abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138531189
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 april 2014 14:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"minder, minder, minder" roept Koos vanuit de SGP-toren. Het ivoor is zojuist door een Poolse arbeider glimmend gepoetst"

Een stedelijke Colombiaan verschilt van een Nederlander minder dan een plattelandsAlbanees dat zou doen.

Er zijn veel grotere verschillen binnen een samenleving/cultuur dan ertussen.

Remlof vergelijkt zijn ervaringen binnen een internationale omgeving en plakt dat op heel Italië. Ik ben er maar een ruime week geweest, en alleen in het zuiden. Daar is de cultuur duidelijk anders dan wat ik van Milaan en Turijn heb gehoord, ook van Italiaanse vrienden.

Bovendien is lang niet iedereen zo internationaal ingesteld, dat is het probleem.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 5 april 2014 @ 02:44:43 #77
104871 remlof
Europees federalist
pi_138531280
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 02:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daarom moet geen land er als eerste uittreden maar moet een land wat wil uittreden eerst overleggen met andere EU-leden die willen uittreden, moeten ze vervolgens meer partners (landen) erbij betrekken, het plan verder uitwerken en dan tegelijkertijd met zijn allen uit de EU stappen. Als alle NE landen dit doen dan kan de EU ons niets maken. Zij hebben ons harder nodig dan wij hen. In je uppie uit de EU stappen, hoe verscrhikkelijk de EU ook is, is zelfmoord. Samen met België, Duitsland, de UK, Denemarken, Noorwegen, ... een nieuwe unie oprichten of allerlei verdragen opstellen en dan collectief uit de EU stappen zou geen probleem moeten zijn. De EU zal het moeten slikken en zal vriendjes moeten zien te blijven met dit machtige blok wat er uit stapt. ;)
We moeten nu wat slimmer handelen en net zoals vroeger beseffen dat wij het verschil kunnen maken als wij dat willen. Heel die EU is begonnen met de BeNeLux en die BeNeLux trok de 3 grote landen aan waarna de rest volgde. Alleen moeten we deze keer niet Frankrijk erbij betrekken omdat we dan teveel ego's hebben die het alfamannetje willen zijn.
Geweldig plan, maar Duitsland zal nooit uit de EU treden. Omdat ze een ereschuld aan Europa hebben.
En zonder Duitsland ben je nergens.
  zaterdag 5 april 2014 @ 02:50:30 #78
104871 remlof
Europees federalist
pi_138531332
Fijn ook dat El_Loco zijn ruime week ervaring in Italië boven mijn vierenhalf jaar stelt.
Ja in Milaan, Lombardije en Piedmonte, maar daar zit het ook vol met terroni en daar ken ik er ook vele van door en door. En ook die delen hebben grotendeels dezelfde cultuur als wij hier in Olanda.
pi_138531335
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 april 2014 02:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Geweldig plan, maar Duitsland zal nooit uit de EU treden. Omdat ze een ereschuld aan Europa hebben.
Is Nederland niet een van de landen bij wie die ereschuld van Duitsland het grootst is? ;)
Als hebben wij aan WOI wel goed verdiend. ;)
Nederland heeft al eerder Duitsland over de streep getrokken, waarom zou het niet weer kunnen? Duitsland ziet toch ook wel in dat de EU een heilloze weg is? Het begon met goede idealen maar het is een monster geworden wat niet meer te stoppen is. Ik hoop dat wij ons niet laten blijven geselen door dat monster, beter een nieuw verbond oprichten zodat wij (NWE landen) de voorwaarden bepalen en deze keer zonder al die vele fouten die wij hebben gemaakt. Het voordeel als wij dat nu doen is dat veel mensen die verantwoordelijk waren voor deze fouten nog leven, zij kunnen ons met raad en daad bijstaan, ons waarschuwen om bepaalde dingen wel of juist niet te doen.
- niet forceren
- geen haastige uitbreiding
...
#NoDAPL
  zaterdag 5 april 2014 @ 02:52:18 #80
104871 remlof
Europees federalist
pi_138531352
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 02:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is Nederland niet een van de landen bij wie die ereschuld van Duitsland het grootst is? ;)
Als hebben wij aan WOI wel goed verdiend. ;)
Nederland heeft al eerder Duitsland over de streep getrokken, waarom zou het niet weer kunnen? Duitsland ziet toch ook wel in dat de EU een heilloze weg is? Het begon met goede idealen maar het is een monster geworden wat niet meer te stoppen is. Ik hoop dat wij ons niet laten blijven geselen door dat monster, beter een nieuw verbond oprichten zodat wij (NWE landen) de voorwaarden bepalen en deze keer zonder al die vele fouten die wij hebben gemaakt. Het voordeel als wij dat nu doen is dat veel mensen die verantwoordelijk waren voor deze fouten nog leven, zij kunnen ons met raad en daad bijstaan, ons waarschuwen om bepaalde dingen wel of juist niet te doen.
- niet forceren
- geen haastige uitbreiding
...
Nee, nee en nee. Duitsland is gelukkig niet zo dom en kortzichtig als jij bent.

Ken je de Europese geschiedenis überhaupt wel als je kennelijk voor geen meter snapt welke rol Duitsland hier in speelt?
pi_138531366
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 02:50 schreef remlof het volgende:
Fijn ook dat El_Loco zijn ruime week ervaring in Italië boven mijn vierenhalf jaar stelt.
Ja in Milaan, Lombardije en Piedmonte, maar daar zit het ook vol met terroni en daar ken ik er ook vele van door en door. En ook die delen hebben grotendeels dezelfde cultuur als wij hier in Olanda.
Hij heeft echter wel een punt dat de verschillen binnen een land minstens zo groot zijn als de verschillen tussen landen. Dat gezegd hebbende, er zijn natuurlijk wel relevante culturele verschillen tussen landen. Zelfs in België zie je al behoorlijke verschillen met Nederland en behoorlijke verschillen tussen Vlaanderen (meer gemeen met Nederland) en Wallonië (meer gemeen met Frankrijk).
#NoDAPL
pi_138531369
Anderen dom noemen en zelf van "ereschuld" spreken... _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138531384
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 02:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, nee en nee. Duitsland is gelukkig niet zo dom en kortzichtig als jij bent.
Fijn dat jij op zo'n professionele manier discussieert. Wil ook jij alsjeblieft gewoon op de bal spelen en niet jouw mening (dus subjectief!) verheffen boven andere meningen? We zitten niet niet in het riool POL!

quote:
Ken je de Europese geschiedenis überhaupt wel
Ik ken de Europese geschiedenis behoorlijk goed voor een niet-historicus.
Maar goed Obi-Wan, leg vooral uit waarom volgens jou Duitsland niet overgehaald zou kunnen worden om samen met alle NWE landen een nieuw verbond te sluiten.
#NoDAPL
  zaterdag 5 april 2014 @ 02:55:39 #84
104871 remlof
Europees federalist
pi_138531386
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 april 2014 02:53 schreef El_Matador het volgende:
Het wordt normaal alleen voor Japan gebruikt, maar Duitsland heeft diezelfde last op haar schouders waarvan de politiek nog steeds doordrongen is. En dat zal ook niet snel veranderen.
pi_138531387
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 02:50 schreef remlof het volgende:
Ja, want dat deed ik. :') :')
quote:
Gelul en je weet het.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zaterdag 5 april 2014 @ 02:56:56 #86
104871 remlof
Europees federalist
pi_138531396
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 02:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Fijn dat jij op zo'n professionele manier discussieert. Wil je alsjeblieft gewoon op de bal spelen en niet jouw mening (dus subjectief!) verheffen boven andere meningen?

[..]

Ik ken de Europese geschiedenis behoorlijk goed voor een niet-historicus.
Maar goed Obi-Wan, leg vooral uit waarom volgens jou Duitsland niet overgehaald zou kunnen worden om samen met alle NWE landen een nieuw verbond te sluiten.
Omdat Duitsland er alles, maar dan ook alles, aan zal doen om Europa bij elkaar te houden en geen verdeeldheid te veroorzaken.
pi_138531400
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 april 2014 02:53 schreef El_Matador het volgende:
Tja, het is meer een Japanse term hè. :)
#NoDAPL
pi_138531401
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 02:55 schreef remlof het volgende:

[..]

Het wordt normaal alleen voor Japan gebruikt, maar Duitsland heeft diezelfde last op haar schouders waarvan de politiek nog steeds doordrongen is. En dat zal ook niet snel veranderen.
Onzin, bijna niemand die volwassen was in de oorlog leeft nog. Niks "ereschuld" en al helemaal niet omdat jij het verschil tussen nazi-Duitsland en Duitsland niet begrijpt.

zaterdag 5 april 2014 @ 02:58:01 #89
104871 remlof
Europees federalist
pi_138531406
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 02:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, want dat deed ik. :') :')

[..]

Gelul en je weet het.
Ga eerst even vier jaar in Italië wonen en dan kunnen we daarover een discussie op gelijk niveau hebben.
Nu zit ik alleen tegen je onderbuik aan te praten en dat schiet niet op.
pi_138531412
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 02:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Omdat Duitsland er alles, maar dan ook alles, aan zal doen om Europa bij elkaar te houden en geen verdeeldheid te veroorzaken.
Alsof er meteen verdeeldheid is als NWE een apart blok heeft van ZE en OE. :?
Is er verdeeldheid in NA omdat Canada en de USA een apart blok vormen? Nee, ze werken prima samen ook al delen ze het bed niet met elkaar. Dat kunnen wij hier ook doen, 2 of 3 blokken die prima met elkaar samenwerken maar niet het bed delen.
#NoDAPL
  zaterdag 5 april 2014 @ 02:59:05 #91
104871 remlof
Europees federalist
pi_138531416
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 02:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Onzin, bijna niemand die volwassen was in de oorlog leeft nog. Niks "ereschuld" en al helemaal niet omdat jij het verschil tussen nazi-Duitsland en Duitsland niet begrijpt.
Dat verschil snap ik dondersgoed. En de Duitse regering ook, en die wil dat juist graag zo houden.
  zaterdag 5 april 2014 @ 03:00:18 #92
104871 remlof
Europees federalist
pi_138531426
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 02:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alsof er meteen verdeeldheid is als NWE een apart blok heeft van ZE en OE. :?
Is er verdeeldheid in NA omdat Canada en de USA een apart blok vormen? Nee, ze werken prima samen ook al delen ze het bed niet met elkaar. Dat kunnen wij hier ook doen, 2 of 3 blokken die prima met elkaar samenwerken maar niet het bed delen.
Als je dit durft te beweren ken je de Europese geschiedenis echt niet.
Maar dat had ik al gezegd geloof ik.
pi_138531436
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 02:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Ga eerst even vier jaar in Italië wonen en dan kunnen we daarover een discussie op gelijk niveau hebben.
Nu zit ik alleen tegen je onderbuik aan te praten en dat schiet niet op.
Ik heb lang genoeg 7 km vab de NLse grens gewoond om te weten dat de cultuur heel anders was. Dat is jouw probleem; je kan je niet inleven in andere mensen, maar wil ze dwingen in een D66-houding van weg-met-onsdenken. Let maar op, die "Gouden" Dageraad dient zich nog wel aan.. dan mocht je willen dat Wilders er nog zat. :*

pi_138531438
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 02:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Angela Merkel is geboren in 1954. Ze is opgegroeid in het sombere Oostblok en ze heeft wat verhalen gehoord van haar ouders (wij van onze opa's en oma's) maar verder heeft ook zij niets meegemaakt van die oorlog.
#NoDAPL
  zaterdag 5 april 2014 @ 03:08:42 #95
104871 remlof
Europees federalist
pi_138531466
Mensen die denken dat we de EU wel even in een paar stukken kunnen knippen snappen echt geen bal van de hele essentie van de EU.

Nog even in het kort dan, waarschijnlijk tevergeefs:
Na eeuwen van oorlog op het Europese continent, escalerend in de Frans-Duitse oorlog van eind 19e eeuw en de snel daarop volgende eerste en tweede wereldoorlog werd in 1951 de EGKS opgericht om de aartsvijanden Duitsland en Frankrijk economisch aan elkaar te binden. Daarbij sloten zich steeds meer landen aan en het evolueerde zich tot EEG, EG en nu EU. Het grootste en machtigste economische blok en de grootste consumentenmarkt ter wereld.

Daar kan je je wel van af willen scheiden, maar daar ga je er als land niet op vooruit, op geen enkele manier. Tenzij je een soort isolationistisch land als Noord-Korea wil worden.

En mensen die denken dat je Frankrijk en Duitsland uit eenzelfde unie kan krijgen zijn echt helemaal van het padje af.
  zaterdag 5 april 2014 @ 03:11:58 #96
104871 remlof
Europees federalist
pi_138531475
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 03:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb lang genoeg 7 km vab de NLse grens gewoond om te weten dat de cultuur heel anders was. Dat is jouw probleem; je kan je niet inleven in andere mensen, maar wil ze dwingen in een D66-houding van weg-met-onsdenken. Let maar op, die "Gouden" Dageraad dient zich nog wel aan.. dan mocht je willen dat Wilders er nog zat. :*
Moet je horen wie het zegt :')
Jij denk dat iedereen zo denkt als jij. Gelukkig hebben de meeste Nederlanders de zaken nog wel op een rijtje en zien ze de enorme voordelen van het lidmaatschap van de EU.
pi_138531478
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 03:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Als je dit durft te beweren ken je de Europese geschiedenis echt niet.
Maar dat had ik al gezegd geloof ik.
Met jou is discussiëren dus inderdaad onmogelijk. Argumenten, Remlof, geen ad hominems die nergens op gefundeerd zijn. Jij kan namelijk niet opmaken uit wat ik hier vandaag heb geplaatst wat mijn kennis van de geschiedenis is. Ondanks slecht historisch onderwijs heb ik een goede historische kennis voor een niet-historicus. Ik kijk namelijk verder dan dat mijn neus lang is.

quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 03:08 schreef remlof het volgende:
Mensen die denken dat we de EU wel even in een paar stukken kunnen knippen snappen echt geen bal van de hele essentie van de EU.
Weer een ad hominem in plaats van een argument. Daarna kom je nog met een argument maar laat dat ad hominem toch gewoon weg, dan kunnen we hier op een normale manier discussiëren. Het is al erg genoeg dat het riool POL met soms een fopmoderator zo verziekt is met als gevolg dat goede deelnemers (Elfletterig bijv. ) gestopt zijn met daar te reageren, laat het in NWS ajb. niet die kant opgaan!
#NoDAPL
  zaterdag 5 april 2014 @ 03:14:36 #98
104871 remlof
Europees federalist
pi_138531487
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 03:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met jou is discussiëren dus inderdaad onmogelijk. Argumenten, Remlofje, geen ad hominems die nergens op gefundeerd zijn. Jij kan namelijk niet opmaken uit wat ik hier vandaag heb geplaatst wat mijn kennis van de geschiedenis is. Ondanks slecht historisch onderwijs heb ik een goede historische kennis voor een niet-historicus. Ik kijk namelijk verder dan dat mijn neus lang is.
NWS / Meer Nederlanders willen geen Europese Unie #2
pi_138531515
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 03:11 schreef remlof het volgende:

[..]

Moet je horen wie het zegt :')
Jij denk dat iedereen zo denkt als jij.
Integendeel, ik ben vele malen veel internationaler ingesteld dan de gemiddelde Nederlander (of Tsjech of Portugees). Ik kan me echter wel verplaatsen in "het volk", mensen die van al die globalisering niets willen weten.

quote:
Gelukkig hebben de meeste Nederlanders de zaken nog wel op een rijtje en zien ze de enorme voordelen van het lidmaatschap van de EU.
Als je het maar vaak genoeg zegt, wordt het misschien waar. FYI; de laatste poll (in dit topic gepost) staat het 54-46 voor 'ons'. Farage trekt het VK eruit, dan moeten wij mee.

zaterdag 5 april 2014 @ 03:23:13 #100
181126 MouzurX
Misschien?
pi_138531528
Ik vraag me wel af waar dit nou allemaal heen moet gaan?
Bij welke landen zal de uitbreiding ophouden?
En hoe moet het met verdergaande integratie? Zullen de 20 talen blijven bestaan of zal er toch 1 taal worden afgedwongen in de komende jaren?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')