me honda cbr wel
de reden dat ik het 206je wil hobbyen is omdat mijn vriendin er geen afstand van wil doen
dus reden genoeg voor mij om die aan te pakken heb al een widebody kit besteld laten hem in het wit overspuiten en wil er gewoon een turbo kitje op niks bijzonders geen grote vermogens maar wel het geluid en klein beetje meer
als ik ff weet hoe ik hier foto's van mijn vorige projectjes kan uploaden doe ik dat wel
enne @Zeetaktje de supra komt er zeker nog en over mijn financieen hoef je je geen zorgen te maken ben geen 19 jarige met een krantenbaan ( waar overigens niks mis mee is )
Vertrouwen,och,dat zal wel goed zitten dat je het kunt,maar waarom?quote:Op maandag 7 april 2014 18:58 schreef civicforlive het volgende:
Voor de gene die geen vertrouwen in me hebben
heb een corsa a gehad daar een 2.0 gsi ingehangen
een civic coupe alleen optisch gestyled
en een bmw cabrio naar 240 pk en 375 nm getunend
als ik echt wil knalle pak ik me honda cbr wel
de reden dat ik het 206je wil hobbyen is omdat mijn vriendin er geen afstand van wil doen
dus reden genoeg voor mij om die aan te pakken heb al een widebody kit besteld laten hem in het wit overspuiten en wil er gewoon een turbo kitje op niks bijzonders geen grote vermogens maar wel het geluid en klein beetje meer
als ik ff weet hoe ik hier foto's van mijn vorige projectjes kan uploaden doe ik dat wel
enne @Zeetaktje de supra komt er zeker nog en over mijn financieen hoef je je geen zorgen te maken ben geen 19 jarige met een krantenbaan ( waar overigens niks mis mee is )
Swap is de betere optie,bedenk je echter ook wel dat je niet alleen met een motor klaar bent,ophanging,remmen,electronica,(evt. omkeuren) enz,enz..quote:Op maandag 7 april 2014 19:03 schreef civicforlive het volgende:
Ik meen serieus dat ik echt een turbo erop wil maar als dat echt niet gaat zal ik toch aan een motorswap met turbo moeten denken hoopte eigenlijk dat er wel van die turbo setjes waren voor de 206 compleet
Heeft je vriendin eigenlijk nog zeggenschap over haar auto's? Of zet je je zin toch door en ga je doodleuk sleutelen aan haar auto's?quote:Op maandag 7 april 2014 19:22 schreef civicforlive het volgende:
later het standaard sperdiff weer terug geplaatst nadat mijn vriendin in een regenbui de auto aan de kant had gezet en niet meer verder wilde rijden
quote:Op maandag 7 april 2014 18:58 schreef Charged het volgende:
Och..kijk dit dan maar eens...een review ervan..
http://www.tuning-gids.nl/turbowhistler.htm
Het is sneller om een 1.6 THP te kopenquote:Op maandag 7 april 2014 21:05 schreef 2cv het volgende:
Koop een auto met een 1.6 turbo blok. Pluk daar de benodigde onderdelen af en schroef dat op je peus. Her en der moet je wat afstellen (turbodruk omlaag b.v.), maar dan kom je wel ene heel eind.
Ja, maar hij wil in 1e instantie proberen de orginele motor te behoudenquote:Op maandag 7 april 2014 21:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Het is sneller om een 1.6 THP te kopen
Dat gaat niet lang durenquote:Op maandag 7 april 2014 22:34 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ja, maar hij wil in 1e instantie proberen de orginele motor te behouden
Welke riem?quote:Op maandag 7 april 2014 23:04 schreef Fer het volgende:
Ik zou een schadebak met 1.6 THP zoeken en alles overzetten. Wel gelijk nieuwe distributie erin, als ie toch los licht. Voordeel is je kan ook gelijk remmen enzo overzetten.
Die jongens bouwen een Honda 2.2 of 2.0 vtec met turbo in je 206.quote:Op maandag 7 april 2014 23:15 schreef Mano_ het volgende:
Het kan wel. De jongens van DP Engineering kunnen alles met Peugs. Zelfs een turbo op m'n V6Als ik het geld toch had...
![]()
Maar goed, hier knutselen ze dus een turbo op een 1.4 1.6 206.
http://www.dp-engineering(...)06-tu5jp4-gt25r.html
Vast wel, als je dat wil. Maar het is niet nodigquote:Op maandag 7 april 2014 23:19 schreef Charged het volgende:
[..]
Die jongens bouwen een Honda 2.2 of 2.0 vtec met turbo in je 206.
quote:Running in original form with only 118 hp it is hard to believe the little 1.6 liter engine can withstand 400+ hp on the original pistons and connecting rods.
Halen ze die PK's niet uit een veel hoger toerental i.p.v. uit een hoger koppel ?quote:Op maandag 7 april 2014 23:28 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Vast wel, als je dat wil. Maar het is niet nodig![]()
Over de TU5J4 van PSA:
[..]
Dan heb ik toch liever gewoon een Prelude met dat blok, niet duurder in aanschaf dan een 206 en scheelt je ook nog eens swappen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:29 schreef Rainesz het volgende:
Gewoon een H22 erin swappen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 april 2014 17:10 schreef Zeetakje het volgende:
Over wat voor een turbokit hebben we het? Merk, prijs, etc.
Tevens, áls je aan het beunen gaat, blijf dan in godsnaam van Skylines en Supra's af. (Als je die tenminste kan betalen want dat betwijfel ik)
Succes der meequote:Op dinsdag 8 april 2014 16:58 schreef civicforlive het volgende:
ff tussen door filmpje van iemand waarbij het wel gelukt is
nogmaals ik ga niet voor de mega pk's want dan koop ik wel een m3 ofzo
is echt puur voor de leuk en hobby, om het eerste auto'stje van mijn vriendin een beetje op te pimpen
en er zelf in rond te rijden beetje gay maar toch ....
Een supercharger zorgt net zo goed voor overdruk dus daar heb je ook lagere compressie, hogere benzinedruk etc. voor nodig. Meestal geen koeling voor zover ik weet, maar die 2 slangetjes zijn nou ook de kosten niet.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:51 schreef Fer het volgende:
Voor een turbokit heb je een custom made spruitstuk, downpipe en koppakking nodig, allemaal peperduur om met de hand te laten maken. Dank komt de rest er nog bij, turbo, water en olieslangen.
Iets goedkoper is wellicht de supercharger, slechts een klem om ergens naast de dynamo te hangen.
Nog goedkoper, maar duurder in gebruik, N20 installatie.
Is dat een PSA 2.0 ? De orginele is ieder geval met 138pk en 180 te krijgen, dus kan best wat hebben inderdaad. Die 180pk met lage druk turbo lijkt me ook wel lekker.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:03 schreef civicforlive het volgende:
dus die is overgeswapt naar een 2liter met turbo
De 2.0 uit de RC kan ruim 500 paardjes aan volgens DPquote:Op woensdag 9 april 2014 17:07 schreef Fer het volgende:
[..]
Is dat een PSA 2.0 ? De orginele is ieder geval met 138pk en 180 te krijgen, dus kan best wat hebben inderdaad. Die 180pk met lage druk turbo lijkt me ook wel lekker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |