abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138437376
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Geen geitenwollensok maar meer een duurzame, groene sokkendrager?
Hahaha, ik had hem al verwijderd omdat het gelijk zo defensief over komt, maar je was net te snel. Ik probeer inderdaad wel zo duurzaam mogelijk te zijn.
Jongens....gewoon even lekker relativeren.
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 15:43:12 #152
249559 crew  Lavenderr
pi_138437514
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:38 schreef Hatsjikkiedee het volgende:

[..]

Hahaha, ik had hem al verwijderd omdat het gelijk zo defensief over komt, maar je was net te snel. Ik probeer inderdaad wel zo duurzaam mogelijk te zijn.
Je eet biologisch enzo? En hebt groene stroom?

Ik vind dat woordje duurzaam langzamerhand reuze irritant worden. Je kan de tv niet aanzetten of de krant lezen of groen en duurzaam vliegen je om de oren.
  woensdag 2 april 2014 @ 15:44:49 #153
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138437559
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De man die Lambiekje zo graag wil zijn :P
what a year!, and its only Januari!
pi_138437855
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind dat woordje duurzaam langzamerhand reuze irritant worden. Je kan de tv niet aanzetten of de krant lezen of groen en duurzaam vliegen je om de oren.

Ja, daarom probeer ik zelf het woord ook te vermijden, maar ik beantwoorde jouw vraag alleen hè! ;) . Het wordt nu vooral door bedrijven gebruikt om hun imago op te poetsen en groener over te komen. Maar er zijn ook genoeg mensen die hun levenstijl door de strot van mensen te drukken, ik ben duurzaam..dus ik leef beter dan jij! Geen zorgen, zo'n type ben ik gelukkig niet. Ik probeer simpelweg iets bewuster te leven, vind het een leuke hobby om af en toe zelf fruit en groentes te groeien, probeer bewust met mijn eten om te gaan, net elke avond vlees (maar wel één keer per week een goede biefstuk), goed afval scheiden, meer de fiets pakken, het zijn echt de kleine dingen.
pi_138437889
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:53 schreef Hatsjikkiedee het volgende:

[..]

Ja, daarom probeer ik zelf het woord ook te vermijden, maar ik beantwoorde jouw vraag alleen hè! ;) . Het wordt nu vooral door bedrijven gebruikt om hun imago op te poetsen en groener over te komen. Maar er zijn ook genoeg mensen die hun levenstijl door de strot van mensen te drukken, ik ben duurzaam..dus ik leef beter dan jij! Geen zorgen, zo'n type ben ik gelukkig niet. Ik probeer simpelweg iets bewuster te leven, vind het een leuke hobby om af en toe zelf fruit en groentes te groeien, probeer bewust met mijn eten om te gaan, niet elke avond vlees (maar wel één keer per week een goede biefstuk), goed afval scheiden, meer de fiets pakken, het zijn echt de kleine dingen.
Whoops, probeerde alleen een spelfout te verwijderen....
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 15:55:54 #156
249559 crew  Lavenderr
pi_138437927
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:54 schreef Hatsjikkiedee het volgende:

[..]

Ik denk sowieso dat de meeste mensen tegenwoordig wel opletten met hun voeding en met het milieu.
Inderdaad het zijn de kleine dingen die met elkaar iets groots bewerkstelligen.
pi_138438149
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk sowieso dat de meeste mensen tegenwoordig wel opletten met hun voeding en met het milieu.
Inderdaad het zijn de kleine dingen die met elkaar iets groots bewerkstelligen.
Klopt, er is wel echt een trend in duurzaamheid, alleen maar goed zolang mensen maar niet doorslaan.
pi_138438214
Wil Lambiekje groen zijn ja? Ik vind hem echt the godfather van de completdenkers :)
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 16:02:38 #159
249559 crew  Lavenderr
pi_138438224
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:00 schreef Hatsjikkiedee het volgende:

[..]

Klopt, er is wel echt een trend in duurzaamheid, alleen maar goed zolang mensen maar niet doorslaan.
Juist. Het lijkt wel of het de nieuwe religie is, en dat stoort me enorm. Het wordt je door sommige lui zo door de strot geduwd.
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 16:03:18 #160
249559 crew  Lavenderr
pi_138438240
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:02 schreef Hatsjikkiedee het volgende:
Wil Lambiekje groen zijn ja? Ik vind hem echt the godfather van de completdenkers :)
Heb je Bankfurt weleens gelezen? Of Bassos?
pi_138438297
Bassos ken ik wel, Bankfurt niet. Ik ga teruglezen :)
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 16:07:39 #162
249559 crew  Lavenderr
pi_138438399
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:05 schreef Hatsjikkiedee het volgende:
Bassos ken ik wel, Bankfurt niet. Ik ga teruglezen :)
Dan moet je terug naar 2009.
pi_138438534
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Juist. Het lijkt wel of het de nieuwe religie is, en dat stoort me enorm. Het wordt je door sommige lui zo door de strot geduwd.
Ik merk het ook wel aan je reacties ja. Ik stoor mij er ook wel aan, ondanks dat het doel best nobel kan zijn, moet je nooit jouw denkwijze aan iemand opdringen, of het nu een hedonistische, duurzaame, gelovige of weet ik veel wat denk/leefwijze is.
pi_138438657
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:10 schreef Hatsjikkiedee het volgende:

[..]

Het is een project (om privacyredenen noem ik de naam maar even niet:)) die erop is gericht om analog forestry, het in harmonie samenleven met voornamelijk het regenwoud en oerwoud, te promoten. Wij hebben ons nu gericht op het regenwoud in Kameroen, dit omdat we hier persoonlijke contacten hebben die het regenwoud aanvullen en voorlichting geven wat betreft analog forestry. Om het promotiepraatje helemaal af te maken is het voordeel hiervan dat mensen gewassen bouwen in met behulp van de natuur, zodat er simpelweg geen pesiticiden meer gebruikt hoeven te worden, en er ook geen ongediertje opzit die het opeet, mensen louter hout gebruiken wat dood is ipv dat ze bomen op hoeven te hakken en dergelijke. Dit is maar een kleine samenvatting. Wij geven in Nederland voorlichting over in harmonie met de natuur te leven, voor zover dit mogelijk is, en proberen geld in te zamelen om het regenwoud in kameroen tot zijn oorspronkelijke glorie te herstellen :).

mooi project! Echt waar.
1 vraag. Wat is oorspronkelijke glorie?
Ich hock in meinem Bonker
pi_138439063
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:14 schreef Blaadjes het volgende:

[..]

mooi project! Echt waar.
1 vraag. Wat is oorspronkelijke glorie?
We beginnen vrij klein, we hebben van de overheid een stuk grond gekregen van 5 hectare wat we mogen 'bebossen', dit doen we dus ook met verschillen planten en boomsoorten die overleven door gebruik te maken van elkaar. Als we dit doel behaald hebben, gaan we weer vechten voor een nieuw stuk grond..maar zoals lavender ook net mooi zei: het zijn de kleine dingen die iets groots bewerkstelligen ;)

Het is heel moeilijk om in woorden aan te geven wat oorspronkelijke glorie is, als je ziet wat er weggevaagd is, weet je het...klinkt suf, i know, maar kan het even niet anders verwoorden.
pi_138439293

Zomaar een gedachte. Ik hou me niet zo bezig met duurzaam en natuur. Niet dat ik het niet belangrijk vind maar dit is bijv. Mijn uitzicht.

zou het zo kunnen zijn dat mensen die niet vrij leven, lees drukke stad of wat dan ook, dat belangrijker vinden?
pi_138439351
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:32 schreef Blaadjes het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zomaar een gedachte. Ik hou me niet zo bezig met duurzaam en natuur. Niet dat ik het niet belangrijk vind maar dit is bijv. Mijn uitzicht.

zou het zo kunnen zijn dat mensen die niet vrij leven, lees drukke stad of wat dan ook, dat belangrijker vinden?
Hoe bedoel je, dat mensen in een drukke stad hun stad belangrijker vinden, of natuur?
pi_138439829
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:33 schreef Hatsjikkiedee het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, dat mensen in een drukke stad hun stad belangrijker vinden, of natuur?
Natuur omdat ze er niet in leven.
kijk ik woon in zeeland. Natuur genoeg, bereikbaar voor iedereen. Geen regenwoud maar toch.
maar soms als je mensen hoort praten lijkt het wel of de natuur morgen is vergaan, wat onzin is natuurlijk.

we zijn nou eenmaal met veel mensen. We hebben grond nodig om te leven en om eten te verbouwen. Waarom wil iecereen altijd de natuur herstellen in veel minder ontwikkelde landen? Waarom niet hier?
waarom moeten wij natuur herstel in andere landen bewerkstelligen terwijl we ons eigenland vol bouwen?
pi_138440085
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:47 schreef Blaadjes het volgende:

[..]

kijk ik woon in zeeland. Natuur genoeg, bereikbaar voor iedereen. Geen regenwoud maar toch.
maar soms als je mensen hoort praten lijkt het wel of de natuur morgen is vergaan, wat onzin is natuurlijk.

we zijn nou eenmaal met veel mensen. We hebben grond nodig om te leven en om eten te verbouwen. Waarom wil iecereen altijd de natuur herstellen in veel minder ontwikkelde landen? Waarom niet hier?
waarom moeten wij natuur herstel in andere landen bewerkstelligen terwijl we ons eigenland vol bouwen?
Hele sterke opmerking! Er zijn wel instanties zoals bijvoorbeeld het ECNC die kleine stukjes in de grote steden opeisen om daar de natuur de vrijheid te geven, maar echt grote projecten om de natuur in Nederland te behouden zijn er niet. Of ik kan er nu even niet op komen iig. Goed om daar ook over na te denken, en daar iets aan te doen. Mensen zijn door de reclames van WNF e.d. ontzettend gericht op het buitenland, terwijl Nederland ook ontzettend veel mooie plekken te bieden heeft. Misschien is een project om meer nationeel bewustzijn van de schoonheid van Nederland een goed idee?:)
  woensdag 2 april 2014 @ 16:56:17 #170
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138440099
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:32 schreef Blaadjes het volgende:
[ link | afbeelding ]

je keek uit raam en dacht... hmmm blaadjes.. en hop Username :P
pi_138440133
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:56 schreef theguyver het volgende:

[..]

je keek uit raam en dacht... hmmm blaadjes.. en hop Username :P
Hahaha, fijn, even iets luchtigs tussendoor!
pi_138440137
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:47 schreef Blaadjes het volgende:

[..]

ze hebben hier in het noorden wel 2 projecten. Blauwe stad en meerstad geloof ik. Ze kopen ook stukken land om natuurgebied te bouwen zijn druk bezig :P
  woensdag 2 april 2014 @ 16:57:25 #173
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138440144
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:02 schreef Hatsjikkiedee het volgende:
Ja, lang verhaal, tegenwoordig komt hij niet verder als blauw gezien zijn job :P
pi_138440173
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:57 schreef hENKIE8 het volgende:

[..]

ze hebben hier in het noorden wel 2 projecten. Blauwe stad en meerstad geloof ik. Ze kopen ook stukken land om natuurgebied te bouwen zijn druk bezig :P
Cool! Ga ik zometeen eens googlen.
  woensdag 2 april 2014 @ 16:58:26 #175
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138440174
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:57 schreef Hatsjikkiedee het volgende:

[..]

Hahaha, fijn, even iets luchtigs tussendoor!

iets luchtigs voor tussendoor :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')