Kansrekening is gewoon het vakgebied. Met basale binomiale kansrekening bedoel ik het bepalen van kansen bij een binomiale verdeling, zoals b.v. X >= 3 gegeven n=4 en p=0.5.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:52 schreef speknek het volgende:
Volgens mij bedoel je binomiale kansverdeling (of binomiale test), binomiale kansberekening betekent niet zoveel?
Dan stel ik jou dezelfde vraag: het feit dat Maarten van Aalst bij een subsidietiet werkt die afhankelijk is van fear mongering doet jou niets? Blijkbaar telt voor jou alleen dat die man ook een PhD heeft?quote:Op maandag 31 maart 2014 16:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om meningen, het gaat om de claim dat er geen wetenschappers betrokken zouden zijn bij dit soort publicaties. Als dan de auteurs allemaal wetenschappers blijken te zijn, dan zegt dat iets over die claim, niet waar?
Ah, een slappe poging om criticasters van het almachtige IPCC in dezelfde hoek te plaatsen als reli-fundamentalisten. Het is zo doorzichtig Monolith.quote:Verder zegt het feit dat iemand wetenschapper is an sich niet zo veel. Je kunt in de VS legio wetenschappers vinden die menen dat de aarde met grofweg de huidige soorten 6000 jaar geleden geschapen is door God, maar dat doen weinig af aan de stand van zaken in de evolutionaire biologie.
Ik ben benieuwd naar de statistiek die gebruik wordt om aan te tonen dat het "ergste nog moet komen".quote:Ik vraag me bij jou wel af in hoeverre je solide kennis hebt van statistiek aangezien je in een ander topic al eens liet blijken dat je basale binomiale kansrekening nog niet eens onder de knie had.
Ik vraag me af wie hier in denial is.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:56 schreef cynicus het volgende:
Fijn, dan gaan we eindelijk eens over op inhoud i.p.v. typische ontkenners geneuzel?
Oh, nee. We blijven blijkbaar bij aanvallen op de persoon i.p.v. inhoud jammer genoeg.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:56 schreef cynicus het volgende:
Fijn, dan gaan we eindelijk eens over op inhoud i.p.v. typische ontkenners geneuzel?
Vanavond. Ben je bereid inhoudelijk te luisteren of ga je mij als idioot afschilderen?quote:Op maandag 31 maart 2014 17:11 schreef cynicus het volgende:
[..]
Oh, nee. We blijven blijkbaar bij aanvallen op de persoon i.p.v. inhoud jammer genoeg.
Nounou,quote:Op maandag 31 maart 2014 17:02 schreef Lyrebird het volgende:
Dan stel ik jou dezelfde vraag: het feit dat Maarten van Aalst bij een subsidietiet werkt die afhankelijk is van fear mongering doet jou niets? Blijkbaar telt voor jou alleen dat die man ook een PhD heeft?
Ben je nu tegen jezelf aan het praten?quote:Op maandag 31 maart 2014 17:11 schreef cynicus het volgende:
[..]
Oh, nee. We blijven blijkbaar bij aanvallen op de persoon i.p.v. inhoud jammer genoeg.
Maarten zal er inderdaad een goede boterham aan verdienen. Creeer een markt voor je eigen rommel, en zorg dan dat je er goed betaald wordt. Hij heeft goed naar Al Gore gekeken.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Nounou,
het is ook gewoon business opportunity.
https://www.devex.com/new(...)ement-is-local-82405
Zonder climate risk geen climate risk assessment.
Zucht, zal ik het dan nog maar eens in Jip en Janneke taal herhalen?quote:Op maandag 31 maart 2014 17:02 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dan stel ik jou dezelfde vraag: het feit dat Maarten van Aalst bij een subsidietiet werkt die afhankelijk is van fear mongering doet jou niets? Blijkbaar telt voor jou alleen dat die man ook een PhD heeft?
Het is gewoon een handig voorbeeld, omdat het in een Nederlandse context bijna iedereen gelijk duidelijk is dat enkel het hebben van een Phd weinig zegt en niet automatisch je mening meer waard maakt dan die van een ander. Zeker niet wanneer het opvattingen buiten het vakgebied betreft.quote:[..]
Ah, een slappe poging om criticasters van het almachtige IPCC in dezelfde hoek te plaatsen als reli-fundamentalisten. Het is zo doorzichtig Monolith.
Het rapport is al meermaals gelinkt in het topic, dus wat let je? Ik heb daar bovendien eerder in het topic al mijn eigen kritiek op en kanttekeningen bij gegeven.quote:[..]
Ik ben benieuwd naar de statistiek die gebruik wordt om aan te tonen dat het "ergste nog moet komen".
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zucht, zal ik het dan nog maar eens in Jip en Janneke taal herhalen?
Er claimt iemand dat een rapport enkel geschreven is door politici, niet door wetenschappers. Ik geef aan dat de auteurs allen wetenschappers zijn. PUnt is dus niet valide.
over verdere kwalificaties van betreffende auteurs heb ik geen uitspraak gedaan.
Het hebben van een PhD zegt inderdaad vrij weinig. Kan er trouwens wel een aanraden. Er gaat een wereld voor je open. Maar als je er religieuze fanatici bijhaalt, dan zit daar een ander doel achter. Een doel dat vaak door de fear mongers wordt gebruikt om de discussie niet aan te hoeven gaan.quote:Het is gewoon een handig voorbeeld, omdat het in een Nederlandse context bijna iedereen gelijk duidelijk is dat enkel het hebben van een Phd weinig zegt en niet automatisch je mening meer waard maakt dan die van een ander. Zeker niet wanneer het opvattingen buiten het vakgebied betreft.
Ik zal er eens naar kijken.quote:Het rapport is al meermaals gelinkt in het topic, dus wat let je? Ik heb daar bovendien eerder in het topic al mijn eigen kritiek op en kanttekeningen bij gegeven.
Ik ben benieuwd naar die misleidingen.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:22 schreef El_Matador het volgende:
Mono, dat schreef ik niet
Het IPCC is een politiek instituut waar vele wetenschappers die zoals het hoort ruime foutmarges in hun onderzoek verwerken zijn misleid.
Dat is iets heel anders.
Als je in staat bent om inhoudelijk kritiek te leveren zonder de geijkte drogredenen en samenzweringtheorien: Ja, dan wil ik de discussie wel met je aangaan.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vanavond. Ben je bereid inhoudelijk te luisteren of ga je mij als idioot afschilderen?
Je maat Monolith gaf net aan dat het rapport wel te downloaden was.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:25 schreef cynicus het volgende:
[..]
Als je in staat bent om inhoudelijk kritiek te leveren zonder de geijkte drogredenen en samenzweringtheorien: Ja.
Maar ik ben sceptisch als je denk dat je in één avond substantiële inhoudelijke kritiek kunt leveren wat de grote lijnen van het rapport onderuit haalt terwijl het officiële rapport nog niet eens downloadbaar is (alleen de samenvatting is tot dusver gepubliceerd).
Wat, je zit hier te kankeren maar hebt nog niet eens de samenvatting, laat staan het rapport, gelezen?quote:Op maandag 31 maart 2014 17:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je maat Monolith gaf net aan dat het rapport wel te downloaden was.
Het antwoord daarop is nee. Zijn kwalificaties zijn natuurlijk afhankelijk van publicaties, relevant werkveld, enzovoort. De IPCC rapporten zijn overigens eigenlijk gewoon een literatuurreviews en niet zo zeer origineel onderzoek. Ik heb echter ook niet zoveel met het continue geLenin de hele tijd. Daarmee kun je elk onderzoek bij voorbaat wel afserveren.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Het is een beetje een reductio ad absurdum vanuit de Nederlandse context bezien. In bijvoorbeeld een Amerikaanse context wordt dit lang niet altijd zo ervaren.quote:[..]
Het hebben van een PhD zegt inderdaad vrij weinig. Kan er trouwens wel een aanraden. Er gaat een wereld voor je open. Maar als je er religieuze fanatici bijhaalt, dan zit daar een ander doel achter. Een doel dat vaak door de fear mongers wordt gebruikt om de discussie niet aan te hoeven gaan.
Ik heb mijn commentaar gegeven op jouw bijdrage over ene Maarten.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:30 schreef cynicus het volgende:
[..]
Wat, je zit hier te kankeren maar hebt nog niet eens de samenvatting, laat staan het rapport, gelezen?
Zelf een nood constateren met onderzoek en dan een bedrijfje opstarten om daarop te kapitaliseren? Nee hoor, dat doe ik ook wel. Goed, ik zeg hooguit 'als je zus en zo doet maak je waarschijnlijk wat minder fouten' en niet 'als je niet doet wat ik zeg gaan miljoenen mensen hartstikke dood [high confidence]'. Dus hij zit wel in een wat betere onderhandelingspositie voor subsidiegelden. Daarom zit hij waarschijnlijk met z'n jonge leeftijd al in de top van allemaal subsidiesponzen, omdat hij heel goed is in het binnenharken van subsidies. Survival of the fittest. Maar waar je mee omgaat corrumpeert en hoe meer projectvoorstellen ik schrijf, hoe minder serieus ik mezelf kan nemen. Maar goed, dit gaat niet over mij.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:31 schreef Monolith het volgende:
Het is een beetje een reductio ad absurdum vanuit de Nederlandse context bezien. In bijvoorbeeld een Amerikaanse context wordt dit lang niet altijd zo ervaren.
Dus maak je ook een assessment van de waarschijnlijkheid alleen is die minder gekwantificeerd.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Zelf een nood constateren met onderzoek en dan een bedrijfje opstarten om daarop te kapitaliseren? Nee hoor, dat doe ik ook wel. Goed, ik zeg hooguit 'als je zus en zo doet maak je waarschijnlijk wat minder fouten'
Maar dat doet hij en het rapport ook helemaal niet. Het IPCC is beleidsrelevant maar absoluut niet beleidsvoorschrijvend. Dus nergens zegt het rapport 'als je niet doet wat ik zeg...', het rapport zegt: 'als je dit wel of niet doet dan gebeurt waarschijnlijk...' en dat is dan ook de taak van de wetenschap.quote:en niet 'als je niet doet wat ik zeg gaan miljoenen mensen hartstikke dood [high confidence]'.
quote:[snip]speculatie over een ander[/snip]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juist veel meer, want ik doe regelmatig in situ experimenten, komt veel minder extrapolatie bij kijken. Dan nog zou mijn objectieve assessment 'weet ik veel lol' zijn. Maar daar verdien ik geen geld aan. Dus zijn mijn spurieuze doch significante resultaten in beleidszaken en subsidieaanvragen hartstikke waar. Wetenschappelijk gezien is het natuurlijk allemaal veel grijzer.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:20 schreef cynicus het volgende:
Dus maak je ook een assessment van de waarschijnlijkheid alleen is die minder gekwantificeerd.
Wat is precies de relatie tussen dit relaas en de quote die je citeert?quote:Op maandag 31 maart 2014 17:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Zelf een nood constateren met onderzoek en dan een bedrijfje opstarten om daarop te kapitaliseren? Nee hoor, dat doe ik ook wel. Goed, ik zeg hooguit 'als je zus en zo doet maak je waarschijnlijk wat minder fouten' en niet 'als je niet doet wat ik zeg gaan miljoenen mensen hartstikke dood [high confidence]'. Dus hij zit wel in een wat betere onderhandelingspositie voor subsidiegelden. Daarom zit hij waarschijnlijk met z'n jonge leeftijd al in de top van allemaal subsidiesponzen, omdat hij heel goed is in het binnenharken van subsidies. Survival of the fittest. Maar waar je mee omgaat corrumpeert en hoe meer projectvoorstellen ik schrijf, hoe minder serieus ik mezelf kan nemen. Maar goed, dit gaat niet over mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |