Dat is geen drogreden, dat is wat mensen hebben ervaren. Over angstzaaierij gesproken, de manier waarop oppositie wordt gevoerd, is niet anders. Al 12 jaar roept men dat Turkije een tweede Iran gaat worden als men AKP blijft stemmen. Integendeel, het Turkse volk heeft nooit eerder zoveel vrijheid gekend. De oppositie is overigens absoluut niet volwassen.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:24 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik ben bewust van het verleden, maar ook de oppositie is volwassen geworden in Turkije. Dat is slechts een drogreden van veel AKP'ers, dat het land weer in chaos vervalt als de oppositie aan de macht komt. Bewuste angstzaaierij van AKP om de grote massa mak te houden.
Oppositie is niet meer zo extreem als voorheen. Vooral CHP is zich bewust van het feit dat Turkije nu eenmaal een grote groep aan religieus conservatieven heeft; ze hebben in bepaalde steden zelfs een kandidaat waarvan de vrouw een strikte hoofddoek draagt naar voren geschoven. De oppositie mag dan zwak zijn, maar autoritair als voorheen zijn ze niet meer. AKP daarentegen begint steeds meer te lijken op de dictators van weleer.quote:
Ik ga nog niets eens beginnen over alle drogredenen in deze reactiequote:Op zondag 30 maart 2014 21:27 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Toch volg ik alles. Overigens verbaast het me niet dat veel Turken in Nederland een zwak voor AKP hebben, sinds veel Turken hier hun origine in het Anatolisch hart van Turkije hebben, waar religieus conservatisme al gauw de norm is. Ook gewoon de gebieden waar het opleidingsniveau en alfabetiseringsgraad traditioneel laag zijn.
Die vrijheid begint anders redelijk rap te verdwijnen. Elk samenscholing op straat wordt hardhandig de kop ingedrukt, journalisten (Mahir Zeynalov) worden het lang uitgestuurd, Turkije kent het grootste aantal vastzittende journalisten, de sociale media worden in rap tempo geblokkeerd, de media wordt zo langzamerhand overgenomen door de AKP, etc.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:30 schreef Da.Rock het volgende:
Dat is geen drogreden, dat is wat mensen hebben ervaren. Over angstzaaierij gesproken, de manier waarop oppositie wordt gevoerd, is niet anders. Al 12 jaar roept men dat Turkije een tweede Iran gaat worden als men AKP blijft stemmen. Integendeel, het Turkse volk heeft nooit eerder zoveel vrijheid gekend. De oppositie is overigens absoluut niet volwassen.
Al met al een hoop gelul van jouw kant, zonder specifieke voorbeelden.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:30 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Oppositie is niet meer zo extreem als voorheen. Vooral CHP is zich bewust van het feit dat Turkije nu eenmaal een grote groep aan religieus conservatieven heeft; ze hebben in bepaalde steden zelfs een kandidaat waarvan de vrouw een strikte hoofddoek draagt naar voren geschoven. De oppositie mag dan zwak zijn, maar autoritair als voorheen zijn ze niet meer. AKP daarentegen begint steeds meer te lijken op de dictators van weleer.
En ondanks al die negatieve dingen is de oppositie nog steeds zwak.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:32 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Die vrijheid begint anders redelijk rap te verdwijnen. Elk samenscholing op straat wordt hardhandig de kop ingedrukt, journalisten (Mahir Zeynalov) worden het lang uitgestuurd, Turkije kent het grootste aantal vastzittende journalisten, de sociale media worden in rap tempo geblokkeerd, de media wordt zo langzamerhand overgenomen door de AKP, etc.
Dit niet zien is modder in je ogen hebben.
Dat veel Turken in Nederland hun origine in simpele (berg)dorpen hebben is anders gewoon een feit. Dorpen waar analfabetisme traditioneel zegeviert en Islamisten een grote aanhang hebben.quote:
Wonderbaarlijk dat je de jongste generatie en de oudste/eerste generatie op één hoop gooit.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:34 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat veel Turken in Nederland hun origine in simpele (berg)dorpen hebben is anders gewoon een feit. Dorpen waar analfabetisme traditioneel zegeviert en Islamisten een grote aanhang hebben.
Hoeveel drogredenen kun je makenquote:Op zondag 30 maart 2014 21:34 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat veel Turken in Nederland hun origine in simpele (berg)dorpen hebben is anders gewoon een feit. Dorpen waar analfabetisme traditioneel zegeviert en Islamisten een grote aanhang hebben.
Dat de oppositie zwak is, is wat ik erken. Claimen dat de oppositie erop uit is om Turkije terug te brengen naar militaire dictatuur + repressieve secularisme is angstzaaierij en onjuist.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
En ondanks al die negatieve dingen is de oppositie nog steeds zwak.
Zie je nu wel in hoe hard de oppositie faalt?
Je blijft herhalen. Ook AKP faalt. En nu?quote:Op zondag 30 maart 2014 21:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
En ondanks al die negatieve dingen is de oppositie nog steeds zwak.
Zie je nu wel in hoe hard de oppositie faalt?
Oke man. Laat ook maar.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:34 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nog steeds significant hoor.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:35 schreef zarGon het volgende:
Wonderbaarlijk dat je de jongste generatie en de oudste/eerste generatie op één hoop gooit..
Heb dat niemand horen claimen.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:36 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat de oppositie zwak is, is wat ik erken. Claimen dat de oppositie erop uit is om Turkije terug te brengen naar militaire dictatuur + repressieve secularisme is angstzaaierij en onjuist.
Er wordt steeds verwezen naar het verleden, alsof de oppositie niet in staat is om de AKP te vervangen. Bewuste angstzaaierij dus.quote:
Omdat andere standpunten ook herhaald worden.quote:
Tijd voor een betere oppositie.quote:Ook AKP faalt. En nu?
Blijf maar ontkennen dat de meeste Turken in Nederland uit onderontwikkelde gebieden in Turkije stammen.quote:
Dit hoor ik voor het eerst. Men heeft het vooral over het afbreken van de rechtsstaat en de polariserende politiek van Tayyip en de AKP.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:30 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Dat is geen drogreden, dat is wat mensen hebben ervaren. Over angstzaaierij gesproken, de manier waarop oppositie wordt gevoerd, is niet anders. Al 12 jaar roept men dat Turkije een tweede Iran gaat worden als men AKP blijft stemmen. Integendeel, het Turkse volk heeft nooit eerder zoveel vrijheid gekend. De oppositie is overigens absoluut niet volwassen.
Nee, ik ben hem sinds de vorige keer moe. Maar je hebt gelijk, ik ga hem wel negeren.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:38 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
La heb jij niets anders danen simpele shit verbeteren
Same old shit dus. Ik denk niet dat het ooit verandert in Turkije eigkquote:Op zondag 30 maart 2014 21:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Omdat andere standpunten ook herhaald worden.
[..]
Tijd voor een betere oppositie.
En gezien de huidige resultaten faalt de AKP blijkbaar niet. Ook de CHP heeft een kleine stijging, vergeleken met 2009.
Dat zijn ze ook niet.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:38 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Er wordt steeds verwezen naar het verleden, alsof de oppositie niet in staat is om de AKP te vervangen. Bewuste angstzaaierij dus.
Te laaaatttttt, dat is een wintergerecht..quote:Op zondag 30 maart 2014 21:40 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee, ik ben hem sinds de vorige keer moe. Maar je hebt gelijk, ik ga hem wel negeren.
Hoe gaat het trouwens met jou? Ik moet nog steeds dat ene gerecht van je maken
Nonsense. Feit blijft dat veel simplistische figuren in Turkije zich laten misleiden door Erdogan & Co en alle misstanden in het land over het hoofd zien. Eenieder die Turkije runt zoals de AKP dat de laatste jaren heeft gedaan zou in principe de verkiezingen moeten verliezen, los van de oppositie. Het ligt niet enkel aan de oppositie, maar gewoon aan een grote groep makke schapen in Turkije.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:40 schreef zarGon het volgende:
Dat zijn ze ook niet. .
Zoals ik zei: CHP heeft geen enkele overtuigingskracht. Als je AKP/Erdoğan nu met al die schandelen van de troon kan stoten kun je geen land leiden.
Dat geldt ook voor Nederlanders als we over een tijdsbestek van 50 jaren hebben.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:39 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Blijf maar ontkennen dat de meeste Turken in Nederland uit onderontwikkelde gebieden in Turkije stammen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |