Edit.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:00 schreef appelepent het volgende:
Ts schreef toch dat hij ze afgesopt heeft en dicht zijn. Waarom dan insmeren met vet?
Dat is wat anders dan het gebruiken om gas lekkages mee te afdichtenquote:Op donderdag 3 april 2014 23:07 schreef appelepent het volgende:
Over het vet. Vet kan nooit kwaad. Ik smeer er ook vaak bouten en flenzen mee in.
Editquote:Op donderdag 3 april 2014 23:07 schreef appelepent het volgende:
Ok. Nouja ik noemde alleen de 2 opties die volgens mij nog mogelijk waren en nog niet door ts zelf bedacht.
Over het vet. Vet kan nooit kwaad. Ik smeer er ook vaak bouten en flenzen mee in.
Heb maar alles ge edit god weet wat iemand probeerd iemand weet niet eens waar?quote:Op donderdag 3 april 2014 23:14 schreef appelepent het volgende:
Liet alleen weten dat ik voorstander ben van vet. Nu ga je er niets mee oplossen.
Precies. Andere optie was de muren slopen maar dat zag ik niet zitten. Want je weet niet waar je moet slopen, plus die muren zijn net gestuukt.quote:Op vrijdag 4 april 2014 12:00 schreef cvboer het volgende:
Prima beslissing. Weet je iig zeker dat je weer veilig zit.
Zij, niet hijquote:Op donderdag 3 april 2014 23:00 schreef appelepent het volgende:
Ts schreef toch dat hij ze afgesopt heeft en dicht zijn. Waarom dan insmeren met vet?
De nieuwe leiding wordt van kunststof neem ik aan? Verwerkt een stuk sneller en lekt nooit weer.quote:Op vrijdag 4 april 2014 12:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Precies. Andere optie was de muren slopen maar dat zag ik niet zitten. Want je weet niet waar je moet slopen, plus die muren zijn net gestuukt.
Afdoppen kan ook, maar je bent langer bezig met zagen, afdoppen, persen, zoeken, ect. Dus we laten wel gewoon een nieuwe leiding trekken.
Heb net de zoldervloer eruit gehaald (laminaat) om te kijken of het net onder de ketel zat, ook niet.
Dus. Dat.
Dan pakt de snuffelaar het ook op. Muren lijken dan wel massief maar er zijn altijd porien. Anders zou het lek niet meetbaar zijn (de druk in de muur zou daar dan voor zorgen).quote:Op woensdag 2 april 2014 20:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja mantelbuis.
Maar dat snuffelding kan natuulk niet door de muur. Dus wat als dat kreng in de muur zit dan?
Dus toch goed dat je er een expert bij haalt. Sommige dingen moet je niet zelf proberen op te lossen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 11:00 schreef Qwea het volgende:
Nou het zit dus niet onder de vloer, want dat had ik al uitgesloten maar hij ook.
Het zit ws ergens tussen de vloer of in de muur. We trekken maar een nieuwe leiding, dat is prijstechnisch gezien goedkoper dan blijven zoeken.
Ja geloof het wel. Flexibel kunstof had ie het over.quote:Op vrijdag 4 april 2014 12:08 schreef cvboer het volgende:
[..]
De nieuwe leiding wordt van kunststof neem ik aan? Verwerkt een stuk sneller en lekt nooit weer.
quote:Op vrijdag 4 april 2014 13:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja geloof het wel. Flexibel kunstof had ie het over.
Is die plinten gast die hier de muurverwarming perforeerde met zijn tackertje ook al langs geweest.quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:21 schreef john2406 het volgende:
Naar mijn idee heb je voor de beste oplossing gekozen, maar zelfs die leiding ga je ook gemakkelijk met een nagel doorheen.
Ik gok eens waar het lek zit, zo maar alsof ik een glazenbol heb,nieuwe muren opnieuw gestuckt.
Waarschijnlijk ook nieuwe plinten, hoe zitten die vast gelijmd?
Nah weet je, we hebben toch voor de zekerheid de boel nog afgedopt. Het zit gewoon in het beton in de vloer. Want hij is onder de vloer nu afgedopt en ook in de kast boven. Enige weg waar het gas nu langsgaat is door het beton heen. Daar is is dus lek. En no way dat ik de vloer ga slopen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:21 schreef john2406 het volgende:
Naar mijn idee heb je voor de beste oplossing gekozen, maar zelfs die leiding ga je ook gemakkelijk met een nagel doorheen.
Ik gok eens waar het lek zit, zo maar alsof ik een glazenbol heb,nieuwe muren opnieuw gestuckt.
Ooh en de plinten zitten vastgeschroeft, maar daar loopt de leiding NIET langs.quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:21 schreef john2406 het volgende:
Ligt er maar net aan waar het eruit komt en of je daar in de buurt ook snuffelt. En het is ook zeer verneukeratief want je kunt wel meten waar het gas de muur uit komt maar niet waar het in de muur vrijkomt.quote:Op vrijdag 4 april 2014 12:16 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dan pakt de snuffelaar het ook op. Muren lijken dan wel massief maar er zijn altijd porien. Anders zou het lek niet meetbaar zijn (de druk in de muur zou daar dan voor zorgen).
Gewoon even de gaswacht bellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |