abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 april 2014 @ 18:17:12 #101
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_138913906
Werkt als een tiet zo te zien, lekker bezig!

Takkeherrie die oldskool bovenfrees :)

In elkaar zetten te plaatse wordt nog wat. Goede lijm dan maar...
Laat die handjes wapperen!
pi_138914679
Wel goed dat je meteen dat lelijke metalen opdekdeurkozijn vervangt voor een mooi houten exemplaar. In een keer goed, daar ga je geen spijt van krijgen ^O^
pi_138924319
Zooooo.

Het kozijn is volledig gefreesd en op maat gemaakt.

Heb het aan de kanten waar het tegen de muur komt ook al in de grondverf gezet zodat er geen kaal hout tegen de muur zit.

Wat denken jullie...is 1 keer in de grondverf genoeg? Het is puur om ervoor te zorgen dat het hout straks niet aangetast is door de muur (gasbeton).
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:06:23 #104
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_138924794
Zolang je niet te zuunig bent geweest en het is dus beschermd tegen vocht, niks meer aan doen. Ben je morgen toch weg ofzo, kan je net zo goed nog een laag smeren,
pi_138925030
Wou het morgen gaan proberen te plaatsen dus liever 1 laag ;)

Net nog even richting de gamma geweest....die hadden nog nooit van afstandschroeven gehoord dus zal morgen eerst nog even richting de Bouwmaat moeten.

Wordt mijn eerste keer kozijn plaatsen. Enig idee of de stellat aan de onderkant perse gebruikt moet worden?
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:18:00 #106
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_138925438
Als jij dat niet wilt, doe je het niet. Boven ook 3 nieuwe kozijnen staan zonder. Beneden komt toch een stofdorpel, dus zitten ze er wel onder.

Ach GPK, niet te veel verwachten dan komt het goed. De willekeurige medewerker moet eerst collega's met de intercom benaderen om te weten waar iets ligt. "Eeehm Ryan, Ryan... ik heb hier een klant en die zoekt XXXXX..... Hallo, Ryan... afdeling C iemand...." dus ik vraag niet eens meer.
  Knikkerking woensdag 16 april 2014 @ 07:34:47 #107
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_138932578
Gaat aardig goed hier zo te zien. Begint super mooi te worden :)
Ook sjiek om te zien hoe goed je e.e.a. aanpakt. Beslist geen half werk ;)

Succes verder!

En idd, bij die bouwmarkten vraag ik me altijd af: hoe lastig kan het zijn om na > 5 jaar nog steeds niet te weten waar alles ligt.... (Laat staan dat ze specifieke/moeilijke vragen weten te beantwoorden) :(
pi_138955498
Weet iemand misschien wat de verplichte minimale spleet is onder een badkamer of toilet deur?
pi_138957925
Je moet je minimale luchtverversing halen van 21 liter per seconden ofzo geloof ik... beetje afhankelijk van je deur maat 1-2 cm eronder?
pi_138958543
Hmm, dat is knap waardeloos dan.

Ik heb een kozijn gekocht voor een deur van 211,5 cm. Totale hoogte aan de binnenkant is 214,3. Dit zou betekenen dat ik 2,8 cm over heb voor de drempel. Nu wou ik zelf een natuurstenen drempel van minimaal 2 cm in de badkamer en het toilet. Hiernaast heb je uiteraard nog de 0,5 mm speling aan de bovenkant nodig.

Dit zou inhouden dat ik ofwel de te kopen deur 2cm moet inkorten ofwel het kozijn nog 2 cm moet ophogen.

Tussen de rest van de kamers wil ik geen drempel. Als ik alle kozijnen gelijk zou houden qua hoogte zou er dus tussen alle vertrekken een spleet van 2cm zitten. Lijkt me niet echt praktisch (geluid) of mooi.

Iemand een andere oplossing?
pi_139273845
Zo, even een tijdje druk geweest maar het kozijn zit erin. Wel een erg vervelend klusje om een inmetsel kozijn in een al bestaande sponning te krijgen.

Had op internet gelezen een marge van 5 mm aan te houden aan de sluitzijde, maar nu de deur erin zit had ik dit liever op 3 of 4 gehad. Wellicht dat het nu gewoon groot lijkt en valt het later eigenlijk wel mee.

Nu helaas weinig meer aan te doen behalve wellicht een dun houtstripje op de deur te lijmen voor ik hem ga schilderen. Zouden er van die strips bestaan van 2 mm?

Bij het aandraaien van de laatste schroef net iets teveel kracht gezet. Meteen stuk van ytong blok af. Wat is het toch een waardeloos spul eigenlijk ;)
Voor het stucen maar even netjes dichtsmeren.

pi_139274044
Misschien ben ik een zeikerd: maar zou je de foto's de volgende keer iets kunnen verkleinen :@ ?
En wellicht ook draaien, want ik, als leek, weet niet goed hoe ik de foto moet houden en waar ik naar zit te kijken :D.
pi_139274831
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 april 2014 11:08 schreef Anne het volgende:
Misschien ben ik een zeikerd: maar zou je de foto's de volgende keer iets kunnen verkleinen :@ ?
En wellicht ook draaien, want ik, als leek, weet niet goed hoe ik de foto moet houden en waar ik naar zit te kijken :D.
Sorry. Ik upload ze automatisch naar een ftp server met mijn telefoon. Als ik ze dan zelf bekijk op het forum zien ze er in de goede orientatie uit. Geen idee waarom hij dit op mijn telefoon en ipad wel goed laat zien. Heb ze in de goede orientatie gezet nu!
pi_139276402
en gelijmd/dichtgesmeerd!

pi_139277502
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:43 schreef jasperve het volgende:
Hmm, dat is knap waardeloos dan.

Ik heb een kozijn gekocht voor een deur van 211,5 cm. Totale hoogte aan de binnenkant is 214,3. Dit zou betekenen dat ik 2,8 cm over heb voor de drempel. Nu wou ik zelf een natuurstenen drempel van minimaal 2 cm in de badkamer en het toilet. Hiernaast heb je uiteraard nog de 0,5 mm speling aan de bovenkant nodig.

Dit zou inhouden dat ik ofwel de te kopen deur 2cm moet inkorten ofwel het kozijn nog 2 cm moet ophogen.

Tussen de rest van de kamers wil ik geen drempel. Als ik alle kozijnen gelijk zou houden qua hoogte zou er dus tussen alle vertrekken een spleet van 2cm zitten. Lijkt me niet echt praktisch (geluid) of mooi.

Iemand een andere oplossing?
Ik háát drempels; als het even kan, zou ik onder die badkamerdeur ook geen drempel plaatsen; 1 cm ventilatiespleet is zat.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_139306866
Nu ik het kozijn er in heb zitten wil ik gaan kijken naar het verlaagd plafond. Hier zou ik 2 spotjes in willen plaatsen met koofverlichting rondom.

Kan iemand me vertellen hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik zou graag de afzuiging uit het zicht houden. Is dit op een of andere manier mogelijk?

@Atmoz : Zou jij met wat tips kunnen geven qua verlichting. Is het mogelijk daglicht na te bootsen met de led strips die jij onder andere gebruikt? Hoe zou jij dit aanpakken?

Als er iemand anders goede ideeen heeft hoor ik dit uiteraard graag!!! :)

Hierbij een foto van het plafond zoals het nu is:

Knikkerking zondag 27 april 2014 @ 17:59:52 #117
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_139311020
Je zou ervoor kunnen kiezen om een verlaagd plafond te maken wat niet tot de muur komt, maar als het ware "zweeft" aan het plafond. Op die manier los je een aantal zaken makkelijk op:

De LED verlichting (t.b.v. het sfeerlicht) waar je die koof voor wilde maken kun je dan aan de bovenkant of zijkant van die plaat maken. En omdat er nog gewoon lucht aan alle kanten langs kan, heb je het probleem van de ontluchting ook opgelost. Dan zie je niets van de luchtafvoer, maar hij werkt wel nog uitstekend :)

Wat betreft die LED's om daglicht na te bootsen: dat zal met RGB-LED strips erg lastig worden. Er zit geen dedicated wit in, en dan moet je wit verkrijgen door alle kleuren aan te zetten. Dat wordt niet mooi, want je bereikt niet genoeg afstand om het licht mooi te laten uitvloeien. Dan zou ik persoonlijk kiezen voor warm-white LED spots die je op een slimme manier laat schijnen zodat je een egaal lichtvlak krijgt. En dan misschien met een melkwit plexiglas vlak waar het licht boven zit. Dus dat je zegmaar een groot "open dak" licht krijgt.

Alles is op deze manier ook makkelijk op de grond te maken, en erna snel op te hangen/te installeren.

Veel succes in ieder geval ^O^
pi_139311422
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 17:59 schreef Atmoz het volgende:
Je zou ervoor kunnen kiezen om een verlaagd plafond te maken wat niet tot de muur komt, maar als het ware "zweeft" aan het plafond.
Dit had ik zelf ook in gedachten om zodoende een koof volledig rondom te maken. Om deze reden heb ik er ook voor gekozen het bovenlicht boven de deur dicht te maken.

Had eigenlijk verwacht dat een led strip het zou kunnen oplossen :(

Heb wel deze website gevonden. Wellicht dat ik hier wat mee kan:

http://www.lumco.eu/nl/indirecte-koofverlichting-123.htm
pi_139312013
nergens prijzen te vinden. Zou wel eens een duur systeempje kunnen zijn.... :p
pi_139313837
Die oplossing van Atmoz is natuurlijk een prima oplossing. Als je bijv. 10 cm tussen beide plafonds creëert, heb je ook genoeg ruimte voor iinbouw LEDS (power LEDS?) die tegen de zijwanden aanschijnen.

Maar waarom wil je zo graag daglicht nabootsen in het toilet? Wit licht van een LED is toch prima?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_139314804
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 19:23 schreef blomke het volgende:
Maar waarom wil je zo graag daglicht nabootsen in het toilet? Wit licht van een LED is toch prima?
Omdat dit over het algemeen toch het prettigste licht is lijkt me? Tevens komt de kleur van mijn tegels erg mooi uit met daglicht...
pi_139314957
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 19:44 schreef jasperve het volgende:
Omdat dit over het algemeen toch het prettigste licht is lijkt me? Tevens komt de kleur van mijn tegels erg mooi uit met daglicht...
Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind het licht van een power-LED echt iets "mystieks" uitbeelden. Niet verkeerd.

Voor werken en lezen vind ik halogeen weer niks, dan heb ik liever TL (boven m'n bureau) of een LED strip (boven m'n aanracht in de keuken).
pi_139315127
Ik heb nog even om erover te denken... :)

Moet eerst nog:

- Kozijn/deur in de grondverf zetten en daarna aflakken
- Tegelen
- Boven tegels + plafond stucen
- Sanitair installeren

Hoop toch wel over ongeveer 2 weken klaar te zijn. Kan er enkel elke keer in het weekend aan werken en dit weekend was niet erg productief ;)
pi_139338480
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 17:59 schreef Atmoz het volgende:
Je zou ervoor kunnen kiezen om een verlaagd plafond te maken wat niet tot de muur komt, maar als het ware "zweeft" aan het plafond. Op die manier los je een aantal zaken makkelijk op:

De LED verlichting (t.b.v. het sfeerlicht) waar je die koof voor wilde maken kun je dan aan de bovenkant of zijkant van die plaat maken. En omdat er nog gewoon lucht aan alle kanten langs kan, heb je het probleem van de ontluchting ook opgelost. Dan zie je niets van de luchtafvoer, maar hij werkt wel nog uitstekend :)
Trek je dan niet de vochtige lucht langs de led's / trafo's / etc?
  Knikkerking maandag 28 april 2014 @ 13:25:13 #125
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_139338582
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:21 schreef Knuppel1983 het volgende:

[..]

Trek je dan niet de vochtige lucht juist langs de led's / trafo's / etc?
Tja, hoeveel "vochtige lucht" is er op een toilet kun je je afvragen he?
Ik heb jaaaarenlang een wekkeradio + LED's + PIR sensor op/in het plafond van het toilet op m'n eerste studentenkamer gehad. Nooit problemen mee geweest, en het zit er volgens mij nog steeds :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')