abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 april 2014 @ 11:58:26 #153
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_138820746
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 01:10 schreef Skv het volgende:
Iemand hier in bezit van een vintage Air King? Ik heb het idee dat het erg kleine klokjes zijn, maar ik vind ze op afbeeldingen altijd erg mooi. klik
Ik zie de 34mm Airkings toch ook nog regelmatig als 'heren' worden aangeboden, ondanks de maat. Overigens zou ik zo'n Airking persoonlijk links laten liggen, gezien je voor een minimale extra investering met veel meer horloge huiswaarts kan keren. Wanneer ik de Airkings zo'n 2500 tot 3000 euro zie doen, zou ik mijn geld op de knip houden en mijn ogen open houden voor een Datejust II in 41mm. Ook gezien de Airkings qua leeftijd geen jong gebruikt horloge zijn, maar ook geen 'vintage'(gezien wat ik zie allemaal uit de 90's is).
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_138820936
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 11:42 schreef elbowpudding het volgende:

[..]

Voortreffelijk!

Wat vind je hiervan?

Omega De Ville Hour Vision Blue

[ afbeelding ]

DeVille is een erg mooie serie imo
Ik vind de hour vision van die serie het minst mooi.
De chrono daarentegen zag ik laatst in Basel en ziet er erg mooi uit.

Ook het vermelden waard zijn de seamasters

pi_138821033
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 11:58 schreef x3ro het volgende:

[..]

Ik zie de 34mm Airkings toch ook nog regelmatig als 'heren' worden aangeboden, ondanks de maat. Overigens zou ik zo'n Airking persoonlijk links laten liggen, gezien je voor een minimale extra investering met veel meer horloge huiswaarts kan keren. Wanneer ik de Airkings zo'n 2500 tot 3000 euro zie doen, zou ik mijn geld op de knip houden en mijn ogen open houden voor een Datejust II in 41mm. Ook gezien de Airkings qua leeftijd geen jong gebruikt horloge zijn, maar ook geen 'vintage'(gezien wat ik zie allemaal uit de 90's is).
De ak was idd vroeger een herenhorloge. Hij is nog steeds in productie maar nu toch echt of voor dames of als junior horloge.

Ik heb hem weleens in mijn handen gehad die nieuwe versie. Vooral de wijzerplaten en sluiting zien er goedkoper uit dan andere modellen.
  zondag 13 april 2014 @ 12:16:31 #156
67670 Skv
Cynist.
pi_138821303
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 11:42 schreef elbowpudding het volgende:

[..]

Voortreffelijk!

Wat vind je hiervan?

Omega De Ville Hour Vision Blue

[ afbeelding ]

DeVille is een erg mooie serie imo
Ik ben er niet zo'n fan van om eerlijk te zijn. Moet sowieso zeggen dat ik de klassieke Omega's (jaren 60-70) mooier vind dan de meer recente modellen. En de klokjes van de jaren '80-'90 zijn over het algemeen gewoon lelijk :s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138821335
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 12:05 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik vind de hour vision van die serie het minst mooi.
De chrono daarentegen zag ik laatst in Basel en ziet er erg mooi uit.

[ afbeelding ]

Ook het vermelden waard zijn de seamasters

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat ziet er ook niet verkeerd uit nee :)
  zondag 13 april 2014 @ 12:19:27 #158
67670 Skv
Cynist.
pi_138821377
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 11:58 schreef x3ro het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 12:08 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De ak was idd vroeger een herenhorloge. Hij is nog steeds in productie maar nu toch echt of voor dames of als junior horloge.

Ik heb hem weleens in mijn handen gehad die nieuwe versie. Vooral de wijzerplaten en sluiting zien er goedkoper uit dan andere modellen.
Dan zet ik 'm voorlopig uit mijn hoofd. Als ik horloges van die prijs ga kopen dan wil ik wel iets hebben dat 'af' is.

Ik zit me nu even te bedenken wat de diameter van mijn Omega Geneve is. Volgens mij 36 mm, maar dat vind ik dan weer een prima formaat voor zakelijk gebruik. Mijn Constellation is volgens mij zelfs 34 mm, maar die draagt wel weer wat groter.

Geneve:

Connie (perspectief helaas niet zichtbaar omdat ik een t shirt droeg):

[ Bericht 1% gewijzigd door Skv op 13-04-2014 13:20:33 ]
pi_138821938
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2014 12:19 schreef Skv het volgende:

[..]

[..]

Dan zet ik 'm voorlopig uit mijn hoofd. Als ik horloges van die prijs ga kopen dan wil ik wel iets hebben dat 'af' is.

Ik zit me nu even te bedenken wat de diameter van mijn Omega Geneve is. Volgens mij 36 mm, maar dat vind ik dan weer een prima formaat voor zakelijk gebruik. Mijn Constellation is volgens mij ook 34 mm, maar die draagt wel weer wat groter.

Geneve:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vroeger was 36mm gewoon wat nu 40mm of zelfs 41mm is. Ik vind het zeker niet misstaan op een normale pols. Ik heb ook weleens een 36mm horloge gehad en die dragen vaak wel comfortabeler dan 40mm.
Hoe groot een horloge voor het oog lijkt is niet alleen afhandelijk van de diameter.
pi_138824438
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 09:54 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Hij zou ook zeker niet te klein zijn voor mij. Bij jou staat ie trouwens ook goed. Volgens mij is het alleen zo dat 36mm tegenwoordig dor rolex als damesmodel gezien wordt sinds de dj2 en de dd2 er zijn.
Ik weet niet of je hem nieuw gekocht hebt en of je er een keer vanaf wil in de toekomst. Dan pas zou het nadelig kunnen zijn. Ik zou hem iig gewoon nooit meer wegdoen als ik jou was. En dat is natuurlijk geen straf.
Dat is niet helemaal waar. Rolex bestempelt het als unisex. Hoewel de trend wel steeds meer naar dames model gaan. Gros van de 36mm Rolex modellen zijn dames en een enkele nog heren.

Heb het gebruikt gekocht dus zal er waarschijnlijk geen verlies op lijden. Nieuw zal ik dit model nooit kopen want deze was nog al belachelijk geprijsd. Ik hoop dat het ooit de kant opgaat als de oude Explorer II, ook een enorme waarde daling gehad, maar tweedehands immens populair.

Maar ben sowieso niet van plan om het te verkopen. Misschien ga ik er nog wat op laten graveren. Maar dan is het helemaal niet meer verkoopbaar.
pi_138828031
In de prijsklasse waar de meeste hier waarschijnlijk niet eens kijken, maar ik ben er erg blij mee: :)

zondag 13 april 2014 @ 16:14:15 #162
67670 Skv
Cynist.
pi_138829454
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 15:36 schreef MartijnA3 het volgende:
In de prijsklasse waar de meeste hier waarschijnlijk niet eens kijken, maar ik ben er erg blij mee: :)

[ afbeelding ]
Jouw klok doet me ergens denken aan een klassieke Speedmaster met dauphine wijzers.. :s)

http://forums.watchuseek.(...)olex-sub-405424.html
  zondag 13 april 2014 @ 16:56:16 #163
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_138831391
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 15:36 schreef MartijnA3 het volgende:

[ afbeelding ]
Gaaf! Quartz of een 3133? Overigens zelf ook een Vostok besteld n
Het beste horlogeforum van Nederland
  zondag 13 april 2014 @ 17:00:22 #164
67670 Skv
Cynist.
pi_138831589
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 16:56 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Vostok of Vostok Europe? Zijn verschillende bedrijven.
pi_138831784
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 16:56 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Thanks!
Nee, is quartz, Vostok Europe idd.
pi_138837098
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 14:00 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Rolex bestempelt het als unisex. Hoewel de trend wel steeds meer naar dames model gaan. Gros van de 36mm Rolex modellen zijn dames en een enkele nog heren.

Heb het gebruikt gekocht dus zal er waarschijnlijk geen verlies op lijden. Nieuw zal ik dit model nooit kopen want deze was nog al belachelijk geprijsd. Ik hoop dat het ooit de kant opgaat als de oude Explorer II, ook een enorme waarde daling gehad, maar tweedehands immens populair.

Maar ben sowieso niet van plan om het te verkopen. Misschien ga ik er nog wat op laten graveren. Maar dan is het helemaal niet meer verkoopbaar.
Klopt het is unisex, iedereen interpreteert dat anders. Het is gewoon een erg fraaie klok zowel voor heren als dames. Hopelijk komt ie in de toekomst weer in de catalogus. Het blijft toch de voorloper van de sub.

De kans dat deze erg gevraagd zal gaan worden is vrijwel nihil. Dan zou ik toch mijn geld gezet hebben op de zwarte milgauss.

Als je hem trouwens laat graveren op de sluiting dan is die gewoon vervangbaar.
pi_138838398
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 19:13 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Klopt het is unisex, iedereen interpreteert dat anders. Het is gewoon een erg fraaie klok zowel voor heren als dames. Hopelijk komt ie in de toekomst weer in de catalogus. Het blijft toch de voorloper van de sub.

De kans dat deze erg gevraagd zal gaan worden is vrijwel nihil. Dan zou ik toch mijn geld gezet hebben op de zwarte milgauss.

Als je hem trouwens laat graveren op de sluiting dan is die gewoon vervangbaar.
Dat deze terug komt is wat mij betreft net zo zeker als dat er een prijsstijging komt, de vraag is alleen wanneer. Rolex is goed in het promoten van hun eigen spullen, zeker iets wat al een historie heeft.

Wat betreft het graveren, ik zit inderdaad te denken aan de sluiting. Binnenkort maar eens informeren wat dit geintje mij gaat kosten. Misschien dat ik een extra sluiting ga aanschaffen, maar dat is mogelijk een onverstandige keus.
pi_138839859
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 19:41 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Dat deze terug komt is wat mij betreft net zo zeker als dat er een prijsstijging komt, de vraag is alleen wanneer. Rolex is goed in het promoten van hun eigen spullen, zeker iets wat al een historie heeft.

Wat betreft het graveren, ik zit inderdaad te denken aan de sluiting. Binnenkort maar eens informeren wat dit geintje mij gaat kosten. Misschien dat ik een extra sluiting ga aanschaffen, maar dat is mogelijk een onverstandige keus.
Ik zou eerder een jubilee band erbij kopen. En dan wel de moderne met blinde sluiting. Dat is toch wel een gave band om te zien. Die past ook op je sub.
  maandag 14 april 2014 @ 07:13:01 #169
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_138856747
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 17:00 schreef Skv het volgende:

[..]

Vostok of Vostok Europe? Zijn verschillende bedrijven.
Limited Amphibian van Meranom
  Eindredactie Games dinsdag 15 april 2014 @ 11:39:42 #170
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_138899177

Ik vind de Breil Aviator een tof ding, alleen vind ik de kast met 45mm eigenlijk iets te groot (heb 'm niet gepast, wel een ander model - Hugo Boss - met dezelfde omvang en zelfde stijl en vond 't nèt wat te groot).

Ben geen connaisseur, maar wellicht mensen hier die een leuk alternatief weten? Budget ~ ¤300,-
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_138899798
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2014 12:19 schreef Skv het volgende:

[..]

[..]

Ik zit me nu even te bedenken wat de diameter van mijn Omega Geneve is. Volgens mij 36 mm, maar dat vind ik dan weer een prima formaat voor zakelijk gebruik. Mijn Constellation is volgens mij zelfs 34 mm, maar die draagt wel weer wat groter.

Geneve:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik vind dat je een geweldige smaak hebt. Wat een mooie klokken heb je _O_
pi_138941831

Even vanaf een terrasje kwijlen. IWC in de etalage *;
  woensdag 16 april 2014 @ 17:15:23 #173
67670 Skv
Cynist.
pi_138947672
Hagedissenleerbandje van Hirsch is binnen! O+

Helaas is het klokje waar 'ie op moet nog bij de horlogemaker, dus maar even aan een Vostok gehangen die dezelfde kleurstelling heeft als dat klokje.. 8-) Later nog even het gespje vervangen en dan ben ik klaar. :7

woensdag 16 april 2014 @ 17:30:20 #174
67670 Skv
Cynist.
pi_138948183

Direct maar even gedaan. :s) Tijd voor een biertje!
pi_138949151
quote:
17s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:15 schreef Prof_Hoax het volgende:
[ afbeelding ]

Even vanaf een terrasje kwijlen. IWC in de etalage *;
Idd leuke etalage daar. Ze hebben naast IWC ook Chopard. Naast deze 2 topmerken hebben ze ook nog Van der gang en Cartier geloof ik. Voorheen hadden ze ook altijd van der Klaauw liggen.
pi_138949437
quote:
Wauw. O+ Zo'n horloge wil ik ook. Later. Ooit. :+
pi_138950621
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:02 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Idd leuke etalage daar. Ze hebben naast IWC ook Chopard. Naast deze 2 topmerken hebben ze ook nog Van der gang en Cartier geloof ik. Voorheen hadden ze ook altijd van der Klaauw liggen.
Cartier, Rolex(occasions), Zelfs enkele Frank Muller, IWC , Jaeger-LeCoultre en nog vele andere.
pi_138973295
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:50 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Cartier, Rolex(occasions), Zelfs enkele Frank Muller, IWC , Jaeger-LeCoultre en nog vele andere.
Ik doelde op merken waarvan ze dealer zijn. Ze hebben daar idd ook andere topmerken zoals AP en JLC. Franck muller vind ik niet daaronder vallen eigenlijk.
pi_138973426
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:39 schreef 2dope het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind de Breil Aviator een tof ding, alleen vind ik de kast met 45mm eigenlijk iets te groot (heb 'm niet gepast, wel een ander model - Hugo Boss - met dezelfde omvang en zelfde stijl en vond 't nèt wat te groot).

Ben geen connaisseur, maar wellicht mensen hier die een leuk alternatief weten? Budget ~ ¤300,-
Aangezien niemand je vraag beantwoord zal ik een poging doen. :)

Als ik zelf 300 euro in mijn horlogebudget over zou hebben dan zou ik eens gaan Google'n op merken als Seiko, Citizen, Orient, Tissot of Vostok. Dit zijn merken die m.i. meer te bieden hebben dan de merken die jij opnoemt. Dit is echter persoonlijk, als je een horloge mooi vindt moet je hem gewoon kopen, ongeacht het merk. Het is wel altijd verstandig om goed rond te shoppen. De prijzen variëren enorm.

Misschien vindt je deze Seiko SSC081 wel wat, hij doet me een klein beetje denken aan de Breil die jij postte.

donderdag 17 april 2014 @ 11:41:44 #180
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
  Eindredactie Games donderdag 17 april 2014 @ 12:37:11 #181
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_138975306
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:26 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Aangezien niemand je vraag beantwoord zal ik een poging doen. :)

Als ik zelf 300 euro in mijn horlogebudget over zou hebben dan zou ik eens gaan Google'n op merken als Seiko, Citizen, Orient, Tissot of Vostok. Dit zijn merken die m.i. meer te bieden hebben dan de merken die jij opnoemt. Dit is echter persoonlijk, als je een horloge mooi vindt moet je hem gewoon kopen, ongeacht het merk. Het is wel altijd verstandig om goed rond te shoppen. De prijzen variëren enorm.

Misschien vindt je deze Seiko SSC081 wel wat, hij doet me een klein beetje denken aan de Breil die jij postte.

[ afbeelding ]
Bedankt voor je reactie!

Tissot had ik ook naar gekeken, zitten leuke apparaten tussen - dit was me overigens aangeraden door de medewerker bij de V&D, omdat ik had aangegeven nogal een lompe boer te zijn en bang ben dat ik binnen no-time m'n klokje zou slopen. Hij gaf aan dat Tissot over het algemeen bekend staan als robuust / tegen een stootje kunnen.

Die Seiko klok die je post is ook wel èrg dik! Zal me eens verdiepen, thanks again.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_138984940
quote:
2s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:37 schreef 2dope het volgende:

[..]

Hij gaf aan dat Tissot over het algemeen bekend staan als robuust / tegen een stootje kunnen.

Dat is dan weer complete onzin. Hangt natuurlijk helemaal af van het type...wil je een horloge dat niet kapot te krijgen is dan neem een G-shock, wel een iets andere stijl :)
  donderdag 17 april 2014 @ 18:13:08 #183
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_138985132
Zojuist knoop doorgehakt en een Tissot Le Locle gehaald. :)

http://www.tissot.ch/?col(...)TOMATIC/T41.5.413.73
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_138985668
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:41 schreef TheSilencer het volgende:
Heden...

[ afbeelding ]
Leuk ding hoor zon el primero.
pi_138987319
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:41 schreef TheSilencer het volgende:
Heden...

[ afbeelding ]
Heel mooi spul! _O_ Heb laatst zelf deze eens gepast. Vind alleen de vintage versie een stuk mooier :@

pi_138987349
quote:
99s.gif Op donderdag 17 april 2014 18:13 schreef Susteren het volgende:
Zojuist knoop doorgehakt en een Tissot Le Locle gehaald. :)

http://www.tissot.ch/?col(...)TOMATIC/T41.5.413.73
Dude, was je niet al vier weken bezig met die klok bestellen? ;) Gefeliciteerd hoor, ben benieuwd naar je foto's.
pi_138988142
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 19:33 schreef Skv het volgende:

[..]

Heel mooi spul! _O_ Heb laatst zelf deze eens gepast. Vind alleen de vintage versie een stuk mooier :@

[ afbeelding ]
Bij die moderne zijn de verhoudingen heel scheef. De subdials zitten erg ver naar binnen. Het el primero uurwerkje is erg klein van formaat zoals veel uurwerken die langer geleden ontwikkeld zijn. Bij een chrono is dat snel te zien tenzij ze dat aangepast hebben.
  donderdag 17 april 2014 @ 19:55:01 #188
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_138988222
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 19:52 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Bij die moderne zijn de verhoudingen heel scheef. De subdials zitten erg ver naar binnen. Het el primero uurwerkje is erg klein van formaat zoals veel uurwerken die langer geleden ontwikkeld zijn. Bij een chrono is dat snel te zien tenzij ze dat aangepast hebben.
Precies! Dan 100 x liever de échte vintage dan de re-issue!
pi_138988302

:7
pi_138989590
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 19:57 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
:7
Ik bedoelde ook niet dat er geen vintage modelle zijn die dezelfde scheve verhoudingen hebben. De vintage versie van die moderne heeft dezelfde verhoudingen. Je ziet dat dit uurwerk bedoeld is voor een wat kleinere kast of in combinatie met een duikring wat de wijzerplaat kleiner maakt.
pi_138996227
kwijl.....

...
pi_138998261
Puur toeval, kom net deze tegen op Omegaforums: http://omegaforums.net/th(...)-used-it-good.11592/
pi_138998662
Hoewel ik dit ook bijzonder mooi vind:

pi_139004415
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 23:31 schreef Skv het volgende:
Hoewel ik dit ook bijzonder mooi vind:

[ afbeelding ]
Gaaf model die breitling. Mooi gerestaureerd ook al zijn ze ongerestaureerd net zo mooi.
pi_139021352
Als je nou een horloge zoekt dat (bijna) niemand hier heeft...

De Chaika "resonator" quartz uit de voormalige Soviet Unie, alleen gemaakt voor de binnenlandse markt tussen eind jaren '70 en ongeveer 1983 dus nooit geëxporteerd.

Grote foute seventies kast.

En het eerste "in house" analoge Soviet quartz uurwerk.

Eens wat anders dan een "Fossil" of een "Diesel" of een "Guess" etc ;)
...
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:14:59 #196
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_139022572

Ik vind deze echt extreem vet, helaas heb ik geen 4000 euro liggen om er één te halen. Wat is een mooi alternatief rond de 500euro?
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:16:16 #197
67670 Skv
Cynist.
pi_139022627
Voor DSOTM Speedie? Weinig alternatieven. Je zou een iets gedateerde Speedy kunnen kopen, die vind je gebruikt vanaf ongeveer 2000.
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:52:18 #198
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_139024145
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:41 schreef Garbageman het volgende:
Als je nou een horloge zoekt dat (bijna) niemand hier heeft...

De Chaika "resonator" quartz uit de voormalige Soviet Unie, alleen gemaakt voor de binnenlandse markt tussen eind jaren '70 en ongeveer 1983 dus nooit geëxporteerd.

Grote foute seventies kast.
[ afbeelding ]

En het eerste "in house" analoge Soviet quartz uurwerk.
[ afbeelding ]

Eens wat anders dan een "Fossil" of een "Diesel" of een "Guess" etc ;)
Ik vind 'm wel tof :Y
pi_139024217
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:14 schreef Jahr00n het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind deze echt extreem vet, helaas heb ik geen 4000 euro liggen om er één te halen. Wat is een mooi alternatief rond de 500euro?
Mist er nou een stuk van de wijzers of lijkt dat maar zo? :P
pi_139024994
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:16 schreef Skv het volgende:
Voor DSOTM Speedie? Weinig alternatieven. Je zou een iets gedateerde Speedy kunnen kopen, die vind je gebruikt vanaf ongeveer 2000.
Is een Mark II, zal ietsjes goedkoper ook wel kunnen.
pi_139026806
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mist er nou een stuk van de wijzers of lijkt dat maar zo? :P
Die ghost hands bedoel je? Dat heeft de zwarte explorer 2 ook. Ben ik nooit fan van geweest.

vrijdag 18 april 2014 @ 21:54:28 #202
67670 Skv
Cynist.
pi_139027021
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:11 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Is een Mark II, zal ietsjes goedkoper ook wel kunnen.
Das waar, die oude Marks zijn iets goedkoper.
pi_139041758
Vanmorgen is dit apparaat binnengekomen. Vond het wel een geinig ding. Kan natuurlijk geen kwaad het ook af en toe te gebruiken.

zaterdag 19 april 2014 @ 14:21:56 #204
310497 drx86
Fulltime Proefkonijn
pi_139042586
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:38 schreef Fisherman het volgende:
Vanmorgen is dit apparaat binnengekomen. Vond het wel een geinig ding. Kan natuurlijk geen kwaad het ook af en toe te gebruiken.

[ afbeelding ]
Wat is het?
pi_139043042
Apparaatje om je horloges te demagnetiseren.
pi_139088250
Heel handig! Voor geknutsel aan mijn quartz horloges heb ik deze:

http://www.ebay.com/itm/Q(...)s-tool-/201071636137

En voor mechanische horloges deze, werkt heel goed!

http://www.ebay.nl/itm/Ne(...)tem3f107c1389&_uhb=1
...
  maandag 21 april 2014 @ 10:08:41 #207
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_139102792
pi_139119767
quote:
Een van de mooiste calibers van AP wat mij betreft.
pi_139131862
Gewoon jammer dat er een deksel op zit :)
...
  maandag 21 april 2014 @ 23:53:39 #210
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_139133831
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 23:08 schreef Garbageman het volgende:
Gewoon jammer dat er een deksel op zit :)
Inderdaad. Ligt nu bij horlogemaker. Kaliber k2072. Zijn er maar 1200 van gemaakt. Die robijnen rolletjes voor de rotor is toch pure porno
pi_139137738
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 23:53 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Inderdaad. Ligt nu bij horlogemaker. Kaliber k2072. Zijn er maar 1200 van gemaakt. Die robijnen rolletjes voor de rotor is toch pure porno
Dit caliber wordt toch ook gebruikt bij JLC?
  dinsdag 22 april 2014 @ 15:20:03 #212
67670 Skv
Cynist.
pi_139147323
quote:
Is dat jouw klokkie? wat een ding zeg. _O_
pi_139151052
Horlogenoob hier. Ik ziet dat digitale horloges hier niet tot nauwelijks aan bod komen maar als jullie er dan toch één moeten aanraden tot ¤ 200,- wat gaat het dan worden :) ? Of een bepaalde serie/merk?
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:32:00 #214
67670 Skv
Cynist.
pi_139151493
Een retro g-shock zou mijn voorkeur hebben.
pi_139151498
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:18 schreef Broodjebitterbal het volgende:
Horlogenoob hier. Ik ziet dat digitale horloges hier niet tot nauwelijks aan bod komen maar als jullie er dan toch één moeten aanraden tot ¤ 200,- wat gaat het dan worden :) ? Of een bepaalde serie/merk?
Seiko
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:35:05 #216
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_139151587
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:18 schreef Broodjebitterbal het volgende:
Hangt een beetje af van de uitstraling die je wilt. Puur digitaal of analoog/digitaal, classic of modern.
pi_139151949
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:32 schreef Skv het volgende:
Een retro g-shock zou mijn voorkeur hebben.
^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:32 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Seiko
^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:35 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Hangt een beetje af van de uitstraling die je wilt. Puur digitaal of analoog/digitaal, classic of modern.
Puur digitaal modern :)
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:55:55 #218
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_139152161
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:47 schreef Broodjebitterbal het volgende:

[..]

^O^

[..]

^O^

[..]

Puur digitaal modern :)
Dan zou ik idd voor een g-shock gaan.. Zijn ook nog te verkrijgen met wave ceptor en solar met dat budget.
pi_139154014
Als je budget toereikend is dan Breitling B1.
pi_139171205
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:07 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Als je budget toereikend is dan Breitling B1.
Voor 200 euro lijkt me dat niet genoeg.
Wel de moeite waard om even door te sparen natuurlijk.
pi_139177437
Valt mij toch wel op dat in alle delen dat ik mee lees ik nergens Rado voorbij heb zien komen. Prachtige horloges en toch zeker niet geheel onbekend.
Overigens, die mark 2 ziet er toch wel erg strak uit.
pi_139178898
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 12:43 schreef Crepes_Suzette het volgende:
Valt mij toch wel op dat in alle delen dat ik mee lees ik nergens Rado voorbij heb zien komen. Prachtige horloges en toch zeker niet geheel onbekend.
Overigens, die mark 2 ziet er toch wel erg strak uit.
Ze hebben dan ook erg veel quartz in de collectie. Onder liefhebbers is dit merk niet zo geliefd. Heeft niet met het feit te maken dat deze aan de onderkant van de markt opereren.
Het gebeurt ook met high end merken zoals piaget en chopard bijvoorbeeld. Dit zie je dan ook altijd terug in de waardevastheid van deze merken.
pi_139192993

mijn cadeautje. Van het weekeind mag ik het pas openmaken... vraag me af wat er in zit :o
pi_139193460
quote:
17s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:45 schreef Prof_Hoax het volgende:
[ afbeelding ]

mijn cadeautje. Van het weekeind mag ik het pas openmaken... vraag me af wat er in zit :o
Ik hoop een Rolex ;)
pi_139194993
quote:
17s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:45 schreef Prof_Hoax het volgende:
[ afbeelding ]

Spannond :o :o :o
  woensdag 23 april 2014 @ 22:08:16 #226
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_139196864
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:15 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Dit caliber wordt toch ook gebruikt bij JLC?
Zou kunnen. Iig Patek en Vacheron Constantin
  woensdag 23 april 2014 @ 22:10:06 #227
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_139196927
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 april 2014 15:20 schreef Skv het volgende:

[..]

Is dat jouw klokkie? wat een ding zeg. _O_
Inderdaad de mijne. Overigens vertelde m'n horlogemaker dat de kast rose is verguld en dat ie normaal geelgoud is. De bodem is wel massief rosegoud. Laat m toch opnieuw rose vergulden, stuk mooier dan geelgoud. Bovenste lugs zijn ietsje dunner, deze laat ik denk ik wat dikker maken met goud.
  woensdag 23 april 2014 @ 22:36:47 #228
67670 Skv
Cynist.
pi_139198120
Heb je een foto van de voorzijde?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')