abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138606764
Ik heb weleens moslims over de vloer. Dan ga je niet iets doen met varkensvlees. Maar ik ga niet zo ver dat alles halal is. Als men dát echt wil moet men het zelf maar meenemen. Anders kun je overal rekening mee gaan houden.
pi_138606801
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2014 12:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom ga je dan te ver? Als niet-moslim heb ik geen enkele moeite met halal voedsel. Wie dat wel heeft is gewoon een sukkel.
Ik heb daar ook geen probleem mee. Maar het is wel duurder en moeilijker te krijgen. En wat als er ook Hindoe en Joden zijn? Dan heb je een werkelijk probleem.
pi_138606823
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:46 schreef Globali het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen wel en geen varken serveren of werkelijk halal voedsel. Op een gegeven moment kun je allerlei eisen hebben over eten als groep. Dan regel je dat zelf maar. Iets anders is het een beetje rekening houden met mensen.
Is het nodig voor het 'een beetje rekening houden' met moslims, want daar hebben we het over, om geen varkensvlees te serveren? Is een keuze tussen een menu mét en een menu zonder varkensvlees niet voldoende? Of zijn de moslimouders dan bang dat hun kinderen zullen kiezen voor het varkensvlees menu?

In Nederland blijkt het in voorkomende gevallen een logistiek probleem te zijn om beiden naast elkaar te serveren. En dan worden de niet-moslims dus ook gedwongen om halal te eten.
  maandag 7 april 2014 @ 12:52:41 #104
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138606866
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:50 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik heb daar ook geen probleem mee. Maar het is wel duurder en moeilijker te krijgen. En wat als er ook Hindoe en Joden zijn? Dan heb je een werkelijk probleem.
Kip, dat eet iedereen, behalve vegetariërs.
Die overigens in mijn omgeving vaak veeleisender zijn dan mensen die dingen niet eten volgens hun religie.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138606924
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:51 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Is het nodig voor het 'een beetje rekening houden' met moslims, want daar hebben we het over, om geen varkensvlees te serveren? Is een keuze tussen een menu mét en een menu zonder varkensvlees niet voldoende? Of zijn de moslimouders dan bang dat hun kinderen zullen kiezen voor het varkensvlees menu?

In Nederland blijkt het in voorkomende gevallen een logistiek probleem te zijn om beiden naast elkaar te serveren. En dan worden de niet-moslims dus ook gedwongen om halal te eten.
Dat zeg ik toch ook. De keuze moet er zijn. Maar niet direct halal. Dat gaat te ver. Want dan kun je voor Joden twee keukens gaan aanleggen bijv.
pi_138606951
Ik denk dat de makkelijkste oplossing is om gewoon veganistisch te gaan koken.
pi_138606980
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 12:52 schreef Uccie het volgende:

[..]

Kip, dat eet iedereen, behalve vegetariërs.
Die overigens in mijn omgeving vaak veeleisender zijn dan mensen die dingen niet eten volgens hun religie.
Ik ben persoonlijk geen kip eter. Maar maak twee of drie menu's Dan kom je er wel uit. Maar niet alles kan voldoen aan eisen van elke godsdienst. En zoals gezegd gaat dat bij mij ook niet zo.
  maandag 7 april 2014 @ 12:55:51 #108
211040 Uccie
pi_138606981
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:54 schreef Ulx het volgende:
Ik denk dat de makkelijkste oplossing is om gewoon veganistisch te gaan koken.
Iedereen een glas water en een mandarijntje
pi_138607004
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 12:55 schreef Uccie het volgende:

[..]

Iedereen een glas water en een mandarijntje
Juist niet. Moslims mogen ook geen alcohol. In het kader van de integratie zou het dus een goed idee zijn om kinderen op scholen alleen maar wijn te laten drinken.
  maandag 7 april 2014 @ 12:56:35 #110
211040 Uccie
pi_138607010
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:55 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik ben persoonlijk geen kip eter. Maar maak twee of drie menu's Dan kom je er wel uit. Maar niet alles kan voldoen aan eisen van elke godsdienst. En zoals gezegd gaat dat bij mij ook niet zo.
Ja volgens mij kun je met vlees, vis en vegetarisch de hele lading dekken.
Is er elke dag voor iedereen wat te eten.
  maandag 7 april 2014 @ 12:58:04 #111
211040 Uccie
pi_138607077
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

Juist niet. Moslims mogen ook geen alcohol. In het kader van de integratie zou het dus een goed idee zijn om kinderen op scholen alleen maar wijn te laten drinken.
De moslims die ik ken, drinken mij onder de tafel (goed, dat doet mijn oudtante van 85 ook)
pi_138607124
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

En de niet moslim kinderen niet. Dan krijg je daar weer ruzie over. Wel vreemd was de discussie over moslima's die in supermarkten geen alcohol wilden afrekenen. Dan ga je daar maar niet werken. Is mijn idee.
pi_138607149
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 12:58 schreef Uccie het volgende:

[..]

De moslims die ik ken, drinken mij onder de tafel (goed, dat doet mijn oudtante van 85 ook)
Men drinkt inderdaad vaak wel. Zeker jongeren. Dat is ook mijn ervaring.
pi_138607155
Nooit last van gehad.
pi_138607170
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:49 schreef Globali het volgende:
Ik heb weleens moslims over de vloer. Dan ga je niet iets doen met varkensvlees. Maar ik ga niet zo ver dat alles halal is. Als men dát echt wil moet men het zelf maar meenemen. Anders kun je overal rekening mee gaan houden.
Mijn zus is islamitisch. Als zij hier is let ik er een beetje op dat we niet elke dag varkensvlees eten (best wel veel wat dan afvalt in Nederland) maar als het op tafel komt dan houd ik het varkensvlees apart (bv de spek in de stampot) en is er voor haar een alternatief zoals een ei of stukjes kip. Ik weiger halal voor haar te koken en daar heeft zij geen probleem mee.

Maar de ene moslim is de andere niet. Mijn zus doet ook gerust haar hoofddoek af als dat handiger is waar een ander dan naar de rechter stapt.

De streng Joodse gezinnen die ik ken nemen altijd hun eigen voedsel mee en hebben daar helemaal geen probleem mee. Dat is het verschil tussen verwachten dat anderen aan jouw geloofseisen tegemoet komen of het als je eigen verantwoording zien.
pi_138607175
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:00 schreef Ulx het volgende:
Nooit last van gehad.
Ik ook niet. Het was nieuws.
pi_138607180
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:59 schreef Globali het volgende:

[..]

Er daarmee overtreden ze de wet natuurlijk weer. Want onder de 18 geen druppel. Tuig is het.
  maandag 7 april 2014 @ 13:01:37 #118
211040 Uccie
pi_138607211
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:59 schreef Globali het volgende:

[..]

Ouderen ook hoor, nu ken ik eigenlijk alleen maar Turken.
Waarvan één een slijterij heeft _O-
pi_138607214
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:00 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik ook niet. Het was nieuws.
Lekker belangrijk ook.
pi_138607248
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:01 schreef Ulx het volgende:

[..]

Lekker belangrijk ook.
Wel gek natuurlijk. Dat daar een discussie over gevoert moet worden.
pi_138607266
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 13:01 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ouderen ook hoor, nu ken ik eigenlijk alleen maar Turken.
Waarvan één een slijterij heeft _O-
Ik ken niet veel Turken maar volgens mij zijn die vaak ook wat relaxter.
pi_138607279
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2014 12:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom ga je dan te ver? Als niet-moslim heb ik geen enkele moeite met halal voedsel. Wie dat wel heeft is gewoon een sukkel.
Hoezo ben je dan een sukkel?

- Halal vlees is discriminatie op basis van geloof omdat het geslacht MOET worden door een MOSLIM in bijzijn van een imam.
- Onverdoofd slachten en sterven door verbloeding ipv direct de hersenen uit te schakelen door een kogel of pen die in de hersenen worden geschoten.

Volgens mij ben je een sukkel als je dat niet inziet.
pi_138607301
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:00 schreef Ulx het volgende:

[..]

Er daarmee overtreden ze de wet natuurlijk weer. Want onder de 18 geen druppel. Tuig is het.
Ik heb het dan wel over 18+. Al werkt dat in het buitenland weer anders.
  maandag 7 april 2014 @ 13:05:06 #124
211040 Uccie
pi_138607349
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:03 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik ken niet veel Turken maar volgens mij zijn die vaak ook wat relaxter.
Ja, en ze hebben ook uitgelegd dat ze van een hele progressieve islamitische stroming zijn.
Vriendin is getrouwd met Nederlander, en staat gewoon speklapjes voor hem te bakken. Alleen zij eet het niet.
pi_138607350
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoezo ben je dan een sukkel?

- Halal vlees is discriminatie op basis van geloof omdat het geslacht MOET worden door een MOSLIM in bijzijn van een imam.
- Onverdoofd slachten en sterven door verbloeding ipv direct de hersenen uit te schakelen door een kogel of pen die in de hersenen worden geschoten.

Volgens mij ben je een sukkel als je dat niet inziet.
Je bent dan ook geen sukkel. Wat je je wel moet afvragen is hoe goed men met dieren omgaat die niet halal geslacht worden. Maakt het dan werkelijk uit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')