quote:
Op donderdag 3 april 2014 21:14 schreef snakelady het volgende:De reden dat vooral veel Amerikanen te dik zijn is omdat gezond eten en thuis een gezonde maaltijd koken duurder is dan fastfood of een restaurant waar ze ongezonder eten maken.
Nee.
Het zal ongetwijfeld een rol spelen maar dat is echt te simpel gezegd. Er zijn vele factoren die een rol spelen.
Om te beginnen de porties. Nu ben ik een grote vent, 1,93m en ik kan behoorlijk eten vind ik zelf. Ik was in Las Vegas en ging eten bij een Italiaans restaurant, all you can eat. Voorwaarde was wel dat je je bord leeg at voordat je opnieuw bestelde. Ik kreeg mijn eerste bord niet leeg en een tafel naast mij bestellen ze doodleuk hun 4e bord.
Visrestaurant in Pismo Beach. Mijn vriendin en ik bestellen een voorgerecht, een soort gevuld brood met bonen en saus erin. We kregen het beiden niet op.
Ik zat in een klein dorp in de omgeving van Yosemite. Er was NIETS verkrijgbaar in geen enkele horecagelegenheid wat niet gefrituurd was in dat dorpje. Zelfs de groente.
Bij een hotel ontbijtbuffet liggen gewoon enorme biefstukken, hash browns, vetiige croissants en dikke pannekoeken met maple syrup. De biefstukken gaan het hardst.
Wil je even onderweg een hapje eten, stop je bij een food court. Bij 95% van die foodcourts zijn alleen ongezonde fastfoodsnacks te krijgen.
enz enz.
De hele eetcultuur is daar verrot.