abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:44:17 #276
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_138554384
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:41 schreef d4v1d het volgende:
BCD is toch alleen als de winkel dicht is?
Nee. Zie cao
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_138554745
Vandaag naar de efteling geweest met (uiteraard) kortingskaartjes van de appie. Krijg ik opeens een berichtje van een collega van mij "hee [Broccolitaartje], veel plezier vandaag in de efteling! Wij gaan hier zeker ook plezier hebben, want er hebben voor vandaag 3 mensen vrij gevraagd en er is voor geen van de 3 vervanging gevonden!" Net nog even contact gehad met die lieve collega, vond het echt verschrikkelijk, vandaag tussen 6:00-7:00 1 iemand, 7:00-9:00 2, 9:00-10:00 3, 10:00-15:00 2, 15:00-16:00 3, 16:00-21:00 1...
Ze zei dat ze niet meer kon lopen, haar benen en rug deden zó veel pijn, heeft na werk alleen nog maar op bed gelegen. SM is ook flink boos op ASM, maar ik vind het vooral echt heel naar voor mn collega's, vooral omdat één van hen morgen weer samen met mij om 8 uur zal strijden om om 10 uur weer alles klaar te hebben liggen...

Echt naar!
pi_138554790
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:52 schreef Broccolitaartje het volgende:
Vandaag naar de efteling geweest met (uiteraard) kortingskaartjes van de appie. Krijg ik opeens een berichtje van een collega van mij "hee [Broccolitaartje], veel plezier vandaag in de efteling! Wij gaan hier zeker ook plezier hebben, want er hebben voor vandaag 3 mensen vrij gevraagd en er is voor geen van de 3 vervanging gevonden!" Net nog even contact gehad met die lieve collega, vond het echt verschrikkelijk, vandaag tussen 6:00-7:00 1 iemand, 7:00-9:00 2, 9:00-10:00 3, 10:00-15:00 2, 15:00-16:00 3, 16:00-21:00 1...
Ze zei dat ze niet meer kon lopen, haar benen en rug deden zó veel pijn, heeft na werk alleen nog maar op bed gelegen. SM is ook flink boos op ASM, maar ik vind het vooral echt heel naar voor mn collega's, vooral omdat één van hen morgen weer samen met mij om 8 uur zal strijden om om 10 uur weer alles klaar te hebben liggen...

Echt naar!
En daar kom je dan op het laatste moment achter?
pi_138554793
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:40 schreef mujentas het volgende:

[..]

Volgens mij moet je minimaal 6 van de 12 weken op die dag gewerkt hebben, en dan nemen ze daar het gemiddelde van.

Dus gewerkte uren + toeslag + bcd.
Ik heb nog nooit van bcd gehoord dus probeer het even te snappen :D Heb het uitgerekend en het gemiddelde aantal uur over de twaalf weken voorafgaand aan tweede paasdag dat ik op maandag heb gewerkt is 7.35. Op tweede paasdag zal ik 5 uur werken. Krijg ik dan eigenlijk 17.35 uur betaald? :P
pi_138554971
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:54 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit van bcd gehoord dus probeer het even te snappen :D Heb het uitgerekend en het gemiddelde aantal uur over de twaalf weken voorafgaand aan tweede paasdag dat ik op maandag heb gewerkt is 7.35. Op tweede paasdag zal ik 5 uur werken. Krijg ik dan eigenlijk 17.35 uur betaald? :P
Moet je wel minimaal 6 keer op maandag hebben gewerkt, anders gaat het verhaal natuurlijk niet op.

Overigens zou ik MvdP hier even op attenderen NA 2e paasdag, anders heb je best nog wel eens kans dat hij dan iemand anders gaat zoeken om te werken :P
pi_138555111
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:58 schreef mujentas het volgende:

[..]

Moet je wel minimaal 6 keer op maandag hebben gewerkt, anders gaat het verhaal natuurlijk niet op.

Overigens zou ik MvdP hier even op attenderen NA 2e paasdag, anders heb je best nog wel eens kans dat hij dan iemand anders gaat zoeken om te werken :P
Ja, heb alle twaalf maandagen gewerkt. Oh dat is best wel een goeie eigenlijk haha :D
pi_138557128
Ik dacht dat 300% niet werd uitbetaald, maar 200%. Discussie hadden we in vorige delen ook al.

Ik dacht dat Janneke met een duidelijk antwoord/reden kwam.
pi_138558800
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 21:56 schreef mujentas het volgende:

[..]

Volgens mij is het bij ons zo dat als je 3 keer zakt voor de alcohol- en tabakscontrole, dat je geen kassa meer mag draaien.
Ook dit mag niet het gevolg zijn van interne controles.
pi_138559783
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 00:55 schreef vrs99 het volgende:

[..]

Ook dit mag niet het gevolg zijn van interne controles.
Wellicht ligt hier een taak voor de OR? Je bent heel stellig, maar voor zo ver ik weet zijn de gevolgen van een 'mislukte' alcoholcontrole die hier genoemd worden eerder regel dan uitzondering.
pi_138560221
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 14:17 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Gewoon werken, wil je vrij hebben dan regel je zelf maar (Fatsoenlijke) vervanging.
Zodra je 200% vermeldt is het geen probleem om mensen te krijgen, en het scheelt ook dat er hier toch geen ene bal te beleven is op Koning(inne)dagen.
oke man :')
pi_138560247
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:44 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Nee. Zie cao
dacht mijn Smm ook toen ik zei dat ze als ze Koningsdag werkte nog maar 2 dagen extra hoogte die week
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_138560254
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 02:46 schreef Sheldon. het volgende:

[..]

oke man :')
Dat klopt niet, he. Het is en blijft een feestdag.

Plannen ze je in zonder goedkeuring van jou en kun jij naderhand niet, moet jij het wel even aangeven maar moeten zij natuurlijk vervanging zoeken., anders hadden ze je van te voren maar moeten vragen. Maar geef het wel even op tijd aan.
pi_138560290
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:52 schreef Broccolitaartje het volgende:
Vandaag naar de efteling geweest met (uiteraard) kortingskaartjes van de appie. Krijg ik opeens een berichtje van een collega van mij "hee [Broccolitaartje], veel plezier vandaag in de efteling! Wij gaan hier zeker ook plezier hebben, want er hebben voor vandaag 3 mensen vrij gevraagd en er is voor geen van de 3 vervanging gevonden!" Net nog even contact gehad met die lieve collega, vond het echt verschrikkelijk, vandaag tussen 6:00-7:00 1 iemand, 7:00-9:00 2, 9:00-10:00 3, 10:00-15:00 2, 15:00-16:00 3, 16:00-21:00 1...
Ze zei dat ze niet meer kon lopen, haar benen en rug deden zó veel pijn, heeft na werk alleen nog maar op bed gelegen. SM is ook flink boos op ASM, maar ik vind het vooral echt heel naar voor mn collega's, vooral omdat één van hen morgen weer samen met mij om 8 uur zal strijden om om 10 uur weer alles klaar te hebben liggen...

Echt naar!
Vervelend voor je collega's maar dat je daar op het laatst achter komt vind ik slecht en dan denk ik ook dat je. Als Smm ook geen controle hebt op je asm.

Wij hebben tussen 6-7 1 iemand, 7-8 3, 8-9. 4. 9-11. 5, 11-13, 4. 13-18, 3 daarna 2.

Smm heeft daar dus ook gefaalddddd
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_138560299
Mijn situatie bij AH begint wel een beetje gênant te worden zo langzamerhand :P 23 jaar, en werk al 9 jaar bij AH. In al die jaren nooit verder geschopt dan een huis/tuin en keuken AGF-medewerker voor 8 uurtjes per week..

Moet momenteel nota bene gehoorzamen aan een teamleider van 18 die ook nog eens op de middelbare school zit :D

Desalniettemin, de tijd voor mij om AH vaarwel te zeggen om een baan te vinden die op mijn studie aansluit komt steeds dichterbij, maar hoe dichter bij dit komt, hoe minder graag ik het wil... Het blijft gewoon een tof bedrijf, en ik vind het werk stiekem nog zo leuk :@ Krijg ook steeds vaker klanten die zeggen kerel werk je hier nu nog steeds?

Eigenlijk best wel raar dat mensen het in hun hoofd halen om dit te zeggen, maar ergens raken ze me daarmee wel dus dat betekent dat ze ergens kennelijk wel een punt hebben..

Gewoon te veel leuke jaren meegemaakt, al die koninginnedagen, al die kers/paas periodes/personeelsfeestjes, zaterdagavondborrels in de bedrijfskantine... Sorry, moest het gewoon even kwijt, word na een avond stappen en wat alcohol altijd wat sentimenteel :'(
pi_138561194
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 03:03 schreef BenjaminLinus het volgende:
Mijn situatie bij AH begint wel een beetje gênant te worden zo langzamerhand :P 23 jaar, en werk al 9 jaar bij AH. In al die jaren nooit verder geschopt dan een huis/tuin en keuken AGF-medewerker voor 8 uurtjes per week..

Moet momenteel nota bene gehoorzamen aan een teamleider van 18 die ook nog eens op de middelbare school zit :D

Desalniettemin, de tijd voor mij om AH vaarwel te zeggen om een baan te vinden die op mijn studie aansluit komt steeds dichterbij, maar hoe dichter bij dit komt, hoe minder graag ik het wil... Het blijft gewoon een tof bedrijf, en ik vind het werk stiekem nog zo leuk :@ Krijg ook steeds vaker klanten die zeggen kerel werk je hier nu nog steeds?

Eigenlijk best wel raar dat mensen het in hun hoofd halen om dit te zeggen, maar ergens raken ze me daarmee wel dus dat betekent dat ze ergens kennelijk wel een punt hebben..

Gewoon te veel leuke jaren meegemaakt, al die koninginnedagen, al die kers/paas periodes/personeelsfeestjes, zaterdagavondborrels in de bedrijfskantine... Sorry, moest het gewoon even kwijt, word na een avond stappen en wat alcohol altijd wat sentimenteel :'(
Als jij het naar je zin hebt en je hebt nog geen baan gevonden die aansluit bij je studie, wat geeft het dan dat je "al" 23 bent?
Gewoon lekker blijven werken en mocht je een betere baan vinden die je leuk vindt en aansluit bij je wensen en opleiding, ook doen!
Maar het werk ligt helaas niet voor het oprapen momenteel.
pi_138561361
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 00:03 schreef einschtein het volgende:
Ik dacht dat 300% niet werd uitbetaald, maar 200%. Discussie hadden we in vorige delen ook al.

Ik dacht dat Janneke met een duidelijk antwoord/reden kwam.
Is maar net hoe je het ziet toch?

gewerkte uren + toeslag + bcd
  zondag 6 april 2014 @ 09:39:06 #293
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_138561402
4. Toeslagen en beloning op zon- en feestdagen
Voor werknemers in volledige en onvolledige dienst en voor hulpkrachten geldt een toeslag:
a. Wanneer op een zondag (ongeacht of het wel of geen feestdag is) wordt gewerkt, wordt per
gewerkt uur het uurloon betaald, verhoogd met een toeslag van 100%.
b. Wanneer op een feestdag (niet tevens zondag) niet wordt gewerkt, geldt voor de
loondoorbetaling de voorwaarde dat de werknemer in de aan de feestdag voorafgaande 12
weken, tenminste op 6 gelijknamige dagen moet zijn ingeroosterd. Het aantal door te betalen ren is dan gelijk aan het aantal uren dat in die periode gemiddeld op de bedoelde dag is
gewerkt.
c. Wanneer op een feestdag (niet tevens een zondag) - een dag waarop volgens het rooster
normaal wordt gewerkt - wel wordt gewerkt, wordt, naast de doorbetaling op grond van punt b,
per gewerkt uur het uurloon betaald, verhoogd met een (de gehele dag geldende) toeslag van
100%.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zondag 6 april 2014 @ 10:25:30 #294
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_138562129
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 09:35 schreef mujentas het volgende:

[..]

Is maar net hoe je het ziet toch?

gewerkte uren + toeslag + bcd
Je krijgt gewoon 200% voor wat je werkt. Die andere 100 kreeg je toch al, ook als je niet werkt. Die 300% werkt alleen maar verwarrend.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_138562384
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 10:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je krijgt gewoon 200% voor wat je werkt. Die andere 100 kreeg je toch al, ook als je niet werkt. Die 300% werkt alleen maar verwarrend.
Hoe dan ook, toen ze enkele jaren terug aan mij vroegen of ik op koninginnedag wilde werken, zei ik geen probleem. Totdat ik ze wees op de uitbetaling en dat ik er geen compenserende vrije dag voor wilde. Toen hoefde het niet meer :')
  zondag 6 april 2014 @ 10:59:36 #296
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_138562744
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 10:39 schreef mujentas het volgende:

[..]

Hoe dan ook, toen ze enkele jaren terug aan mij vroegen of ik op koninginnedag wilde werken, zei ik geen probleem. Totdat ik ze wees op de uitbetaling en dat ik er geen compenserende vrije dag voor wilde. Toen hoefde het niet meer :')
Jij kreeg tenminste nog een toeslag.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_138563343
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 02:54 schreef einschtein het volgende:

Dat klopt niet, he. Het is en blijft een feestdag.

Plannen ze je in zonder goedkeuring van jou en kun jij naderhand niet, moet jij het wel even aangeven maar moeten zij natuurlijk vervanging zoeken., anders hadden ze je van te voren maar moeten vragen. Maar geef het wel even op tijd aan.
Maar we kunnen ook niet tegen 300 man gaan roepen:"Nee joh, het is vrijwillig, je hoeft niet te komen werken als je niet wil! Vullen we die 300 karren wel een andere keer!" :D

Van de andere kant, het is niet mijn pakkie-an en ik ben toch te duur om dat soort dagen te werken.. :')
De vers zal niet het probleem zijn, aangezien de meeste druk daar toch op de ochtend ligt, de houdbaar met koppen bouwen en een volle vracht om negen uur 's avonds wordt al lastiger.
Maar gelukkig mag alles onder de achttien toch niet meer drinken! :P
pi_138563842


:')14.gif
pi_138563928
quote:
2s.gif Op zondag 6 april 2014 11:51 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]

:')[ afbeelding ]
:')
pi_138564086
quote:
2s.gif Op zondag 6 april 2014 11:51 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]

:')[ afbeelding ]
:{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')