Wat is deze? Worden daders tegenwoordig als slachtoffer gezien? Dat die vrouw van de juwelier in Deurne de twee overvallers heeft overmeesterd met een handwapen vind ik juist erg moedig. Hoe moet die vrouw er nu wel niet aan toe zijn? Waarschijnlijk helemaal overstuur.quote:Ongeveer 30 mensen hebben zaterdagavond laat op het Stadhuisplein in Eindhoven gedemonstreerd tegen de vrouw van de overvallen juwelier Goldies in Deurne. Dat meldt Omroep Brabant. De vrouw zou de overvallers, onder wie een 20-jarige Eindhovenaar, hebben doodgeschoten.
Volgens de betogers wordt de vrouw ten onrechte door velen als een held gezien. Tijdens de demonstratie scandeerden de betogers meermalen 'moordenaar'.
De betoging heeft ongeveer een half uur geduurd. De politie kwam ter plaatse om de demonstranten uiteen te drijven. Het is verboden om zonder vergunning te protesteren op het Stadhuisplein.
Tuurlijk. Want het ligt allemaal aan onszelf dat ze zo geworden zijn natuurlijk.quote:Op zondag 30 maart 2014 08:37 schreef Aanstootgevend het volgende:
Doen ze toch altijd ? Voor de doodgereden tasjesdief was er ook een stille tocht en een protestbijeenkomst "want hij was een goeie jongen". Draaideurcrimineel neergeschoten door de politie ? Stille tocht en protest "want hij was een goeie jongen". Etc. etc.
Maar verwachten dat er ook een tegengeluid uit de Marokkaanse gemeenschap komt waarin het gedrag van de crimineeltjes wordt [i[afgekeurd[/i] ? Nee, dat is "onredelijk".
Doe eens normaal man. Het gaat hier om een groepje debielen van wel 30 man groot. En dan een hele gemeenschap er om veroordelen.quote:Op zondag 30 maart 2014 08:37 schreef Aanstootgevend het volgende:
Doen ze toch altijd ? Voor de doodgereden tasjesdief was er ook een stille tocht en een protestbijeenkomst "want hij was een goeie jongen". Draaideurcrimineel neergeschoten door de politie ? Stille tocht en protest "want hij was een goeie jongen". Etc. etc.
Maar verwachten dat er ook een tegengeluid uit de Marokkaanse gemeenschap komt waarin het gedrag van de crimineeltjes wordt afgekeurd ? Nee, dat is "onredelijk".
Het zijn idd maar 30 man. Even drie keer zo veel Marokkanen optrommelen die overvallen niet goedkeuren zou dus heel makkelijk moeten zijn - en in het huidige politieke klimaat ook heel verstandig.quote:Op zondag 30 maart 2014 09:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Doe eens normaal man. Het gaat hier om een groepje debielen van wel 30 man groot. En dan een hele gemeenschap er om veroordelen.
Ik heb geen respect voor overvallers. De maatschappij biedt trouwens meer dan genoeg ruimte om te rouwen voor de nabestaanden.quote:Op zondag 30 maart 2014 09:04 schreef CrusadeRotterdam het volgende:
Juridisch en moreel gezien zaten die twee overvallers natuurlijk fout.
Maar er zijn OOK twee mensen overleden en die hebben ook familie en vrienden en die hebben misschien ook verdriet. Dan is een protest niet handig en ik zou het ook niet doen maar een tikkie meer respect naar de doden en het overvallen echtpaar vind ik wel een fatsoenlijk idee.
Prima maar heb je wel respect voor de nabestaanden? Voor hun moeder die aan de ene kant weet dat haar zoon een crimineel is maar waarschijnlijk ook van hem houdt en haar zoon nu is verloren?quote:Op zondag 30 maart 2014 09:12 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Ik heb geen respect voor overvallers. De maatschappij biedt trouwens meer dan genoeg ruimte om te rouwen voor de nabestaanden.
Hoezo? Hij heeft zijn straf bijna erop zitten en komt dus vrij, zo gaat dat in Nederland.quote:Op zondag 30 maart 2014 08:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
Maar waar zijn de massale protesten tegen volkert?
Ik heb niet meer of minder respect voor die nabestaanden dan ik heb voor andere burgers. Wel is het gedrag van de daders deels aan de nabestaanden te wijten. Zij hadden kunnen ingrijpen.quote:Op zondag 30 maart 2014 09:20 schreef CrusadeRotterdam het volgende:
[..]
Prima maar heb je wel respect voor de nabestaanden? Voor hun moeder die aan de ene kant weet dat haar zoon een crimineel is maar waarschijnlijk ook van hem houdt en haar zoon nu is verloren?
Deze gedachtegang is fout als het maar kan.quote:Op zondag 30 maart 2014 09:24 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Ik heb niet meer of minder respect voor die nabestaanden dan ik heb voor andere burgers. Wel is het gedrag van de daders deels aan de nabestaanden te wijten. Zij hadden kunnen ingrijpen.
Als ik deze lijn volg en mijn zoon pleegt een misdrijf moet ik dus ook de bak in? Wat ik had in kunnen grijpen en dus ben ik verantwoordelijk?quote:Op zondag 30 maart 2014 09:24 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Ik heb niet meer of minder respect voor die nabestaanden dan ik heb voor andere burgers. Wel is het gedrag van de daders deels aan de nabestaanden te wijten. Zij hadden kunnen ingrijpen.
De nabestaanden dienen natuurlijk niet strafrechtelijk vervolgd worden als daar geen aanleiding toe is. Wel kan er sprake zijn van eventuele gebreken in de opvoeding en zijn de daders mogelijk negatief beïnvloed door hun omgeving.quote:Op zondag 30 maart 2014 09:28 schreef CrusadeRotterdam het volgende:
[..]
Als ik deze lijn volg en mijn zoon pleegt een misdrijf moet ik dus ook de bak in? Wat ik had in kunnen grijpen en dus ben ik verantwoordelijk?
Dat is jouw mening. Argument?quote:Op zondag 30 maart 2014 09:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Deze gedachtegang is fout als het maar kan.
Als ik een gebrekkige opvoeding heb gegeven dan ben ik dan toch verantwoordelijk? En als ik verantwoordelijk ben moet ik dan toch worden vervolgd?quote:Op zondag 30 maart 2014 09:31 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
De nabestaanden dienen natuurlijk niet strafrechtelijk vervolgd worden als daar geen aanleiding toe is. Wel kan er sprake zijn van eventuele gebreken in de opvoeding en zijn de daders mogelijk negatief beïnvloed door hun omgeving.
Jij geeft aan dat zondermeer de fout deels bij de opvoeding ligt. Daarmee geef je aan dat iemand die een goede opvoeding heeft gekregen niet in de fout zal gaan. En dat is de grootste onzin ooit. Geen woorden te verzinnen om uit te drukken Hoe dom die gedachte is. En vervolgens sluit je ook nog eens af met een 'ze hadden misschien wel op kunnen treden' om het af te maken. Alsof die gasten na het avondeten mam een kus gaven en haar meedeelde dat ze even een juwelier gaan overvallen. Ga eens weg joh.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |