Het is wel opvallend dat Nederland van alle landen de hoogste score behaald.quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:51 schreef LuitLaan het volgende:
Ik heb in oktober die test gedaan dus redelijk recent. Aan voorbereiding heb ik het een en ander gedownload met torrents, beetje doorgenomen wat de bedoeling was en ik geloofde het wel.
De test zelf vond ik niet moeilijk. Het vervelendste is dat ik met iedereen in 1 zaal zat en iedereen op een ander punt was, waardoor sommige lui het spreekdeel hadden terwijl ik moest lezen/schrijven/luisteren. Alles 21 is 84. Als je fatsoenlijk Engels kan, kan je dat makkelijk halen. Op http://www.ets.org/Media/Research/pdf/TOEFL-SUM-2010.pdf staan wat cijfertjes over hoeveel mensen welke score halen.
succes ermee
Die tabel van de ETS geeft het percentiel weer. Dat houdt in dat 62% van de studenten een 21 of lager haalt (of 38% een 22 of hoger). Die tweede link (toevallig van de universiteit waar ik heen gaquote:Op zondag 27 april 2014 16:40 schreef Jetfly het volgende:
Hoi daar ben ik weer..
Luitlaan heeft al eens eerder dit link gepost: http://www.ets.org/Media/Research/pdf/TOEFL-SUM-2010.pdf
Als we nou eens kijken naar table 4, kloppen deze scores wel? Dus dat je ongeveer op reading 62% goed moet hebben om een score te behalen van 22? Of begrijp ik het nou verkeerd?
Andere files zeggen weer wat anders zie bv dit: http://www.press.umich.edu/elt/compsite/michtoefl/scoring.pdf
Hier zegt weer dat reading 62% correct ongeveer op 14 moet zitten..
Iemand?
Haha wtf, wat een ezels. Houden ze serieus spreek en lees/schrijf punten op dezelfde tijd in dezelfde ruimte?quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:51 schreef LuitLaan het volgende:
Ik heb in oktober die test gedaan dus redelijk recent. Aan voorbereiding heb ik het een en ander gedownload met torrents, beetje doorgenomen wat de bedoeling was en ik geloofde het wel.
De test zelf vond ik niet moeilijk. Het vervelendste is dat ik met iedereen in 1 zaal zat en iedereen op een ander punt was, waardoor sommige lui het spreekdeel hadden terwijl ik moest lezen/schrijven/luisteren. Alles 21 is 84. Als je fatsoenlijk Engels kan, kan je dat makkelijk halen. Op http://www.ets.org/Media/Research/pdf/TOEFL-SUM-2010.pdf staan wat cijfertjes over hoeveel mensen welke score halen.
succes ermee
Waarom zou je in vredesnaam oefenmateriaal kopen?quote:Op maandag 1 juni 2015 02:57 schreef Yiwei het volgende:
IS DUUR !!!!
bij reserveren kom je op de site http://www.ets.org/toefl/(...)e_ibtregister_121127
245 dollar![]()
en ook nog eens 2 jaar geldig
en oh ja, oefenmateriaal erbij kopen, 300 dollar armer zonder garantie![]()
en oh ja, 50 euro NS treinkaartje erbij kopen voor het reizen![]()
in elk land kost registratie voor examen rond 200 dollar, hoe moet bijv. iemand uit Afrika 200 dollar betalen![]()
echt goed dat je het in 1x hebt gehaaldquote:Op maandag 1 juni 2015 11:56 schreef Squalus het volgende:
[..]
Waarom zou je in vredesnaam oefenmateriaal kopen?
On topic: ik heb de TOEFL afgelopen december gemaakt. Mijn uiteindelijke score was 114. Ik had me er niet echt voor voorbereid, en dat bleek ook niet echt nodig te zijn. Misschien is het handig om even te kijken hoe het spraakgedeelte in elkaar zit, want je krijgt maar weinig tijd om je punt te maken. Verder is het smooth sailing als het goed is.
een aantal universiteiten bieden een verkorte versie aan, die dan ook alleen voor die universiteit geldig is, daar heb ik de mijne gedaan. Dat was toen gratis / werd door de universiteit betaald.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 02:06 schreef Yiwei het volgende:
[..]
echt goed dat je het in 1x hebt gehaald![]()
maar ik
ben bang, en ben arm
maar klopt het dat jullie ook via die link moesten registreren en nergens anders, dus echt rond E200,-
vind echt veel geld
maar je hebt me enigszins wel iets ontspannender gemaakt![]()
gratisquote:Op dinsdag 2 juni 2015 02:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
een aantal universiteiten bieden een verkorte versie aan, die dan ook alleen voor die universiteit geldig is, daar heb ik de mijne gedaan. Dat was toen gratis / werd door de universiteit betaald.
Waar is de jouwe voor?
Oh dat is echt lang geleden weet niet meer hoe lang dat was, 2 uur?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 02:21 schreef Yiwei het volgende:
[..]
gratislucky you
![]()
mijn uni biedt ook verkorte aan, E70,-
vind nog steeds veel, maar ik weet nog niet zo goed of ik bij die uni blijf, vandaar dat ik de verkorte niet aandurf
hoe was de kortere versie? hoeveel uur was dat? en wat voor onderdelen waren er allemaal? als het kort is, lijkt het wel dat je alweer klaar moet zijn nog voordat je bent ingekomen?
laatste keer dat ik Engels praatte, was een paar jaar terugquote:Op dinsdag 2 juni 2015 02:23 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Oh dat is echt lang geleden weet niet meer hoe lang dat was, 2 uur?
Was alleen luisteren en lezen (begrijpend lezen en woorden invullen in lege stukjes in een tekst) en was extreem simpel toen, wel met de disclaimer dat ik nogal een game-nerd ben dus vrij veel engels online praatte etc.
Misschien ter voorbereiding ook toffe engelstalige podcasts of zo gaan luisteren. Als je een beetje de wetenschapsgeorienteerde luistert zou dat een redelijk vergelijkbaar niveau moeten zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 02:29 schreef Yiwei het volgende:
[..]
laatste keer dat ik Engels praatte, was een paar jaar terug![]()
misschien doe ik wel allebeialsof ik dan goedkoper uit ben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |