abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 april 2014 @ 10:33:48 #51
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138498145
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 april 2014 09:54 schreef Hallojo het volgende:
Ziet er goed uit hoor! Ik mis alleen inderdaad de 50 tenen knoflook :{
Het staat je vrij om je recept te publiceren :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:32 schreef UIO_AMS het volgende:
Dit lijkt op de macaroni van mijn moeder, Kano. Daar gingen alleen nog hamblokjes door. Gewoon een dikke plak ham kopen en deze zelf in kleine dobbelstenen snijden. :9.

Oh, en Amsterdamse tafelzuur on the side.
Ik ben meer een gehakt man dan een hamman. Ben benieuwd hoe jouw creatie er uit komt te zien!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138498309
Lekker hoor Kano :)
pi_138498345
quote:
Op Het staat je vrij om je recept te publiceren :)
Hetzelfde als dat van jou, alleen dan met knoflook.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_138498436
Al die kant en klare meuk, lol! Mooie OP trouwens.
  vrijdag 4 april 2014 @ 10:50:01 #55
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138498525
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:43 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Hetzelfde als dat van jou, alleen dan met knoflook.
Dat kan je wel zo makkelijk stellen, maar welke knoflook dient er gebruikt te worden? Pletten of persen? En hoeveel? Bij welke stap gaat het erbij?

Allemaal vragen die voor ons amateurs onstaan en waar je geen antwoord op hebt.
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:41 schreef JanCees het volgende:
Lekker hoor Kano :)
Bedankt!
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:46 schreef Apuleius het volgende:
Kant en klaar? Vergelijk je dit nou met een magnetronmaaltijd?
pi_138498755
:D !

Leuk geschreven :)
pi_138498927
quote:
Dat kan je wel zo makkelijk stellen, maar welke knoflook dient er gebruikt te worden? Pletten of persen? En hoeveel? Bij welke stap gaat het erbij?

Allemaal vragen die voor ons amateurs onstaan en waar je geen antwoord op hebt.

De knoflook dient in kleine stukjes gesneden te worden en samen met de ui bij het gehakt geflikkerd te worden.
Volg de pijlen.
pi_138499035
Ik heb aan de hand van de beschreven stappen het gerecht proberen na te maken. Ik vond alleen dat de pasta wat hard was. Heb je nog advies over hoe ik dit een volgende keer kan vermijden?
pi_138499242
ga weg

[ Bericht 98% gewijzigd door Mord_Sith op 04-04-2014 11:21:45 ]
Volg de pijlen.
pi_138500050
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:50 schreef kanovinnie het volgende:
:D Nou, het hele spul bestaat alleen uit zak en pot. Zal best lekker zijn hoor. Ach, ik ben er altijd vrij in om zelf een recept te plaatsen. :P
  vrijdag 4 april 2014 @ 11:53:56 #61
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138500180
Maak ik woensdag een pan macaroni...is er donderdag een topic ;(
Wat een gemiste kans....maar mijne is bijna hetzelfde, met als verschil:
-Zelf groente snijden omdat die pakketten champignons bevatten
- Geen kleine tomaatjes
- een glas witte wijn, zowel in de saus als tijdens de bereiding
- Sugocasa (erbe of picanta) ipv Bertolli

En tuurlijk kan ik dit niet vergelijken met de bolognesesaus waar je een uur mee bezig bent die vervolgens nog 8u staat te pruttelen. Maar daarom niet minder smakelijk.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138500389
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:46 schreef Apuleius het volgende:
Wow. Je speelt met vuur maar alles wat je laat koken is mijn bloed van woede. Kano deelt hier zijn diepste geheimen, durft zijn ziel volledig bloot te leggen en alles waarmee jij kunt komen is "lol" en een denigrerende tekst.

Dit soort kortzichtigheid zou eigenlijk niet getolereerd moeten worden maar ik ga helaas niet over dit subforum.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kano. Niks van aantrekken. Het merendeel hier is louter positief over deze heilige scriptie en in feite het heruitvinden van het klassieke macaronigerecht. Voor mij zijn jouw foto's en tekst voor eeuwig in het hart gesloten. Een gerecht om nooit maar dan ook nooit te vergeten.
pi_138500508
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 12:01 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Wow. Je speelt met vuur maar alles wat je laat koken is mijn bloed van woede. Kano deelt hier zijn diepste geheimen, durft zijn ziel volledig bloot te leggen en alles waarmee jij kunt komen is "lol" en een denigrerende tekst.

Dit soort kortzichtigheid zou eigenlijk niet getolereerd moeten worden maar ik ga helaas niet over dit subforum.

[..]

Kano. Niks van aantrekken. Het merendeel hier is louter positief over deze heilige scriptie en in feite het heruitvinden van het klassieke macaronigerecht. Voor mij zijn jouw foto's en tekst voor eeuwig in het hart gesloten. Een gerecht om nooit maar dan ook nooit te vergeten.
_O- Prachtig.
  vrijdag 4 april 2014 @ 12:16:07 #64
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138500886
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 april 2014 11:13 schreef Sauslepel het volgende:
Ik heb aan de hand van de beschreven stappen het gerecht proberen na te maken. Ik vond alleen dat de pasta wat hard was. Heb je nog advies over hoe ik dit een volgende keer kan vermijden?
Dan moet je het wat langer in de pan laten zitten. Af en toe een beetje roeren zodat het lijkt alsof je weet wat je doet en van tijd tot tijd proeven!
  roze vrijdag 4 april 2014 @ 12:17:05 #65
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_138500925
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 12:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dan moet je het wat langer in de pan laten zitten. Af en toe een beetje roeren zodat het lijkt alsof je weet wat je doet en van tijd tot tijd proeven!
Dit ja.
Your beauty never ever scared me.
pi_138501076
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 12:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

In de wok? Oke, hoe lang moet de pasta ongeveer in de pan zitten?
Wel ontzettend blij dat de instructies een gasfornuis laten zien, dat heb ik namelijk ook.
  vrijdag 4 april 2014 @ 12:22:26 #67
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138501160
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 april 2014 11:53 schreef Uccie het volgende:
Maak ik woensdag een pan macaroni...is er donderdag een topic ;(
Wat een gemiste kans....maar mijne is bijna hetzelfde, met als verschil:
-Zelf groente snijden omdat die pakketten champignons bevatten
- Geen kleine tomaatjes
- een glas witte wijn, zowel in de saus als tijdens de bereiding
- Sugocasa (erbe of picanta) ipv Bertolli

En tuurlijk kan ik dit niet vergelijken met de bolognesesaus waar je een uur mee bezig bent die vervolgens nog 8u staat te pruttelen. Maar daarom niet minder smakelijk.
Gezien je een dame bent zie ik het bier ipv saus door de vingers..... Voor de echte stoere feeling is het nuttigen van een biertje toch een must. Wellicht het proberen waard?

En ach, nu staat de smaak van je eigen gerecht nog vers in het geheugen. Dus als je dit weekend voor deze variant gaat kan je een evenwichtige keuze maken. Ik zou trouwens graag een recept van jouw hand zien. Het toevoegen van alcoholische dranken tijdens het koken ben ik groot fan van. Is het ook te maken met bier?
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:59 schreef xuryah het volgende:
:D !

Leuk geschreven :)
En nog leuker om te maken!
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 april 2014 11:08 schreef Hallojo het volgende:

[..]

De knoflook dient in kleine stukjes gesneden te worden en samen met de ui bij het gehakt geflikkerd te worden.
Ik ben slecht een leek. Ik snap hier geen snars van. Ik zie graag het volledige recept erbij. Want misschien moet het einde of juist het begin van het recept ook met een twist.
Ik zie het graag tegemoet :)
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 april 2014 12:20 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

In de wok? Oke, hoe lang moet de pasta ongeveer in de pan zitten?
Wel ontzettend blij dat de instructies een gasfornuis laten zien, dat heb ik namelijk ook.
Neen! De pasta wordt gaar in de pan! Op de verpakking van mijn pakje stond zo'n 12 tot 13 minuten (een vrij kleine marge, ik suggereer hier het gebruik van een kookwekker of stopwatch om te zorgen dat te gaar gaat worden. Het is wel pasta-afhankelijk. Een vlugkokende macaroni is al met 6 tot 8 minuten klaar volgens de verpakking!
pi_138501318
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 12:22 schreef kanovinnie het volgende:
Neen! De pasta wordt gaar in de pan! Op de verpakking van mijn pakje stond zo'n 12 tot 13 minuten (een vrij kleine marge, ik suggereer hier het gebruik van een kookwekker of stopwatch om te zorgen dat te gaar gaat worden. Het is wel pasta-afhankelijk. Een vlugkokende macaroni is al met 6 tot 8 minuten klaar volgens de verpakking!
In de pan met water die je eerder op het vuur gezet had? Ik vroeg me al af waar deze voor was, maar dacht dat het nuttig zou zijn om de luchtvochtigheid op peil te houden. Ik zal binnenkort nog eens een poging wagen, wellicht maak ik er een verslag van.
pi_138501489
Ik vind dit gerecht dermate overtuigend dat zelfs ik als vertegenwoordiger van de Oosterse kookkunst al helemaal om ben, binnenkort gaat in huize Johannes macaroni worden gegeten!
  vrijdag 4 april 2014 @ 12:51:36 #70
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138502072
Ik zie dat er hier knoflok amateurs rondlopen Kano, laat je niet misleiden. Knoflooktenen dient met de zijkant van het mes gekneusd te worden, en dan toegevoegd aan de uien en het vlees, en verwijderd voor ze verbranden. Fijngehakte knoflook verbrand erg snel en geeft een bittere snaak, ik zou eerst nog eens een jaartje meer koken voor je je aan zoiets waagt, je enthousiasme is zo aanstekelijk, dat wil ik niet laten verpesten door zwartgeblakerde knoflook!.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 4 april 2014 @ 13:17:52 #71
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138503022
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 12:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Gezien je een dame bent zie ik het bier ipv saus door de vingers..... Voor de echte stoere feeling is het nuttigen van een biertje toch een must. Wellicht het proberen waard?

En ach, nu staat de smaak van je eigen gerecht nog vers in het geheugen. Dus als je dit weekend voor deze variant gaat kan je een evenwichtige keuze maken. Ik zou trouwens graag een recept van jouw hand zien. Het toevoegen van alcoholische dranken tijdens het koken ben ik groot fan van. Is het ook te maken met bier?
Macaronisaus met bier lijkt me toch niet zo'n lekker idee....ik heb wel een stoofschotelrecept waar een halve fles Guinness in gaat.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138504466
Ah klasse jongen!
Jammer dat je die fruitcoctail er niet door geflikkerd heb :D .
blablablabla
pi_138505174
Racist, met je witte pasta.

Volkoren pasta _O_ :9
Ja doei.
  vrijdag 4 april 2014 @ 14:24:56 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138505219
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 april 2014 14:01 schreef Elan het volgende:
Ah klasse jongen!
Jammer dat je die fruitcoctail er niet door geflikkerd heb :D .
Dan had ik geen toetnje meer he?
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 14:23 schreef motorbloempje het volgende:
Racist, met je witte pasta.

Volkoren pasta _O_ :9
Geen witte pasta hoor, gewoon normale pasta. Ik wilde dit gerecht zo afkomstneutraal mogelijk houden.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 4 april 2014 @ 14:27:16 #75
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138505279
Goed topic. Wel jammer dat je de tomatensaus niet zelf maakt. Dat is heel erg veel lekkerder en niet moeilijker.

1 dubbelgroot potje tomatenpureeconcentraattroep
1 blik gepelde tomaten
1 hoeveelheid curry
2 teentjes knoflook
2 uien
1 eenheid peper
1.5 normale scheut ketjap
beetje water
een klein beetje suiker

Dat dan allemaal door elkaar roeren en koken enzo en je hebt goddelijke saus. Kost je max10 minuten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')