Hoeveel doe je er dan precies? Ik hoor hier heel veel over!quote:Op maandag 7 april 2014 15:26 schreef FuryOverkill het volgende:
squats, doe dat tot de zomer 3x per dag en dan wordt alles beter
Helpt het water drinken zo goed?quote:
oh ik doe die niet maar mijn vriendin is daar overfanatiek meequote:Op maandag 7 april 2014 15:27 schreef Emster_x het volgende:
[..]
Hoeveel doe je er dan precies? Ik hoor hier heel veel over!
Ah oké! Hier heb ik wel wat aan. Ik ga dit eens opzoeken en uitproberen. Eerste paar keer zullen vast wel zwaar zijnquote:Op maandag 7 april 2014 15:29 schreef FuryOverkill het volgende:
[..]
oh ik doe die niet maar mijn vriendin is daar overfanatiek mee, een nadeel is echter dat je eventuele vriend dan wel moeite moet doen om er van af te blijven
maar zij doet het meestal 3x per dag en in de sportschool met van die halters ofzo iets ik weet het niet precies hoe dat gaat, is wel wat over te vinden
Wij hebben tegenwoordig Holy Soda in de koelkast staan. Dat is blijkbaar heel erg natuurlijk. Ik ga eens overstappen op alleen water. Hopen dat dit ook kan werken.quote:Op maandag 7 april 2014 15:34 schreef JamFlava het volgende:
Ik dronk veel frisdrank, ben overgestapt op (waterige) ranja om toch iets een smaak te hebben. Ben erg veel afgevallen, maar gaat wel langzaam.
Ik ga er eens mee beginnen. Ik drink inderdaad te weinig op een dag. Dit kan best effect hebben lijkt mij.quote:Op maandag 7 april 2014 15:30 schreef Braddie het volgende:
[..]
Water zuivert je lichaam, althans, dat is mij verteld.
Ik ga nu tegenwoordig (sinds een week) met de fiets overal naar toe. Ik ga inderdaad beginnen met de squats. Ik hoor iedereen er over dus het zal wel goed zijn! Maar soms heb ik ook de neiging toch stiekem te snoepen..quote:Op maandag 7 april 2014 15:49 schreef Meulen het volgende:
Water voert de afvalstoffen af en zuivert je lichaam. Het is daarom belangrijk minimaal 1,5 į 2 liter water (vocht) per dag te drinken. In koffie, thee of ranja zit ook water natuurlijk. En het is belangrijk niet te veel snoepgoed en vette dingen te eten. Maar genoeg sporten is ook heel belangrijk. Ga je bijvoorbeeld op de fiets naar school of met de bus/ auto?
Elke dag 10 į 15 squats, buik en rugspieren en als het kan na een tijdje push ups kan al een begin zijn.
Ik snap niet wat daar erg aan is?quote:
Als je water drinkt lijkt het alsof je voller zit en eet je minder.quote:
u jelly boy?quote:
foks brosciencequote:Op maandag 7 april 2014 16:23 schreef Seam het volgende:
[..]
u jelly boy?
Is nou eenmaal het meest effectief.
2 liter per dag minimaal word aanbevolen (1 fles dus)quote:Op maandag 7 april 2014 15:36 schreef Emster_x het volgende:
[..]
Ik ga er eens mee beginnen. Ik drink inderdaad te weinig op een dag. Dit kan best effect hebben lijkt mij.
Sporten bouwt veel spierweefsel op waardoor je dus aankomt en onnodig je gewrichten belast.quote:Op maandag 7 april 2014 16:27 schreef fathank het volgende:
vooruit omdat ik in een goeie bui ben
www.slank-en-sterk.nl
Begin daar eens met lezen.
quote:Op maandag 7 april 2014 16:33 schreef DocWho het volgende:
[..]
Sporten bouwt veel spierweefsel op waardoor je dus aankomt en onnodig je gewrichten belast.
Met gewoon bewegen zonder extremen zoals in een sportschool wordt aangeleerd werkt niet en is niet vol te houden.
Bewegen in het dagelijks leven zonder ergens een lidmaatschap voor nodig te hebben en wat op elk moment van de dag kan zoals trap lopen, in je pauze een rondje doen, etc. is wel vol te houden.
ONZ is verderopquote:Op maandag 7 april 2014 16:33 schreef DocWho het volgende:
[..]
Sporten bouwt veel spierweefsel op waardoor je dus aankomt en onnodig je gewrichten belast.
Met gewoon bewegen zonder extremen zoals in een sportschool wordt aangeleerd werkt niet en is niet vol te houden.
Bewegen in het dagelijks leven zonder ergens een lidmaatschap voor nodig te hebben en wat op elk moment van de dag kan zoals trap lopen, in je pauze een rondje doen, etc. is wel vol te houden.
quote:Op maandag 7 april 2014 16:33 schreef DocWho het volgende:
[..]
Water drinken verminderd het hongergevoel, waardoor je minder eet. Ook zorgt het ervoor dat afvalstoffen beter afgevoerd worden. Maar zoals hier volgens mij al gezegd is moet je minder koolhydraten eten (dit zit vooral in aardappels, brood en bijvoorbeeld deeg), en meer vezels wat in groenten en fruit zit. Probeer voor het trainen wat koolhydraten binnen te krijgen, hier haalt je lichaam energie uit om goed te kunnen sporten. Na het sporten heb je eigenlijk weinig tot geen koolhydraten meer nodig. 2/3x in de week sporten zal al genoeg zijn. Het belangrijkste is dat je eten echt moet zien als brandstof voor je lichaam om de dag door te komen. Daarom is ontbijt zo gezond, je 'tankt' dan vol voor een dag werken, en moet je bij het avondeten juist minder eten, waar heb je de energie nog voor nodig?quote:
Krachttraining is juist heel goed als een vrouw (of man) gezond af wil vallen. Spieren verbruiken meer energie, en zorgen voor een mooi, goed geproportioneerd lichaam. Dus geen slanke den, maar echt een mooi gevormde vrouw. Een vrouw wordt door krachttraining echt niet zwaar gespierd, daar hebben vrouwen de bouw niet voor. Spieren zorgen ervoor dat het gewicht na het afvallen, en weer na het oppakken van een normaler eetpatroon, ook hetzelfde blijft ipv het welbekende jojo effect.quote:
helemaal gelijk zonder spiere werken je gewrichten eigenlijk het best. En als je al je spieren afvalt zul je veel gewicht verliezen.quote:Op maandag 7 april 2014 16:33 schreef DocWho het volgende:
[..]
Gebruik zelf ook myfitnesspall alleen ik gebruik het alleen om het eten te loggen. Heb gemerkt dat als ik mijn streefgewicht e.d. invul hij veel minder calorieen aangeeft dan wat ik nu eet. Zou daar dus een beetje mee oppassen. Ik heb mijn onderhoud zelf berekend en zit er 500 onder, eet 2700 calorieen nu.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:21 schreef Pizzahut het volgende:
Ik gebruik MyFitnessPal voor het tellen van de calorieėn. Hierin geef jij je huidige gewicht, lengte en streefgewicht. Zo mag ik op een dag 1880 calorieėn hebben om mijn streefgewicht te halen. Als je de dag afsluit krijg je een melding: "Als iedere dag zoals deze zou zijn zou je XX kg wegen over 5 weken". Werkt wel motiverend. Alles dat je op een dag eet kun je vinden in die app. Er zit een mooie barcode scan functie bij om gemakkelijk je producten toe te voegen.
Daarnaast doe ik aan hardlopen. Hiervoor gebruik ik de app Runkeeper welke verbonden is met MyFitnessPal. Na elke hardloopronde worden mijn verbrande calorieėn aan MyFitnessPal toegevoegd.
Mijn streef was rustig aan te doen met 500 gram per week af te vallen. Na weken was ik met de combinatie twee kilo kwijt...
Daarnaast is het discipline en veel water drinken. De weegschaal is je vijand en kan erg demotiverend werken.
Doel is om 0,5kg per week af te vallen. Begonnen op 93. Nu zit ik op 91. Doel is uiteindelijk 84/85kg.quote:Op donderdag 10 april 2014 12:15 schreef SpamNinja het volgende:
[..]
Gebruik zelf ook myfitnesspall alleen ik gebruik het alleen om het eten te loggen. Heb gemerkt dat als ik mijn streefgewicht e.d. invul hij veel minder calorieen aangeeft dan wat ik nu eet. Zou daar dus een beetje mee oppassen. Ik heb mijn onderhoud zelf berekend en zit er 500 onder, eet 2700 calorieen nu.
Ik heb een halfjaar lang gebulkt naar 90 en zit nu in mijn zesde week op 87, netjes een halve kilo per week dus. Weet niet wat jouw doel is maar met behoud van spiermassa als doel is veel meer dan 0.5 per week niet aan te raden.
Ik weeg zelf drie keer per week op vaste tijdstippen en pak dan steeds het gemiddelde van die week om te vergelijken met de voorgaande weekBen soms de ene dag zwaarder dan de keer daarvoor maar als je met een gemiddelde werkt hoeft het niet zozeer demotiverend te zijn.
Dus 500 kCal onder onderhoud...quote:Op donderdag 10 april 2014 12:34 schreef Pizzahut het volgende:
[..]
Doel is om 0,5kg per week af te vallen.
Misschien moet je je er iets meer in verdiepen ipv het standaardpraatje van het voedingscentrum oplepelen.quote:Op [url=http://forum.fok.Dat vind ik dan wel lullig. Ik kan ook hapjes fixen hoor, nl/topic/2093689/2/25#138762725]vrijdag 11 april 2014 13:49[/url] schreef daisy2007 het volgende:
6 x per dag eten zo dat je maag de hele dag in werking is.
Kleine maaltijden en tussendoortjes he. Let erop dat je alles eet dus eiwitten, vetten en kohlenhydrate. Want alles heefd je licham nodig.
ochtend en lunch bv boterammen met beleg en een glas melk
tussendoor fruit en
in de avond gewoon een bord eten met vlees/vis, groenten en Aardapelen/rijst/pasta
later in de avond beker joghurt of kwark of fruit of stukjes komkommer, wortel of zoiets
Daarnaast 1,5 tot 2 l water drinken en veel bewegen
Succes
quote:Op zaterdag 12 april 2014 09:20 schreef LadyOracle het volgende:
vlees bij het avondeten is ook niet gezond. Beter niet vaker dan twee tot drie keer per week. Vaker levert onnodig veel vet en eiwitten op, wat kan leiden tot verschillende aandoeningen. Mensen die niet dagelijks vlees eten leven langer en gezonder. Vis raad ik overigens helemaal af vanwege vervuiling en antibiotica bij de kweek. Eet liever verschillende noten en zaden voor de voedingsstoffen en als je het aandurft zeewier.
Halfvolle melk 100 ml: 46kcal, 3,8 gr EW, 4,8 gr KH, 1,5 gr vetquote:Op zaterdag 12 april 2014 09:20 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Misschien moet je je er iets meer in verdiepen ipv het standaardpraatje van het voedingscentrum oplepelen.
Melk onttrekt kalk aan je botten, het is calorierijk en baggervet. (En smerig. Maar dat terzijde.)
Echt zeer gewaagd, deze statements maken zonder enige wetenschappelijke onderbouwing. Waarom geloven mensen nog in die shit allemaalquote:Dagelijks vlees bij het avondeten is ook niet gezond. Beter niet vaker dan twee tot drie keer per week. Vaker levert onnodig veel vet en eiwitten op, wat kan leiden tot verschillende aandoeningen. Mensen die niet dagelijks vlees eten leven langer en gezonder. Vis raad ik overigens helemaal af vanwege vervuiling en antibiotica bij de kweek. Eet liever verschillende noten en zaden voor de voedingsstoffen en als je het aandurft zeewier.
En waar is jouw wetenschappelijke onderbouwing?quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:42 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Halfvolle melk 100 ml: 46kcal, 3,8 gr EW, 4,8 gr KH, 1,5 gr vet
Wow many calories, much fat!!
[..]
Echt zeer gewaagd, deze statements maken zonder enige wetenschappelijke onderbouwing. Waarom geloven mensen nog in die shit allemaal![]()
@ TS, eet -300 kcal onder je behoefte, doe 2 keer in de week een FB workout met squats, DL en presses, daaropvolgend 30 min cardio en op twee andere dagen wat interval training. Succes gegarandeerd.
Goede comebackquote:Op zaterdag 12 april 2014 11:00 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
En waar is jouw wetenschappelijke onderbouwing?
Dit, en meer bewegen, fatsoenlijk slaapritme, veel water drinken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |