Ik weet niet hoe het komt, maar steeds als ik hier weer zo'n fantastisch nieuw recept zie gaat het kriebelen van binnen. Zeker bij een fantastisch Italiaans gerecht als dit!
Nadat ik flink geïnspireerd ben door Kano heb ik de stoute slippers weer aangetrokken en heb ik me ook aan dit waanzinnige gerecht gewaagd.
Ik heb gekozen voor een iets andere versie van dit gerecht, maar met (hopelijk) dezelfde smaaksensatie.
![PWoPWMX.jpg]()
Qua vlees ben ik voor worst gegaan, braadworst en goedkope Chorizo. Dat leek me wel enigszins dezelfde regio.
Verder had ik geen pastasaus in huis, dus doen we het met wat Frito. Daar knal ik dan wat knoflook, basilicum, oude wijn, oregano en sambal doorheen om het nog wat smaak te geven. Voor de vitamientjes heb ik wat groente en voor de extra calorieën een hoop kaas.
Niet afgebeeld is de pasta, die ziet u later.
![3K9zAGQ.jpg]()
We beginnen met de frito, die knal je in de pan en daar gooi je dan de dingen bij waarvan je hoopt dat ze smaak hebben.
![9nX3fe7.jpg]()
Het is belangrijk dat je je niet gaat vervelen tijdens het koken. Als dat bij mij gebeurt ga ik altijd lopen kutten en daar wordt je eten niet per se lekkerder van. Wat muziek is al een goed begin.
![S2TaUJQ.jpg]()
Het andere middel tegen de verveling is de jenever. Voor de trouwe volger is dit overigens al lang bekend, maar we moeten toegankelijk blijven. Zoals ik in mijn recept voor nasi al uitlegde is keihard zuipen zeer belangrijk voor de kookkunsten.
![3b9wlIt.jpg]()
De worsten gaan niet in hun geheel de macaroni in, dat eet zo moeilijk. Gesneden en wel worden ze eventjes aangebakken.
![DsqWhVN.jpg]()
Als het vlees gebakken is kan het bij de tomatensaus en kan de groente de pan in.
![Sm5Cayk.jpg]()
Dit is een goed moment om eventuele schimmel uit de pan te halen waarin je je pasta wilt koken.
![JEUmQmA.jpg]()
Als de schimmel eruit is, kun je het water waarin je je pasta gaat koken opzetten. Ik had geen bouillon dus ik heb een hoop zout in het water gekletterd. Ik vind bouillon eigenlijk lekkerder maar goed.
![0kLa77c.jpg]()
Deze superstoere pasta wordt het. Opmaken van restjes uit je kerstpakket is een goed idee in april.
![qgxqlCN.jpg]()
Nu de groente zo'n beetje gaar is kan de tomatenprut met de groente samen in een pan om nog even op te staan. Dit is een goed moment om je pasta ook op te zetten.
![9aCqcVA.jpg]()
Terwijl de pasta op staat kun je mooi even buiten gaan zitten (mits het weer dat toe laat) om een sigaretje te roken en je erover te verwonderen dat er niets op je voeten is gevallen.
![TfVmWJl.jpg]()
Net voor de pasta gaar is gooi je dan de mozzarella bij je pastasaus. Dan kan die mooi even smelten.
![JhkzSe9.jpg]()
Als de pasta dan gaar is, giet je die af, en ziet dat er zo uit. Vet hè

![8tuXc2j.jpg]()
Samenvoegen en wat kaas erop, en smullen maar!