abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR en moderator zondag 13 april 2014 @ 17:16:33 #51
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_138832330
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 17:12 schreef GoldenHeart het volgende:
Dat ik geen vriendin en vrienden heb, zit mij echt diep... vooral het eerste..

ik heb ook nooit fatsoenelijk met meisjes om kunnen gaan, want het botst altijd... want de meisjes die ik tref die kijken meestal jaloers of hatelijk.. en vervolgens hebben ze altijd commentaar terwijl ik niet eens contact met hun heb (buiten school)
Ga verhuizen (dus werken en uitwonende stufi + evt lenen). Je zit in een sleur en daar moet je uit komen. Je hebt geen slecht leven, maar je kan er zelf wel meer power onder zetten om er wat anders van te maken.
Lekker je eigen bestaan opbouwen, erg verfrissend. En zo maak je ook kennis met veel meer mensen, kun je vriendschappen opbouwen.
Fuck the EBU.
pi_138832661
quote:
14s.gif Op zondag 13 april 2014 17:16 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ga verhuizen (dus werken en uitwonende stufi + evt lenen). Je zit in een sleur en daar moet je uit komen. Je hebt geen slecht leven, maar je kan er zelf wel meer power onder zetten om er wat anders van te maken.
Lekker je eigen bestaan opbouwen, erg verfrissend. En zo maak je ook kennis met veel meer mensen, kun je vriendschappen opbouwen.
Verhuizen doe ik echt pas over 2-3 jaar. Als ik niet eens nu in staat ben om sociaal al lekker top te zijn, dan zal ik in een sociaal isolement raken in mijn eigen huis.. in ieder geval ben ik er nog niet klaar voor.
pi_138832708
Nog een tip: bezoek concerten en festivals, daar leer je echt makkelijk mensen kennen.
Ga desnoods twitteren en leg daar contacten.
  PR en moderator zondag 13 april 2014 @ 17:24:58 #54
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_138832723
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 17:23 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Verhuizen doe ik echt pas over 2-3 jaar. Als ik niet eens nu in staat ben om sociaal al lekker top te zijn, dan zal ik in een sociaal isolement raken in mijn eigen huis.. in ieder geval ben ik er nog niet klaar voor.
Dan blijf je dus in dezelfde sleur zitten als je niks anders onderneemt.
Fuck the EBU.
pi_138833099
quote:
14s.gif Op zondag 13 april 2014 17:24 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dan blijf je dus in dezelfde sleur zitten als je niks anders onderneemt.
Ik doe veelal dingen individueel zoals sporten buiten, waaronder hardlopen, maar dan individueel.
  zondag 13 april 2014 @ 19:18:12 #56
426085 Typfaut
Life is Romanticism
pi_138837294
Als jij niet tevreden bent met je leven, moet jij daar zelf werk van maken.
Hop hop, ga eens lekker uit of zoek een fijne hobby!
Dan komen de sociale contacten vanzelf en het lost zeker niets op om je te blijven wentelen in zelfmedelijden na de pestperiode. Daar moet je toch overheen.
Succes is niet het einde, falen is niet fataal het is de moed om door te gaan die telt.
  zondag 13 april 2014 @ 19:20:06 #57
421128 RonnieGardocki
Only pain is real
pi_138837370
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 00:57 schreef GoldenHeart het volgende:
*verder heb ik tot op heden niet gewerkt en sinds mijn 10e levensjaar niet meer op vakantie geweest ivm hard werkende ouders en ivm dat mijn ouders hun geld liever ergens anders uitbesteden dan aan een vakantie van 3-4 weken van honderden tot duizenden euro"s. Zelf ga ik niet met vrienden op vakantie ivm dat ik geen vrienden heb waar ik echt goed bevriend mee ben en er op kan vertrouwen om op vakantie mee te kunnen, bovendien heb ik zelf geen geld ervoor over, omdat ik niet werk.

Ik heb ook nog nooit gewerkt (op twee weken na dan). Lijkt me niet heel vreemd.

Verder is het allemaal niet zo gek vind ik persoonlijk.
pi_138856537
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 00:57 schreef GoldenHeart het volgende:
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen: de laatste tijd vraag ik me steeds af of mijn leven slecht is of gewoon normaal of dramatisch..??

Nu volop aan mijn toekomst werken dmv hoge cijfers halen.

Je zegt tevreden te zijn en er duidelijk voor te kiezen om een loner te blijven. Daar is niks slechts aan en helemaal jou eigen keus...alleen dat je dit topic opent geeft toch al aan dat je wat mist in je leven.
Een vriendin krijg je niet zo makkelijk als je weinig te bieden hebt.
Sociale contacten leg je niet door individueel alles te doen of door thuis te blijven.
Zelfstandigheid krijg je niet door afhankelijk te zijn van je ouders..
Een baan krijg je tegenwoordig niet zo makkelijk zonder ervaring (hoeft geen baan te zijn, maar ook reizen, verenigingen, vrijwilligerswerk, noem maar op staat goed op een CV).
Fijn dat het goed gaat op school en dat je zoveel tijd in je studie steekt. Alleen met alleen een diploma ga je het niet redden om die leuke baan te krijgen...een goed CV biedt veel meer kansen. Jou CV is zo blanco als het maar kan zijn zonder werk en levenservaring.

quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 17:23 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Als je nu al niet in staat bent om sociaal vaardig te zijn, dan gaat dat niet verbeteren door nog 2-3 jaar thuis te blijven. Juist daardoor raak je nog verder in een sociaal isolement. Hou er rekening mee dat vriendschappen makkelijker gevormd worden als je jong bent. Na de studie zijn mensen meer bezig met hun carrière of gezin en is er vaak minder tijd voor (nieuwe) vriendschappen. Zo blijf je alleen oppervlakkige contacten houden.

quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 17:12 schreef GoldenHeart het volgende:
Dat ik geen vriendin en vrienden heb, zit mij echt diep... vooral het eerste..

ik heb ook nooit fatsoenelijk met meisjes om kunnen gaan, want het botst altijd... want de meisjes die ik tref die kijken meestal jaloers of hatelijk.. en vervolgens hebben ze altijd commentaar terwijl ik niet eens contact met hun heb (buiten school)
Het verschilt per vrouw, maar op die leeftijd vond ik niks zo onaantrekkelijk als mannen die niet op hun eigen benen kunnen staan, afhankelijk van hun ouders zijn en weinig ervaren hebben in het leven. Kunnen meepraten over nieuws en politiek ed waar je over leest kan leuk zijn, maar uit eigen ervaring iets kunnen vertellen is vele malen interessanter.
Dat het botst lijkt mij meer met sociale onhandigheid te maken te hebben. Je interpreteert hun manier van kijken als jaloers en hatelijk, maar dat is jou interpretatie. Als je geen contact met ze hebt dan weet je dat ook niet zeker. Om met meisjes om te kunnen gaan (of het te leren) zul je toch echt contact met ze moeten hebben.

quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 10:41 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Echter ben ik niet aan het forceren om vrienden te maken... grotendeels vind ik dat het vanzelf moet gaan, ook van twee kanten.
Hoe kan het nou vanzelf gaan als jij je er zo voor afsluit door je focus alleen op je studie te richten en niks gezamenlijk wilt ondernemen. Wil je dat het veranderd dan moet je er ook zelf wat voor doen. Nu lijk je meer geforceerd bezig te zijn met geen vrienden maken.

Alleen jij kan bepalen hoe je je leven inricht. Soms moet je al eerder bepaalde stappen zetten om het later zo te krijgen als jij het graag zou willen.
pi_138861673
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 17:34 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

Ik doe veelal dingen individueel zoals sporten buiten, waaronder hardlopen, maar dan individueel.
Sociale contacten en vrienden komen helaas niet uit de lucht vallen.. Je moet ze op zoeken. Ga iets doen waar je mensen leert kennen: Ga een sport beoefenen bij een sportclub en deel mee aan een team. Stel je open op en heb het naar je zin. Dan groeit je sociale netwerk beetje bij beetje vanzelf. Lukt het daar niet, probeer je het ergens anders.
"The past is our definition. We may strive, with good reason, to escape it, or to escape what is bad in it, but we will escape it only by adding something better to it." - Wendell Berry
  maandag 14 april 2014 @ 15:47:43 #60
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_138869145
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 17:34 schreef GoldenHeart het volgende:

[..]

En dat is ook je probleem. Je doiet lekker dingen in je eentje omdat dat zo lekker vertrouwd is. Je zult toch op de een of andere manier eens uit je comfortzone moeten stappen en zorgen dat je in sociale situaties komt. Dat kan door een studievereniging, sport, concerten, (vrijwilligers)werk etc etc etc.

Zolang je alles in je uppie blijft doen en lekker onder de vleugels van Pappie en Mammie blijft hangen gaat er geen moer veranderen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 14 april 2014 @ 15:49:48 #61
157922 fathank
pi_138869217
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 19:20 schreef RonnieGardocki het volgende:

[..]

Ik heb ook nog nooit gewerkt (op twee weken na dan). Lijkt me niet heel vreemd.

Verder is het allemaal niet zo gek vind ik persoonlijk.
Nog nooit gewerkt? Schandelijk. Werken hoort gewoon onderdeel van je opvoeding te zijn. Wil je wat kopen? Werk er maar voor. Ik heb vanaf m'n 14e het ene na het andere klotebaantje gehad maar had altijd flappen in m'n zak. Kon doen en laten wat ik wilde, van m'n eigen verdiende geld. No way dat ik m'n handje op ging houden bij pappie en mammie.
pi_138869850
Je moet jezelf ook niet vergelijken met anderen. Schrijf op wat je doelen zijn en met die doelen komen sociale contacten bij, als je ervoor kiest deze te onderhouden.

Niemand gaat je dwingen dit te doen. Het moet uit je zelf komen.
''Deugd is weten, de deugdzame is gelukkig er wordt alleen gezondigd uit onwetendheid'' Socrates.
  maandag 14 april 2014 @ 17:38:59 #63
421128 RonnieGardocki
Only pain is real
pi_138872991
quote:
14s.gif Op maandag 14 april 2014 15:49 schreef fathank het volgende:
Wil je wat kopen? Werk er maar voor.
Ik leef gewoon met minder. Ben niet materialistisch en ik schooi nooit om geld bij mijn ouders.
  maandag 14 april 2014 @ 18:45:02 #64
157922 fathank
pi_138874858
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 17:38 schreef RonnieGardocki het volgende:

[..]

Ik leef gewoon met minder. Ben niet materialistisch en ik schooi nooit om geld bij mijn ouders.
Dus jij komt rond van een basisbeurs? Telefoon, sport, zorgverzekering etc. Wat leuks doen met je meisje. Knap.
  maandag 14 april 2014 @ 18:45:21 #65
421128 RonnieGardocki
Only pain is real
pi_138874863
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 18:45 schreef fathank het volgende:
Dus jij komt rond van een basisbeurs? Telefoon, sport, zorgverzekering etc. Wat leuks doen met je meisje. Knap.
Ja.
pi_138877715
Ik had graag met je geruild... :')

Sorry, maar je ouders zijn bij elkaar, je hoeft niet te werken want je krijgt alles, je opleiding wordt dus ook betaald, je haalt goede cijfers, ik zie ook nergens iets van ruzies thuis of alcohol/ander misbruik, geen verwaarlozing. Je bent geen uitgaanstype en je hebt geen vrienden, het enige dat er dus aan scheelt is dat je geen goede vrienden hebt die passen in jouw manier van leven. En ja, geen meisjes, dat komt echt wel.

Behalve die dingen, waarvan ik mij voor kan stellen dat dat jou best ongelukkig kan maken, heb je het eigenlijk best goed. :)

Je hebt een goede stabiele thuisbasis en een prima toekomstperspectief. Komt wel goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2014 19:58:16 ]
pi_138877997
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 18:45 schreef RonnieGardocki het volgende:

[..]

Ja.
M.a.w. je ouders betalen je opleiding, je abbo, je sportschool en alles. Of heb je aanvullend? Niemand komt rond van alleen een basisbeurs, je kunt je opleiding niet eens betalen met alleen je thuiswonende basisbeurs dus wat loop je nou te lullen. _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2014 20:04:34 ]
  maandag 14 april 2014 @ 20:05:12 #68
421128 RonnieGardocki
Only pain is real
pi_138878034
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 20:04 schreef Myrr het volgende:
M.a.w. je ouders betalen je opleiding, je abbo, je sportschool en alles. Of heb je aanvullend? Niemand komt rond van alleen een basisbeurs, je kunt je opleiding niet eens betalen met alleen je thuiswonende basisbeurs dus wat loop je nou te lullen. _O-
Aanvullende beurs, collegegeldkrediet, ik heb het allemaal :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')