Beter een kitchenaid die bij de keuken past dan een luis vuitton als je het mij vraagt..quote:Op zondag 12 april 2015 20:57 schreef RobinOok het volgende:
Ja, maar om er dan zomaar een duur mes op het zicht aan te schaffen vind ik dan weer te decadent en onnozel en stom. Ook al kan ik het betalen.....
Ik wil niet zo'n muts zijn met een kitchenaid, alleen omdat die goed kleurt in mijn keuken.... Of een louis vuton tas omdat ik die kan betalen...
Calvijn laat groeten.quote:Op zondag 12 april 2015 20:57 schreef RobinOok het volgende:
Ja, maar om er dan zomaar een duur mes op het zicht aan te schaffen vind ik dan weer te decadent en onnozel en stom. Ook al kan ik het betalen.....
Ik wil niet zo'n muts zijn met een kitchenaid, alleen omdat die goed kleurt in mijn keuken.... Of een louis vuton tas omdat ik die kan betalen...
Werkt zo'n Ikea slijpding net als een wetstone? Of is het meer aanzetten?quote:Op zondag 12 april 2015 13:35 schreef Jaden het volgende:
Kijk eens bij IKEA, de GYNNSAM met gratis 15 jaar garantie. Ligt erg fijn in de hand met een goede balans. Gemaakt van roestvrij molybdeen/vanadiumstaal, waardoor het mes lang scherp blijft.
Een mes natuurlijk wel bijhouden, hun messenslijper met meerdere soorten slijpschijven is erg handig in gebruik. Een paar halen en je mes is altijd scherp.
Een goed mes hoeft echt niet de hoofdprijs te kosten, ook al willen veel speciaalzaken je dat graag aanpraten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat kan met ieder mes, mits goed geslepenquote:
Het is een mechanische slijper met drie verschillende sporen voor grof, medium en fijn.quote:Op maandag 13 april 2015 10:53 schreef citywok het volgende:
[..]
Werkt zo'n Ikea slijpding net als een wetstone? Of is het meer aanzetten?
Laat zo een WMF gewoon eens goed slijpenquote:Op dinsdag 14 april 2015 15:27 schreef Rio het volgende:
Ik heb een aantal (8) Globals én een WMF setvan 4. Beiden hebben voor en nadelen;
Global
+ scherpte
+ dun blad
+ erg licht
+ mooi
- voelt wat breekbaar als je bv door groot stuk erg harde kaas oid wilt snijden
- het koksmes is niet zo hoog, je hand zit dicht bij je snijplank zeg maar
- duur
WMF
+ zwaar, robuust gevoel
+ durf meer échte kracht te zetten
+ minder delicaat
+ betere prijs
- voelt lomp aan, niet 'fijntjes'
- minder mooi
In hindsight zou ik zelf wederom voor Global kiezen. De scherpte is onovertroffen.
Is troep. Heb ik ook.quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:55 schreef uniekhoorn het volgende:
Bij de blokker nu een BK 13 delige messenset van 99 voor 20 euro
Maakt die perforatie nou veel uit eigenlijk?quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:06 schreef ioko het volgende:
Ik heb deze: een mes van Wusthof dat erg fijn werkt.
Volgens mij blijft het er dan minder makkelijk aan hangen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 18:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Maakt die perforatie nou veel uit eigenlijk?
Om plakken aan het mes te voorkomen. Maar ik vind dat de Japanners dat subtieler doen door het lemmet deels te hameren.quote:Op dinsdag 14 april 2015 18:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Maakt die perforatie nou veel uit eigenlijk?
Ah. Wat is een CUL-topic zonder een kritische opmerking van jou. Bedankt weer, hier groei ik weer vanquote:Op dinsdag 14 april 2015 15:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat zo een WMF gewoon eens goed slijpen
Is niet kritisch, gewoon een advies, je kan een blokkermes superscherp laten slijpen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:49 schreef Rio het volgende:
[..]
Ah. Wat is een CUL-topic zonder een kritische opmerking van jou. Bedankt weer, hier groei ik weer van
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |