Kun je er voor kiezen om wel de oude leiding er uit te slopen om de nieuwe dezelfde route te laten afleggen? Neem aan dat je installateur ook wel suggesties heeft in die richting?quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nah weet je, we hebben toch voor de zekerheid de boel nog afgedopt. Het zit gewoon in het beton in de vloer. Want hij is onder de vloer nu afgedopt en ook in de kast boven. Enige weg waar het gas nu langsgaat is door het beton heen. Daar is is dus lek. En no way dat ik de vloer ga slopen.
Volgend probleem : We dachten wel even een leiding te trekken, maar er is nergens ruimte. Ja, voor opbouw. Ziet er niet uit
Ik neem aan dat je er wel van te voren een mantelbuisje om doet of in het gat plaats?quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:27 schreef Qwea het volgende:
Nope, kost ontzettend veel. Ik boor er wel een gat naast en dan trekken we er uponor door
Had die instalateur zich dat niet kunnen bedenk dat daar een plint kwam, behalve de aanvoer en retour dan?quote:Op vrijdag 4 april 2014 15:28 schreef jpajs het volgende:
[..]
Is die plinten gast die hier de muurverwarming perforeerde met zijn tackertje ook al langs geweest.
Ik zal het doorgevenquote:Op vrijdag 4 april 2014 23:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je er wel van te voren een mantelbuisje om doet of in het gat plaats?
Beton is zeker niet gasdicht en daar kan het dus wel doorheen lekken. En waarom de leiding lek raakt? Als ie leiding van koper is en hij ligt zo in het beton dan tast het beton het koper aan en is een lekkage geen toeval maar weet je zeker dat het vroeg of laat gebeurd.quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zal het doorgevenhij komt Maandag of Dinsdag voor het gat.
Iemand enig idee btw waar ik Uponor haal? Hij zal het ook vast wel kunnen doen, maar ik zie online dat het rond de 6 euro per meter kost, dunno of dat ook in de winkel is of dat ik het toch beter online kan bestellen.
Iemand ook nog een theorie hoe het in de vloer kan lekken? Beton is toch luchtdicht? Waar gaat het dan heen?
Ja, dat zal de installateur vast bij zich hebben (er komt een andere maandag) maar als hij er net zoals die andere 35 euro per meter voor vraagt haal ik het zelf welquote:Op zaterdag 5 april 2014 07:37 schreef JaapB het volgende:
[..]
Beton is zeker niet gasdicht en daar kan het dus wel doorheen lekken. En waarom de leiding lek raakt? Als ie leiding van koper is en hij ligt zo in het beton dan tast het beton het koper aan en is een lekkage geen toeval maar weet je zeker dat het vroeg of laat gebeurd.
Bij de aanleg waarschijnlijk geen goede installateur geweest lijkt me.
En unopor heeft de installateur toch zelf bij zich mag ik hopen?
Dan lijk je goedkoop uit te zijn en dan is het ineens veel meer uurloon wat je kwijt bent?quote:Op zaterdag 5 april 2014 07:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, dat zal de installateur vast bij zich hebben (er komt een andere maandag) maar als hij er net zoals die andere 35 euro per meter voor vraagt haal ik het zelf wel
Nope, uurloon is die nieuwe gast ook goedkoperquote:Op zaterdag 5 april 2014 07:44 schreef JaapB het volgende:
[..]
Dan lijk je goedkoop uit te zijn en dan is het ineens veel meer uurloon wat je kwijt bent?
Tuurlijk, maar Uponor is Uponor natuurlijkquote:Beter om die installateur te vragen wat de totale klus kost als hij het materiaal levert of als jij het materiaal levert. En bedenk ook dat een goede installateur zich verantwoordelijk weet voor het werk wat hij uitvoert, hij zal dus zeker willen zijn dat hij niet met tweede keus of beschadigd materiaal werkt.
Beton tast geen koper aan, wel alles wat kaltkhoudend is dat tast koper aan.quote:Op zaterdag 5 april 2014 07:37 schreef JaapB het volgende:
[..]
Beton is zeker niet gasdicht en daar kan het dus wel doorheen lekken. En waarom de leiding lek raakt? Als ie leiding van koper is en hij ligt zo in het beton dan tast het beton het koper aan en is een lekkage geen toeval maar weet je zeker dat het vroeg of laat gebeurd.
Bij de aanleg waarschijnlijk geen goede installateur geweest lijkt me.
En unopor heeft de installateur toch zelf bij zich mag ik hopen?
Ligt heel erg aan de samenstelling van het beton en of de aannemer indertijd nog wat heeft toegevoegd om de boel sneller hard te krijgen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Beton tast geen koper aan, wel alles wat kaltkhoudend is dat tast koper aan.
Gelukkig zit er geen kalk in cement.quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Beton tast geen koper aan, wel alles wat kaltkhoudend is dat tast koper aan.
Best wel bijzonder cement dan. Bij het uitharden van cement heb je altijd kalkresten, maar mogelijk dat je doelt op medisch cement?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |