Hehe bij mijn verdediging was ik na vraag 1 helemaal gerustgesteldquote:Op zondag 25 mei 2014 08:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Okik wil gewoon niet voor lul staan ook...
Sparren... Tsja. Niemand heeft het nog gelezen.zelfs mijn paranimfen niet volgens mij. Vriend ook niet, maar na mijn " ik moet alles alleeheeeheen doen" huilbui van zojuist gaat hij dat wel doen...
Sorry voor het gezeur hier hoor! Ik heb nu en Bette beter een idee wat ik nog kan doen. Maar voel me nog wel wat eenzaam zeg maar in het hele proces.
S
Okay, dank voor je antwoord.quote:Op maandag 26 mei 2014 11:25 schreef Jagärtrut het volgende:
ik heb geen idee of het in NL gebruikelijk is. Maar, die niet waagt die niet wint. Ik zou iemand van de vakgroep met wie je vaak contact gehad hebt en wiens mening je zult waarderen eens mailen met de vraag of hij/zij ernaar wil kijken, en dan pas op sturen.
Je moet sowieso je posities daar via-via regelen. Het is mij nog nooit gelukt om ergens een baan te krijgen door op een advertentie te reageren, noch binnen de academische wereld, noch binnen het bedrijfsleven (en ik heb in beide werelden meerdere banen gehad). Dat "valsspelen" is de enige manier waarop je -- zeker in deze tijd -- aan werk kunt komen.quote:Op maandag 26 mei 2014 10:33 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Hoihoi.
Ik ga binnenkort weer solliciteren voor een PhD positie, en ik heb daarover een vraag.
Ik ben nu bezig mijn proposal te schrijven. Op een website werd sterk aangeraden om iemand van de betreffende vakgroep naar je proposal te laten kijken, voor feedback.
Die tip lijkt me wel een goed idee. Maar: Die website was Engels en de positie is in Nederland (bij mijn eigen opleiding). Is zoiets in Nederland ook gebruikelijk? Kan ik iemand van mijn vakgroep eens een kladversie mailen om naar te kijken?
Of krijgt men dan het idee dat het een poging tot valsspelen/oneerlijke concurrentie is (zeker omdat het om mijn eigen vakgroep gaat)?
Dan heb ik wel geluk dat het op mijn eigen vakgroep is! Heb een van de mensen al kort aan geschoten. Zij was erg enthousiast, maar zei wel dat er veel buitenlandse concurrentie was. Zij is ook degene die ik ff zal mailen.quote:Op maandag 26 mei 2014 12:51 schreef thabit het volgende:
[..]
Je moet sowieso je posities daar via-via regelen. Het is mij nog nooit gelukt om ergens een baan te krijgen door op een advertentie te reageren, noch binnen de academische wereld, noch binnen het bedrijfsleven (en ik heb in beide werelden meerdere banen gehad). Dat "valsspelen" is de enige manier waarop je -- zeker in deze tijd -- aan werk kunt komen.
Til niet al te zwaar aan de eisen die ze stellen. Toen ik solliciteerde op mijn huidige positie (via advertentie, niet via mijn netwerk), voldeed ik officieel niet aan 2-3 eisen. Het bleek dat dat meer eisen van de universiteit dan van de professor waren en het is nooit een probleem geworden.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:16 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Maar eerst even met mijn afstudeerbegeleider praten om te zien of mijn afstuderen voor die tijd afgerond zal zijn. Dat is een eerste vereiste.
Bij mij is het hier vorige keer wel op af geketst, dat ik nog niet op tijd klaar was. Duis vandaar dat ik dat eventjes uit wil zoeken.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:11 schreef Operc het volgende:
[..]
Til niet al te zwaar aan de eisen die ze stellen. Toen ik solliciteerde op mijn huidige positie (via advertentie, niet via mijn netwerk), voldeed ik officieel niet aan 2-3 eisen. Het bleek dat dat meer eisen van de universiteit dan van de professor waren en het is nooit een probleem geworden.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 29 mei 2014 15:27 schreef kwakz0r het volgende:
Klein verslagje, ben nog helemaal in de wolken!
Het was echt heel spannend, mijn paranimfen waren heel attent (alles van pleisters tot druivensuiker was aan gedacht). Ik moest me melden bij de Pedel en daar werd het protocol uitgelegd, ik kon er alleen niks van onthoudengelukkig maakte mijn paranimf aantekeningen over staan en zitten. De familie was al in de zaal, daarna kwamen wij en na wat oneindig lang leek kwam de commissie binnen.
De verdediging vloog voorbij, ik geloof nog steeds niet dat het echt 45 minuten waren. Er was eigenlijk maar 1 vraag die ik vervelend vond, en ook daar heb ik volgens mij redelijk antwoord op gegeven. Ik kreeg na afloop veel complimenten over de verdediging, dat ik zo rustig was, en er werd ook gelachen (ik zei op een gegeven moment gewoon dat ik even moest ademhalen want dat ik dat bijna vergat, toen moest iedereen lachen, en soms ook als ik een luchtige opmerking in t antwoord of de vraag had). Ik voelde me eerst niet rustig, maar ik ben gewend om voor de klas te staan en dat hielp zo bij het praten!
Het tweede deel mochten foto's van gemaakt worden, die heb ik in een albumpje staan, wil niet alles op fok zetten. In een roes kreeg ik de bul, en daarna hebben we gezellig geborreld en gegeten. Ik ben gruwelijk verwend, op de foto's zie je alleen de fysieke cadeaus, niet eens de vele envelopjes met bijdragen aan de babyuitzet etc. Zo leuk, van mijn middelbareshcoolvriendinnetjes kreeg ik het 5-year line a day moederdagboek. Kan je vijf jaar lang elke dag twee zinnetjes in kwijt... en dan staan alle jaren onder elkaar. Zelf ook ooit gezien en toen ik t wilde kopen was het nergens meer... was als extraatje bij het echte cadeau, een prachtige Waterman vulpen
En de kleertjes zijn bijna allemaal maat 62/68/74/80 dusprecies wat jullie ook zeiden.
Ik ben nog helemaal in de wolken!
Dit is een selectie van de foto's: http://imgur.com/a/pBRoj
Haha ja, ik heb hem ook gezien bij alle Leidse geesteswetenschappen promoties waar ik geweest ben geloof ikquote:Op donderdag 29 mei 2014 21:48 schreef thabit het volgende:
Gefeliciteerd kwakz0r! Die (dienstdoende) rector heb ik trouwens weleens vaker bij promoties gezien. Hij heeft een bepaalde reputatie, om het maar zo te zeggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Van harte gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 29 mei 2014 15:27 schreef kwakz0r het volgende:
Het was echt heel spannend, mijn paranimfen waren heel attent (alles van pleisters tot druivensuiker was aan gedacht). Ik moest me melden bij de Pedel en daar werd het protocol uitgelegd, ik kon er alleen niks van onthoudengelukkig maakte mijn paranimf aantekeningen over staan en zitten. De familie was al in de zaal, daarna kwamen wij en na wat oneindig lang leek kwam de commissie binnen.
De verdediging vloog voorbij, ik geloof nog steeds niet dat het echt 45 minuten waren. Er was eigenlijk maar 1 vraag die ik vervelend vond, en ook daar heb ik volgens mij redelijk antwoord op gegeven. Ik kreeg na afloop veel complimenten over de verdediging, dat ik zo rustig was, en er werd ook gelachen (ik zei op een gegeven moment gewoon dat ik even moest ademhalen want dat ik dat bijna vergat, toen moest iedereen lachen, en soms ook als ik een luchtige opmerking in t antwoord of de vraag had). Ik voelde me eerst niet rustig, maar ik ben gewend om voor de klas te staan en dat hielp zo bij het praten!
Het tweede deel mochten foto's van gemaakt worden, die heb ik in een albumpje staan, wil niet alles op fok zetten. In een roes kreeg ik de bul, en daarna hebben we gezellig geborreld en gegeten. Ik ben gruwelijk verwend, op de foto's zie je alleen de fysieke cadeaus, niet eens de vele envelopjes met bijdragen aan de babyuitzet etc. Zo leuk, van mijn middelbareshcoolvriendinnetjes kreeg ik het 5-year line a day moederdagboek. Kan je vijf jaar lang elke dag twee zinnetjes in kwijt... en dan staan alle jaren onder elkaar. Zelf ook ooit gezien en toen ik t wilde kopen was het nergens meer... was als extraatje bij het echte cadeau, een prachtige Waterman vulpen
En de kleertjes zijn bijna allemaal maat 62/68/74/80 dusprecies wat jullie ook zeiden.
Utrechtquote:Op donderdag 29 mei 2014 15:27 schreef kwakz0r het volgende:
Mooie zaal zeg, en gefeliciteerd. In Leiden mag je maar vijftig mensen uitnodigen toch?quote:
64, maar als je er meer hebt mag je in het groot auditorium (3 weken van te voren aangeven). maar zoveel had ik er lang nietquote:Op donderdag 5 juni 2014 15:46 schreef Shivo het volgende:
[..]
Mooie zaal zeg, en gefeliciteerd. In Leiden mag je maar vijftig mensen uitnodigen toch?
Ja de senaatszaal hangt vol portretten en je zit idd met je paranimfen pal naast je heel dicht bij de commissie. In het groot auditorium moet je volgens mij wel staan maar zitten de paranimfen aan de zijkant. De commissie is dan ook verder weg. Halverwege pakte een van mijn paranimfen mijn hand toen ik het even moeilijk had (ik ademde niet genoeg en benoemde dat ook, toen moesten ze lachen en kon ook even op adem komen). Was echt fijn!quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:07 schreef Claudia_x het volgende:
Leuk om de foto's te zien! Voor een deel erg herkenbaar. Bij jullie is er dus een portrettenzaal? Bij ons ook.
Ook leuk om de verschillen te zien. Zat je tijdens de verdediging, met je paranimfen naast je?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |