abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138398759
Ik wil mijn auto een andere kleur geven en nu zit ik te denken aan car wrapping. Zoals hier is te zien is dit heel goed zelf te doen, mits je genoeg geduld hebt. M'n auto heeft op dit moment al een zwart carbon dak en spiegels. Mij lijkt het mooi om de rest van de auto in wit carbon te doen, maar ik zie veel verschillende soorten folie.

Weten jullie het verschil tussen 2d, 3d en 4d carbon?

En hebben jullie foto's van complete auto's in wit carbon? Volgens mij wordt dit nog weinig gedaan, want ik zie er weinig foto's van.

Ik ben op zoek naar de beste kwaliteit carbon folie. Ik zie veel verschillende prijzen en verkooppunten, maar ik weet niet goed waar ik naar moet kijken.

pi_138398836
het ziet er inderdaad erg makkelijk uit, maar dit is het zeker niet!
laat het doen en ga niet voor dat bedrag zelf prieken, want goede folie is erg duur. en dan moet je nog andere accesoires.

succes!
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:55:16 #3
404847 Zeetakje
wat niet rekt dat scheurt wel
pi_138399044
Een auto wrappen is een vak apart hoor! Daar moet je je niet in vergissen!

Als je het toch per sé zelf wil doen, probeer het dan eerst op een oude autodeur/motorkap van de sloop ofzo. Als het dan mooi word kun je alsnog beslissen het zelf te doen, maar nogmaals, ik raad het je af.
pi_138399080
Ik zag een paar webwinkels die 10m folie aanbieden voor onder de 300 euro. Voor dat bedrag wil ik het best eens zelf gaan proberen. Dit stond erbij:

quote:
De Wit 4D carbon folie kan droog geplakt worden, variëert van 160-260 micron (0.26mm) dik en beschikt over luchtkanalen om luchtbellen eenvoudig te verwijderen. Daarnaast is de wrap folie vorm- en rekbaar door gebruik van een (haar)föhn, 152cm breed en van hoge kwaliteit.
pi_138399577
Heb het ook een keer geprobeerd afgelopen zomer op de motorkap van mijn Renault Megane RS.
Had me enorm goed voorbereid, met föhn en alle materiaal voorhanden wat in de "youtube"-filmpjes werd aangeraden. Voor ¤170 een stuk folie gekocht etc.

Na een halve dag klooien met drie man uiteindelijk de folie maar weer in de prullenbak geflikkerd.
Bij deze mijn waarschuwing alvorens je hieraan begint.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 april 2014 @ 15:17:27 #6
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138399653
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:56 schreef outoftheblue het volgende:
Ik zag een paar webwinkels die 10m folie aanbieden voor onder de 300 euro. Voor dat bedrag wil ik het best eens zelf gaan proberen. Dit stond erbij:

[..]

Ik heb wel eens bij een bedrijf gewerkt die van standaard auto's, politie-auto's maakt. Dan zijn ze dus ook een halve dag tot een dag bezig met alle stickers. Zelfde idee. Dat zijn pro's. Dat doet je niet even zelf.
  dinsdag 1 april 2014 @ 15:20:48 #7
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_138399727
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:56 schreef outoftheblue het volgende:

[..]

Hou er wel rekening mee dat wanneer je een plastic met een print hebt, de print dus ook vervormd. Ander dingetje wat de kerel vertelde die mij auto heeft beplakt, is dat een gewrapte auto lastiger schoon te maken is. Vuil hecht zich makkelijker en de folie is tegen minder bestand dan een laklaag.

Persoonlijk ben ik trouwens erg blij dat ik naar een pro ben gegaan voor mijn auto. Niets zo triest als een lelijk geplakte of gewrapte auto. Zonde om daar op te bezuinigen...

Trouwens, als je het zelf wilt gaan doen: 3M heefttegenwoordig ook een folie die met een bepaalde druk vastgeplakt moet worden. Zo kun je hem dus eerst heel makkelijk positioneren en dan definitief vastdrukken.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_138399772
Voor een bedrag van 300 euro of minder vind ik het niet erg als het mislukt. Ik ben ook niet van plan om het in 1 dag te doen. Deze man deed er 1 week over. Ik ga gewoon iedere dag een stukje doen. Lijkt me wel een leuk project. Toch bedankt voor de waarschuwingen :)
pi_138399853
Damn, ik vind 300 Euro echt niet niks man...

Zou ik het liever door een bedrijf laten doen en dan vragen of je mee mag helpen/ze het je leren ofzo.
pi_138400070
kan je beter gaan plasti-dippen, is ook mega makkelijk bewerkbaar.
life happens while you're pusing the throttle.
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:14:49 #11
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_138401159
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:23 schreef outoftheblue het volgende:
Voor een bedrag van 300 euro of minder vind ik het niet erg als het mislukt.
Jij hebt geld over? ;)

Let er trouwens wel op dat je de binnenkant bij de deuren ed ook wrapt. Anders doe je staks de deur open en zie je de (oude) lak. Dat is dan natuurlijk wel een grote faal...
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_138406101
Bedankt voor de tip goed_volk. Ik ga me eens verder verdiepen in dat 3M spul.

Ik kreeg van iemand een linkje van een carbon witte motorkap, jammer genoeg nog steeds geen complete auto: http://www.carbonfiberfilm.com/blog/tag/white/

Op die site staat dat het carbon op een afstandje mat lijkt. Ik heb juist liever dat het glanst. Hoop dat er ergens carbon folie te vinden is dat niet mat lijkt.
pi_138406184
Beste kwaliteit? 3M.
Makkelijk? Zo ziet het eruit ja. Is het niet, je moet er handig in worden.

Goede folie kost teveel geld om even zelf aan te prutsen. Motorkapje of dak moet wel aardig kunnen lukken. :)
  dinsdag 1 april 2014 @ 19:47:28 #14
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_138408043
Plakken is echt een pure vakmanschap, dat is niet iets wat je in je beunhokje op een zaterdagmiddag doet :P

Heb je je dak ook laten doen of zat dat al zo toen je je auto kocht?
pi_138408535
Het dak is geen folie. Heb dat laten doen. Spiegels heb ik zo gekocht. Op de foto zijn nog de oude te zien.
pi_138409982
Wit carbon zou ik nooit kiezen, je houd het niet schoon.
Je voorbeeldje van die BMW is leuk amateurwerk, normaal haal je de handgrepen eruit en maak je geen las achter de grepen.

2D carbon is volledig glad en glimmend, de 3D is een mix van matte en glanzende blokjes.

Hoeveel meter denk je nodig te hebben?
pi_138412052
Ik zie wel vrij veel glossy wit (dus geen carbon) voorbeelden. Die zijn beter schoon te maken? Sowieso moet je met wit veel schoonmaken, maar dat vind ik niet erg.

En wat je hier ziet is 3d/4d? http://www.carbonfiberfil(...)noc-is-finally-here/
Ze hebben het over glossy carbon dat eigenlijk alleen bedoeld is voor indoor. Verwarrend.

Het aantal meters ga ik nog uitrekenen. Ik ga het eerst testen op de motorkap. Alle stickers eraf halen gaat vrij veel werk kosten, haha.
  dinsdag 1 april 2014 @ 21:48:36 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_138414143
En niet te vergeten dat alles ook perfect in dezelfde richting geplakt moet worden; monnikenwerk man..

Vergeet niet om er een projecttopic van te maken als je gaat beginnen, ben wel benieuwd. :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_138415001
3M™ DI-NOC™ gaat 12 jaar mee als de auto binnen staat en 4 jaar als deze buiten staat. Je kan het ook clearcoaten (tegen UV straling), waardoor het langer meegaat. Wel eerst testen. Lichte kleuren (wit) gaan minder lang mee. Hier de specs

Op NL websites vind ik alleen de 1080 serie: hier Ik word niet veel wijzer van die 3M website... 2d/3d/4d wordt ook nergens op de site genoemd.

[ Bericht 2% gewijzigd door outoftheblue op 01-04-2014 22:37:26 ]
pi_138505918
De verkooppunten in Nederland vallen mij weer eens tegen. In Nederland vragen ze rond de ¤300 voor 10 meter merkloos spul en ¤850 voor 3M (1080 serie)..... erg slecht als je het mij vraagt, want in Engeland en Amerika is het de helft goedkoper. In die landen promoten ze zelf doen ook veel meer dan hier in NL...dmv proefmonsters, gratis primer, accessoires etc.

Shops in Engeland hebben helaas niet het 3M materiaal in de kleur die ik zoek. Ik ben nu uitgekomen bij Hyperlex. Voor ¤150 heb je 10 meter!!

pi_138506323
Waarom ga je niet plasti-dippen?
pi_138506605
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 15:02 schreef eXplorer1 het volgende:
Waarom ga je niet plasti-dippen?
Carbon wrap ziet er mooier uit. Verder niet in verdiept.
pi_138506835
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 15:13 schreef outoftheblue het volgende:

[..]

Carbon wrap ziet er mooier uit. Verder niet in verdiept.
point taken, op welke auto wil je het plakken?
pi_138506987
Zie de eerste post ;) Stickers eraf halen gaat veel werk kosten haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')