Nou, niet echt. Er staat iets op in de trant van "Beste bewoner, PostNL wil graag het beste postbedrijf zijn en blijven. Daarom controleren we regelmatig de kwaliteit van de bezorging, onder andere middels deze kaartjes."quote:Op zondag 6 april 2014 02:12 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Een maandje of wat terug stond ik bij een "vreemd" depot te wachten en toe begon een thk'tje over die rare kaartjes. Ze wist niet wat ze er mee moest dus flikkerde ze het het samen met de post gewoon in de bus. Zeggen twee andere, ja dat deden we ook. Nou als je de tekst op het kaartje leest dan is het toch vrij duidelijk wat de bedoeling is of niet dan?
Maar er staat geen adres op, dus echt logisch zou het dan niet zijn, want hoe moeten ze dan ook maar iets controleren? Ze kunnen dan immers nooit achterhalen waar het kaartje gebleven is en mensen die het briefje aantreffen in hun brievenbus moeten die gewoon weggooien.quote:Op zondag 6 april 2014 09:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, niet echt. Er staat iets op in de trant van "Beste bewoner, PostNL wil graag het beste postbedrijf zijn en blijven. Daarom controleren we regelmatig de kwaliteit van de bezorging, onder andere middels deze kaartjes."
Hieruit zou je eerder de conclusie trekken dat je ze juist moet bezorgen, omdat de aanhef gericht is aan de ontvanger.
Ze hadden er beter op kunnen zetten: "Beste bezorger, gaarne dit kaartje inleveren bij je teamleider", of iets in die trant.
Tja, op hah staat ook geen adres, en ook daar wordt gecontroleerd op de bezorging. Er staat in ieder geval niets op het briefje waaruit blijkt dat je het als postbezorger NIET zou moeten bezorgen. Toen ze bij ons met die dingen begonnen waren ze ook "vergeten" te vertellen dat je ze er tussenuit moest vissen, en gooide menig bezorger ze ook met post en al naar binnen. Dit was trouwens in de tijd dat het hah nog tussen de post werd gezet, wat het misverstand nog begrijpelijker maakt.quote:Op zondag 6 april 2014 09:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar er staat geen adres op, dus echt logisch zou het dan niet zijn, want hoe moeten ze dan ook maar iets controleren? Ze kunnen dan immers nooit achterhalen waar het kaartje gebleven is en mensen die het briefje aantreffen in hun brievenbus moeten die gewoon weggooien.
Ja, maar hah moet je overal bezorgen, dus dan kunnen ze gewoon random wat mensen bellen om het te vragen, dus dat is een heel andere situatiequote:Op zondag 6 april 2014 12:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tja, op hah staat ook geen adres, en ook daar wordt gecontroleerd op de bezorging. Er staat in ieder geval niets op het briefje waaruit blijkt dat je het als postbezorger NIET zou moeten bezorgen. Toen ze bij ons met die dingen begonnen waren ze ook "vergeten" te vertellen dat je ze er tussenuit moest vissen, en gooide menig bezorger ze ook met post en al naar binnen. Dit was trouwens in de tijd dat het hah nog tussen de post werd gezet, wat het misverstand nog begrijpelijker maakt.
Het lijkt me dat er ernstigere dingen zijn waar de post zich mee bezig moet houden,quote:Op zondag 6 april 2014 09:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar er staat geen adres op, dus echt logisch zou het dan niet zijn, want hoe moeten ze dan ook maar iets controleren? Ze kunnen dan immers nooit achterhalen waar het kaartje gebleven is en mensen die het briefje aantreffen in hun brievenbus moeten die gewoon weggooien.
nou, op zich vind ik het controleren op kwaliteit anders best een belangrijk punt.quote:Op zondag 6 april 2014 12:45 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Het lijkt me dat er ernstigere dingen zijn waar de post zich mee bezig moet houden,
controleren van mensen is altijd makkelijker, dan je eigen fouten erkennen.
Ik ookquote:Op zondag 6 april 2014 12:51 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
nou, op zich vind ik het controleren op kwaliteit anders best een belangrijk punt.
Als je de kaart (zonder envelop) leest, zie je ook dat er een excuus in staat dat de bewoner hem gekregen heeft.quote:Op zondag 6 april 2014 09:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, niet echt. Er staat iets op in de trant van "Beste bewoner, PostNL wil graag het beste postbedrijf zijn en blijven. Daarom controleren we regelmatig de kwaliteit van de bezorging, onder andere middels deze kaartjes."
Hieruit zou je eerder de conclusie trekken dat je ze juist moet bezorgen, omdat de aanhef gericht is aan de ontvanger.
Ze hadden er beter op kunnen zetten: "Beste bezorger, gaarne dit kaartje inleveren bij je teamleider", of iets in die trant.
Er staat: "Voor eventueel ondervonden ongemak, bieden wij u onze excuses aan". Je gaat er nu trouwens van uit dat zo'n bezorger de complete tekst van zo'n kaartje leest. Maar de gemiddelde nieuweling leest "geachte bewoner" en trekt daar de conclusie uit dat het poststuk bezorgd moet worden.quote:Op zondag 6 april 2014 16:34 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Als je de kaart (zonder envelop) leest, zie je ook dat er een excuus in staat dat de bewoner hem gekregen heeft.
Dus dan is het toch alles behalve logisch om het ding als nog ergens te bezorgen.
Toen ik begon met postbezorgen kreeg zat er bij de spulletjes die ik kreeg een kleinquote:Op zondag 6 april 2014 09:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En waaaarom bellen ze mij (en anderen die willen) niet meer om een keertje extra te lopen op zaterdag, als een collega heel graag vrij wil? Dat 'deel van mijn leven' is er een beetje uit, geloof ik. Jammer...quote:Op maandag 7 april 2014 19:01 schreef VixenFromHell het volgende:
Waaaaarom worden er altijd dingen last minute gepland op zaterdagmiddagen... zoveelste keer dat ik iets ga missen omdat ik moet werkensoms toch wel erg jammer dat werken op zaterdag.
Och voor het zakboekje kreeg ik een brief dat ik deze digitaal kon inzien...quote:Op zondag 6 april 2014 21:25 schreef blijevis het volgende:
Als je zo de reakties in dit forum leest zijn er nogal wat bezorgers die dit boekje niet gekregen / niet gelezen / niet begrepen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |