abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138464251
Schietpartij Fort Hood: vier doden
Op de legerbasis Fort Hood in Texas heeft een militair die in Irak gediend heeft drie mensen doodgeschoten en daarna zichzelf. Hij schoot om zich heen in twee gebouwen en vanuit een auto.

Er zijn zestien gewonden. Drie van hen zijn er slecht aan toe. De schutter (34) kampte met depressies. Hij maakte een eind aan zijn leven toen de militaire politie hem wilde aanhouden. President Obama heeft een onderzoek gelast.

In 2009 vielen 13 doden en 32 gewonden toen een schutter het vuur opende in Fort Hood. Dat was een terreurdaad. De schutter van gisteren had vermoedelijk een posttraumatische stressstoornis.

http://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=128
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)egerbasis-fort-hood/

Gelukkig had de dader PTSS en was het dus geen terreurdaad. :') De nabestaanden zullen het verschil merken.
-
  donderdag 3 april 2014 @ 10:50:33 #2
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138464560
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:38 schreef Charismatisch het volgende:
De nabestaanden zullen het verschil merken.
De nabestaanden zullen er in ieder geval meer 'begrip' voor hebben lijkt me. Het zijn immers nabestaanden van mensen die ook in het leger zaten en vast wel weten wat dat met je kan doen.
  donderdag 3 april 2014 @ 10:51:29 #3
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_138464584
Ach, het blijft iets dat de Yanks graag wegmoffelen/vergeten: Soldaten die terugkeren en compleet getraumatiseerd zijn. Nou hoeft dat niet per se te betekenen dat ze a la John Rambo de boel overhoop schieten, maar de kans is volop aanwezig.
  donderdag 3 april 2014 @ 11:02:09 #4
396386 sturmpie
for night & nature
pi_138464868
quote:
Gelukkig had de dader PTSS en was het dus geen terreurdaad. :') De nabestaanden zullen het verschil merken.
moeten ze maar beter voor die ex-soldaten zorgen
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_138466649
Murica
:')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_138466703
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:50 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

De nabestaanden zullen er in ieder geval meer 'begrip' voor hebben lijkt me.
Ja, ik denk het ook.
pi_138475421
quote:
Schietpartij Fort Hood: vier doden
Op de legerbasis Fort Hood in Texas heeft een militair die in Irak gediend heeft drie mensen doodgeschoten en daarna zichzelf. Hij schoot om zich heen in twee gebouwen en vanuit een auto.

Er zijn zestien gewonden. Drie van hen zijn er slecht aan toe. De schutter (34) kampte met depressies. Hij maakte een eind aan zijn leven toen de militaire politie hem wilde aanhouden. President Obama heeft een onderzoek gelast.

In 2009 vielen 13 doden en 32 gewonden toen een schutter het vuur opende in Fort Hood. Dat was een terreurdaad. De schutter van gisteren had vermoedelijk een posttraumatische stressstoornis.

http://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=128
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)egerbasis-fort-hood/

TS :')
  donderdag 3 april 2014 @ 17:18:52 #8
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_138475796
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:02 schreef sturmpie het volgende:

[..]

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_138475978
Goede docu over die veteranen:

Beer is cheaper than therapy

quote:
“Ik ben 22 jaar en heb zeker 30 mensen gedood. In Irak kreeg ik hiervoor een onderscheiding, hier thuis zou ik een seriemoordenaar zijn. Dat zijn moeilijke gedachten die door je hoofd gaan, als het ’s avonds donker wordt.”

'Welcome home heroes'. 'We support our troops'. 'If you love your freedom, thank my dad'. Op wapperende vlaggen, op winkelruiten, op auto's en T-shirts is te lezen hoe de inwoners van Killeen, Texas denken over 'onze jongens' een paar kilometer verderop in Fort Hood, de grootste legerbasis van de Verenigde Staten.

Duizenden militairen overspoelen het stadje als ze terug zijn van een missie, tot ze weer uitgezonden worden. "Om lol te maken natuurlijk!" roept een militair van nauwelijks twintig, in het dagelijks leven monteur van Apache-helikopters, die nu met vrienden naar stoere auto’s kijkt. Met glimmende velgen, grote spoilers en vering tot op de grond. Hij vertrekt binnenkort weer naar Afghanistan. Of hij bang is? "Nee joh - daar wordt ik voor betaald. Duty calls!"

De heroes zijn zonder uitzondering tough guys, jongens die voor de derde of vierde keer naar Afghanistan vertrekken, die in Irak of nog in Bosnië hebben gediend. Ze komen uit families waar het leger vaste werkgever én way of living is: hun opa heeft in Vietnam gevochten, hun vader misschien in Korea, hun broers en neven wagen net als zij hun leven voor het vaderland. Ze laten tatoeages zetten van wapens en teksten als 'Freedom', of 'Never accept defeat'.

Maar wat gaat er achter deze bravoure schuil? Hoe ga je om met het feit dat je soms niet meer weet waarvoor je vecht, dat je je buddies opgeblazen ziet worden en daarna hun hersenen van de straat moet schrapen, of dat je een moeder en haar kind hebt dood geschoten? "Mensen willen deze verhalen niet horen, ze willen je een hand geven op het vliegveld en je bedanken voor je moed, en dan snel doorlopen."

Onderzoek onder de Amerikaanse troepen in Afghanistan toont aan dat de moraal is gedaald tot een absoluut dieptepunt. Het aantal zelfmoorden onder veteranen en actieve soldaten loopt nog steeds op, door de Iraq and Afghanistan Veterans of America wordt zelfs gesproken van een zelfmoordepidemie. Daarnaast krijgt een deel van hen te maken met ernstige psychische problemen: een Posttraumatische Stressstoornis (PTSS). Soms loopt dat volledig uit de hand. "Ik had een probleem met gelukkige mensen," vertelt een van hen, schijnbaar onbewogen. "Ik stond op het punt om de straat op te gaan om de eerste lachende persoon te gaan vermoorden. Het is in deze kringen niet gebruikelijk om je gevoelens te tonen, of toe te geven dat je hulp nodig hebt in het verwerken van trauma. Pure ontkenning. Er wordt niet gepraat over gevoelens van angst, twijfel of verdriet."

Beer Is Cheaper than Therapy schetst de onheilspellende sfeer in de legerstad Killeen en laat zien welke frustraties er leven achter de schijn van heldendom en de 'John Wayne-mentaliteit'.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1116802

http://www.zeppers.nl/nl/filmnl/beer-cheaper-therapy
pi_138478429
Eigenlijk best triest om te zien hoe de veteranen soms achteloos bij het grof vuil worden gezet, hoeveel Vietnam veteranen zijn er destijds niet geeindigd in het YMCA of zelfs op straat. Uitgekotst door het leger, uitgekotst door de maatschappij, en dat allemaal omdat je je land hebt moeten dienen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_138481109
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:02 schreef sturmpie het volgende:

[..]

Het is wel treurig dat daar blijkbaar geen goede opvang voor is. :N
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 3 april 2014 @ 20:08:01 #13
396386 sturmpie
for night & nature
pi_138481373
quote:
4s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:18 schreef ACT-F het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:00 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het is wel treurig dat daar blijkbaar geen goede opvang voor is. :N
precies

het zijn vaak gasten die op jonge leeftijd het leger ingaan en als ze afgeschreven zijn, moeten ze hun weg vinden, in een samenleving, waar ze eigenlijk van vervreemd zijn.

de maatschappij is behoorlijk ingewikkeld. in het leger is het heel anders, daar ben je samen soldaat, je weet wat je aan elkaar hebt. in de burgermaatschappij is het altijd een verrassing wat, wie, waar is.

er zou een traject moeten komen voor ex-soldaten, dat ze stapje voor stapje met buddies terug tussen de burgers integreren. want het is gewoon wachten op de volgende soldaat die doordraait. zoals het nu gaat.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_138481921
Wel goed doordacht van hem iig dat hij zelfmoord pleegde. Het leven in de gevangenis wat hem te wachten stond wens ik niemand.
pi_138482107
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 18:54 schreef Hathor het volgende:
Eigenlijk best triest om te zien hoe de veteranen soms achteloos bij het grof vuil worden gezet, hoeveel Vietnam veteranen zijn er destijds niet geeindigd in het YMCA of zelfs op straat. Uitgekotst door het leger, uitgekotst door de maatschappij, en dat allemaal omdat je je land hebt moeten dienen.
Wat is de YMCA? Een soort strafkamp?
pi_138489902
Die Irakees in 2009 was psychisch toch ook niet in orde? Waarom is dat wel terrorisme dan?
pi_138489990
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:02 schreef expans het volgende:
Die Irakees in 2009 was psychisch toch ook niet in orde? Waarom is dat wel terrorisme dan?
Omdat psychoten de intelligentie niet hebben om al de intrinsieke plannen van een terreurdaad uit te werken?
pi_138490045
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:02 schreef expans het volgende:
Geen Irakees: "Amerikaanse psychiater van Palestijnse afkomst Nidal Hassan".

Er bestaat geen eenduidige definitie van terrorisme. Wat die man gisteren deed was wel degelijk een terreurdaad, ondanks dat de westerse media het niet zo willen noemen. Jammer dan, maar ik ga me niet conformeren aan hun definitie.
-
pi_138490108
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:05 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Er bestaat geen eenduidige definitie van terrorisme. Wat die man gisteren deed was wel degelijk een terreurdaad, ondanks dat de westerse media het niet zo willen noemen. Jammer dan, maar ik ga me niet conformeren aan hun definitie.
My bad.

Ja, ik vind het ook nogal raar.
pi_138490132
quote:

[..]

Er bestaat geen eenduidige definitie van terrorisme. Wat die man gisteren deed was wel degelijk een terreurdaad, ondanks dat de westerse media het niet zo willen noemen. Jammer dan, maar ik me niet conformeren aan hun definitie.
Ik dacht dat de Amerikanen een heel erg simpele definitie hadden:

alles wat er explodeert (bom) is terrorisme

al de rest niet

?
pi_138490206
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:07 schreef teyn het volgende:
Ik dacht dat de Amerikanen een heel erg simpele definitie hadden:

alles wat er explodeert (bom) is terrorisme

al de rest niet

?
Nee zo simpel is het niet, anders is de Amerikaanse staat de grootste terrorist op aarde.
http://en.wikipedia.org/w(...)_military_operations
-
pi_138490392
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:08 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Nee zo simpel is het niet, anders is de Amerikaanse staat de grootste terrorist op aarde.
http://en.wikipedia.org/w(...)_military_operations
ik zeg niet dat het correct is, ik zeg gewoon dat dat hun definitie was/is

vooral ten tijde van september 11

je had talloze schietpartijen in het land en een grote bomaanslag en iedereen stortten zich op de bomaanslag en de schietpartijen waren geen terrorisme

ook in de Amerikaanse justitie zie je dat terug wb vervolgingen
  vrijdag 4 april 2014 @ 02:22:44 #23
117098 Hathor
Effe niet
pi_138494791
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:27 schreef teyn het volgende:

[..]

Wat is de YMCA? Een soort strafkamp?
Een soort armenopvang, waar ze kunnen slapen en een maaltijd krijgen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 4 april 2014 @ 03:20:30 #24
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_138495089
quote:

[..]

Oeh wat stoer en rebels van jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')