abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 maart 2014 @ 00:31:51 #1
418901 Applecreampie
Like Applecreampie
pi_138349631
Ik zit met een dringende vraag. En ik licht de situatie toe zodat jullie het ook een beetje begrijpen.

Mijn beste vriendin heeft haar eigen kamertje gehad. Nu was dat niet te doen met haar zoontje van 6 haar dodelijke chronische ziekte, en haar hernia's met al die trappen, bovendien had ze een kamer van 2 bij 3.5 en dat ging echt niet. Dus zij de huur opgezegd en is bij haar ouders ingetrokken weer, die dat aanboden.
2 weken later kreeg ze terwijl ze een weekend op mijn kat paste te horen van haar moeder dat ze die maandag op straat werden gezet, of ze moesten nu 8000 euro hebben. Ze stond binnen 48 uur op straat en woont nu bij mij in. Haar ouders hebben haar keihard laten vallen. Haar familie woont 300 kilometer verderop, en haar zoontje is al zo overstuur dat ze hem niet weg kon trekken uit zijn omgeving. Dus zit ze nu tijdelijk bij mij. aangezien ik 200 meter van haar vandaan woon.

Maar ze wilt natuurlijk zo snel mogelijk haar eigen woning, haar situatie is niet urgent genoeg, dus urgentie krijgt ze niet.(wat we overigens belachelijk vinden) Haar meettijd is 5 jaar, en ze komt nergens aan bod, en via lotingwoningen (entree) schiet het ook echt niet op. Het gaat om een woning in Arnhem.
Particulier heeft ze geen geld nu voor, en ze vragen overal ook flink wat inkomen, wat ze niet heeft met haar uitkering.

Is er iets wat we voor haar op korte termijn kunnen regelen aan woning? Ik zoek me suf, maar ben er niet zo in thuis, dus vandaar dat ik jullie om advies vraag!
pi_138349684
Een misdrijf plegen. Dat is de enige manier om onderdak te krijgen in Nederland.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_138350061
Nederland anno 2014. Wat een treurnis.
pi_138350461
Geen urgentie ?

Ik denk dat je met een dodelijke ziekte + kind beter de Gelderlander kan bellen tegenwoordig.

Wat voor wereld leven we........
pi_138350674
Gewoon met je kind in het gemeentehuis gaan zitten wil nog wel eens werken. En dan pas weggaan wanneer je vervangende woonruimte hebt.
pi_138351595
Korte termijn?

Vrienden, andere familie, dorpen en gehuchten in Friesland/Groningen.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_138351744
Ieder verhaal heeft meerdere kanten.

Ouders laten hun bloedeigen kind niet zomaar vallen, zeker niet als er nog aangeboden wordt dat je vriendin bij ze kan intrekken, en 8000 euro... daar zal wel iets mee zijn.
pi_138351857
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 01:54 schreef Robuustheid het volgende:

Ouders laten hun bloedeigen kind niet zomaar vallen, zeker niet als er nog aangeboden wordt dat je vriendin bij ze kan intrekken, en 8000 euro... daar zal wel iets mee zijn.
Haha. Je bent wel erg stellig. Zat ouders die hun kinderen 'zomaar' laten vallen, over ze heen lopen, bestelen en betrekken in hun problemen.

http://www.opvangatlas.nl/
Daar aankloppen.
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 31 maart 2014 @ 02:01:32 #9
418901 Applecreampie
Like Applecreampie
pi_138351906
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 01:54 schreef Robuustheid het volgende:

Het is zo dat haar vader de huur niet betaalde, dit soort geintjes zijn nu al zeker 10 jaar aan de gang, en het is is weer zover gekomen dat haar vader ontzettend veel geld aan we weten nog steeds niet wat uitgeeft. Dat haar moeder dat 2 weken van te voren vertelde, en die kreeg het pas over dr hart om het mijn vriendin 48 uur van tevoren te laten weten. De ouders zijn naar hun andere dochter gegaan, waar voor mijn vriendin en zoon geen plek was. (zus is zwaar autistisch, en kan niet goed tegen het feit dat haar andere zus ''zo'n zorgenkind'' is.)
Mijn vriendin heeft altijd voor haar ouders klaargestaan, maar geld verdween altijd, en was altijd een issue daar. omdat haar vader het aan iets opmaakt en zijn gezin steeds opnieuw in de problemen brengt, en zijn vrouw is niet sterk genoeg om bij hem weg te gaan.
We snappen nu op de dag van vandaag ook nog steeds niet waarom juist ook haar vader heeft gezegd kom maar weer thuis wonen, terwijl hij wist dat ze al op straat kwamen te staan....
pi_138351922
De vader lijkt mij de reden dat de hele familie in de penarie gesleurd wordt.

Ik wens jullie veel sterkte. :)
  PR/Manusje van alles maandag 31 maart 2014 @ 07:07:58 #11
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_138352948
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:50 schreef hpeopjes het volgende:
Gek he, dat we niet voor iedereen gelijk een volledig ingerichte woning hebben die voldoet aan alle eisen. Het is zo makkelijk om gelijk maar weer naar de maatschappij of de overheid te wijzen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_138352998
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 07:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Gek he, dat we niet voor iedereen gelijk een volledig ingerichte woning hebben die voldoet aan alle eisen. Het is zo makkelijk om gelijk maar weer naar de maatschappij of de overheid te wijzen.
Dat is nou eenmaal de mentaliteit tegenwoordig. Zelf nergens verantwoordelijk voor zijn en altijd wijzen naar een ander.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_138353048
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 07:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat is nou eenmaal de mentaliteit tegenwoordig. Zelf nergens verantwoordelijk voor zijn en altijd wijzen naar een ander.
Ik begrijp dat het verhaal in de TS een woning vereist, maar dat gaat nou eenmaal niet zo snel.
  maandag 31 maart 2014 @ 07:42:37 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_138353087
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:50 schreef hpeopjes het volgende:
Treurnis? Ze had wat en heeft dat opgezegd omdat ze het niet goed genoeg vond. Ze had ook van uit die kamer naar wat nieuws kunnen zoeken in plaats van naar haar ouders gaan, zeker als ze blijkbaar al 10 jaar wist dat haar ouders geldproblemen hadden. Soms maak je verkeerde keuzes, helaas pindakaas.

In ieder geval: Maar weer terug naar een kamer huren dan? Eentje zonder tig trappen?
  maandag 31 maart 2014 @ 07:53:15 #15
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_138353157
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 01:07 schreef Osiris024 het volgende:
Geen urgentie ?

Ik denk dat je met een dodelijke ziekte + kind beter de Gelderlander kan bellen tegenwoordig.

Wat voor wereld leven we........
Probleem is nu, ze heeft woonruimte, bij TS. Dan is de urgentie natuurlijk lang niet zo hoog als wanneer je met je kind letterlijk op straat komt te staan.
pi_138353528
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 07:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het verhaal in de TS een woning vereist, maar dat gaat nou eenmaal niet zo snel.
Nee klopt. Maar om dan gelijk te verwachten dat er a la minuut wat geregeld word. Daar doelde ik op.
pi_138353861
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 08:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee klopt. Maar om dan gelijk te verwachten dat er a la minuut wat geregeld word. Daar doelde ik op.
Dat klopt, maar er lopen helaas heel veel van dat soort niet al te snuggere mensen rond.
  maandag 31 maart 2014 @ 09:14:56 #18
418901 Applecreampie
Like Applecreampie
pi_138354090
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 07:42 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Treurnis? Ze had wat en heeft dat opgezegd omdat ze het niet goed genoeg vond. Ze had ook van uit die kamer naar wat nieuws kunnen zoeken in plaats van naar haar ouders gaan, zeker als ze blijkbaar al 10 jaar wist dat haar ouders geldproblemen hadden. Soms maak je verkeerde keuzes, helaas pindakaas.

In ieder geval: Maar weer terug naar een kamer huren dan? Eentje zonder tig trappen?
De rede dat ze haar urgentie niet krijgt is ook omdat ze de huur van haar oude woning had opgezegd, ze moest als de sodemieter de woning terugvragen. Dat heeft ze gedaan, maar haar huurbaas vertelde toen dat ze eindafrekening, plus de nieuwe borg, de verhoogde nieuwe huur, en wat andere kosten. Totaal plaatje, 1600 euro. Wat ze gewoonweg niet in 1 keer heeft. Ze moet het toevallig uiterlijk vandaag laten weten of ze het geld had, anders is ze de kamer kwijt.
En dan heeft ze niet genoeg haar best gedaan volgens de gemeente om een woning te behouden. En ze ook nog eens een stomme stap heeft genomen (ze wist overigens niet dat er huurschuld was, alleen dat er altijd problemen met geld was.) en ik haar nu opvang.

En een kamer huren gaat hier net zo moeilijk als een appartement. Voor particulier heeft ze meer geld nodig wat ze niet heeft. Student is ze niet. Dus ze komt niet echt in aanraking voor een kamer.
Wat kan ze het beste doen? Blijven reageren zoals ze nu doet en geduld hebben, of zijn er toch nog mogelijkheden?
  maandag 31 maart 2014 @ 09:16:47 #19
418901 Applecreampie
Like Applecreampie
pi_138354117
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 08:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik verwacht het niet, ik hoop het alleen, en vroeg me af of jullie met me mee kunnen denken, ik ben hier niet zo thuis in.
  maandag 31 maart 2014 @ 09:19:07 #20
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_138354167
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 09:14 schreef Applecreampie het volgende:

[..]

De rede dat ze haar urgentie niet krijgt is ook omdat ze de huur van haar oude woning had opgezegd, ze moest als de sodemieter de woning terugvragen. Dat heeft ze gedaan, maar haar huurbaas vertelde toen dat ze eindafrekening, plus de nieuwe borg, de verhoogde nieuwe huur, en wat andere kosten. Totaal plaatje, 1600 euro. Wat ze gewoonweg niet in 1 keer heeft. Ze moet het toevallig uiterlijk vandaag laten weten of ze het geld had, anders is ze de kamer kwijt.
En dan heeft ze niet genoeg haar best gedaan volgens de gemeente om een woning te behouden. En ze ook nog eens een stomme stap heeft genomen (ze wist overigens niet dat er huurschuld was, alleen dat er altijd problemen met geld was.) en ik haar nu opvang.

Nieuwe borg? Ze heeft dan toch ook nog de borg van de vorige keer weer teruggekregen? En verhoogde huur zal best wat duurder zijn, maar dat zou ze bij een andere woning waarschijnlijk ook moeten betalen. En een hoge eindafrekening en andere kosten na het opzeggen van de huur: wtf? Heeft ze alles gesloopt daarbinnen oid?
Chaos is a ladder.
pi_138354489
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:31 schreef Applecreampie het volgende:
Haar ouders hebben haar keihard laten vallen
Kan je dit verder uitleggen? Ik zie namelijk zelf echt niet in hoe haar ouders haar aan een dak boven haar hoofd kunnen helpen als zij zelf op straat staan. Jij wel?
pi_138354600
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 09:19 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Nieuwe borg? Ze heeft dan toch ook nog de borg van de vorige keer weer teruggekregen? En verhoogde huur zal best wat duurder zijn, maar dat zou ze bij een andere woning waarschijnlijk ook moeten betalen. En een hoge eindafrekening en andere kosten na het opzeggen van de huur: wtf? Heeft ze alles gesloopt daarbinnen oid?
Dit.

Plus dat ze blijkbaar nog een rekening daar open had staan die ze niet heeft betaald. Dit klinkt toch wel een beetje als een Tokkie familie die er een puinhoop van maakt, incl de vriendin zelf dus, en dan gaat gillen dat ze zo zielig zijn en hulp met urgentie nodig hebben.

TS doet echter net alsof vriendin het grote slachtoffer is van het leven, haar ouders (die haar geen onderdak bieden als ze zelf op straat staan) en de gemeente. Die vriendin heeft duidelijk zelf ook betalingsproblemen.
pi_138354659
quote:
14s.gif Op maandag 31 maart 2014 09:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dit.

Plus dat ze blijkbaar nog een rekening daar open had staan die ze niet heeft betaald. Dit klinkt toch wel een beetje als een Tokkie familie die er een puinhoop van maakt, incl de vriendin zelf dus, en dan gaat gillen dat ze zo zielig zijn en hulp met urgentie nodig hebben.

TS doet echter net alsof vriendin het grote slachtoffer is van het leven, haar ouders (die haar geen onderdak bieden als ze zelf op straat staan) en de gemeente. Die vriendin heeft duidelijk zelf ook betalingsproblemen.
Is je account gehackt? :D
pi_138354736
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 07:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dit.

Als ik het verhaal van TS zo lees vraag ik mij af waarom die vriendin niet eerder aan de bel heeft getrokken bij diverse maatschappelijke hulpverleners en dergelijke.
Die vriendin is behalve ziek, ontzettend laks.

Nu is het te laat en is het de schuld van iedereen dat die vriendin niet geholpen kan worden.
Het aller ergste vind ik het nog wel voor dat joch van 6 die zo'n labiele moeder heeft.
pi_138357500
quote:
10s.gif Op maandag 31 maart 2014 09:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Is je account gehackt? :D
:)

Ik denk niet alleen in zwart-wit tinten zoals de meesten hier wel doen. Zo van 'alle uitkeringstrekkers zijn lui en willen niet werken'. Daar ga ik dan idd tegen in want de meerderheid van de werkelozen zijn niet zoals de vriendin van TS of haar familie.
Dat jij in je zwart-wit denkpatroon dan een kortsluiting krijgt bij de hier door jou gequote post van mij, is niet mijn probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')