abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  roze zondag 6 april 2014 @ 12:29:46 #76
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_138564831
Saaie aflevering
Your beauty never ever scared me.
  zondag 6 april 2014 @ 12:34:01 #77
401956 _Dido_
Remember me!
pi_138564977
quote:
13s.gif Op zondag 6 april 2014 12:29 schreef Amarantha het volgende:
Saaie aflevering
:')
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_138577378
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:41 schreef golfer het volgende:
Ik heb weer ouderwets genoten van deze 2 briljante denkers.
Zonder enige vorm van voorbereiding en navraag een zaak overnemen en aan een louche Britse even 25.000 euro lappen en vervolgens nog met een elektra-rekening van 1.000 euro uit het verleden geconfronteerd te worden.

Alles was aanwezig: ordi types, een kennel vol lelijke beesten en een volkomen chaotische bedrijfsvoering zonder plan.
En de taal spraken ze ook al heel goed. ;)

Topshow. ^O^
Dit inderdaad. :)
Al waren de Palpatine rimpels van die vrouw wel een beetje eng. :{
pi_138578355
Die Tsjernobyl hond en katten. :') :r

Maar leuk dat het blijkbaar goed gaat. ^O^
pi_138578614
Of het écht goed gaat betwijfel ik. Als ze denken dat 200 euro omzet al genoeg is en 280 euro een goede dag.

Beide werken 10 uur per dag, als het niet meer is. Na aftrek kosten houden ze van die 200 euro hooguit de helft, maar waarschijnlijk nog minder over. Dat komt er op neer dat ze voor minder dan 5 euro per uur werken.

Om de boel op de lange termijn echt rendabel te houden met één personeelslid moet de omzet van zo'n zaakje toch wel naar gemiddeld een 400-500 euro per dag toe. Anders is er geen ruimte voor toekomstige investeringen om het zaakje er leuk en aantrekkelijk uit te laten zien.
pi_138578980
25000 aan goodwill voor die tent :')
Die hond in de keuken laten :r

En weer zonder enige horeca ervaring iets beginnen in een warm land. Want daar is het altijd mooi weer ^O^

Ook die constructie met die 100 euro extra huur om 3 maanden borg/voorschot te laten zitten. Dit zijn zulke amateurs, dan lul je toch gewoon 6600 euro van de goodwill af.
pi_138579693
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 18:35 schreef Bucketlist het volgende:

En weer zonder enige horeca ervaring iets beginnen in een warm land. Want daar is het altijd mooi weer ^O^

Ook die constructie met die 100 euro extra huur om 3 maanden borg/voorschot te laten zitten. Dit zijn zulke amateurs, dan lul je toch gewoon 6600 euro van de goodwill af.
Die hele goodwill hadden ze helemaal nooit hoeven te betalen maar omdat ze zo desperate iets wilde hebben heeft die engelse vrouw dat gewoon bij ze weten af te troggelen waarsch onder het mom: ja als je mij 25000 geeft zorg ik dat alle andere kandidaten afgewezen worden en jullie zeker de zaak krijgen.
pi_138580826
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 18:55 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Die hele goodwill hadden ze helemaal nooit hoeven te betalen maar omdat ze zo desperate iets wilde hebben heeft die engelse vrouw dat gewoon bij ze weten af te troggelen waarsch onder het mom: ja als je mij 25000 geeft zorg ik dat alle andere kandidaten afgewezen worden en jullie zeker de zaak krijgen.
Ik kreeg dat wel mee hoor, dat die 25000 euro niet nodig was. In dit geval komt het gewoon door dat impulsieve gedrag; anders kijk je naar vergelijkbare zaken die te koop staan.

Dan nog; onderhandelen kan altijd. Zeker in deze tijd :)
pi_138600406
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 18:35 schreef Bucketlist het volgende:

Goede samenvatting.

Die hele goodwill was niet nodig. Zeker gezien de achterstallige betalingen van die Melanie. Ook mooi hoe ze daar intrapte. Zag je van mijlenver al aankomen.
pi_138603367
Hoge huur ook, dit gaat nooit echt rendabel worden zo.
pi_138603401
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 10:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Ze hadden het over 200 euro kosten per dag? Was dat alleen zakelijk of komen daar hun persoonlijke kkostn nog bij?
pi_138604950
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 10:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat zijn die tenten nooit, gewoon veredelde hobby die knaken kost voor mensen die graag in Spanje wonen.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_138606513
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 10:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze hadden het over 200 euro kosten per dag? Was dat alleen zakelijk of komen daar hun persoonlijke kkostn nog bij?
Huur was 1100 per maand en ze vertelden dat ze 200 euro per dag aan omzet wilden halen. Ik neem aan dat dat volgens hen genoeg is om rond te komen, maar ik vraag me af of dat klopt aangezien ze dat als gemiddelde zullen moeten halen en ik me bij hen kan voorstellen dat ze wat belastingposten over het hoofd zien.
pi_138606751
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 10:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze hadden 200 euro omzet per dag nodig om quitte te draaien vertelden ze.

Ook noemden ze 280 euro omzet over een dag een 'topomzet'. Maar dat lijkt me dan slechts een bescheiden winst.

Dus hoe ik hun woorden moet interpreteren, nu ze er nog steeds wonen, maar zeggen dat het inmiddels uitstekend loopt, durf ik niet te zeggen. Ik neig ernaar om die bewering met een korreltje zout te nemen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_138606902
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ook noemden ze 280 euro omzet over een dag een 'topomzet'. Maar dat lijkt me dan slechts een bescheiden winst.

Dus hoe ik hun woorden moet interpreteren, nu ze er nog steeds wonen, maar zeggen dat het inmiddels uitstekend loopt, durf ik niet te zeggen. Ik neig ernaar om die bewering met een korreltje zout te nemen.
80x 25 = 2000 euro in de maand zwart in het handje, en ik naam aan dat in de 200 euro ook wel hun 'loon' zit

jaartje buffelen en de goodwill heb je er uit
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_138607731
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Klopt maar de vraag is zakelijk quitte of quitte met ook de prive kosten erbij. Dat was niet echt duidelijk in de uitzending.

280 per dag lijkt mij te weinig, zeker omdat er nog wel wat lijken uit de kast gaan vallen.
pi_138608511
Die lijken zijn er na een jaar vast wel uitgevallen.

Ze hebben het gewoon niet al te slim aangepakt, gewoon goodwill in 3 tranches betalen, maar goed ze doen het vast niet om er rijk van te worden.
pi_138623169
Natuurlijk pakken ze het niet slim aan, maar dat zijn ook de leukste afleveringen ;) De afleveringen met mensen die geld zat hebben en alles goed aanpakken zijn maar saai :@ Misschien redden ze het net (als in; de lopende dingen kunnen voldaan worden).

Dan houden ze geen rekening mee dat ze de gedane investeringen moeten terugverdienen, een buffer voor nieuwe investering en of arbeidsongeschiktheid moeten opbouw en al moeten gaan denken aan hun pensioen. Een glazenwasser met eigen bedrijf en een sportinstructrice hebben waarschijnlijk 0,0 aan pensioen.
  maandag 7 april 2014 @ 20:12:16 #94
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_138624698
Vaste kosten per maand:
Huur: 1100
Huur appartement: 700
Overige kosten appartement: 400
Energie: 400
Inkoop: 800
Personeel: 800
Verzekeringen: 200
Auto: 300
Eigen onderhoud: 400

Totaal: ongeveer 6000 euro/maand.

Dan kun je met 200 euro omzet per dag een eind komen om break-even te draaien. Een vetpot is het beslist niet.
pi_138624808
Die 200 euro is gemiddeld per dag over het hele jaar neem ik aan.

Dan is 280 geen geweldige omzet in het hoogseizoen. :') In het laagseizoen zetten ze veel dagen mss een paar tientjes om.
pi_138633604
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 20:12 schreef Van_Poppel het volgende:
Vaste kosten per maand:
Huur: 1100
Huur appartement: 700
Overige kosten appartement: 400
Energie: 400
Inkoop: 800
Personeel: 800
Verzekeringen: 200
Auto: 300
Eigen onderhoud: 400

Totaal: ongeveer 6000 euro/maand.

Dan kun je met 200 euro omzet per dag een eind komen om break-even te draaien. Een vetpot is het beslist niet.
Personeel?

Was het doel sws ook al niet
  maandag 7 april 2014 @ 23:22:25 #97
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_138634946
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Personeel?

Ze hadden, omdat het zo druk was (...) een meisje in de bediening en ook tijdelijk een (onbetrouwbare) kok in dienst. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_138634982
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:22 schreef golfer het volgende:

[..]

Ze hadden, omdat het zo druk was (...) een meisje in de bediening en ook tijdelijk een (onbetrouwbare) kok in dienst. ;)
Die doen het wsl voor de fooien en voor de werkervaring
pi_138635123
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Personeel?

Ze hadden geen doel :').
sig verwijderd door FA
pi_138635515
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 23:26 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ze hadden geen doel :').
Doel is in Spanje te gaan wonen en dat te financieren met de bar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')