quote:Op maandag 7 april 2014 20:16 schreef Dyre het volgende:
Er was eens een eitje en een zaadje
en dat zaadje zwom heel snel...
nou ja, de rest ken je wel!
Álles eraan is fout.
Het vlindertje vond/vind ik zo'n mooie verwijzing naar haar broer!quote:Op maandag 7 april 2014 20:25 schreef Incantrix het volgende:
Vind ik ook echt heel erg bij jullie passen Belle! Ik was juist erg blij met de afbeeldingen, maar die van Isabel zijn dan ook echt voor haar gemaakt met veel symboliek erin (een lente-achtig kaartje voor een winterkind want zij is onze figuurlijke lente na een lange 'winter' en een vlindertje voor haar 'beschermengelenbroer'). Ik ben ook echt een sucker voor plaatjes.. E die van Stef blijf ik geweldig leuk vinden, hier is weer symboliek uit voortgekomen die ik met enige tijd hoop vast te leggen in een tatoeage
quote:Op maandag 7 april 2014 19:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik heb dat met alle gedichtjes. Hoe kan ik nu een statement maken dat alles mooier is sinds jij er bent voordat ik je uberhaupt ontmoet heb? Dus vandaar waarschijnlijk geen tekstjes hier, of in elk geval niet iets in die geest whatsoever
Ik weet niet wat voor stijl je zoekt?quote:Op maandag 7 april 2014 20:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik zou willen dat ik kon tekenen! Maar ik krijg nog geen lijn recht op papier...
We zoeken rustig door...
Beetje ouderwets... Maar vooral dus dat kindje met de handjes naast het hoofd!... We zoeken nog vrolijk verder, ik ben er van overtuigd dat het ergens bestaat wat ik zoek...quote:Op maandag 7 april 2014 20:37 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor stijl je zoekt?
Dat was ook echt heel fijnquote:Op maandag 7 april 2014 20:39 schreef bellelena het volgende:
Ohh ja, dat kaartje! Ik weet het weer! Heel bijzonder en mooi als het echt helemaal voor je gemaakt wordt, zo passend.
En dat kaartje van vrienden, zo voelde ik het ook wel een beetje. Maar tegelijkertijd wel leuk dat ze al zolang van te voren er mee bezig zijn gegaan en er zo'n werk van hebben gemaakt op die manier, met die foto's..
Ooww, juist! Daar kan ik je niet echt aan helpen, maar dat is er vastquote:Op maandag 7 april 2014 20:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Beetje ouderwets... Maar vooral dus dat kindje met de handjes naast het hoofd!... We zoeken nog vrolijk verder, ik ben er van overtuigd dat het ergens bestaat wat ik zoek...
Sure Laziquote:Op maandag 7 april 2014 20:57 schreef laziness het volgende:
Wil je het kaartje van Isabel nog delen Inca? Geloof niet dat ik hem eerder gezien heb.
Geweldig! " hij weegt weinig en is kort"quote:Op maandag 7 april 2014 21:15 schreef Incantrix het volgende:
(En als ik dan toch aan het posten ben:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ])
En thnx
Beide heel mooi BEquote:Op dinsdag 8 april 2014 09:11 schreef Brighteyes het volgende:
Wij hadden voor Sasha dit:
Ik heb je lief.
Alle zandkorrels onder mijn voeten,
zoveel.
En gezien wat ik elke avond opveeg zijn dat er heel, HEEL veel!![]()
Overigens opgepikt uit een boekje met rouwteksten voor overleden kinderen, dat maakte dat we er wel over getwijfeld hebben, maar we vonden het zo mooi en zo veel uitdrukken...
En voor Oscar een stukje uit een liedje van Guus Meeuwis:
De wereld is niet groter
Dan dit huis in deze straat
En buiten is de stilte
Benieuwd naar wat er komen gaat
Onze kamer een oase
Puur verlicht door maneschijn
Zonder ooit iets te verplaatsen
Het zal nooit dezelfde zijn
Ondanks dat ik niet thuis bevallen ben en we dat ook van te voren wisten vonden we het toch wel kunnen en nog steeds, als ik nu de tekst lees krijg ik tranen in mijn ogen en ik hou het ook niet droog als ik het liedje hoor.
Ik vind m zo prachtigquote:Op maandag 7 april 2014 19:50 schreef Juud-- het volgende:
Wij hadden deze:
(want) houden van
is gauwer gezegd
dan langer gedaan
maar soms komt het
in het donker
op gang en dan
is er verder
geen houden meer aan.
Judith Herzberg
Ben er nog steeds zeer content mee![]()
Maar gedichtjes zijn wel heel lastig..als ik niet tegen deze aangelopen was, had er geen gedichtje op het kaartje gestaan denk ik.
Nu we toch lekker aan het muggeziften zijn hierquote:Op maandag 7 april 2014 16:59 schreef aapieannie het volgende:
Wij hadden : voor de wereld ben je van ons, voor ons ben je de wereld
haha maakt niet uit toch. Wij vonden het goed bij ons passen:)quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:21 schreef L-E het volgende:
[..]
Nu we toch lekker aan het muggeziften zijn hierik zou niet snel een tekst kiezen waarin naar mijn kind wordt verwezen als zijnde een bezit.
Uiteindelijk is dat wat telt idd!quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:53 schreef aapieannie het volgende:
[..]
haha maakt niet uit toch. Wij vonden het goed bij ons passen:)
Klinkt mooi TAP, leuk dat de kaartjes allemaal zo goed bij elkaar passenquote:Op dinsdag 8 april 2014 09:55 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ooooh wat een leuke kaartjes Inca! En toffe tweede naam heeft I. Doet me dan aan Voyager denken
Onze kaart is dus een doorvertaling van een doorvertaling. Op onze trouwkaart zitten 2 vogeltjes op een takje te kijken naar sterretjes en een hartje. Op de kaart van E zitten diezelfde vogeltjes op hetzelfde takje met sterretjes en hartje, maar een vallend sterretje erbij, verwijzing naar ons sterrenkindje. En op kaart van baby zitten weer de vogeltjes, maar zit er nu een klein vogeltje bij
ons kaartje is zowiezo iets waarvan heel veel mensen roepen neee dat wil ik absoluut niet:P ( antraciet grijs met lichtroze en foto aan de binnenkant van verse K.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Uiteindelijk is dat wat telt idd!
Dat vind ik ook van die tenenkrommende teksten, het zijn meestal ook mensen waar zulke teksten bij passen, ofzo
Klinkt erg leuk, ik hou wel van zo'n themaquote:Op dinsdag 8 april 2014 09:55 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ooooh wat een leuke kaartjes Inca! En toffe tweede naam heeft I. Doet me dan aan Voyager denken
Onze kaart is dus een doorvertaling van een doorvertaling. Op onze trouwkaart zitten 2 vogeltjes op een takje te kijken naar sterretjes en een hartje. Op de kaart van E zitten diezelfde vogeltjes op hetzelfde takje met sterretjes en hartje, maar een vallend sterretje erbij, verwijzing naar ons sterrenkindje. En op kaart van baby zitten weer de vogeltjes, maar zit er nu een klein vogeltje bij
quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Klinkt erg leuk, ik hou wel van zo'n thema
Ik denk dat ik ook ga voortborduren op onze trouwkaartIk moet alleen een keer een legobaby scoren daarvoor
quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:11 schreef Brighteyes het volgende:
Wij hadden voor Sasha dit:
Ik heb je lief.
Alle zandkorrels onder mijn voeten,
zoveel.
En gezien wat ik elke avond opveeg zijn dat er heel, HEEL veel!![]()
Overigens opgepikt uit een boekje met rouwteksten voor overleden kinderen, dat maakte dat we er wel over getwijfeld hebben, maar we vonden het zo mooi en zo veel uitdrukken...
En voor Oscar een stukje uit een liedje van Guus Meeuwis:
De wereld is niet groter
Dan dit huis in deze straat
En buiten is de stilte
Benieuwd naar wat er komen gaat
Onze kamer een oase
Puur verlicht door maneschijn
Zonder ooit iets te verplaatsen
Het zal nooit dezelfde zijn
Ondanks dat ik niet thuis bevallen ben en we dat ook van te voren wisten vonden we het toch wel kunnen en nog steeds, als ik nu de tekst lees krijg ik tranen in mijn ogen en ik hou het ook niet droog als ik het liedje hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:21 schreef Burdie het volgende:
Hier zoals beloofd ons kaartje:Zelf getekend?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:21 schreef Burdie het volgende:
Hier zoals beloofd ons kaartje:Tof zeg!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
Was wel even uitproberen en puzzelen om vooral de binnenkant niet op een rouwkaart te laten lijkenquote:Op dinsdag 8 april 2014 15:28 schreef Dyre het volgende:
Burdie wat een schattig kaartje'Simpel' zwartwit, zonder kleur kan écht heel erg leuk zijn!
Is er hier op Fok een soort geboortekaartjespoule? (niet specifiek om deze, maar ik lees hier heel vaak dat mensen elkanders kaartje in het echt zo tof vonden etcquote:Op dinsdag 8 april 2014 15:39 schreef GotC het volgende:
Het papier voelde ook fantastisch kan ik jullie vertellen
Ik denk altijd dat mensen elkaar buiten Fok gewoon kennen...quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Is er hier op Fok een soort geboortekaartjespoule? (niet specifiek om deze, maar ik lees hier heel vaak dat mensen elkanders kaartje in het echt zo tof vonden etc)
+1quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik denk altijd dat mensen elkaar buiten Fok gewoon kennen...
quote:
Foto?quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:44 schreef Omentielvo het volgende:
Burdie. Mooi kaartje en mooie tekst![]()
Inca. Jouw kaartjes zijn ook leuk. En je Mariokaart is echt heel origineel. Die van I is gewoon![]()
Ik heb net nog even gekeken naar het geboortekaartje van Riley en ik ben er nog steeds helemaal verliefd op
+1!quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
![]()
De tekst vind ik echt geweldig mooi
Wij hadden een kleine tekst die origineel al in het Engels was. En verder eigenlijk geen tekst. Wilde geen aankondiging die de helft niet kon lezen. En het aankondigen van mijn Nederlandse baby in het Engels vond ik stom.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:48 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik ben al sinds jaar en dag een sucker voor deze tekst: Welkom in het leven lieve kleine - de titel van een film van Ed van der Elsken (mooie film ook).
Maar die is in het Nederlands... en de helft van onze kaartjes gaat naar NL, en de helft naar Noorwegen...
Ik ben er nog niet uit of we de kaart in tweetalig maken (want veel tekst) of in het Engels (van geen van ons de moedertaal). En de zin hierboven laat zich niet mooi vertalen naar het Noors. Heeft iemand toevallig een briljante oplossing hiervoor?
(En ik zeg ik, omdat geboortekaartjes hier niet echt traditie zijn. Ik wil er wel graag een sturen, en voor manlief maakt het echt geen bal uit (want ongebruikelijk hier), dus de keus is aan mij)
Serieus?quote:Op woensdag 9 april 2014 13:35 schreef rebel-angel het volgende:
nou opeens surf ik zomaar tegen het kaartje aan![]()
nu nog op jacht naar een mooie aankondigingszin, dat valt ook nog niet mee.
gedichtjes doe ik niet aan maar kwam nog wel een prachtige tegen die ik even met jullie wilde delen
Kom kijken kom kijken
er is iets leuks aan de hand
Mijn moeder is ingeknipt
van de voor tot aan de achterkant
![]()
![]()
quote:Op woensdag 9 april 2014 13:51 schreef Burdie het volgende:
Wij hadden dat rijmpje ook uitgezocht, maar de vk wilde niet knippen.
quote:Op woensdag 9 april 2014 13:51 schreef Burdie het volgende:
Wij hadden dat rijmpje ook uitgezocht, maar de vk wilde niet knippen.
Wat SQ zegtquote:Op woensdag 9 april 2014 14:01 schreef Stormqueen het volgende:
hebben jij en je man dezelfde achternaam? Zo ja, dan ga ik gevoelsmatig voor
Vader en moeder achternaam
kind 1 kind 2
van mij moet moeder eerst... die heeft liggen barenquote:Op woensdag 9 april 2014 13:57 schreef rebel-angel het volgende:
ik heb even jullie hulp nodig wat betreft je eigen naam op het kaartje
wat is nou eigenlijk het mooiste ?
vader en moeder, kind1, kind2
vader en moeder, kind1, kind2 achternaam
vader en moeder achternaam
kind1 en kind2
vader en moeder
kind1 en kind2
achternaam
achternaam hoeft er wat mij betreft niet perse op
de mensen die het kaartje krijgen weten toch wel dat het van ons is
zoals ik hem nu op de proefdruk heb staan is
vader en moeder, kind1, kind2
straatnaam-huisnummer-postcode-woonplaats
telefoonnummer
ik vind het echt lastig want ik vind die komma's tussen kind1 en kind2 niet echt lief ofzo![]()
maar en en vind ik ook weer zozo
Ik doe met alles altijd eerst de naam van man en dan mn eigen naam... Ga dat voor n geboortekaart niet anders doen omdat ik t zware werk heb gedaan..quote:Op woensdag 9 april 2014 14:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
van mij moet moeder eerst... die heeft liggen baren
Mijn oom en tante hadden pas een fraaie toen mijn neefje werd geboren. Ze hadden al een dochter, maar mijn oom en tante zijn niet getrouwd, dus man en kind hebben een andere achternaam dan vrouw.quote:Op woensdag 9 april 2014 14:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
van mij moet moeder eerst... die heeft liggen baren
Ik zou juist dan wel de achternamen van iedereen er bij zetten. Anders wordt het al snel verwarrend. En duidelijk aangeven welke achternaam het kind krijgt. Maar da's misschien persoonlijk? Ik word altijd een beetje zenuwachtig als er geen achternamen op dat soort kaartjes staanquote:Op woensdag 9 april 2014 14:52 schreef Hilmo het volgende:
Oh jee, hier moeten we ook nog mee aan de slag, geboortekaartje, pffff. Ik wil wel een tekst denk ik erbij,geen foto, wel een afbeelding. En ik heb bij ons trouwens mijn eigen achternaam gehouden, dus dat worden alleen de voornamen denk ik dan...
Dat is idd een beetje stom ja...quote:Op woensdag 9 april 2014 14:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mijn oom en tante hadden pas een fraaie toen mijn neefje werd geboren. Ze hadden al een dochter, maar mijn oom en tante zijn niet getrouwd, dus man en kind hebben een andere achternaam dan vrouw.
Stond er op het geboortekaartje:
Hoera, Zoon is geboren!
Vader de Vries
Dochter de Vries
Moeder Jansen
Ik vraag me nog steeds af wat daar de gedachte achter was
Ah ja, ook omdat er maar twee namen zijn, van mij en mijn man uiteindelijk. Daar heb je een punt. En inderdaad, want de achternaam van het kind zal niet per definitie die van mijn man wordenquote:Op woensdag 9 april 2014 14:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou juist dan wel de achternamen van iedereen er bij zetten. Anders wordt het al snel verwarrend. En duidelijk aangeven welke achternaam het kind krijgt. Maar da's misschien persoonlijk? Ik word altijd een beetje zenuwachtig als er geen achternamen op dat soort kaartjes staan
Vrienden van ons hadden hun kaartje ietsje later verstuurd. Een fotokaartje, met een beeldschoon uitgefrummeld meisje eropquote:Op donderdag 10 april 2014 12:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nou we zijn 1 stap verder na een avond kaarten kijken... we weten nu dat we het heel vaak niet eens zijn en dat alle ideeen tot nu toe van tafel geveegd zijn...![]()
Man wil graag een fotokaart, ik vind dat om eerder genoemde redenen (verfrommeld kind) een minder goed plan, ik wil graag een getekend kaartje, dat vind manlief spuuglelijk...
we zoeken nog even door.
Wij hadden bij de eerste wel foto erop, en dat ging prima want ze was hartstikke mooi en glad en uitgeplooid enzo.quote:Op donderdag 10 april 2014 15:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vrienden van ons hadden hun kaartje ietsje later verstuurd. Een fotokaartje, met een beeldschoon uitgefrummeld meisje erop
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |