Maar waar zijn die als je ze nodig hebt?quote:
Bekeuringen uitdelen in ONZquote:Op maandag 31 maart 2014 14:05 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Maar waar zijn die als je ze nodig hebt?
Ze hebben tegenwoordig de studiefinanciering voor de masterfase gekort (alleen het 1e jaar). Dus als je een tweejarige master op het oog hebt mis je dat ene jaar studiefinanciering meende ik. Daarnaast heb je dus ook studiefinanciering ontvangen in de afgelopen 2 jaar (weet niet hoe lang je gestudeerd hebt) dus daar zal je ook eerder mee te maken krijgen?quote:Op maandag 31 maart 2014 14:09 schreef bevestiging het volgende:
Ik heb al gekeken op DUO, maar tis vrij onduidelijk allemaal. Er staat ook 4+1 jaar voor een studie en als je hier buiten valt ben je een langstudeerder. Ik heb al 2 jaar weggegooid en als ik nu opnieuw begin doe ik er 6 jaar over in totaal, maar wel gewoon (althans dat is de bedoeling) 4 jaar voor deze nieuwe studie.
Ik heb inderdaad nog maar recht op 2,5 jaar studiefinanciering geloof ik.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:15 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ze hebben tegenwoordig de studiefinanciering voor de masterfase gekort (alleen het 1e jaar). Dus als je een tweejarige master op het oog hebt mis je dat ene jaar studiefinanciering meende ik. Daarnaast heb je dus ook studiefinanciering ontvangen in de afgelopen 2 jaar (weet niet hoe lang je gestudeerd hebt) dus daar zal je ook eerder mee te maken krijgen?
http://www.duo.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=338,E=0000000000041210852,K=4036,Sxi=10,Case=obj(11025),ts=OcwDuoNew
Heb je al studiefinanciering voor een andere opleiding in het hoger onderwijs ontvangen? Dan moet je de al verbruikte maanden in mindering brengen op die 48 maanden prestatiebeurs.
Volgens mij (pin mij er niet op vast) kan je na een 3 jarige bachelor ook nog 1 jaar masterfinanciering krijgen.
Je kan ze ook bellen lijkt mij ... ?
quote:Op maandag 31 maart 2014 14:17 schreef bevestiging het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad nog maar recht op 2,5 jaar studiefinanciering geloof ik.
Bijbaantje nemen of iets dergelijks lijkt me niet onverstandig.quote:Als je voltijd studeert aan een universiteit of hogeschool krijg je in totaal vier jaar prestatiebeurs (48 maanden). Daarna kun je nog drie jaar uitsluitend lenen.
Ik geloof nooit dat je nu ineens wel weet wat je wilt.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:02 schreef bevestiging het volgende:
Ik heb 3 studies achter de rug over een periode van 2 jaar. Nu weet ik eindelijk wat ik echt wil en begin ik in september opnieuw met een studie, maar ben ik nu dan wel een langstudeerder?
Ok dankje!quote:Op maandag 31 maart 2014 14:55 schreef Jaytonism het volgende:
Langstudeerder bestaat niet meer.. Dat was destijds met boetes e.d.
Iedereen heeft op het HO 48 maanden recht op een Prestatiebeurs.. 3 jaar voor je bachelor, 1 jaar voor je master. Je verbruikte maanden moet je eraf halen. Dus als jij 2,5 jaar gestudeerd hebt.. 30 maanden, dan heb je nog 18 maanden Prestatiebeurs te goed, daarna nog 3 jaar leenfase. In het eerste jaar van je leenfase kan je nog wel reizen met je OV.
Van je fouten leer jequote:Op maandag 31 maart 2014 14:44 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat je nu ineens wel weet wat je wilt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |