SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meet
We gaan in Utrecht meeten. De vaste bezoekers van dit topic hebben een PM van sylvesterrr ontvangen met daarin een link naar een datumprikkertje. Mocht je geen PM hebben ontvangen en toch wil langskomen, stuur dan een PM/DM naar sylvesterrr.
De mensen voor wie (vrijheid op) het internet vanzelfsprekend is (zijn niet anders gewend).quote:Op zondag 30 maart 2014 20:59 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Internet generatie? Wie bedoel je daarmee? Mensen tussen 18-30 jaar ofzo?
Die Erdogan is toch niet zo gek. Hij heeft Facebook niet laten blokkeren.quote:
Ik bedoel lees jij nooit reacties van de internettende Facebookers.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:02 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De mensen voor wie (vrijheid op) het internet vanzelfsprekend is (zijn niet anders gewend).
[..]
Die Erdogan is toch niet zo gek. Hij heeft Facebook niet laten blokkeren.
Dat valt mij idd ook op.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:03 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Veel AKP-stemmers zijn nu eenmaal simpele figuren.
Politiek autoritarisme wordt in Turkije nu eenmaal geassocieerd met sterk leiderschap, waar veel Turken al gauw gecharmeerd van zijn. Erdogan's stemmers lijken niet verder te kijken dan wat infrastructurele projecten en zogenaamd sterk leiderschap.quote:
Ditquote:Op zondag 30 maart 2014 21:12 schreef zarGon het volgende:
Heel erg jammer dat jullie de politieke keuze van mensen op zo'n denigrerende manier belachelijk maken.
Omdat het belachelijk is. Teveel schapen onder AKP stemmers. Ook die interviews met AKP-stemmers tijdens de verkiezingen waren tenenkrommend.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:12 schreef zarGon het volgende:
Heel erg jammer dat jullie de politieke keuze van mensen op zo'n denigrerende manier belachelijk maken.
Je bent juist simpel als je denkt dat er ook maar iemand uit de oppositie beter is voor het land.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:03 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Veel AKP-stemmers zijn nu eenmaal simpele figuren.
Slechter kunnen zej het in ieder geval niet doen. Corrupte ministers en diens familieleden, een falend buitenlandbeleid, censuur van sociale media als nooit tevoren, religieuze spanningen m.b.t. Alewieten, officials die stiekem een false flag operation in Syrie plannen, terroristische aanslagen in Hatay, misbruik van politie tijdens demonstraties, noem maar op.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:15 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Je bent juist simpel als je denkt dat er ook maar iemand uit de oppositie beter is voor het land.
Ditte.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:19 schreef expans het volgende:
Imo, stond het al vast dat de AKP weer een overwinning zou pakken. De vraag is alleen hoe groot die zou worden (denk/dacht persoonlijk kleiner percentage dan vorige keer).
quote:Op zondag 30 maart 2014 21:12 schreef zarGon het volgende:
Mooi gezegdequote:Op zondag 30 maart 2014 21:21 schreef Stimorol- het volgende:
[..]ik word voor erger uitgemaakt. Een ezel blijft een ezel is een mooie mooi gezegde.
Misschien hogere opkomst?quote:Op zondag 30 maart 2014 21:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ditte.
Al ben ik wel verbaasd van de 48% die ze nu hebben. Had veel lager verwacht (kleiner verschil tussen AKP - CHP).
Ik schat in dat jij de tijd voor de AKP niet bewust hebt meegemaakt gezien je uitspraak.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:18 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Slechter kunnen zej het in ieder geval niet doen. Corrupte ministers en diens familieleden, een falend buitenlandbeleid, censuur van sociale media als nooit tevoren, religieuze spanningen m.b.t. Alewieten, officials die stiekem een false flag operation in Syrie plannen, terroristische aanslagen in Hatay, misbruik van politie tijdens demonstraties, noem maar op.
Nee, ik ben dyslectisch, dus het is nog een wonder dat ik er één hebquote:Op zondag 30 maart 2014 21:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Heb jij je eigen grammatica onlangs bekeken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
Ik ben bewust van het verleden, maar ook de oppositie is volwassen geworden in Turkije. Dat is slechts een drogreden van veel AKP'ers, dat het land weer in chaos vervalt als de oppositie aan de macht komt. Bewuste angstzaaierij van AKP om de grote massa mak te houden.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:21 schreef Da.Rock het volgende:
Ik schat in dat jij de tijd voor de AKP niet bewust hebt meegemaakt gezien je uitspraak.
Hij is geen Turk.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:21 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Ik schat in dat jij de tijd voor de AKP niet bewust hebt meegemaakt gezien je uitspraak.
Ja, sowieso hogere opkomst. Hoorde dat het zou liggen rond de 90%.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:21 schreef expans het volgende:
[..]
Misschien hogere opkomst?
In b4 akp koyuns die opeens wel stemmen
quote:Op zondag 30 maart 2014 21:24 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik ben bewust van het verleden, maar ook de oppositie is volwassen geworden in Turkije. Dat is slechts een drogreden van veel AKP'ers, dat het land weer in chaos vervalt als de oppositie aan de macht komt. Bewuste angstzaaierij van AKP om de grote massa mak te houden.
Toch volg ik alles. Overigens verbaast het me niet dat veel Turken in Nederland een zwak voor AKP hebben, sinds veel Turken hier hun origine in het Anatolisch hart van Turkije hebben, waar religieus conservatisme al gauw de norm is. Ook gewoon de gebieden waar het opleidingsniveau en alfabetiseringsgraad traditioneel laag zijn. Veel makkelijker wijs te maken met allerlei doemscenarios.quote:
+quote:Op zondag 30 maart 2014 21:27 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Toch volg ik alles. Overigens verbaast het me niet dat veel Turken in Nederland een zwak voor AKP hebben, sinds veel Turken hier hun origine in het Anatolisch hart van Turkije hebben, waar religieus conservatisme al gauw de norm is. Ook gewoon de gebieden waar het opleidingsniveau en alfabetiseringsgraad traditioneel laag zijn.
quote:Op zondag 30 maart 2014 21:27 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Toch volg ik alles. Overigens verbaast het me niet dat veel Turken in Nederland een zwak voor AKP hebben, sinds veel Turken hier hun origine in het Anatolisch hart van Turkije hebben, waar religieus conservatisme al gauw de norm is. Ook gewoon de gebieden waar het opleidingsniveau en alfabetiseringsgraad traditioneel laag zijn. Veel makkelijker wijs te maken met allerlei doemscenarios.
Dat is geen drogreden, dat is wat mensen hebben ervaren. Over angstzaaierij gesproken, de manier waarop oppositie wordt gevoerd, is niet anders. Al 12 jaar roept men dat Turkije een tweede Iran gaat worden als men AKP blijft stemmen. Integendeel, het Turkse volk heeft nooit eerder zoveel vrijheid gekend. De oppositie is overigens absoluut niet volwassen.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:24 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik ben bewust van het verleden, maar ook de oppositie is volwassen geworden in Turkije. Dat is slechts een drogreden van veel AKP'ers, dat het land weer in chaos vervalt als de oppositie aan de macht komt. Bewuste angstzaaierij van AKP om de grote massa mak te houden.
Oppositie is niet meer zo extreem als voorheen. Vooral CHP is zich bewust van het feit dat Turkije nu eenmaal een grote groep aan religieus conservatieven heeft; ze hebben in bepaalde steden zelfs een kandidaat waarvan de vrouw een strikte hoofddoek draagt naar voren geschoven. De oppositie mag dan zwak zijn, maar autoritair als voorheen zijn ze niet meer. AKP daarentegen begint steeds meer te lijken op de dictators van weleer.quote:
Ik ga nog niets eens beginnen over alle drogredenen in deze reactiequote:Op zondag 30 maart 2014 21:27 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Toch volg ik alles. Overigens verbaast het me niet dat veel Turken in Nederland een zwak voor AKP hebben, sinds veel Turken hier hun origine in het Anatolisch hart van Turkije hebben, waar religieus conservatisme al gauw de norm is. Ook gewoon de gebieden waar het opleidingsniveau en alfabetiseringsgraad traditioneel laag zijn.
Die vrijheid begint anders redelijk rap te verdwijnen. Elk samenscholing op straat wordt hardhandig de kop ingedrukt, journalisten (Mahir Zeynalov) worden het lang uitgestuurd, Turkije kent het grootste aantal vastzittende journalisten, de sociale media worden in rap tempo geblokkeerd, de media wordt zo langzamerhand overgenomen door de AKP, etc.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:30 schreef Da.Rock het volgende:
Dat is geen drogreden, dat is wat mensen hebben ervaren. Over angstzaaierij gesproken, de manier waarop oppositie wordt gevoerd, is niet anders. Al 12 jaar roept men dat Turkije een tweede Iran gaat worden als men AKP blijft stemmen. Integendeel, het Turkse volk heeft nooit eerder zoveel vrijheid gekend. De oppositie is overigens absoluut niet volwassen.
Al met al een hoop gelul van jouw kant, zonder specifieke voorbeelden.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:30 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Oppositie is niet meer zo extreem als voorheen. Vooral CHP is zich bewust van het feit dat Turkije nu eenmaal een grote groep aan religieus conservatieven heeft; ze hebben in bepaalde steden zelfs een kandidaat waarvan de vrouw een strikte hoofddoek draagt naar voren geschoven. De oppositie mag dan zwak zijn, maar autoritair als voorheen zijn ze niet meer. AKP daarentegen begint steeds meer te lijken op de dictators van weleer.
En ondanks al die negatieve dingen is de oppositie nog steeds zwak.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:32 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Die vrijheid begint anders redelijk rap te verdwijnen. Elk samenscholing op straat wordt hardhandig de kop ingedrukt, journalisten (Mahir Zeynalov) worden het lang uitgestuurd, Turkije kent het grootste aantal vastzittende journalisten, de sociale media worden in rap tempo geblokkeerd, de media wordt zo langzamerhand overgenomen door de AKP, etc.
Dit niet zien is modder in je ogen hebben.
Dat veel Turken in Nederland hun origine in simpele (berg)dorpen hebben is anders gewoon een feit. Dorpen waar analfabetisme traditioneel zegeviert en Islamisten een grote aanhang hebben.quote:
Wonderbaarlijk dat je de jongste generatie en de oudste/eerste generatie op één hoop gooit.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:34 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat veel Turken in Nederland hun origine in simpele (berg)dorpen hebben is anders gewoon een feit. Dorpen waar analfabetisme traditioneel zegeviert en Islamisten een grote aanhang hebben.
Hoeveel drogredenen kun je makenquote:Op zondag 30 maart 2014 21:34 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat veel Turken in Nederland hun origine in simpele (berg)dorpen hebben is anders gewoon een feit. Dorpen waar analfabetisme traditioneel zegeviert en Islamisten een grote aanhang hebben.
Dat de oppositie zwak is, is wat ik erken. Claimen dat de oppositie erop uit is om Turkije terug te brengen naar militaire dictatuur + repressieve secularisme is angstzaaierij en onjuist.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
En ondanks al die negatieve dingen is de oppositie nog steeds zwak.
Zie je nu wel in hoe hard de oppositie faalt?
Je blijft herhalen. Ook AKP faalt. En nu?quote:Op zondag 30 maart 2014 21:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
En ondanks al die negatieve dingen is de oppositie nog steeds zwak.
Zie je nu wel in hoe hard de oppositie faalt?
Oke man. Laat ook maar.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:34 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nog steeds significant hoor.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:35 schreef zarGon het volgende:
Wonderbaarlijk dat je de jongste generatie en de oudste/eerste generatie op één hoop gooit..
Heb dat niemand horen claimen.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:36 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat de oppositie zwak is, is wat ik erken. Claimen dat de oppositie erop uit is om Turkije terug te brengen naar militaire dictatuur + repressieve secularisme is angstzaaierij en onjuist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |