Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Lagere levensverwachting is wat anders dan slecht voor je gezondheid in mijn ogen.
Als ik door hardlopen een hogere plezier 'dichtheid' kan creëeren in mijn leven, doordat ik meer dingen kan doen door betere conditie bv dan weegt dat wmb op tegen een iets lagere levensverwachting
Ben het met je eens dat het nu lijkt alsof een hogere levensverwachting betekent dat je gezonder leeft. Gezondheid is natuurlijk belangrijk, maar niet het enige dat voor mij telt. Als ik zou kunnen kiezen tussen óf blijven sporten of langer blijven leven, zou ik zeker voor het eerste kiezen.
daarom begin ik ook niet aan marathons, niet het risico waard
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Ik heb nu alleen maar heel veel zin in het trainen voor de marathon, nog geen stress! Maar ik kan me voorstellen dat de weken/dagen van tevoren best eng zijn
Kreeg net duimpjes omhoog van mijn begeleider Geeft me weer wat meer motivatie om verder te gaan met het martelen van mijn wiskundige model. Komende periode wordt het ook super druk, met 2 werkgroepen geven en het hoogste percentage verplichte vrije dagen in van het jaar Op zich chill, maar in het onderzoek/onderwijs betekent dat dan gewoon dat je al je werk in minder dagen gaat proppen.
Dus voorlopig maar even pragmatisch zijn met hardlopen, vanavond gewoon lopend naar een etentje bij een vriendin.
Ik had overigens nog een andere vraag voor de dames hier, krijgen jullie nu het mooier weer wordt ook vaak opmerkingen over blote benen e.d.? Ik kan best wat hebben, maar vind het toch wel een beetje onprettig dat als je gewoon voor je sport en je ontspanning buiten bezig bent, je opmerkingen krijgt of je geen koude billen krijgt en mooie benen etc. Wat dat betreft zijn mensen in Nederland wel echt weinig gewend Heb nu zo'n hardlooprokje met een broekje eronder van North Face, en die loopt echt het lekkerste, maar ik krijg er wel meer opmerkingen mee dus dan ben ik al terughoudend om hem aan te trekken of om bijvoorbeeld langs wegwerkers te lopen of zo
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Op maandag 7 april 2014 12:01 schreef La_Tramposa het volgende: Ik heb nu alleen maar heel veel zin in het trainen voor de marathon, nog geen stress! Maar ik kan me voorstellen dat de weken/dagen van tevoren best eng zijn
Kreeg net duimpjes omhoog van mijn begeleider Geeft me weer wat meer motivatie om verder te gaan met het martelen van mijn wiskundige model. Komende periode wordt het ook super druk, met 2 werkgroepen geven en het hoogste percentage verplichte vrije dagen in van het jaar Op zich chill, maar in het onderzoek/onderwijs betekent dat dan gewoon dat je al je werk in minder dagen gaat proppen.
Dus voorlopig maar even pragmatisch zijn met hardlopen, vanavond gewoon lopend naar een etentje bij een vriendin.
Ik had overigens nog een andere vraag voor de dames hier, krijgen jullie nu het mooier weer wordt ook vaak opmerkingen over blote benen e.d.? Ik kan best wat hebben, maar vind het toch wel een beetje onprettig dat als je gewoon voor je sport en je ontspanning buiten bezig bent, je opmerkingen krijgt of je geen koude billen krijgt en mooie benen etc. Wat dat betreft zijn mensen in Nederland wel echt weinig gewend Heb nu zo'n hardlooprokje met een broekje eronder van North Face, en die loopt echt het lekkerste, maar ik krijg er wel meer opmerkingen mee dus dan ben ik al terughoudend om hem aan te trekken of om bijvoorbeeld langs wegwerkers te lopen of zo
Ik zie het probleem niet. Gewoon als compliment zien en van genieten.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende: Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
Op maandag 7 april 2014 12:01 schreef La_Tramposa het volgende: Ik heb nu alleen maar heel veel zin in het trainen voor de marathon, nog geen stress! Maar ik kan me voorstellen dat de weken/dagen van tevoren best eng zijn
Dit moet natuurlijk ook even beoordeeld worden voordat we er wat van kunnen zeggen
Hier nog maar een extra dagje pauze. Het was afgelopen zaterdag erg zwaar (denk ook door bloeddonatie) en ik heb zere schenen en moeie benen! En zaterdag deed ook mijn onderkuit erg zeer dus het begon alweer te lijken op achilles enzo. Dus even rustig!
Ik zie het probleem niet. Gewoon als compliment zien en van genieten.
Als ik een rokje aantrek voor het dagelijkse leven ben ik het met je eens, maar als ik aan het sporten ben vind ik het toch wel een ander verhaal. Zeker 's avonds ga je je dan toch wat onprettig voelen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Als ik een rokje aantrek voor het dagelijkse leven ben ik het met je eens, maar als ik aan het sporten ben vind ik het toch wel een ander verhaal. Zeker 's avonds ga je je dan toch wat onprettig voelen.
Zijn je billen en je benen tijdens het sporten anders dan?
Op maandag 7 april 2014 12:06 schreef Twinky het volgende: Hier nog maar een extra dagje pauze. Het was afgelopen zaterdag erg zwaar (denk ook door bloeddonatie) en ik heb zere schenen en moeie benen! En zaterdag deed ook mijn onderkuit erg zeer dus het begon alweer te lijken op achilles enzo. Dus even rustig!
Een man ziet het verschil niet tussen functionele blote benen en 'dagelijks leven' blote benen L_T. Dat zie je dus al aan de reactie van YUR. Gewoon lekker als compliment aannemen dus die opmerkingen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Op maandag 7 april 2014 12:45 schreef Zwabberhark het volgende: In het begin is het inderdaad wat ongemakkelijk om een lustobject te zijn, maar uiteindelijk went het wel.
Ik had overigens nog een andere vraag voor de dames hier, krijgen jullie nu het mooier weer wordt ook vaak opmerkingen over blote benen e.d.?
Strontvervelend inderdaad, Maar ik luister naar muziek en heb mijn blik op oneindig, dus dat gaat allemaal langs me heen.
Ik dacht altijd dat ik een echte asfaltrenner was, maar ik heb afgelopen week aan de Franse kust gerend en vond het geweldig. Wil ik vaker gaan doen. Helaas ben ik wel een keer flink op m'n bek gegaan toen ik over wat keien liep.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Strontvervelend inderdaad, Maar ik luister naar muziek en heb mijn blik op oneindig, dus dat gaat allemaal langs me heen.
Ik dacht altijd dat ik een echte asfaltrenner was, maar ik heb afgelopen week aan de Franse kust gerend en vond het geweldig. Wil ik vaker gaan doen. Helaas ben ik wel een keer flink op m'n bek gegaan toen ik over wat keien liep.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is inderdaad wel heel anders rennen dan hier.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
En niet eens zo ver weg, want ik zat helemaal in het noorden. Vier uurtjes rijden. Hartstikke mooi weer, elke ochtend het strand en het heuvelachtige gebied eromheen voor mezelf.
En niet eens zo ver weg, want ik zat helemaal in het noorden. Vier uurtjes rijden. Hartstikke mooi weer, elke ochtend het strand en het heuvelachtige gebied eromheen voor mezelf.
Mijn man wil niet op vakantie naar Frankrijk. Maar 4 uurtjes is te doen, dat zou ik zelf ook nog wel kunnen rijden, blijft hij lekker thuis, ga ik met de meiden in de meivakantie ofzo.
Mijn man wil niet op vakantie naar Frankrijk. Maar 400km is te doen, dat zou ik zelf ook nog wel kunnen rijden, blijft hij lekker thuis, ga ik met de meiden in de meivakantie ofzo.
Waarom wil hij niet?
Ik vond het ideaal zo. Oké, iets verder naar het zuiden heb je een nog mooiere kust (Bretagne of zo), maar dit is wel een stuk beter te rijden. Kun je ook eens een lang weekeinde doen. Ik ga zeker terug!
Nee ik heb geen blote benen. Ik zag wel gister bij de loop vrouwen lopen waarbij ik dacht, trek in hemelsnaam wat aan
Gewoon aantrekken en je er niets van aantrekken
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Zo, startnummer, tshirt voor komende zondag gekregen net, misschien wordt het voor mij toch meer dan een HM Degene aan wie ik het 'stokje' zou overgeven heeft zich afgemeld...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Vooral wegens vooroordelen over de Fransen. Ze praten alleen Frans, zijn stug...blabla...ga zo nog maar even door. Allemaal ongefundeerd dus, maar wat hij in zijn hoofd heeft...
quote:
Op maandag 7 april 2014 13:20 schreef MaleDuck het volgende: Zo, startnummer, tshirt voor komende zondag gekregen net, misschien wordt het voor mij toch meer dan een HM Degene aan wie ik het 'stokje' zou overgeven heeft zich afgemeld...
Zou je iemand van hier mee mogen nemen? Misschien is er nog wel iemand die mee wil lopen.