Inderdaad. En een regering op wereldniveau, die er voor gaat zorgen dat alle vervuilers hard aangepakt gaan worden. Want wie wil nu getroffen worden door het klimaat? Denk aan de kinderen!!!quote:Op maandag 31 maart 2014 06:13 schreef Schunckelstar het volgende:
Tijd om snel wat belastingen in te voeren dan!
Sterker nog, klimaatveranderingen waren er honderden miljoenen, misschien wel miljarden jaren geleden ook al, en zullen er ook nog zijn lang nadat de mens is uitgestorven.quote:Op maandag 31 maart 2014 07:07 schreef Resistor het volgende:
Het klimaat is de laatste 11.000 jaar al aan het opwarmen, en leefden er mensen op wat nu de bodem van de Noordzee is, niets nieuws eigenlijk.
quote:Op maandag 31 maart 2014 08:07 schreef Dven het volgende:
Mensen die de menselijke invloed willen vergoelijken Door te stellen dat Klimaatsveranderingen van alle tijden zijn hebben het niet echt goed begrepen.
Okquote:Op maandag 31 maart 2014 08:24 schreef -Kadesh- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Al GoreIPCC
VN
Greenpeace
Het kan natuurlijk nooit kwaad om vervuiling aan te pakken. Dus importheffingen over Chinese goedkoopmeuk als ze daar de vervuiling niet aanpakken bijvoorbeeld.quote:Op maandag 31 maart 2014 08:07 schreef Dven het volgende:
Mensen die de menselijke invloed willen vergoelijken Door te stellen dat Klimaatsveranderingen van alle tijden zijn hebben het niet echt goed begrepen.
Dank U. Wat er op het moment aan de gang is zal de ontkenners keihard raken. In de portemonnee, in de gezondheid, en in de veiligheid.quote:Op maandag 31 maart 2014 08:07 schreef Dven het volgende:
Volgens mij begrijp je er zelf niks van.quote:Op maandag 31 maart 2014 08:07 schreef Dven het volgende:
Waar wordt de huidige opwarming, die toch een behoorlijk snel schijnt te gaan in vergelijking met voorgaande (grote) klimaatveranderingen, dan nog meer door veroorzaakt?quote:Op maandag 31 maart 2014 09:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je er zelf niks van.
Verdiep je eens in de geschiedenis van de Aarde...
Op geologische schaal gezien zijn klimaatveranderingen 'aan de orde van de dag'.
En niemand die zegt dat de mens geen enkele invloed heeft of überhaupt ontkent dat het klimaat verandert. Maar die invloed moet ook niet overschat worden.
Zoals gezegd versnellen we het proces hooguit met onze vervuiling en kunnen we dat hooguit flink vertragen. Maar niet stopzetten of omkeren.
En ja, de vervuiling en de ontbossing mag idd wel wat minder ja en dat men dat aan wil pakken is een goede zaak. Maar ook als we nog steeds in berevellen in grotten zouden wonen zou het klimaat nog steeds veranderen.
Maar zoals het altijd gebracht wordt in de media doet het lijken alsof het puur en alleen maar door de mens komt. En dat is dus niet zo.
Maar goed, jij staat hier op Fok als een troll bekend dus ik hoop dat het gesmaakt heeft.
Grootste gedeelte van je post niet gelezen. Is zinloos wanneer jij het verschil tussen gelijdelijke en abrupte opwarming nog niet snapt.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Op geologische schaal gezien zijn klimaatveranderingen 'aan de orde van de dag'.
En niemand die zegt dat de mens geen enkele invloed heeft of überhaupt ontkent dat het klimaat verandert. Maar die invloed moet ook niet overschat worden.
Zoals gezegd versnellen we het proces hooguit met onze vervuiling en kunnen we dat hooguit flink vertragen. Maar niet stopzetten of omkeren.
En ja, de vervuiling en de ontbossing mag idd wel wat minder ja en dat men dat aan wil pakken is een goede zaak. Maar ook als we nog steeds in berevellen in grotten zouden wonen zou het klimaat nog steeds veranderen.
Maar zoals het altijd gebracht wordt in de media doet het lijken alsof het puur en alleen maar door de mens komt. En dat is dus niet zo.
Maar goed, jij staat hier op Fok als een troll bekend dus ik hoop dat het gesmaakt heeft.
Want die holbewoners produceerden zoveel broeikasgassen, man!quote:Op maandag 31 maart 2014 08:24 schreef -Kadesh- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Al GoreIPCC
VN
Greenpeace
Dat wij invloed hebben op het millieu is de discussie niet, wel kun je je afvragen of de huidige verandering sneller gaat dan voorgaande, of het onomkeerbaar is (kan me niet voorstellen dat wetenschappers zo stellig zijn) en hoe groot onze invloed nu echt is.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waar wordt de huidige opwarming, die toch een behoorlijk snel schijnt te gaan in vergelijking met voorgaande (grote) klimaatveranderingen, dan nog meer door veroorzaakt?
Tot een kwart van de broeikasgassen in de atmosfeer zijn afkomstig van menselijk handelen. Dus in een geologische honderdste van een seconde hebben we de hoeveelheid even met 25% opgehoogd. En dat wil men dan gaan vergelijken met een proces dat zelf 'uren' duurt.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waar wordt de huidige opwarming, die toch een behoorlijk snel schijnt te gaan in vergelijking met voorgaande (grote) klimaatveranderingen, dan nog meer door veroorzaakt?
Midchiem moet je eens niet alles geloven wat je leestquote:Op maandag 31 maart 2014 09:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Tot een kwart van de broeikasgassen in de atmosfeer zijn afkomstig van menselijk handelen. Dus in een geologische honderdste van een seconde hebben we de hoeveelheid even met 25% opgehoogd. En dat wil men dan gaan vergelijken met een proces dat zelf 'uren' duurt.
Daar heb je natuurlijk wel een bron voor ofnie?quote:Op maandag 31 maart 2014 09:38 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Midchiem moet je eens niet alles geloven wat je leest
Het is ongetwijfeld waar dat de mens invloed heeft, maar dat is verwaarloosbaar.1 grote vulkaanuitbarsting doet al meer schade. En de temperatuur op o.a mars stijgt net zo hard, en ook daar smelten de ijskappen. Of ga je nu beweren dat we daar stiekem oom al wonen
Al Gore komt weer naar Nederland voor maar liefst 200.000 Euro... dus ja, ergens sterven we weer een beetje..quote:
Ik ben te lui om het op te zoeken want mobiel maar wat hij zegt klopt wel.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk wel een bron voor ofnie?
Minder dan erbij komen. Nederland heeft netto bosgroei. Bovendien varen planten en bomen in het noordelijk halfrond wel bij verhoogde CO2-concentraties, die groeien alleen maar harder.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:40 schreef kawotski het volgende:
Als ik zie hoeveel bomen er alleen in Nederland al worden gekapt. Puur voor de biomassa industrie en door wat boompjes meestoken zogenaamd de kolencentrales duurzaam maken. Big business is de zgn klimaatverandering, meer niet. We zien wel over 20 jaar hoeveel de planeet is vernielt onder het mom van duurzaam.
Nee, het is onzin:quote:Op maandag 31 maart 2014 09:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ben te lui om het op te zoeken want mobiel maar wat hij zegt klopt wel.
Ah nee. Alles wat niet met jouw mening strookt is gebaseerd op foutieve berichtgeving. Laat maar zitten, mensen die zo denken, daar valt geen fatsoenlijke discussie mee te voeren.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:38 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Midchiem moet je eens niet alles geloven wat je leest
Het is ongetwijfeld waar dat de mens invloed heeft, maar dat is verwaarloosbaar.1 grote vulkaanuitbarsting doet al meer schade. En de temperatuur op o.a mars stijgt net zo hard, en ook daar smelten de ijskappen. Of ga je nu beweren dat we daar stiekem oom al wonen
Niet meer dan, absoluut niet nee, ik had zijn post ook niet goed gelezen. Wel is het zo dat een flinke vulkaanuitbarsting gelijk weer even compenseert voor heel wat Groenlinksprojectjes.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, het is onzin:
http://ossfoundation.us/p(...)ore-co2-than-mankind
Site haalt een bron aan van de USGS, niet de minste instantie.
Ah de global cooling hoax. Die kon niet ontbreken natuurlijk.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:33 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat wij invloed hebben op het millieu is de discussie niet, wel kun je je afvragen of de huidige verandering sneller gaat dan voorgaande, of het onomkeerbaar is (kan me niet voorstellen dat wetenschappers zo stellig zijn) en hoe groot onze invloed nu echt is.
Dat het allemaal niet zo duidelijk is geeft het ipcc zelf ook wel aan door eerst van global cooling via global warming naar global climate change te gaan.
Als wat de "geleerden" beweren echt waar zou zijn dan zouden we atoombommen op China moeten gooien, daar zijn 15.000 kolenmijnen en elke week gaan er 2 kolencentrales operationeelquote:Op maandag 31 maart 2014 09:02 schreef EdvandeBerg het volgende:
Het kan natuurlijk nooit kwaad om vervuiling aan te pakken. Dus importheffingen over Chinese goedkoopmeuk als ze daar de vervuiling niet aanpakken bijvoorbeeld.
Exact en van hetzelfde niveau is het artikel waar de OP aan refereert.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah de global cooling hoax. Die kon niet ontbreken natuurlijk.
Ik ben voor een duurzamer samenleving. Maar dan moeten we de echte problemen aanpakken, zoals de milieuvervuiling in China en andere Aziatische landen, boskap in Brazilie en Indonesie maar de echte grote vervuiler is de steeds uitdijende bevolking. Stop met het subsidieren van ongebreideld nieuwe mensjes maken, vooral door mensen in kansloze situaties. Van de gekke dat allerlei goede doelen ziektes tegengaan in overbevolkte gebeieden. Ziektes zijn een van de oplossingen der natuur om overbevolking tegen te gaan.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:41 schreef Chewie het volgende:
[..]
Exact en van hetzelfde niveau is het artikel waar de OP aan refereert.
Als we in de afgelopen 50 jaar iets geleerd zouden moeten hebben is dat we niet zo stellig moeten zijn over dit onderwerp en dat er voldoende andere argumenten, waar overheden, bedrijven en consumenten wel gevoelig voor zijn, voor een duurzamer samenleving zijn.
Ben het met je eens.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:51 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik ben voor een duurzamer samenleving. Maar dan moeten we de echte problemen aanpakken, zoals de milieuvervuiling in China en andere Aziatische landen, boskap in Brazilie en Indonesie maar de echte grote vervuiler is de steeds uitdijende bevolking. Stop met het subsidieren van ongebreideld nieuwe mensjes maken, vooral door mensen in kansloze situaties. Van de gekke dat allerlei goede doelen ziektes tegengaan in overbevolkte gebeieden. Ziektes zijn een van de oplossingen der natuur om overbevolking tegen te gaan.
Ik ben het wel met je eens dat er wat betreft de consequenties voor mensen waar het klimaatverandering aangaat wel sprake is van behoorlijke onzekerheid. De mens weet zich vaak prima aan te passen aan veranderende omstandigheden en dat gegeven is in combinatie met de richting van technologische ontwikkelingen wel iets dat voorspellingen over de voedselvoorziening in de komende decennia wel erg lastig maakt.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:41 schreef Chewie het volgende:
[..]
Exact en van hetzelfde niveau is het artikel waar de OP aan refereert.
Als we in de afgelopen 50 jaar iets geleerd zouden moeten hebben is dat we niet zo stellig moeten zijn over dit onderwerp en dat er voldoende andere argumenten, waar overheden, bedrijven en consumenten wel gevoelig voor zijn, voor een duurzamer samenleving zijn.
Dat doe je juist door men uit een kansloze situatie te halen. Mensen met veel kinderen nemen dit voornamelijk als oudedagsvoorziening.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:51 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik ben voor een duurzamer samenleving. Maar dan moeten we de echte problemen aanpakken, zoals de milieuvervuiling in China en andere Aziatische landen, boskap in Brazilie en Indonesie maar de echte grote vervuiler is de steeds uitdijende bevolking. Stop met het subsidieren van ongebreideld nieuwe mensjes maken, vooral door mensen in kansloze situaties. Van de gekke dat allerlei goede doelen ziektes tegengaan in overbevolkte gebeieden. Ziektes zijn een van de oplossingen der natuur om overbevolking tegen te gaan.
Grappig hoe mensen zo casual kunnen praten over een massamoord.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:51 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Begin met het goede voorbeeld zou ik zeggen! Minder, minder, minder, minder...quote:Op maandag 31 maart 2014 10:55 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ben het met je eens.
Ook al zou je 10 miljard + mensen kunnen voeden (op een duurzame manier) op deze planeet dan zou je nog niet moeten willen dat de wereldbevolking toeneemt.
In diverse culturen krijgt men maar gewoon kinderen, zonder dat daar over nagedacht wordt. Dat doet God/Allah tenslotte en heb je zelf helemaal geen controle over....quote:Op maandag 31 maart 2014 11:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat doe je juist door men uit een kansloze situatie te halen. Mensen met veel kinderen nemen dit voornamelijk als oudedagsvoorziening.
Ach ja, dat is oorlog / conflict ook, maar om daar nou niets aan te doen lijkt me ook zowat.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:51 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Maar dit artikel in de OP is waarschijnlijk ook weer een opgeklopt mediaverhaaltje (of klok en klepel) net zoals de cooling hype in de jaren 70 (het stond zelfs op de cover van Time), de wetenschappers bepalen de discussie ook niet dat doen de media, beleidsbepalers en belangengroeperingen.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:59 schreef Monolith het volgende:
Dat hele global cooling verhaal is echter een opgeklopt mediaverhaaltje. De wetenschappelijke consensus midden jaren '70 valt het best te typeren als 'we hebben nog veel te weinig data en onderzoek om iets te kunnen zeggen over de klimaatontwikkeling en de invloed van de mens'.
Het idee dat er allemaal nog heel weinig concreet zeker is over welke mate van invloed de mens heeft op klimaatverandering is een idee dat sterk leeft onder leken en in bepaalde media, maar niet onder wetenschappers.
Neen. Dat is dus niet de oorzaak. Maar als je even religie wil bashen dan mag je dat doen hoor.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:02 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
In diverse culturen krijgt men maar gewoon kinderen, zonder dat daar over nagedacht wordt. Dat doet God/Allah tenslotte en heb je zelf helemaal geen controle over....
Exact. De hoogste geboortecijfers komen niet voor niets voor in de landen die het meest te verduren hebben.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach ja, dat is oorlog / conflict ook, maar om daar nou niets aan te doen lijkt me ook zowat.
Een bijkomend voordeel van welvaart is dat het een negatief effect heeft op mate van reproductie. In die zin is het stimuleren van welvaart dus een bevolkingsbeperkende maatregel.
Oh wacht jij weerquote:Op maandag 31 maart 2014 11:02 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Grappig hoe mensen zo casual kunnen praten over een massamoord.
Door jou te euthanaseren? Je domheid is weer stuitend of ben je te Politiek correct om toe te kunnen geven dat bevolkingsreductie ook zonder geweld kan?quote:Begin met het goede voorbeeld zou ik zeggen! Minder, minder, minder, minder...
Miljoenen kinderen dood laten gaan door goede doelen te laten stoppen met het uitdelen van muggennetten bijvoorbeeld. Die Afrikaantjes wonen tenslotte in een kansloze situatie dus sterf! Als jij dit er niet uithaalde ben je zelf stuitend dom. Hoewel het op fok natuurlijk verboden is om even na te denken over waar mensen hun stupide ideeën op neer komen.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:06 schreef Chewie het volgende:
[..]
Oh wacht jij weer
Waar lees jij eigenlijk massamoord?
[..]
[..]
Door jou te euthanaseren? Je domheid is weer stuitend of ben je te Politiek correct om toe te kunnen geven dat bevolkingsreductie ook zonder geweld kan?
Eigenlijk zegt het wel veel over jou dat je onmiddellijk aan massamoord denkt en wat het zegt is nu niet echt positief te noemen.
Oké, staak de internationale discussie maar. De klimaathoax is debunked door een FOK!ker.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daarom wordt je ermee bestookt, want het is overduidelijk propaganda, aangezien er nooit oplossingen komen terwijl die er volop zijn (men forceert.dat je voor die oplossingen moet strijden, dat veroorzaakt namelijk organisatie)quote:
Onomkeerbaar in die zin dat er gevolgen in werking treden die ons klimaat ingrijpend veranderen, vermoed ik .quote:Op maandag 31 maart 2014 11:16 schreef Fir3fly het volgende:
Ik snap het woordje 'onomkeerbaar' in deze context niet helemaal. Omkeerbaar naar wat? Het niveau van 1900? 1800? 1700?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |