abonnement Unibet Coolblue
pi_146304765
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 23:56 schreef Goanaut het volgende:

Wanneer gebruiken jullie compressie (op welke instrumenten en meer individueel of over een mixdown)?
Voornamelijk sidechain compression op pads/strings en bass en subtielere compressie (liefst vintage) op de totale mix. Ook de drumpartij krijgt soms (multiband) compressie om het geheel wat pompender te maken.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_146383638
Ik heb ook weer een beetje aan knopjes zitten draaien en op toetsen gedrukt :).

http://soundcloud.com/pro(...)ng-through-the-night

Aan mastering en zo durf ik me echt nog niet te wagen.. Heb daar wel eens mee zitten prutsen maar vond het resultaat meestal niet zo fijn...
pi_146384439
quote:
2s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:43 schreef rainbowwarrior het volgende:
Ik heb ook weer een beetje aan knopjes zitten draaien en op toetsen gedrukt :).

http://soundcloud.com/pro(...)ng-through-the-night

Aan mastering en zo durf ik me echt nog niet te wagen.. Heb daar wel eens mee zitten prutsen maar vond het resultaat meestal niet zo fijn...
klinkt wel leuk.. goeie sfeer..
vind die bass niet zo lekker klinken.. octaaf omlaag proberen?
pi_146385819
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:02 schreef Casiotone het volgende:

[..]

klinkt wel leuk.. goeie sfeer..
vind die bass niet zo lekker klinken.. octaaf omlaag proberen?
Dank je. Ja over de bass was ik ook niet helemaal zeker. Volgens mij was het ook niet helemaal de bedoeling dat dat de bass zou worden :D. En nu zit het er een beetje tussenin. Maar ben op zich wel tevreden met het resultaat. Ik ben ook "maar" een amateur ;). Maar een octaaf lager zou ik ook nog kunnen proberen inderdaad.
pi_146385920
quote:
3s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:33 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

Dank je. Ja over de bass was ik ook niet helemaal zeker. Volgens mij was het ook niet helemaal de bedoeling dat dat de bass zou worden :D. En nu zit het er een beetje tussenin. Maar ben op zich wel tevreden met het resultaat. Ik ben ook "maar" een amateur ;). Maar een octaaf lager zou ik ook nog kunnen proberen inderdaad.
denk dat dat wel goed klinkt een beetje meer sub
pi_146386200
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:35 schreef Casiotone het volgende:

[..]

denk dat dat wel goed klinkt een beetje meer sub
Ja! Nu is het een beetje vlak. Maar eens kijken of ik dat de komende dagen voor elkaar kan krijgen...
pi_146409177
Ik ben ook sinds enkele maanden voorzichtig aan het uitproberen met FL studio. Hieronder is het resultaat van de afgelopen week:

https://soundcloud.com/teringvagebeats/tvb-hands-all-over-me

Zou graag horen wat jullie er van vinden en/of tips/verbeteringen hebben:)

Gr
pi_146517608
quote:
2s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:43 schreef rainbowwarrior het volgende:
Ik heb ook weer een beetje aan knopjes zitten draaien en op toetsen gedrukt :).

http://soundcloud.com/pro(...)ng-through-the-night

Aan mastering en zo durf ik me echt nog niet te wagen.. Heb daar wel eens mee zitten prutsen maar vond het resultaat meestal niet zo fijn...
Die 'bas' is inderdaad niet echt lekker, niet zozeer qua sound ofzo, maar vooral omdat-ie lelijk botst met de toonhoogte van de omliggende instrumenten.
pi_146518051
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:32 schreef TVBeats het volgende:
Ik ben ook sinds enkele maanden voorzichtig aan het uitproberen met FL studio. Hieronder is het resultaat van de afgelopen week:

https://soundcloud.com/teringvagebeats/tvb-hands-all-over-me

Zou graag horen wat jullie er van vinden en/of tips/verbeteringen hebben:)

Gr
Ik vind 'm een beetje eentonig en ik mis ook een goede bas.
  woensdag 19 november 2014 @ 12:06:23 #60
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_146804002
Gentlemen!

Ik ga de komende tijd induiken in het produceren, 30 day challenge om mij helemaal te verdiepen in muziek, van scratch tot intermediair, minimaal 20 minuten per dag werken aan productie hoe druk ik het ook heb :)

Zijn er tips die jullie mij willen geven om geen noob fouten te maken en mijn tijd het beste te besteden?
Mijn resultaten zal ik na 30 dagen posten :Y
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_146818072
Dat klinkt interessant. Van fouten maken leer je natuurlijk wel het meest. Ik zou je in het begin vooral richten op de lol van het muziekmaken en de creatieve kant ervan (i.t.t. tot de meer technische kant).

Begin je helemaal van nul, zonder muzikale kennis of -ervaring? Ben in ieder geval benieuwd naar het resultaat.
  woensdag 19 november 2014 @ 22:50:59 #62
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_146826726
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:34 schreef Stupide het volgende:
Dat klinkt interessant. Van fouten maken leer je natuurlijk wel het meest. Ik zou je in het begin vooral richten op de lol van het muziekmaken en de creatieve kant ervan (i.t.t. tot de meer technische kant).

Begin je helemaal van nul, zonder muzikale kennis of -ervaring? Ben in ieder geval benieuwd naar het resultaat.
Qua technische kant begin ik helemaal van 0, alhoewel ik anderen wel tracks heb zien maken voor bekende muziekmaatschappijen.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_146828302
Waar ga je mee aan de slag?
  donderdag 20 november 2014 @ 00:37:42 #64
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_146830818
Ableton 9 ^O^
Stijl: Tchami, the Voyagers, Patrick Topping.

Richting Tech/Future house.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  zondag 23 november 2014 @ 23:57:41 #65
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_146944332
Begonnen met produceren! De hele zondag bezig geweest om de kickdrum in Ableton te krijgen :')
Wat is dat moeilijk zeg als noob!

Tutorials op internet zijn ook wazig aangezien de meesten hun eigen samples hebben. Het gaat zo snel en de uitleg is zo vaag dat ik er weinig aan heb op dit moment.

Gelukkig heb ik de tool van Nicky Romero gekocht :Y Daarmee kan ik zo easy kicks maken! Mensen zullen mij gaan haten maar ja... uiteindelijk wil ik ook wel eigen kicks maken maar zie dat mij maar eens uit te leggen :') Ben al blij dat ik een stap verder ben.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  maandag 24 november 2014 @ 19:45:32 #66
147650 based
my very own drum!
pi_146964863
als je in 30 dagen de basics wilt leren is er niets ergs aan om dingen te "jatten".
Gewoon lekker kloten. Niet te lang blijven hangen bij die kicks en gewoon verder gaan. Je kan natuurlijk (aangezien je het in een maand wil leren) de maand opsplitsen in 4 delen. 1e week ga je bezig met de drums.
Volgende week probeer je een goede baslijn te maken, de week erop misschien een melodie etc etc.
Als je alles tegelijk wilt leren pik je het minder snel op. Probeer dus eerst te focussen op 1 ding en ga de week daarna verder met iets anders.
I believe in a long, prolonged, derangement of the senses in order to obtain the unknown
pi_146965219
Inderdaad, je moet het niet al te moeilijk maken in het begin. Als je begint met het idee de perfecte kick te maken, raak je als beginner snel gedemotiveerd, want na de perfecte kick komt de perfecte baslijn, de perfecte percussie, melodie etc.

Leer eerst je DAW te begrijpen en een goede compositie van 8-bars te maken. Dus lekker stoeien met pre-made loops en MIDI. De rest komt dan wel later. :)
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 24 november 2014 @ 20:16:19 #68
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_146966222
Waarom zou je eigen kicks maken? :@ Ik ben ook nog maar een beginner, ik begin de daw aardig te begrijpen nu, maar ik heb een paar packs gedownload met wel honderden (al dan niet duizenden) kicks. Is dat uiteindelijk echt nodig dan?

Ik heb laatst wel een heel chille chillwave soundbank gekocht voor massive. :) Ben ik blij mee. Zelf die vst's instellen en eigen geluiden maken vind ik nog wel heel moeilijk.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_146982387
Ik maak muziek met hardware, vandaar kan ik niet echt mijn eigen kicks vanaf 0 maken. (Kan natuurlijk wel theoretisch, maar is wel heel moeilijk als beginner :D.) Natuurlijk kan ik door middel van verschillende filters e.d. de standaard drumgeluiden veranderen en aanpassen. Ook kan ik samplen. Ik denk ook dat het, juist in het begin, helemaal niet erg is om bestaande dingen te gebruiken en desgewenst een beetje te veranderen. Ik denk dat je je daar veel frustratie mee bespaart. En frustratie en muziek maken gaan meestal niet zo goed samen (bij mij in ieder geval niet). Maar goed, ik ben (op het moment) meer procesgericht dan resultaatgericht. Ook al ben ik natuurlijk altijd wel erg blij als ik met iets kom waar ik zelf heel tevreden over ben!

Verder sluit ik me aan bij bovenstaande tips!

En nou ja, ook al zijn die al heel veel gebruikt (en worden nog steeds), ik houd gewoon ook erg van 808 en 909 beats en daar zie ik niet zoveel nut die helemaal te veranderen ;).
pi_146983299
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:19 schreef rainbowwarrior het volgende:

En nou ja, ook al zijn die al heel veel gebruikt (en worden nog steeds), ik houd gewoon ook erg van 808 en 909 beats en daar zie ik niet zoveel nut die helemaal te veranderen ;).
ik gebruik ook meestal drums van de Roland klassiekers.. dat zijn niet voor niets klassiekers..
pi_146983949
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:43 schreef Casiotone het volgende:

[..]

ik gebruik ook meestal drums van de Roland klassiekers.. dat zijn niet voor niets klassiekers..
Helemaal mee eens! Ook al heb ik te weinig geld voor de originele 808 en 909 drummachines ;(.
pi_146984074
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:00 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Ook al heb ik te weinig geld voor de originele 808 en 909 drummachines ;(.
Ja die zijn helaas moeilijk te betalen tegenwoordig.. waar haal je ze nu uit?
pi_146984710
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:04 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Ja die zijn helaas moeilijk te betalen tegenwoordig.. waar haal je ze nu uit?
Ik heb een Roland MC 303 Groovebox en daar zijn ze als drumkit opgeslagen :). Natuurlijk van mindere kwaliteit als de echte drummachines.

Ja ik weet het, veel mensen vinden de MC 303 echt :'), maar ik vind 'm toch heel sympathisch en er zit een goede arpeggiator in! (En Terrence Dixon maakt er goede muziek mee! ;). ) Daarnaast ben ik een groot fan van Groovebox concepten en daar ik niet heel veel geld en ruimte heb, kan ik me gewoon niet veel verschillende synths, mixers en drummachines veroorloven ;).

Maar goed, ik gebruik ook andere drumkits. In mijn Yamaha RS7000 zitten ook veel drumkits met drums die ook wel in de buurt van de 808 en 909 komen.
pi_146984804
cool
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146985014
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:24 schreef Casiotone het volgende:
cool
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankjewel voor de tip! Volgens mij heb ik laatst ergens online gezien dat er een gratis Boss DR-660 sample kit is. Die zou ik natuurlijk in mijn Yamaha RS7K kunnen laden...

Eigenlijk heb ik met mezelf afgesproken dat ik een tijdje geen muziekspulletjes meer mag kopen, anders loopt het de spuigaten uit :'). Maar ja, er zijn zoveel toffe dingen *zucht* O+.
pi_146985168
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:30 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

Dankjewel voor de tip! Volgens mij heb ik laatst ergens online gezien dat er een gratis Boss DR-660 sample kit is. Die zou ik natuurlijk in mijn Yamaha RS7K kunnen laden...
Volgens mij had Legowelt een dr-660 samplepack op zn site gezet ooit. weet niet of ie er nog is. Hij heet ook toffe juno-106 en mono/poly soundpacks gemaakt. Kun je die Legowelt sound in huis halen!
pi_146985367
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:34 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Volgens mij had Legowelt een dr-660 samplepack op zn site gezet ooit. weet niet of ie er nog is. Hij heet ook toffe juno-106 en mono/poly soundpacks gemaakt. Kun je die Legowelt sound in huis halen!
Ah ja! Ja daar heb ik dat gezien. En ze staan noch op zijn site.
Vet 8-)!

Ik heb morgen de hele dag vrij, dan kan ik wat dingen downloaden.
pi_146990927
Doen jullie eerst een bassline maken en daarbij een passende melodie of andersom? Ik heb namelijk moeite met een juiste bassline te vinden die past bij mijn melodie.
pi_146997754
Ik begin meestal met de drum en de bas
  dinsdag 25 november 2014 @ 19:06:58 #80
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_146998003
Wat gebruiken jullie voor een bassline? Wat voor bas/synth?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_146999364
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:06 schreef richolio het volgende:
Wat gebruiken jullie voor een bassline? Wat voor bas/synth?
Dat ligt eraan.... een tom/conga met lage pitch of een kick met een hogere pitch (vaak een octaaf); vaak met een low pass filter erop. Voor een bass arp of een simpele sub, een monologe soft synth.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_146999393
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:58 schreef Casiotone het volgende:
Ik begin meestal met de drum en de bas
Inderdaad, dat is de basis van een vette track.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_147022701
Oke duidelijk! Alleen nu zit ik met het idee dat ik een awesome melody heb maar nog geen bassline die eronder past. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
pi_147024201
Ligt erg aan het genre, in popmuziek bestaat de bas vaak enkel uit de basnoten van de gebruikte akkoorden. In funk is de bas meer een aparte melodie. In dance bestaat de bas soms maar uit 1 noot (eventueel in verschillende octaven zoals bij trance).

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:22 schreef Fietsenrek het volgende:
Doen jullie eerst een bassline maken en daarbij een passende melodie of andersom? Ik heb namelijk moeite met een juiste bassline te vinden die past bij mijn melodie.
Meestal hou ik tijdens het maken van de melodie al rekening met de akkoorden die ik wil gaan gebruiken. Op basis van die akkoorden en het ritme bepaal ik dan de basnoten. Is de melodie erg simpel, dan kies ik voor een melodieuzere bassline. Is de melodie complexer, dan kies ik voor een simpele bassline die enkel de akkoorden wat ondersteunt. Die kan je dat eventueel wat interessanter maken door sommige noten een octaaf hoger of lager plaatsen, in combinatie met legato.

Is de synth/melodie op zich al erg catchy, dan heb je soms niet eens een aparte bas nodig.
pi_147031833
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:34 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Volgens mij had Legowelt een dr-660 samplepack op zn site gezet ooit. weet niet of ie er nog is. Hij heet ook toffe juno-106 en mono/poly soundpacks gemaakt. Kun je die Legowelt sound in huis halen!
Vet, thanks voor de tip!
pi_147035498
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 19:37 schreef Stupide het volgende:

[..]

Vet, thanks voor de tip!
Ik heb vandaag ook dit nog online gevonden:
http://samples.kb6.de/

Daar zijn van 319 verschillende drummachines gratis samplepacks te vinden. :o!
pi_147079540
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 15:47 schreef I0_0I het volgende:
Ligt erg aan het genre, in popmuziek bestaat de bas vaak enkel uit de basnoten van de gebruikte akkoorden. In funk is de bas meer een aparte melodie. In dance bestaat de bas soms maar uit 1 noot (eventueel in verschillende octaven zoals bij trance).

[..]

Meestal hou ik tijdens het maken van de melodie al rekening met de akkoorden die ik wil gaan gebruiken. Op basis van die akkoorden en het ritme bepaal ik dan de basnoten. Is de melodie erg simpel, dan kies ik voor een melodieuzere bassline. Is de melodie complexer, dan kies ik voor een simpele bassline die enkel de akkoorden wat ondersteunt. Die kan je dat eventueel wat interessanter maken door sommige noten een octaaf hoger of lager plaatsen, in combinatie met legato.

Is de synth/melodie op zich al erg catchy, dan heb je soms niet eens een aparte bas nodig.
Bedankt voor de tips! Maar stel je melodie is lekker catchy en je hebt geen bassline nodig, vul je deze op met pads oid? Ik heb namelijk me synth gelayerd en gepanned etc, maar het klinkt nog niet vol genoeg.
pi_147084216
geen bassline? b(l)asphemie!
pi_147091351
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:50 schreef Fietsenrek het volgende:
Oke duidelijk! Alleen nu zit ik met het idee dat ik een awesome melody heb maar nog geen bassline die eronder past. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Heb je ook akkoorden?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 1 december 2014 @ 12:55:38 #90
187769 Goanaut
http://soundcloud.com/room_23
pi_147180706
Leuk linkje. Voor sommigen misschien zo klaar als 'n klontje, voor anderen inspiratievol:

http://www.decodedmagazin(...)rs-til-its-too-late/

Zelf heb ik vaak dat ik na het produceren van een lied wekenlang niks meer maak, om het dan stap voor stap weer op te pakken. Ga toch proberen om (bijna) dagelijks even ermee bezig te zijn.

Verder staan er nog wat goeie tips in, sommigen daarvan heb ik automatisch al vanaf het begin gedaan. Zoals tracks af maken terwijl je weet dat er nog verbetering mogelijk is, alleen heb je de skills misschien nog niet. Je zult zien dat je die een jaar later wel hebt en als je een track terug luistert je veel makkelijker verbeteringen toe kan passen.
Gevorderd nordic walker met aerodynamische loopstokken!
  dinsdag 2 december 2014 @ 14:18:26 #91
414827 Wave103
It's not pop music
pi_147217579
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:55 schreef Goanaut het volgende:
Leuk linkje. Voor sommigen misschien zo klaar als 'n klontje, voor anderen inspiratievol:

http://www.decodedmagazin(...)rs-til-its-too-late/

Zelf heb ik vaak dat ik na het produceren van een lied wekenlang niks meer maak, om het dan stap voor stap weer op te pakken. Ga toch proberen om (bijna) dagelijks even ermee bezig te zijn.

Verder staan er nog wat goeie tips in, sommigen daarvan heb ik automatisch al vanaf het begin gedaan. Zoals tracks af maken terwijl je weet dat er nog verbetering mogelijk is, alleen heb je de skills misschien nog niet. Je zult zien dat je die een jaar later wel hebt en als je een track terug luistert je veel makkelijker verbeteringen toe kan passen.
Toffe link :D
  dinsdag 2 december 2014 @ 17:32:49 #92
51233 Punnik
www.punnik.nl
pi_147222866
hallo :)
Ik ben ook weer eens met iets begonnen.... qua stijl weer eens iets anders dan ik normaal maak ;)

-=> de MilieuVriendelijkeGroeten <=-
www.punnik.nl
pi_147282025
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:48 schreef teknomist het volgende:

[..]

Heb je ook akkoorden?
Eehm ja. Hoe kan ik dat hier het handigst neerzetten? Bijvoorbeeld eerste noot. G3+D3 2e noot E4? zoiets?
pi_147288024
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 16:31 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]

Eehm ja. Hoe kan ik dat hier het handigst neerzetten? Bijvoorbeeld eerste noot. G3+D3 2e noot E4? zoiets?
Je kunt toch als de akkoorden goed klinken on je melodie eerst even een baslijn maken met bijvoorbeeld de grondtonen van je akkoorden en daarna gaan variëren met extra noten en dergelijke.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_147289092
och ja baslijn.. je kunt doen wat je wil.. just keep it on the 1!

pi_147291637
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:38 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips! Maar stel je melodie is lekker catchy en je hebt geen bassline nodig, vul je deze op met pads oid? Ik heb namelijk me synth gelayerd en gepanned etc, maar het klinkt nog niet vol genoeg.
Met 'geen aparte bas' bedoelde ik dat je niet per se een aparte midi voor de bas nodig hebt. Je kunt ook je melodie een paar octaven lager kopiëren, en dan een sinus (of saw met lowpass filter) gebruiken.

Vrij saai, maar dat is wel de enige manier om lage tonen toe te voegen zonder het gevoel van je melodie aan te passen. Voeg je een bas of pads toe die andere noten spelen, dan ontstaan er nieuwe harmonieën en gaat dus ook je melodie anders klinken.

Dus het ligt er aan wat je met 'niet vol genoeg' bedoelt. Indien je enkel laag er bij wil hebben om het geheel wat agressiever te maken, dan kun je die sinus toevoegen. Is het gevoel van de melodie zelf niet vol genoeg dan zou ik akkoorden in de achtergrond toevoegen.
pi_147309927
@ Boem-dikkie en l0_0l : Dat is als jullie dat zo vertellen wel een voor de hand liggende manier om het wat voller te maken ja. Stom dat ik daar zelf niet zo 1,2,3 op kom. Ik denk vaak te moeilijk, terwijl de oplossing juist vaak zo makkelijk is.
Bedankt voor de tips ! :)
  zondag 7 december 2014 @ 01:53:39 #98
431857 peterkailey
*Tekst die users leuk vinden*
pi_147352025
Weet iemand waar deze white noise sample van is? https://soundcloud.com/malocca/malocca-diversion-preview
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.
pi_147374541
white noise is white noise
  maandag 8 december 2014 @ 19:23:25 #100
87148 Stupide
Stompzinnig
pi_147400263
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 22:07 schreef Casiotone het volgende:
white noise is white noise
Dit dus. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')