abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:03:01 #1
425570 OneOummah
We are one Oummah
pi_138552622
Ben benieuwd, hou het netjes aub.
-
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:04:04 #2
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_138552668
Achterlijk zandbakgeloof uit de 7e eeuw
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
slotje
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  Redactie Frontpage zaterdag 5 april 2014 @ 22:04:50 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_138552711
Kut

Maar nog kutter zijn die mensen die er dan even bij moeten vermelden dat ze géén PVV stemmen :')
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:06:24 #4
256666 leeell
I know you're lonely
pi_138552790
Net als elke religie mooi,leerzaam en interessant echter vaak misbruikt door mensen als excuus voor wandaden.

Tevens prachtige kunst, architectuur en kennis die eruit voortgekomen is
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:07:39 #5
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_138552842
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:04 schreef Innisdemon het volgende:
Kut

Maar nog kutter zijn die mensen die er dan even bij moeten vermelden dat ze géén PVV stemmen :')
:@
Anders is het weer van ''PVV stemmert racist etc etc''
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:08:14 #6
425570 OneOummah
We are one Oummah
pi_138552874
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:06 schreef leeell het volgende:
Net als elke religie mooi,leerzaam en interessant echter vaak misbruikt door mensen als excuus voor wandaden.

Islam is zeker een prachtige religie.

Wat bedoel jij precies met wandaden ?
-
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:09:12 #7
256666 leeell
I know you're lonely
pi_138552914
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:08 schreef OneOummah het volgende:

[..]

Wat bedoel jij precies met wandaden ?
het interpreteren van bepaalde verhalen of geboden op een achterhaalde manier om zo een verdraaide moraal te maken om die vervolgens op te leggen aan andere mensen.
pi_138553087
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:06 schreef leeell het volgende:

Dit. Ik ben een PVV stemmer.
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:19:23 #9
425570 OneOummah
We are one Oummah
pi_138553358
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:09 schreef leeell het volgende:

[..]

het interpreteren van bepaalde verhalen of geboden op een achterhaalde manier om zo een verdraaide moraal te maken om die vervolgens op te leggen aan andere mensen.
bepaalde verhalen of geboden.. Je moet echt wat specifieker zijn hoor. Wij volgen de koran en de sunnah van onze geliefde profeet Mohamed (vrede zij met hem)

Verder hebben wij de hadith die zeer belangerijk zijn voor onze bronnen. En tevens hebben we ook de grote geleerden waar wij veel van kunnen leren, dit omdat zij over veel kennis beschikken.
-
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:22:11 #10
256666 leeell
I know you're lonely
pi_138553468
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:19 schreef OneOummah het volgende:

[..]

bepaalde verhalen of geboden.. Je moet echt wat specifieker zijn hoor. Wij volgen de koran en de sunnah van onze geliefde profeet Mohamed (vrede zij met hem)

Verder hebben wij de hadith die zeer belangerijk zijn voor onze bronnen. En tevens hebben we ook de grote geleerden waar wij veel van kunnen leren, dit omdat zij over veel kennis beschikken.
En wat de denken van vrouwenrechten ? homohaat ? terrorisme ? Staat wellicht niet allemaal zo in de Koran maar sommige moslims gebruiken het wel degelijk als rechtvaardiging van hun daden!
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:26:56 #11
425570 OneOummah
We are one Oummah
pi_138553672
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:22 schreef leeell het volgende:

[..]

En wat de denken van vrouwenrechten ? homohaat ? terrorisme ? Staat wellicht niet zo in de Koran maar sommige moslims gebruiken het wel degelijk als rechtvaardiging van hun daden!
Vrouwen hebben een hele hoge positie binnen de Islam. Dit in tegenstellingen tot in het westen. Waar de vrouwen door velen als lustobject worden gezien. Want zeg nou eerlijk in bijna elk reclame spotje word de vrouw gewoon als een lustobject neergezet.
-
  Milf zaterdag 5 april 2014 @ 22:29:43 #12
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_138553790
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:26 schreef OneOummah het volgende:

[..]

Vrouwen hebben een hele hoge positie binnen de Islam. Dit in tegenstellingen tot in het westen. Waar de vrouwen door velen als lustobject worden gezien. Want zeg nou eerlijk in bijna elk reclame spotje word de vrouw gewoon als een lustobject neergezet.
Wil je dan eens uitleggen waarom de vrouw geen eigen wil heeft euhm... mag hebben?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:29:45 #13
256666 leeell
I know you're lonely
pi_138553796
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:26 schreef OneOummah het volgende:

[..]

Lees je wel wat ik schrijf ? Ik heb het over misinterpretatie van de Koran, niet over Koran zelf.
en vrouwen in de Koran mogen dan wel een hoge positie hebben, zo worden zij alsnog niet behandeld. Bijna alle rechtsscholen van de islam zeggen dat de vrouw niet van haar man scheiden op eigen initiatief.

in Saudi-Arabië mogen vrouwen niet eens autorijden (of naar buiten zonder man)

en in het westen een lustobject... wat heb jij te zeggen op de tijdelijke huwelijken binnen de islam (verkapte prostitutie!)
pi_138553963
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:29 schreef leeell het volgende:

[..]

Lees je wel wat ik schrijf ? Ik heb het over misinterpretatie van de Koran, niet over Koran zelf.
en vrouwen in de Koran mogen dan wel een hoge positie hebben, zo worden zij alsnog niet behandeld. Bijna alle rechtsscholen van de islam zeggen dat de vrouw niet van haar man scheiden op eigen initiatief.

en in het westen een lustobject... wat heb jij te zeggen op de tijdelijke huwelijken binnen de islam (verkapte prostitutie!)
Vooralsnog lijkt TS me, door de manier van reageren, meer een troll dan een serieus iemand.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:37:42 #15
425570 OneOummah
We are one Oummah
pi_138554136
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:29 schreef leeell het volgende:

[..]

Misinterpretatie heeft te maken met te weinig kennis.

Bij ons worden de vrouwen zeker wel goed behandeld, en als mensen dat niet doen dan ligt dat aan de mensen. En niet aan de Islam. En weer ga je de fout in: De vrouw mag wel scheiden van haar man.

En dat vrouwen niet mogen rijden is saudi arabie.. dat heeft helemaal niks te maken met de Islam.
-
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:38:24 #16
425570 OneOummah
We are one Oummah
pi_138554171
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:33 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Vooralsnog lijkt TS me, door de manier van reageren, meer een troll dan een serieus iemand.
Op de man spelen haha... erg zwak.
-
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:38:56 #17
256666 leeell
I know you're lonely
pi_138554185
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:37 schreef OneOummah het volgende:

[..]

Misinterpretatie heeft te maken met te weinig kennis.

Bij ons worden de vrouwen zeker wel goed behandeld, en als mensen dat niet doen dan ligt dat aan de mensen. En niet aan de Islam. En weer ga je de fout in: De vrouw mag wel scheiden van haar man.

En dat vrouwen niet mogen rijden is saudi arabie.. dat heeft helemaal niks te maken met de Islam.
Alleen volgens Maliki , en nee, maar wel met moslims zoals ik al aangaf in mijn eerste post.
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:44:29 #18
425570 OneOummah
We are one Oummah
pi_138554397
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:38 schreef leeell het volgende:

[..]

Alleen volgens Maliki , en nee, maar wel met moslims zoals ik al aangaf in mijn eerste post.
Een vrouw mag gewoon scheiden van haar man op eigen initiatief.

En moslims zijn mensen. Mensen maken fouten. Het is de Islam die perfect is en niet de moslims.
-
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:45:11 #19
256666 leeell
I know you're lonely
pi_138554430
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:44 schreef OneOummah het volgende:

[..]

Een vrouw mag gewoon scheiden van haar man op eigen initiatief.

En moslims zijn mensen. Mensen maken fouten. Het is de Islam die perfect is en niet de moslims.
Zoals ik dus aangaf in mijn eerste post ; verdraaid door mensen, dus jammer.

en het stenigingsvers dan, dat klopt toch echt niet ;)
pi_138554454
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:38 schreef OneOummah het volgende:

[..]

Op de man spelen haha... erg zwak.
Nee hoor, het is gewoon een constatering. ;)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:48:38 #21
425570 OneOummah
We are one Oummah
pi_138554543
Tja de kerken die staan bekend om kindermisbruik. Dan roep je toch ook niet dat heel het christendom slecht is.
-
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:49:25 #22
425570 OneOummah
We are one Oummah
pi_138554568
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:45 schreef leeell het volgende:

[..]

Zoals ik dus aangaf in mijn eerste post ; verdraaid door mensen, dus jammer.

en het stenigingsvers dan, dat klopt toch echt niet ;)
Stenigen ? Dan gaan we het hebben over de sharia. En de sharia is een perfect goddelijk systeem.
-
  Milf zaterdag 5 april 2014 @ 22:51:01 #23
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_138554643
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:48 schreef OneOummah het volgende:
Tja de kerken die staan bekend om kindermisbruik. Dan roep je toch ook niet dat heel het christendom slecht is.
Volgens mij vroeg je wat men van de Islam dacht en niet over andere geloven.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:51:52 #24
256666 leeell
I know you're lonely
pi_138554683
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:49 schreef OneOummah het volgende:

[..]

Stenigen ? Dan gaan we het hebben over de sharia. En de sharia is een perfect goddelijk systeem.
Je weet er dus niks van. verdiep je eens wat meer erin voordat je dit soort dommigheden eruit gooit. het stenigingsvers is een vers dat nooit in de Koran heeft gestaan maar er word wel gedaan alsof om het te rechtvaardigen.

hou maar op, ga maar terug naar je andere kortzichtige maatjes om dit soort onwaarheden te verkondigen.

tevens kan het MERENDEEL van de moslims de Koran niet eens lezen, en is er continue vijandigheid tussen de verschillende stromingen van de Islam, ja, echt een perfecte religie hoor !
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:53:59 #25
425570 OneOummah
We are one Oummah
pi_138554779
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:51 schreef leeell het volgende:

[..]

Je weet er dus niks van. verdiep je eens wat meer erin voordat je dit soort dommigheden eruit gooit. het stenigingsvers is een vers dat nooit in de Koran heeft gestaan maar er word wel gedaan alsof om het te rechtvaardigen.

hou maar op, ga maar terug naar je andere kortzichtige maatjes om dit soort onwaarheden te verkondigen.
Haha steniging word niet genoemd in de koran , maar hoort er gewoon bij. Dit omdat het in de ahadith staat.
-
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:56:26 #26
256666 leeell
I know you're lonely
pi_138554880
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:53 schreef OneOummah het volgende:

[..]

Haha steniging word niet genoemd in de koran , maar hoort er gewoon bij. Dit omdat het in de ahadith staat.
Hadith zijn ongecontroleerd (het systeem wat gehanteerd wordt is een lachertje en kan eenvoudig misbruikt worden voor een persoonlijke agenda) en spreken de Koran op zoveel punten tegen, en zijn gewoon vaak gebruikt om bepaalde zaken te kunnen controleren als machtsmiddel.
pi_138555048
"As babies, we are all undifferentiated expressions of the collective unconscious. If we didn't develop individual strengths and weaknesses, we would remain as part of an undifferentiated mass forever. Indeed, many of us remain so conformist throughout our lives, so determined to obey traditions, to be acceptable to others, not to be "different", that we barely become true individuals at all. Look at Islam - it appears to be a system for destroying individuality. Everyone wears modest clothes. All of the women wear hijabs. All of the men have beards. Everyone prays five times a day. Everyone goes to communal prayers on Friday. Everyone memorises the Koran. Everyone dreams of going on the Hajj pilgrimage. All Muslims talk of their "brothers and sisters", meaning all other Muslims. All Muslims dream of a united Islamic nation embracing all of the world's Muslims, and they dream especially of the whole world being Islamic, and of Sharia Law being the universal law. They are anti-free speech because that would offend the Koran. They are anti-democracy, anti-meritocracy, anti-blasphemy, anti-drugs, and anti-sex. No one is allowed to create images of Mohammed or Allah. Everyone must eat halal meat. And so it goes on, an endless list of requirements designed to make everyone Islamic robots incapable of independent free thought. And, of course, that's exactly from where Islam derives its power. It's like the Borg of Star Trek - an enormous collective lacking any thinking individuals.

Islamic nations are anti-science, anti-modernity, anti-progress. They believe that everything worth knowing was revealed in the Koran by God 1,400 years ago. As a result, they haven't taken a step forward since that time and the only innovative Muslims are those who are highly westernised. Muslims want to be treated with intellectual respect even though they stopped thinking many centuries ago. They refuse to acknowledge the clear message of their religion: if every truth has already been announced in the Koran, a Muslim's duty is simply to obey. There is no room for free thinking, no room for new ideas. Hence no Nobel prizes.

Islam bans drugs, alcohol, recreational sex, public demonstrations of any affection, flirting. Women are deemed so sexually dangerous that they are compelled to wear burqas to hide them from the male gaze. Think of the sheer scale of the mental illness inherent in all of these prohibitions. Islam, because of its fanatical pursuit of purity, has unconsciously summoned Satan into its heart and is now nothing but Devil worship. The more it strives for purity the more Satanic it becomes. It's casting an evil shadow all across the world. Islam, a religion that sees itself as all about peace, has in fact become all about the opposite - pure violence. It was psychologically inevitable that this would happen.

The novel Nineteen Eighty-Four by George Orwell could easily be about Islam: a repressive state, watching everyone all the time, expecting everyone to obey, to conform, to inform on others, to despise free thought and freedom, to worship Allah (Big Brother), to give their whole life to Allah without question, to define Allah as the meaning of life."
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:01:39 #28
425570 OneOummah
We are one Oummah
pi_138555069
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:56 schreef leeell het volgende:

[..]

Hadith zijn ongecontroleerd en spreken de Koran op zoveel punten tegen, en zijn gewoon vaak gebruikt om bepaalde zaken te kunnen controleren als machtsmiddel.
Boucharie & Muslim

Zegt dat je wat ?
-
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:02:59 #29
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_138555115
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:09 schreef leeell het volgende:

[..]

Dat verschilt niks met het christendom.
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:23:40 #30
256666 leeell
I know you're lonely
pi_138555790
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:02 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat verschilt niks met het christendom.
dat werd ook niet gevraagd, maar inderdaad heb je gelijk :)
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:24:35 #31
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_138555829
:r

netter kan ik niet zijn
pi_138555997
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:01 schreef Intipi het volgende:
"As babies, we are all undifferentiated expressions of the collective unconscious. If we didn't develop individual strengths and weaknesses, we would remain as part of an undifferentiated mass forever. Indeed, many of us remain so conformist throughout our lives, so determined to obey traditions, to be acceptable to others, not to be "different", that we barely become true individuals at all. Look at Islam - it appears to be a system for destroying individuality. Everyone wears modest clothes. All of the women wear hijabs. All of the men have beards. Everyone prays five times a day. Everyone goes to communal prayers on Friday. Everyone memorises the Koran. Everyone dreams of going on the Hajj pilgrimage. All Muslims talk of their "brothers and sisters", meaning all other Muslims. All Muslims dream of a united Islamic nation embracing all of the world's Muslims, and they dream especially of the whole world being Islamic, and of Sharia Law being the universal law. They are anti-free speech because that would offend the Koran. They are anti-democracy, anti-meritocracy, anti-blasphemy, anti-drugs, and anti-sex. No one is allowed to create images of Mohammed or Allah. Everyone must eat halal meat. And so it goes on, an endless list of requirements designed to make everyone Islamic robots incapable of independent free thought. And, of course, that's exactly from where Islam derives its power. It's like the Borg of Star Trek - an enormous collective lacking any thinking individuals.

Islamic nations are anti-science, anti-modernity, anti-progress. They believe that everything worth knowing was revealed in the Koran by God 1,400 years ago. As a result, they haven't taken a step forward since that time and the only innovative Muslims are those who are highly westernised. Muslims want to be treated with intellectual respect even though they stopped thinking many centuries ago. They refuse to acknowledge the clear message of their religion: if every truth has already been announced in the Koran, a Muslim's duty is simply to obey. There is no room for free thinking, no room for new ideas. Hence no Nobel prizes.

Islam bans drugs, alcohol, recreational sex, public demonstrations of any affection, flirting. Women are deemed so sexually dangerous that they are compelled to wear burqas to hide them from the male gaze. Think of the sheer scale of the mental illness inherent in all of these prohibitions. Islam, because of its fanatical pursuit of purity, has unconsciously summoned Satan into its heart and is now nothing but Devil worship. The more it strives for purity the more Satanic it becomes. It's casting an evil shadow all across the world. Islam, a religion that sees itself as all about peace, has in fact become all about the opposite - pure violence. It was psychologically inevitable that this would happen.

The novel Nineteen Eighty-Four by George Orwell could easily be about Islam: a repressive state, watching everyone all the time, expecting everyone to obey, to conform, to inform on others, to despise free thought and freedom, to worship Allah (Big Brother), to give their whole life to Allah without question, to define Allah as the meaning of life."
Wat zielig weer dit... Die mensen die dit schreven hebben geen idee waar wij (in het Westen) onze ideeën vandaan hebben...

http://www.bol.com/nl/p/vergeten-erfenis/1001004006194096/

Maar blijf maar in de mythe geloven dat de islam tegen wetenschap is en al 1400 jaar achter loopt! Nu misschien wel, maar als "we" hen niet hadden gehad...... Respect dus voor de islam en de moslims.

Echt ik zou willen dat fora weer werden zoals ze bedoeld waren. Echt filosoferen met mensen die weten waar ze het over hebben (voor een gedeelte dan). Heel wat beter dan al die tokkies die achter hun pc de ene mythe na de andere de lucht in slingeren.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_138556303
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:49 schreef OneOummah het volgende:

[..]

quote:

[..]

Vooral zo reageren, echt geloofwaardig... ;)
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:40:13 #34
361899 thom_05
Ondertitel
pi_138556349
quote:

[..]

Je bent een idioot.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_138556799
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:29 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Maar blijf maar in de mythe geloven dat de islam tegen wetenschap is en al 1400 jaar achter loopt! Nu misschien wel, maar als "we" hen niet hadden gehad......
Mooi dat je zelf ook even bevestigt dat de islam eeuwen achterloopt! Nu heb ik toevallig vrij veel kennis over de islam en midden-oosterse culturen en heel vroeger was er in die culturen inderdaad sprake van wetenschap en zijn er nuttige uitvindingen gedaan (overigens met name door de invloed van geschriften van oudere beschavingen). Het is juist de opkomst van de islam die ervoor gezorgd heeft dat die ontwikkelingen geremd werden waardoor islamitische landen nu tot de meest ongelukkige en corrupte plaatsen ter wereld behoren. Ik heb verder niets tegen moslims zelf, dat zijn ook gewoon mensen, maar wel tegen het systeem/geloof dat hen beperkt in hun ontwikkeling. Juist dat onderdrukken van normale menselijke driften veroorzaakt neuroses en frustraties die vervolgens geprojecteerd worden op andere volkeren, in plaats van kritisch te kijken of er misschien iets mis is met hun eigen manier van leven.
pi_138560411
Geloof is een gewoon een eeuwenoud systeem om orde in de maatschappij te brengen. In die tijden bestond er nog geen tv en internet dus men vertelde verhalen aan elkaar en die vertelde men weer door. De profeet Mohammed heeft volgens mij wel echt bestaan. Dat heb je soms, dan wordt er iemand geboren die zijn tijd ver vooruit is. Met charisma en een visie. Denk aan Martin Luther King, Obama, Einstein.. ik noem maar wat mensen met impact op de samenleving en een visie.

De profeet leefde in een tijd van wetteloosheid. Er gebeurde in die tijd ongetwijfeld veel lelijks en iemand met visie wilde daar een eind aan maken. In die tijd was er natuurlijk ook veel geloof omdat men nauwelijks hun eigen 100km^2 kon overzien. Dan hoor je verhalen dat er ergens een zondvloed is geweest en andere gebeurtenissen die je niet kan verklaren. Dan sluit het verhaal van een charismatische ziener daar mooi bij aan. Tegenwoordig snappen we veel meer van onze wereld en zou zo’n ziener nooit op deze manier bekend kunnen worden.

Ik moet de Koran echt eens lezen, maar wat ik er van hoor is het allemaal erg aards en 8e eeuws. Niet echt wat je verwacht van een Godheid. Sowieso dat de mens heel belangrijk zou zijn is heel raar. Wij zijn in het heelal echt helemaal niets. Het si zo onvoorstelbaar groot, met zo onvoorstelbaar veel sterrenstelsels… het idee alleen al dat een God een boek zou schrijven en de mens als zo’n beetje het belangrijkste van het universum zou vinden. HIer een video over hoe groot het universum is: http://www.theguardian.co(...)universe-sand-video1

Maar wat ook altijd de vraag is: in hoeverre moet je het boek nu letterlijk uitvoeren. Het blijft onhandig dat een God niet gewoon even een duidelijk boek stuurt. Nee allerlei interpretaties, en dan ook nog eens allemaal mensen (met religieuze status) die het gaan uitleggen + regeltjes toevoegen. Een echte almachtige God heeft dat toch niet nodig? Die stuurt gewoon een duidelijk verhaal.
Maar stel ik ga geloven en ik neem maar aan dat de Koran het woord van God is. Dan zal ik toch echt letterlijk ieder woordje en regeltje moeten uitvoeren. Ik kan niet zelf gaan zeggen (of een ander mens met religieuze status): nee, dit regeltje is niet zo belangrijk. Dan sta ik straks aan de poort van het paradijs en dan zegt Allah “ja, goed gedaan, mara je hebt juist regeltje X niet gedaan en die was zo belangrijk!!”. Dan zeg ik: “Ja dat wist ik ook niet. En trouwens een kerel die zegt uit jouw naam te handelen heeft me dat nooit verteld!” Tsja, we kunnen ook zeggen dat we er zelf maar op los mogen interpreteren en een beetje shoppen uit de regels die praktisch toepasbaar zijn. Maar dan denk ik: wie zijn wij om te shoppen uit de regeltjes?

En nogmaals, ik moet de Koran nog lezen. Maar de regeltjes zijn gewoon zo typisch patriarchisch (wat toevallig in die tijd de norm was) en aards… over rente, over vreemdgaan en diefstal.. en allemaal behoorlijk in het voordeel van mannen (en ja voor die tijd ook een verbetering voor vrouwen, maar voor deze tijd is het in het voordeel van mannen). Het klinkt alsof de schrijver(s) nogal mannelijk waren en het schreven met een nogal typische 8e eeuwse visie. Maar! Wel zeer vooruitziend en zij verdienen alle lof dat zij orde aanbrachten in een maatschappij van chaos.

Maar wat ik uiteindelijk altijd een beetje teleurstelleng vind aan gelovigen, maar misschien is dat wel inherent aan gelovigen, is dat zij gewoon niet voorbij “ja, het boek is het woord van God dat is zo en dat kan niet anders” kunnen denken. Die instelling van “het staat in het boek, het boek is het woord van God, dus het is zo.” Geen enkel spoortje van ‘zou ik na durven denken over de mogelijkheid dat het boek geschreven is door een mens’. Ook vertrouwen ze enorm veel op geschiedenis van +/- 12 eeuwen terug en gezaghebbende mensen binnen hun geloof. Ik denk ook dat profeet Mohammed heeft bestaan. Maar dat hoeft niet te betekenen dat hij ook echt een zendeling van God was. Misschien, maar zeker is het niet. Moeten wij vertrouwen op bronnen van 1200 jaar oud? Als er tegenwoordig al enorme leugens in de media verspreid kunnen worden, zou er destijds dan niet met een combined effort een enorme leugen (met een nobel doel) opgesteld kunnen worden? En dus het vertrouwen op het woord van religieuze leiders.. dit zijn gewoon mensen die veel geleerd hebben over een religie. Maar het blijven mensen die net zo veel als jij contact hebben met God. En die zouden dan fatwa’s mogen afkondigen? Die mogen het woord van God uitleggen?

Als God zo groot is als ik moet geloven, dan zou ik niet eens DURVEN om zijn woorden te interpreteren. Laat staan fatwa’s afkondigen. Tenzij je psychotisch bent. Dan kan je werkelijk geloven dat je van een godheid inzichten krijgt. Ieder ander mens die ‘goddelijke inzichten’ verkondigt is een oplichter en niet zelden dienen de ‘goddelijke inzichten’ hun eigen agenda of bankrekening.

In het algemeen ben ik niet tegen het geloof of Islam. Ik ken aardig wat Moslims (prive/werk) die actief laten zien dat zij goed doen vanuit hun geloof: hun eten delen, na een nachtdienst me naar huis rijden. Ik kan alleen principieel niet hun geloof delen. Ik heb gezocht, maar de hele verklaring die ik hier boven heb beschreven valt gewoon zo erg op zijn plek. En verder doe ik goed omdat ik ben opgevoed met het idee dat je goed moet zijn voor anderen. Een tik(je) op mijn billen als ik anderen pestte. Een kat waardoor ik veel van dieren ben gaan houden. En ook ik neem naar mijn werk soms lekkere dingen mee. Gewoon omdat het leuk is wat weg te geven en anderen ergens van te laten genieten. Ik geloof dus ook dat als er tóch wel een Godheid is dat ik bij het paradijs kom omdat ik gewoon goed heb geleefd. Een Godheid die mij weigert omdat ik voor het eten hem niet bedankte of omdat ik niet naar Mekka heb gebeden heeft wat mij betreft zijn prioriteiten niet op een rijtje.
pi_138560895
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:03 schreef OneOummah het volgende:
Ben benieuwd, hou het netjes aub.
Ik vind er niks van. Ik vind wel dat er in islamitische landen op een vrij zieke manier met mensen wordt omgegaan, maar ik las hier al dat dat niets met de islam te maken heeft, maar met moslims.

Da's trouwens gek: de islam is perfect, maar zelfs moslims begrijpen er helemaal niks van. Althans, dat zeggen moslims terwijl ze naar andere moslims wijzen.
quote:

[..]

Kun je eens een paar typisch islamitische zaken noemen die je prachtig vindt? En noem ook even je favoriete stukje uit de Koran. Daar ben ik wel benieuwd naar.
pi_138561235
quote:

[..]

Dat vindt iedereen toch van zijn eigen religie?
ROBODEMONS..................|:(
pi_138561260
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:48 schreef OneOummah het volgende:
Dat roep ik wel degelijk, niet alleen daarom.
  zondag 6 april 2014 @ 09:25:36 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_138561265
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 09:22 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat vindt iedereen toch van zijn eigen religie?
Los van de negatieve gevolgen van religie zijn er best mooie culturele uitingen in de vorm van kunst en architectuur wat we wel eens vergeten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_138561391
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 09:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

Los van de negatieve gevolgen van religie zijn er best mooie culturele uitingen in de vorm van kunst en architectuur wat we wel eens vergeten.
Is alles wat een moslim maakt per definitie islamitisch?
  zondag 6 april 2014 @ 09:42:30 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_138561443
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 09:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Is alles wat een moslim maakt per definitie islamitisch?
Daar zeg ik niks over in het stuk wat ik typte? Nemen we de Nederlands kunstenaar Maurits Cornelis Escher als voorbeeld. Zijn werk is zeker beïnvloed door de islam. Maar een moslim was hij niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_138561446
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 09:42 schreef Megumi het volgende:

[..]

Daar zeg ik niks over in het stuk wat ik typte.
Waarom post je het dan in een topic over de islam?
pi_138561473
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 09:42 schreef Megumi het volgende:

Nemen we de Nederlands kunstenaar Maurits Cornelis Escher als voorbeeld. Zijn werk is zeker beïnvloed door de islam. Maar een moslim was hij niet.
Wat is er dan typisch islamitisch aan die invloeden?
  zondag 6 april 2014 @ 09:46:32 #45
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_138561478
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 09:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waarom post je het dan in een topic over de islam?
Waarom niet. Of moet mag ik hier alleen maar negatief posten over de islam=
pi_138561497
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 09:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Waarom niet. Of moet mag ik hier alleen maar negatief posten over de islam=
Nee hoor. Maar het lijkt me wel dat het ermee te maken moet hebben. Anders wordt het een discussie van het niveau 'ik zag een Marokkaan een fiets stelen, dus diefstal is islamitisch'.
  zondag 6 april 2014 @ 09:48:15 #47
425570 OneOummah
We are one Oummah
pi_138561500
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:38 schreef bas-beest het volgende:

[..]

[..]

Vooral zo reageren, echt geloofwaardig... ;)
Boucharie boek 86, hoofdstuk 2
Van As Sja'bi: [i] heeft gezegd, toen hij op vrijdag een vrouw stenigde: `Ik heb haar gestenigd volgens de soenna van de Profeet.

Weet je wat het is met jullie... Jullie focussen je alleen op het stenigen gedeelte en de zogenaamde vrouwen onderdrukking (die er niet is).

Ik zou zeggen: Ga jullie eens wat verdiepen in de Islaam. En join the bekeerlingen.
-
pi_138561540
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 09:48 schreef OneOummah het volgende:

[..]

Boucharie boek 86, hoofdstuk 2
Van As Sja'bi: [i] heeft gezegd, toen hij op vrijdag een vrouw stenigde: `Ik heb haar gestenigd volgens de soenna van de Profeet.

Weet je wat het is met jullie... Jullie focussen je alleen op het stenigen gedeelte en de zogenaamde vrouwen onderdrukking (die er niet is).

Ik zou zeggen: Ga jullie eens wat verdiepen in de Islaam. En join the bekeerlingen.
Vind je steniging van overspelige vrouwen ook perfect?
  zondag 6 april 2014 @ 09:50:43 #49
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_138561541
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 09:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar het lijkt me wel dat het ermee te maken moet hebben. Anders wordt het een discussie van het niveau 'ik zag een Marokkaan een fiets stelen, dus diefstal is islamitisch'.
Die kant zal de discussie wel weer op uitdraaien inderdaad.
  zondag 6 april 2014 @ 09:51:21 #50
425570 OneOummah
We are one Oummah
pi_138561557
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 09:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vind je steniging van overspelige vrouwen ook perfect?
Volgens mij ben ik duidelijk geweest.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')