abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138409430
Hallo

Iemand recent de TOEFL iBT toets gemaakt? Hoe vonden jullie deze gaan en hoe hebben jullie je erop voorbereid? Mits jullie je hebben voorbereid dan haha.

Ik moet op elk onderdeel minimaal 21 scoren. Is dat te doen?

Ben van plan om een dezer dagen het te reserveren.

Groetjes!
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_138414279
Ik heb in oktober die test gedaan dus redelijk recent. Aan voorbereiding heb ik het een en ander gedownload met torrents, beetje doorgenomen wat de bedoeling was en ik geloofde het wel.

De test zelf vond ik niet moeilijk. Het vervelendste is dat ik met iedereen in 1 zaal zat en iedereen op een ander punt was, waardoor sommige lui het spreekdeel hadden terwijl ik moest lezen/schrijven/luisteren. Alles 21 is 84. Als je fatsoenlijk Engels kan, kan je dat makkelijk halen. Op http://www.ets.org/Media/Research/pdf/TOEFL-SUM-2010.pdf staan wat cijfertjes over hoeveel mensen welke score halen.

succes ermee
pi_138428074
Bedankt voor je reactie. Weet je misschien de exacte locatie? Dat is aardig lastig te vinden op de website.

Btw, hoeveel heb jij gescoord als ik vragen mag?
pi_138453515
Hoe bedoel je exacte locatie? Ik heb de toets in Arnhem gemaakt, toetslocatie was redelijk dicht bij het station. Ik weet niet of de toets elders in Nederland afgenomen wordt.
Mijn score was 117/120. Reading 30, Listening 30, Speaking 29, Listening 28. Maar ik ben dan altijd al goed in Engels geweest en ik ben ook een half jaar in de VS geweest voor studiedoeleinden.

Als je fatsoenlijk Engels kan, is het niet moeilijk. Ik heb echter wel door een hoop te oefenen voor de GRE (andere test van dezelfde instelling) geleerd hoe ik naar de teksten moet kijken en hoe ik de essays moet schrijven die zij graag willen zien. Het kan geen kwaad om dat een paar keer te oefenen.
pi_138455196
Als je een beetje goed in Engels bent is het heel simpel.

Voor mijn gevoel wordt de toets voornamelijk gebruikt om mensen die echt geen engels kunnen te weren.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_138460683
Test ook gedaan in 2011. Niet erg recent maar kan zeker zeggen dat als je gewoon Engels spreekt op een redelijk niveau je makkelijk voor alles 21+ haalt.

Wat is je huidige opleidingsniveau qua Engels?

tip: wat ik deed was gewoon een paar Engelse boeken las een paar dagen voor het examen. Hielp enorm.
pi_138491767
Wauw Luitlaan, je hebt wel een monsterscore behaald dan! Oké je bent altijd al goed geweest in Engels maar je score staat er wel!

Mijn Engelse niveau is niet altijd denderend geweest. Ben nu aan de Official Guide aan het doornemen en tot op heden gaat het wel goed.

Ik heb de havo gedaan en ga nu richting het eind van mijn HBO. Maar elke dag lees ik op verschillende Engelse forums en nieuwsberichten. Reading verwacht ik geen problemen mee, maar ik zit wel met Speaking. Daarvoor zal ik 23 moeten halen en writing 22.

:/

Haalbaar?
pi_138493484
Ik was zelf ook verbaasd van die hoge score, maar ik klaag niet :P

Ik kom ook vanaf de havo en heb die test na mijn hbo gedaan. Als je wilt luisteren, luister dan naar NPR radio ofzo, aangezien het meer Amerikaans Engels dan Brits Engels is. Ik kan natuurlijk niet beoordelen of dat voor jou haalbaar is, maar die vereiste score ligt onder het gemiddelde van Nederlanders. 22-23 lijkt mij verre van onhaalbaar. Als je de tijd hebt, kan het natuurlijk geen kwaad om wat langer te wachten om meer te oefenen als je onzeker bent van je vermogen de test te halen.

Voor de GRE heeft het boek van princeton review mij erg goed geholpen, ik ga er van uit dat ze ook een boek voor de TOEFL hebben en dat deze ook goed zal zijn. Je leert van zo'n boek geen beter Engels, maar wel de juiste technieken om een hogere score te kunnen krijgen.

Mag ik vragen waar je de TOEFL eigenlijk voor nodig hebt? Ik ben wel nieuwsgierig geworden :)
pi_138500327
Dus je denkt dat een score van 23 op Speaking makkelijk te halen is voor iemand die van de HAVO afkomt, zich goed kan uitdrukken in het Engels maar nooit écht iets in het Engels heeft moeten doen (bv. studeren in de USA, presenteren in het Engels oid)?

De TOEFL is even een cursusje in het buitenland te doen. Cursus zelf kost minder dan de TOEFL, triest :/
pi_138508851
Het lijkt me dat het wel te doen is, maar ik kan daar geen betrouwbare uitspraak over doen, aangezien ik wel vrij veel ervaring met Engels heb gehad voordat ik die toets maakte. Als je nooit echt iets in het Engels gedaan hebt, lijkt het me wel handig om dat speaking nog wat extra te oefenen.
pi_138573254
Aha oké! Thanks voor je hulp LuitLaan! Ben inmiddels begonnen met het 'Official Guide' en we zullen zien waar het schip strand.

Cheers!
pi_139308255
Hoi daar ben ik weer..

Luitlaan heeft al eens eerder dit link gepost: http://www.ets.org/Media/Research/pdf/TOEFL-SUM-2010.pdf

Als we nou eens kijken naar table 4, kloppen deze scores wel? Dus dat je ongeveer op reading 62% goed moet hebben om een score te behalen van 22? Of begrijp ik het nou verkeerd?

Andere files zeggen weer wat anders zie bv dit: http://www.press.umich.edu/elt/compsite/michtoefl/scoring.pdf

Hier zegt weer dat reading 62% correct ongeveer op 14 moet zitten..

Iemand?
pi_139309917
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:51 schreef LuitLaan het volgende:
Ik heb in oktober die test gedaan dus redelijk recent. Aan voorbereiding heb ik het een en ander gedownload met torrents, beetje doorgenomen wat de bedoeling was en ik geloofde het wel.

De test zelf vond ik niet moeilijk. Het vervelendste is dat ik met iedereen in 1 zaal zat en iedereen op een ander punt was, waardoor sommige lui het spreekdeel hadden terwijl ik moest lezen/schrijven/luisteren. Alles 21 is 84. Als je fatsoenlijk Engels kan, kan je dat makkelijk halen. Op http://www.ets.org/Media/Research/pdf/TOEFL-SUM-2010.pdf staan wat cijfertjes over hoeveel mensen welke score halen.

succes ermee
Het is wel opvallend dat Nederland van alle landen de hoogste score behaald.
Dan zie je maar weer hoe zeer onze maatschappij op de angel Saksische cultuur gericht is.
pi_139338775
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 16:40 schreef Jetfly het volgende:
Hoi daar ben ik weer..

Luitlaan heeft al eens eerder dit link gepost: http://www.ets.org/Media/Research/pdf/TOEFL-SUM-2010.pdf

Als we nou eens kijken naar table 4, kloppen deze scores wel? Dus dat je ongeveer op reading 62% goed moet hebben om een score te behalen van 22? Of begrijp ik het nou verkeerd?

Andere files zeggen weer wat anders zie bv dit: http://www.press.umich.edu/elt/compsite/michtoefl/scoring.pdf

Hier zegt weer dat reading 62% correct ongeveer op 14 moet zitten..

Iemand?
Die tabel van de ETS geeft het percentiel weer. Dat houdt in dat 62% van de studenten een 21 of lager haalt (of 38% een 22 of hoger). Die tweede link (toevallig van de universiteit waar ik heen ga :P ) geeft aan hoeveel % van de vragen je goed moet hebben om bijvoorbeeld een 14 te halen.

Ik zie overigens nu je PM's pas :P
pi_139341977
Dat gaat nog een mission (im)possible worden geloof ik als ik zo doorga met scoren..
pi_139563572
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:51 schreef LuitLaan het volgende:

succes ermee
Haha wtf, wat een ezels. Houden ze serieus spreek en lees/schrijf punten op dezelfde tijd in dezelfde ruimte?
Ik moet over een jaar ofzo ook TOEFL gaan halen, vanwege studeren in US
pi_139563763
Zoals hierboven gezegd moet ik ook over een jaar ofzo de TOEFL afleggen.
Ik ben WO student bedrijfskunde, dus alle literatuur ongeveer in het Engels. Op VWO had ik Engels met een 7 (net geen 8) afgerond.
Daarnaast spreek ik bijna vloeiend Engels, omdat ik regelmatig over bepaalde dingen nadenk in het Engels, om deze vaardigheid te verbeteren. Wat betreft spreken, als ik Engelse literatuur aan het lezen/leren ben lees ik deze hard voor mezelf op en probeer ik dit in accentloos Amerikaans-Engels te doen.
Daarnaast kijk ik ook veel Amerikaanse series (SUITS!!) en films zonder ondertiteling.
Zou ik dan die TOEFL kunnen halen?
pi_153147364
IS DUUR !!!!

bij reserveren kom je op de site http://www.ets.org/toefl/(...)e_ibtregister_121127

245 dollar :r

en ook nog eens 2 jaar geldig ;(

en oh ja, oefenmateriaal erbij kopen, 300 dollar armer zonder garantie ;(

en oh ja, 50 euro NS treinkaartje erbij kopen voor het reizen ;(

in elk land kost registratie voor examen rond 200 dollar, hoe moet bijv. iemand uit Afrika 200 dollar betalen 8)7
pi_153151563
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 02:57 schreef Yiwei het volgende:
IS DUUR !!!!

bij reserveren kom je op de site http://www.ets.org/toefl/(...)e_ibtregister_121127

245 dollar :r

en ook nog eens 2 jaar geldig ;(

en oh ja, oefenmateriaal erbij kopen, 300 dollar armer zonder garantie ;(

en oh ja, 50 euro NS treinkaartje erbij kopen voor het reizen ;(

in elk land kost registratie voor examen rond 200 dollar, hoe moet bijv. iemand uit Afrika 200 dollar betalen 8)7
Waarom zou je in vredesnaam oefenmateriaal kopen?

On topic: ik heb de TOEFL afgelopen december gemaakt. Mijn uiteindelijke score was 114. Ik had me er niet echt voor voorbereid, en dat bleek ook niet echt nodig te zijn. Misschien is het handig om even te kijken hoe het spraakgedeelte in elkaar zit, want je krijgt maar weinig tijd om je punt te maken. Verder is het smooth sailing als het goed is.
Price is what you pay, value is what you get
pi_153177060
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 11:56 schreef Squalus het volgende:

[..]

Waarom zou je in vredesnaam oefenmateriaal kopen?

On topic: ik heb de TOEFL afgelopen december gemaakt. Mijn uiteindelijke score was 114. Ik had me er niet echt voor voorbereid, en dat bleek ook niet echt nodig te zijn. Misschien is het handig om even te kijken hoe het spraakgedeelte in elkaar zit, want je krijgt maar weinig tijd om je punt te maken. Verder is het smooth sailing als het goed is.
echt goed dat je het in 1x hebt gehaald :Y

maar ik

ben bang, en ben arm

maar klopt het dat jullie ook via die link moesten registreren en nergens anders, dus echt rond E200,-

vind echt veel geld

maar je hebt me enigszins wel iets ontspannender gemaakt :)
  dinsdag 2 juni 2015 @ 02:18:46 #21
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_153177134
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 02:06 schreef Yiwei het volgende:

[..]

echt goed dat je het in 1x hebt gehaald :Y

maar ik

ben bang, en ben arm

maar klopt het dat jullie ook via die link moesten registreren en nergens anders, dus echt rond E200,-

vind echt veel geld

maar je hebt me enigszins wel iets ontspannender gemaakt :)
een aantal universiteiten bieden een verkorte versie aan, die dan ook alleen voor die universiteit geldig is, daar heb ik de mijne gedaan. Dat was toen gratis / werd door de universiteit betaald.
Waar is de jouwe voor?
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_153177158
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 02:18 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

een aantal universiteiten bieden een verkorte versie aan, die dan ook alleen voor die universiteit geldig is, daar heb ik de mijne gedaan. Dat was toen gratis / werd door de universiteit betaald.
Waar is de jouwe voor?
gratis :o lucky you *O*

mijn uni biedt ook verkorte aan, E70,-

vind nog steeds veel, maar ik weet nog niet zo goed of ik bij die uni blijf, vandaar dat ik de verkorte niet aandurf

hoe was de kortere versie? hoeveel uur was dat? en wat voor onderdelen waren er allemaal? als het kort is, lijkt het wel dat je alweer klaar moet zijn nog voordat je bent ingekomen?
  dinsdag 2 juni 2015 @ 02:23:52 #23
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_153177177
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 02:21 schreef Yiwei het volgende:

[..]

gratis :o lucky you *O*

mijn uni biedt ook verkorte aan, E70,-

vind nog steeds veel, maar ik weet nog niet zo goed of ik bij die uni blijf, vandaar dat ik de verkorte niet aandurf

hoe was de kortere versie? hoeveel uur was dat? en wat voor onderdelen waren er allemaal? als het kort is, lijkt het wel dat je alweer klaar moet zijn nog voordat je bent ingekomen?
Oh dat is echt lang geleden weet niet meer hoe lang dat was, 2 uur?

Was alleen luisteren en lezen (begrijpend lezen en woorden invullen in lege stukjes in een tekst) en was extreem simpel toen, wel met de disclaimer dat ik nogal een game-nerd ben dus vrij veel engels online praatte etc.
pi_153177204
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 02:23 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Oh dat is echt lang geleden weet niet meer hoe lang dat was, 2 uur?

Was alleen luisteren en lezen (begrijpend lezen en woorden invullen in lege stukjes in een tekst) en was extreem simpel toen, wel met de disclaimer dat ik nogal een game-nerd ben dus vrij veel engels online praatte etc.
laatste keer dat ik Engels praatte, was een paar jaar terug :X

misschien doe ik wel allebei :+ alsof ik dan goedkoper uit ben 8)7
  dinsdag 2 juni 2015 @ 02:33:28 #25
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_153177229
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 02:29 schreef Yiwei het volgende:

[..]

laatste keer dat ik Engels praatte, was een paar jaar terug :X

misschien doe ik wel allebei :+ alsof ik dan goedkoper uit ben 8)7
Misschien ter voorbereiding ook toffe engelstalige podcasts of zo gaan luisteren. Als je een beetje de wetenschapsgeorienteerde luistert zou dat een redelijk vergelijkbaar niveau moeten zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')