abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 april 2014 @ 22:10:21 #276
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138453497
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:02 schreef Rezania het volgende:

[..]

Je hebt één kans per jaar voor een vak? 8)7 Dat is wel streng zeg, niet normaal.
Dat zal je mij niet horen zeggen, ik stel slechts dat je er goed mee op moet letten dat je geen steken laat vallen. Niet alle docenten communiceren even duidelijk, deadlines komen weleens op de meest ongeschikte momenten etc.
Bij het oude systeem, waarin alleen het tentamen telde, was er niets aan de hand als je eens een onvoldoende had, nu kan een 4 bij zo'n TT leiden tot een zesje in plaats van een 7, een 7 in plaats van een 8 of een 7 in plaats van een 9 als eindcijfer. Best klote, zeker het laatste geval.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 2 april 2014 @ 22:10:56 #277
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138453526
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:07 schreef Mitsu het volgende:
Ik vind 2 kansen per jaar per tentamen al weinig :')
Dat was dus totaal besides the point (zie mijn laatste reactie). ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138453547
Oh, TT staat voor tussentijds tentamen, niet voor tentamen. Nvm. _O-

Hier is het ook één kans per TT.

En drie kansen voor een tentamen (als je het goed verneukt).
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 2 april 2014 @ 22:12:05 #279
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138453568
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:09 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Bij IO aan tu/d werk je bij bep een kwartaal lang aan een productontwerp voor een gastbedrijf. Denk dat zoiets wel een erg goede afsluiting is van de bachelor.
Het is alleen erg dubbel als je dit bij de masterfase ook al doet. ;)
Maar goed, IO is nogal een buitenbeentje. Nogmaals, ik vind die praktijkervaring best belangrijk maar ik zou graag willen dat het professioneler werd aangepakt in plaats van die kunstmatige projectjes en dat het op vrijwillige basis gebeurt (dan werk je samen met mensen die er iets moois van willen maken) . Daar heb je mooi spul en een budget voor nodig en dat kan ofwel in een labo gebeuren met vaste medewerkers ofwel met knutselprojecten onder begeleiding.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138453727
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In Eindhoven zijn er geen herkansingen voor de TT's, best vervelend als je net wat te laat begonnen bent.
Hier mag je alleen herkansen met een eindcijfer tussen de 5.00 en 5.49, dus herkansen is hier sowieso al vrij zeldzaam. En als je herkanst, moet dat meteen voor het gehele vak (je kunt dan maximaal een 6 halen als eindcijfer).
  woensdag 2 april 2014 @ 22:16:14 #281
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138453777
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:11 schreef Rezania het volgende:
En drie kansen voor een tentamen (als je het goed verneukt).
In het algemeen mag je van verneuken spreken, ik heb 1 vak gehad waarbij ik om de een of andere reden wel moeite had om het tentamen te halen, ik denk dat dit in belangrijke mate kwam door de tijdsdruk en doordat het veel minder rechtlijnig is dan gewone bètavakken maar je het met stampen evenmin haalt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 2 april 2014 @ 22:16:37 #282
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138453795
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:15 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Hier mag je alleen herkansen met een eindcijfer tussen de 5.00 en 5.49, dus herkansen is hier sowieso al vrij zeldzaam. En als je herkanst, moet dat meteen voor het gehele vak (je kunt dan maximaal een 6 halen als eindcijfer).
Welke universiteit is dat ook alweer?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138453850
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik wacht het rustig af. Het kan nuttig zijn als het op de juiste manier wordt ingevuld. Nogmaals, ik zie meer in het in de vakantie eens meelopen in een labo of het in de vakantie met een groep onder deskundige begeleiding (die ook echt helpt op het moment dat je vastzit zo dat je niet teveel tijd verspilt) een raket of een quadchopper ontwerpen en bouwen of iets dergelijks. Veel leuker. Ideaal gesproken gewoon mee onderzoek doen als bachelorstudent zoals ze bij BMT doen, daar kunnen ook leuke presentaties, verzoekjes en contacten uit voortvloeien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit soort praktijkwerk is natuurlijk waardevol maar waarom zou dat ten koste van je theoretische bagage moeten gaan? En/en.
Ik vind dat je voor theoretische bagage die je denkt te missen en toch nodig te hebben vaak wel zelfstandig aan de slag kunt, of het in een ander moment in je opleiding te plannen. Een project vind ik eigenlijk van meer toegevoegde waarde dan een extra theoretisch vak.
pi_138453871
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Welke universiteit is dat ook alweer?
UU, het is een pilot bij de faculteit geowetenschappen :')
pi_138453881
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In het algemeen mag je van verneuken spreken, ik heb 1 vak gehad waarbij ik om de een of andere reden wel moeite had om het tentamen te halen, ik denk dat dit in belangrijke mate kwam door de tijdsdruk en doordat het veel minder rechtlijnig is dan gewone bètavakken maar je het met stampen evenmin haalt.
Nou ja, het idee is gewoon dat je het in één keer haalt natuurlijk, maar mocht je het de tweede keer ook niet halen dan kan je nog een kans krijgen tijdens 'summer school'. In drie weken mag je 2 vakken herkansen om alsnog je P-in-1 te kunnen halen of de achterstand voor het tweede jaar te kunnen verkleinen. Moet je wel minstens 45 punten (je BSA dus) hebben gehaald en het mag enkel op basis van de studie-adviseur. Maar dan heb je dus drie kansen in totaal.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 2 april 2014 @ 22:19:04 #286
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138453900
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:08 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, wel hertentamens gelijk na de tentamens, is soms best wel stressen.
Dan heb je nog geluk, bij ons is het tijdens de gewone tentamenweken. Ook is er nog eens wat extra druk doordat veel surveillanten zich slecht gedragen (vrouwen (ook altijd lelijke ;)) die met hakken lopen, surveillanten die uit vervelen de hele tijd aan het bewegen zijn of met een pen aan het klikken zijn, dat soort zaken. Geen gedragscode of geen gedragscode die wordt gehandhaafd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 2 april 2014 @ 22:19:05 #287
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_138453901
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik wacht het rustig af. Het kan nuttig zijn als het op de juiste manier wordt ingevuld. Nogmaals, ik zie meer in het in de vakantie eens meelopen in een labo of het in de vakantie met een groep onder deskundige begeleiding (die ook echt helpt op het moment dat je vastzit zo dat je niet teveel tijd verspilt) een raket of een quadchopper ontwerpen en bouwen of iets dergelijks. Veel leuker. Ideaal gesproken gewoon mee onderzoek doen als bachelorstudent zoals ze bij BMT doen, daar kunnen ook leuke presentaties, verzoekjes en contacten uit voortvloeien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit soort praktijkwerk is natuurlijk waardevol maar waarom zou dat ten koste van je theoretische bagage moeten gaan? En/en.
Het hoeft elkaar niet per se uit te sluiten, ik ben door praktijkwerk theorie veel beter gaan snappen en kon het nut van theorie beter plaatsen :) Dan zou je alle practica in labs ook wel af kunnen schaffen als je puur theorie zou willen.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_138454003
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is alleen erg dubbel als je dit bij de masterfase ook al doet. ;)
Maar goed, IO is nogal een buitenbeentje. Nogmaals, ik vind die praktijkervaring best belangrijk maar ik zou graag willen dat het professioneler werd aangepakt in plaats van die kunstmatige projectjes en dat het op vrijwillige basis gebeurt (dan werk je samen met mensen die er iets moois van willen maken) . Daar heb je mooi spul en een budget voor nodig en dat kan ofwel in een labo gebeuren met vaste medewerkers ofwel met knutselprojecten onder begeleiding.
De Bep is niet een kunstmatig project toch?
pi_138454011
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan heb je nog geluk, bij ons is het tijdens de gewone tentamenweken. Ook is er nog eens wat extra druk doordat veel surveillanten zich slecht gedragen (vrouwen (ook altijd lelijke ;)) die met hakken lopen, surveillanten die uit vervelen de hele tijd aan het bewegen zijn of met een pen aan het klikken zijn, dat soort zaken. Geen gedragscode of geen gedragscode die wordt gehandhaafd.
Bij ons echt direct na de gewone tentamen, dus dan heb je zes tentamens als je geen geluk hebt. Is gewoon niet leuk. :P

Voor surveillanten hebben we hier een heel beleid wat moet worden gehandhaafd. Ze mogen het ene wel, het andere niet, ze moeten allemaal van hetzelfde bedrijf worden afgenomen. Delft weer. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 2 april 2014 @ 22:22:14 #290
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138454058
quote:
7s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:19 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Het hoeft elkaar niet per se uit te sluiten, ik ben door praktijkwerk theorie veel beter gaan snappen en kon het nut van theorie beter plaatsen :) Dan zou je alle practica in labs ook wel af kunnen schaffen als je puur theorie zou willen.
Heb jij de spolier gelezen?

Daarom pleit ik er ook voor dat die praktische component er is, alleen moet het dan wel the real deal zijn, gene kunstmatige zever met een budget van 10 Euro, belachelijke verwaarlozingen omdat het anders te moeilijk is, het op een onrealistische manier werken omdat het anders te gemakkelijk is, ...
Gewoon raketten en quadchopper ontwerpen en bouwen (en uiteindelijk gebruiken!), Tetris ontwerpen op het gebouw, meelopen in een professioneel labo,...
Dit kan prima op vrijwillige basis maar mede georganiseerd door het personeel en begeleid door het personeel gebeuren en dat mag ook best buiten het academische jaar op vrijwillige basis gebeuren en zonder dat er studiepunten op staan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138454088
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:07 schreef Mitsu het volgende:
Ik vind 2 kansen per jaar per tentamen al weinig :')
Same here.
  woensdag 2 april 2014 @ 22:23:54 #292
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138454144
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:20 schreef Mitsu het volgende:

[..]

De Bep is niet een kunstmatig project toch?
De BEP volgens mij niet, de andere projectjes in de bachelorfase wel. Helaas.
Budget: 0 Euro
Realisme: 0
...
+ wat ik meerder malen uitlegde, het zou fijn zijn als alleen mensen die mee willen doen meedoen: veel beter voor de sfeer en veel productiever en stimulerender.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 2 april 2014 @ 22:24:39 #293
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138454184
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:21 schreef Rezania het volgende:
Voor surveillanten hebben we hier een heel beleid wat moet worden gehandhaafd. Ze mogen het ene wel, het andere niet, ze moeten allemaal van hetzelfde bedrijf worden afgenomen. Delft weer. :')
Waarschijnlijk is het dan bij jullie beter geregeld dan in Eindhoven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 2 april 2014 @ 22:25:52 #294
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138454264
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:17 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik vind dat je voor theoretische bagage die je denkt te missen en toch nodig te hebben vaak wel zelfstandig aan de slag kunt, of het in een ander moment in je opleiding te plannen. Een project vind ik eigenlijk van meer toegevoegde waarde dan een extra theoretisch vak.
en/en, niet of/of
Zie mijn eerdere reacties.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 2 april 2014 @ 22:26:07 #295
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_138454275
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Heb jij de spolier gelezen?

Daarom pleit ik er ook voor dat die praktische component er is, alleen moet het dan wel the real deal zijn, gene kunstmatige zever met een budget van 10 Euro, belachelijke verwaarlozingen omdat het anders te moeilijk is, het op een onrealistische manier werken omdat het anders te gemakkelijk is, ...
Gewoon raketten en quadchopper ontwerpen en bouwen (en uiteindelijk gebruiken!), Tetris ontwerpen op het gebouw, meelopen in een professioneel labo,...
Dit kan prima op vrijwillige basis maar mede georganiseerd door het personeel en begeleid door het personeel gebeuren en dat mag ook best buiten het academische jaar op vrijwillige basis gebeuren en zonder dat er studiepunten op staan.
Ik heb blijkbaar geluk gehad met labwerk en projecten dan, bij ons was het altijd the real deal, kosten nog moeite gespaard :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_138454289
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is het dan bij jullie beter geregeld dan in Eindhoven.
In theorie zou dat zo moeten zijn ja, maar in werkelijkheid is het beleid zo over de top en bureaucratisch dat zo'n beetje iedereen er op tegen is. Het is dan ook opgesteld door mensen die nog nooit een tentamen hebben afgenomen. :+
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_138454779
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De BEP volgens mij niet, de andere projectjes in de bachelorfase wel. Helaas.
Budget: 0 Euro
Realisme: 0
...
+ wat ik meerder malen uitlegde, het zou fijn zijn als alleen mensen die mee willen doen meedoen: veel beter voor de sfeer en veel productiever en stimulerender.
Budget 0, agree. Realisme 0? Afhankelijk van uni en opleiding denk ik dan. Kreeg nml gister een project terug "heel leuk en klinkt heel leuk maar onrealistisch dus niet als voldoende beoordeeld"
Kwam t op neer, wel iets meer feedback. Denk dat de manier waarop projecten aangepakt worden erg verschilt overal, maar denk dat uberhaupt projecten beter is dan geen projecten omdat ze niet "realistisch" genoeg zouden zijn.
  woensdag 2 april 2014 @ 22:38:15 #298
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138454893
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:26 schreef Rezania het volgende:

[..]

In theorie zou dat zo moeten zijn ja, maar in werkelijkheid is het beleid zo over de top en bureaucratisch dat zo'n beetje iedereen er op tegen is. Het is dan ook opgesteld door mensen die nog nooit een tentamen hebben afgenomen. :+
Sowieso zouden alleen de docenten zelf en eventueel oud-docenten moeten surveilleren. Je moet daar niet een of andere muts neerzetten die zelf nooit op enig niveau een tentamen heeft moeten maken. Met alle respect, zo'n proefwerkje op een MBO- of HBO-opleiding vergt wat minder concentratievermogen dan een serieus tentamen, iemand die zelf zulke tentamens heeft moeten maken begrijpt beter wat voor gedrag wel en niet gewenst is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 2 april 2014 @ 22:42:13 #299
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138455070
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:35 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Budget 0, agree. Realisme 0? Afhankelijk van uni en opleiding denk ik dan. Kreeg nml gister een project terug "heel leuk en klinkt heel leuk maar onrealistisch dus niet als voldoende beoordeeld"
Kwam t op neer, wel iets meer feedback. Denk dat de manier waarop projecten aangepakt worden erg verschilt overal, maar denk dat uberhaupt projecten beter is dan geen projecten omdat ze niet "realistisch" genoeg zouden zijn.
Bij ons worden projecten onrealistisch gemaakt doordat er totaal onrealistische verwaarlozingen zijn omdat het anders te complex wordt (doe dan niet zo'n project totdat je alle benodigde theorie hebt gehad!) of wordt juist iets wat je in de prakijk zou gebruiken niet toegestaan omdat het dan te gemakkelijk wordt. Die projectjes hebben veel weg van bezigheidstherapie, als je kijkt naar de hoeveelheid theorie die je uiteindelijk nodig hebt, die kan je in 1 dag tijd leren maar je bent wel 8 weken bezig om het uit te zoeken. Als het dan ook nog eens onrealistisch is, je niet of nauwelijks een budget hebt, medestudenten niet gemotiveerd zijn (kater van de vorige nacht :N) en er aanvullende eisen worden gesteld door de competentiemutsen dan is de lol er voor mij wel van af. Als je daarentegen iets vets doet (zelf een raket of een quadchopper bouwen, een Tetrisspel maken op het gebouw, een auto ontwerpen en bouwen ... , nuttig onderzoek verrichten) en dit op vrijwillige basis is het wel leuk en waarschijnlijk is het leerzamer. Mijn voorstel: 60 EC's aan theoretische vakken + essentiële praktische vaardigheden (programmeren, practica) en projecten in je vrije tijd en in de zomervakantie en dan op een realistische manier op vrijwillige basis. Veel leuker, veel leerzamer. Dat dan een deel niet meedoet /care, eigen verantwoordelijkheid.

Sowieso denk ik dat zo'n project ook bovenal leuk moet zijn. Ja, het moet niet al te simpel zijn maar als het leuk is dan is er meer engagement, dan wil je het naadje van de kous begrijpen, dan ga je met plezier van alles uitproberen etc.
Dat mag best wat kosten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 02-04-2014 22:48:15 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 2 april 2014 @ 22:45:02 #300
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138455181
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:26 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ik heb blijkbaar geluk gehad met labwerk en projecten dan, bij ons was het altijd the real deal, kosten nog moeite gespaard :P
Richting?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')