Haha. Je bent wel erg stellig. Zat ouders die hun kinderen 'zomaar' laten vallen, over ze heen lopen, bestelen en betrekken in hun problemen.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:54 schreef Robuustheid het volgende:
Ieder verhaal heeft meerdere kanten.
Ouders laten hun bloedeigen kind niet zomaar vallen, zeker niet als er nog aangeboden wordt dat je vriendin bij ze kan intrekken, en 8000 euro... daar zal wel iets mee zijn.
Het is zo dat haar vader de huur niet betaalde, dit soort geintjes zijn nu al zeker 10 jaar aan de gang, en het is is weer zover gekomen dat haar vader ontzettend veel geld aan we weten nog steeds niet wat uitgeeft. Dat haar moeder dat 2 weken van te voren vertelde, en die kreeg het pas over dr hart om het mijn vriendin 48 uur van tevoren te laten weten. De ouders zijn naar hun andere dochter gegaan, waar voor mijn vriendin en zoon geen plek was. (zus is zwaar autistisch, en kan niet goed tegen het feit dat haar andere zus ''zo'n zorgenkind'' is.)quote:Op maandag 31 maart 2014 01:54 schreef Robuustheid het volgende:
Ieder verhaal heeft meerdere kanten.
Ouders laten hun bloedeigen kind niet zomaar vallen, zeker niet als er nog aangeboden wordt dat je vriendin bij ze kan intrekken, en 8000 euro... daar zal wel iets mee zijn.
Gek he, dat we niet voor iedereen gelijk een volledig ingerichte woning hebben die voldoet aan alle eisen. Het is zo makkelijk om gelijk maar weer naar de maatschappij of de overheid te wijzen.quote:
Dat is nou eenmaal de mentaliteit tegenwoordig. Zelf nergens verantwoordelijk voor zijn en altijd wijzen naar een ander.quote:Op maandag 31 maart 2014 07:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Gek he, dat we niet voor iedereen gelijk een volledig ingerichte woning hebben die voldoet aan alle eisen. Het is zo makkelijk om gelijk maar weer naar de maatschappij of de overheid te wijzen.
Ik begrijp dat het verhaal in de TS een woning vereist, maar dat gaat nou eenmaal niet zo snel.quote:Op maandag 31 maart 2014 07:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal de mentaliteit tegenwoordig. Zelf nergens verantwoordelijk voor zijn en altijd wijzen naar een ander.
Treurnis? Ze had wat en heeft dat opgezegd omdat ze het niet goed genoeg vond. Ze had ook van uit die kamer naar wat nieuws kunnen zoeken in plaats van naar haar ouders gaan, zeker als ze blijkbaar al 10 jaar wist dat haar ouders geldproblemen hadden. Soms maak je verkeerde keuzes, helaas pindakaas.quote:
Probleem is nu, ze heeft woonruimte, bij TS. Dan is de urgentie natuurlijk lang niet zo hoog als wanneer je met je kind letterlijk op straat komt te staan.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:07 schreef Osiris024 het volgende:
Geen urgentie ?
Ik denk dat je met een dodelijke ziekte + kind beter de Gelderlander kan bellen tegenwoordig.
Wat voor wereld leven we........
Nee klopt. Maar om dan gelijk te verwachten dat er a la minuut wat geregeld word. Daar doelde ik op.quote:Op maandag 31 maart 2014 07:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het verhaal in de TS een woning vereist, maar dat gaat nou eenmaal niet zo snel.
Dat klopt, maar er lopen helaas heel veel van dat soort niet al te snuggere mensen rond.quote:Op maandag 31 maart 2014 08:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee klopt. Maar om dan gelijk te verwachten dat er a la minuut wat geregeld word. Daar doelde ik op.
De rede dat ze haar urgentie niet krijgt is ook omdat ze de huur van haar oude woning had opgezegd, ze moest als de sodemieter de woning terugvragen. Dat heeft ze gedaan, maar haar huurbaas vertelde toen dat ze eindafrekening, plus de nieuwe borg, de verhoogde nieuwe huur, en wat andere kosten. Totaal plaatje, 1600 euro. Wat ze gewoonweg niet in 1 keer heeft. Ze moet het toevallig uiterlijk vandaag laten weten of ze het geld had, anders is ze de kamer kwijt.quote:Op maandag 31 maart 2014 07:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Treurnis? Ze had wat en heeft dat opgezegd omdat ze het niet goed genoeg vond. Ze had ook van uit die kamer naar wat nieuws kunnen zoeken in plaats van naar haar ouders gaan, zeker als ze blijkbaar al 10 jaar wist dat haar ouders geldproblemen hadden. Soms maak je verkeerde keuzes, helaas pindakaas.
In ieder geval: Maar weer terug naar een kamer huren dan? Eentje zonder tig trappen?
Ik verwacht het niet, ik hoop het alleen, en vroeg me af of jullie met me mee kunnen denken, ik ben hier niet zo thuis in.quote:Op maandag 31 maart 2014 08:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee klopt. Maar om dan gelijk te verwachten dat er a la minuut wat geregeld word. Daar doelde ik op.
Nieuwe borg? Ze heeft dan toch ook nog de borg van de vorige keer weer teruggekregen? En verhoogde huur zal best wat duurder zijn, maar dat zou ze bij een andere woning waarschijnlijk ook moeten betalen. En een hoge eindafrekening en andere kosten na het opzeggen van de huur: wtf? Heeft ze alles gesloopt daarbinnen oid?quote:Op maandag 31 maart 2014 09:14 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
De rede dat ze haar urgentie niet krijgt is ook omdat ze de huur van haar oude woning had opgezegd, ze moest als de sodemieter de woning terugvragen. Dat heeft ze gedaan, maar haar huurbaas vertelde toen dat ze eindafrekening, plus de nieuwe borg, de verhoogde nieuwe huur, en wat andere kosten. Totaal plaatje, 1600 euro. Wat ze gewoonweg niet in 1 keer heeft. Ze moet het toevallig uiterlijk vandaag laten weten of ze het geld had, anders is ze de kamer kwijt.
En dan heeft ze niet genoeg haar best gedaan volgens de gemeente om een woning te behouden. En ze ook nog eens een stomme stap heeft genomen (ze wist overigens niet dat er huurschuld was, alleen dat er altijd problemen met geld was.) en ik haar nu opvang.
Kan je dit verder uitleggen? Ik zie namelijk zelf echt niet in hoe haar ouders haar aan een dak boven haar hoofd kunnen helpen als zij zelf op straat staan. Jij wel?quote:Op maandag 31 maart 2014 00:31 schreef Applecreampie het volgende:
Haar ouders hebben haar keihard laten vallen
Dit.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:19 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Nieuwe borg? Ze heeft dan toch ook nog de borg van de vorige keer weer teruggekregen? En verhoogde huur zal best wat duurder zijn, maar dat zou ze bij een andere woning waarschijnlijk ook moeten betalen. En een hoge eindafrekening en andere kosten na het opzeggen van de huur: wtf? Heeft ze alles gesloopt daarbinnen oid?
Is je account gehackt?quote:Op maandag 31 maart 2014 09:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit.
Plus dat ze blijkbaar nog een rekening daar open had staan die ze niet heeft betaald. Dit klinkt toch wel een beetje als een Tokkie familie die er een puinhoop van maakt, incl de vriendin zelf dus, en dan gaat gillen dat ze zo zielig zijn en hulp met urgentie nodig hebben.
TS doet echter net alsof vriendin het grote slachtoffer is van het leven, haar ouders (die haar geen onderdak bieden als ze zelf op straat staan) en de gemeente. Die vriendin heeft duidelijk zelf ook betalingsproblemen.
Dit.quote:Op maandag 31 maart 2014 07:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal de mentaliteit tegenwoordig. Zelf nergens verantwoordelijk voor zijn en altijd wijzen naar een ander.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |