abonnement Unibet Coolblue
pi_138434645
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:38 schreef starla het volgende:

[..]

Die van mij is al 3 keer geamputeerd, maar dat maakt toch niet uit, want vrouwen poepen niet.
Vrouwen zweten en stinken ook niet toch?
pi_138435087
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:14 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Vrouwen zweten en stinken ook niet toch?
Nee, klopt. Met name ik niet vanwege een aantal sympathectomieën.
I feel kinda Locrian today
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 14:45:20 #78
249559 crew  Lavenderr
pi_138435591
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:29 schreef starla het volgende:

[..]

Nee, klopt. Met name ik niet vanwege een aantal sympathectomieën.
Botox?
pi_138435654
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:29 schreef starla het volgende:

[..]

Nee, klopt. Met name ik niet vanwege een aantal sympathectomieën.
altijd al gedacht dat die ene collega geen echte vrouw was. Nu heb ik dus het bewijs. Ze stonk naar zweet en even later ging ze nog poepen ook. :X
Ich hock in meinem Bonker
pi_138437760
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Botox?
Nee, gewoon de sympatische zijstreng door laten branden.
I feel kinda Locrian today
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 15:53:47 #81
249559 crew  Lavenderr
pi_138437854
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:51 schreef starla het volgende:

[..]

Nee, gewoon de sympatische zijstreng door laten branden.
Dat zijn geen halve maatregelen :X
pi_138437873
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:51 schreef starla het volgende:

[..]

Nee, gewoon de sympatische zijstreng door laten branden.
En nanobots ontvangen, maar dat weet je niet.....
pi_138438679
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 12:18 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik heb die opmerking over overall-mortality even gemist.

Is het niet veel normaler om niet zozeer van sterftecijfers an sich maar om over QALYs te spreken?

Hoe verhoudt screening zich dán?
M'n punt was vooral dat als je mortaliteit gebruikt als beoordelingscriterium voor screening, dat het dan de mortaliteit van heel de gescreende populatie moet zijn, anders loop je het risico dat mensen die voordeel hebben bij screening wel meegerekend worden, maar degenen die nadeel ondervinden niet.
QALY zijn misschien een beter criterium, maar daar hang je af van de specifieke weging, vooral bij screening die veel false-positives oplevert. Weging is altijd subjectief, wiens inschatting van de levenskwaliteit gebruik je voor bvb impotentie en incontinentie? Gezonde mensen zullen die levenskwaliteit lager inschatten dan mensen die er na een operatie voor prostaatkanker last van hebben. En mensen bij wie de oorzaak een medische fout of een aanrijding met vluchtmisdrijf was zullen het weer anders beoordelen, voor hen is het niet een relatief klein ongemak na een levensreddende operatie.
Worden QALY trouwens niet vooral gebruikt om de kost-effectiviteit van een maatregel of ingreep te beoordelen? maw om na te gaan of een behandeling genoeg voordelen biedt om de kostprijs ervan te rechtvaardigen, niet om te bepalen of een behandeling uberhaupt voordelen biedt?
pi_138439894
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:54 schreef .SP. het volgende:

[..]

En nanobots ontvangen, maar dat weet je niet.....
:o
I feel kinda Locrian today
pi_138441522
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:29 schreef starla het volgende:

[..]

Nee, klopt. Met name ik niet vanwege een aantal sympathectomieën.
-edit, doe maar niet-

[ Bericht 7% gewijzigd door Lavenderr op 02-04-2014 18:47:59 ]
  woensdag 2 april 2014 @ 17:48:51 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138441796
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:44 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

juist ... wetenschap is doelbewuste onkunde en wordt verkocht als onbetwistbare waarheid .


Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom. - Michael Elner

Jij opende toch dit topic?
TRU / Homeopathie wetenschappelijk aangetoond

:')
De serie is hilarisch hoe je daar tot je sokken wordt afgefikt en niets maar dan ook niets te melden hebt
TRU / Homeopatie wetenschappelijk aangetoond #2
TRU / Homeopatie wetenschappelijk aangetoond #3
TRU / Homeopatie wetenschappelijk aangetoond #4
Na deel twee liet je je niet meer zien
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 2 april 2014 @ 18:06:03 #87
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138442283
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij opende toch dit topic?
TRU / Homeopathie wetenschappelijk aangetoond

:')
De serie is hilarisch hoe je daar tot je sokken wordt afgefikt en niets maar dan ook niets te melden hebt
TRU / Homeopatie wetenschappelijk aangetoond #2
TRU / Homeopatie wetenschappelijk aangetoond #3
TRU / Homeopatie wetenschappelijk aangetoond #4
Na deel twee liet je je niet meer zien
deel 4 post 1..

Zou lambiekje nog komen met een verklaring?
Komt Vogeltjes dans nog met een antwoord waarom dubbelblind testen bij homeopatie niet van toepassing is?
De spanning is te snijden


Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 2 april 2014 @ 18:46:01 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138443420
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:06 schreef theguyver het volgende:

[..]

deel 4 post 1..

Zou lambiekje nog komen met een verklaring?
Komt Vogeltjes dans nog met een antwoord waarom dubbelblind testen bij homeopatie niet van toepassing is?
De spanning is te snijden


Het mooiste was nog dat toen vogeltjesdans zijn vlerkje brande hij pijnstillers naar binnensloeg alsof het smarties waren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 18:49:20 #89
249559 crew  Lavenderr
pi_138443524
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het mooiste was nog dat toen vogeltjesdans zijn vlerkje brande hij pijnstillers naar binnensloeg alsof het smarties waren
:D
Niks ossilococcium maar the real thing c_/
  woensdag 2 april 2014 @ 18:50:37 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138443559
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

:D
Niks ossilococcium maar the real thing c_/
Jep
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 2 april 2014 @ 22:45:20 #91
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_138455194
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:38 schreef starla het volgende:

[..]

Die van mij is al 3 keer geamputeerd, maar dat maakt toch niet uit, want vrouwen poepen niet.
ik dacht alleen dat de koningin dat niet deed? :o
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 2 april 2014 @ 22:46:21 #92
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_138455246
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:47 schreef Blaadjes het volgende:

[..]

altijd al gedacht dat die ene collega geen echte vrouw was. Nu heb ik dus het bewijs. Ze stonk naar zweet en even later ging ze nog poepen ook. :X
.. is het vast een toren-c-actrice
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 13:53:30 #93
249559 crew  Lavenderr
pi_138469527
Lambiekje ik zal je voor zijn. Met de aantekening dat dit dus niet onder het tapijt geveegd is maar er een onafhankelijk onderzoek is geweest..

De samenwerkingsproblemen binnen de vakgroep cardiochirurgie van het HagaZiekenhuis in Den Haag zijn de directe oorzaak van twee sterfgevallen tussen 2007 en 2012.

Deze problemen behoren inmiddels tot het verleden, de afdeling is weer ''goed op orde''.

Dat is de conclusie van een onafhankelijk onderzoek onder leiding van hartchirurg Henry van Swieten.

Het onderzoek is gedaan naar aanleiding van de commotie vorig jaar, toen naar buiten kwam dat tussen 2007 en 2010 opvallend veel mensen stierven op de afdeling cardiochirurgie.

Het onderzoek behelst de dossiers tussen 2007 en 2012. In totaal zijn gedurende deze periode 5.370 patiënten geopereerd, 196 van hen overleden. In zestien gevallen leken er vreemde zaken aan de hand en uit nader onderzoek van Van Swieten blijkt dat twee van die sterfgevallen vermijdbaar waren.

Ondanks deze ''vermijdbare schade" is er in samenspraak met de nabestaanden en de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) besloten dit niet verder te onderzoeken.

Ook is volgens een woordvoerster van het ziekenhuis in overleg met de nabestaanden besloten geen verdere uitspraken te doen over de omstandigheden waaronder deze twee personen zijn overleden. ''Het gaat om een situatie waar we achteraf over hebben gezegd: dat had anders gemoeten."

bron http://www.nu.nl/binnenla(...)ardiologen-haag.html
  donderdag 3 april 2014 @ 13:59:30 #94
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_138469667
Nu was er gister op het journaal wat over het declaratiesysteem . Geen wonder dat er zo veel fouten gemaakt worden in ziekenhuizen. Het is of de patient ter wille zijn of geen exorbitante boetes oplopen van de zorgverzekeraar. En daar heb je het dus de zorgverzekeraar bepaalt hoe, wat, wanneer je geholpen wordt.

het is echt te bespottelijk voorwoorden dat je niet én een schouder en een én enkel geholpen kan worden. Puur omdat het declaratie-systeem het niet aan kan. Hoe fucking triest kan het.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 3 april 2014 @ 14:12:24 #95
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138470008
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:59 schreef Lambiekje het volgende:
Nu was er gister op het journaal wat over het declaratiesysteem . Geen wonder dat er zo veel fouten gemaakt worden in ziekenhuizen. Het is of de patient ter wille zijn of geen exorbitante boetes oplopen van de zorgverzekeraar. En daar heb je het dus de zorgverzekeraar bepaalt hoe, wat, wanneer je geholpen wordt.

het is echt te bespottelijk voorwoorden dat je niet én een schouder en een én enkel geholpen kan worden. Puur omdat het declaratie-systeem het niet aan kan. Hoe fucking triest kan het.
dat is inderdaad super triest, de macht van de verzekeraar wordt steeds groter en met meer macht komt meer arrogantie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 3 april 2014 @ 14:13:53 #96
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_138470047
Het grootste probleem zit hem, m.i., in de introductie van de DBC's.
En inderdaad, de macht van de verzekeraar lijkt wat mij betreft ook veel te groot te worden.

Dát is een echt probleem in de zorg.

Maar, Lambiekje, wat maakt het jou uit? De wetenschap is al zo corrupt volgens jou, wat maakt het dan uit dat de verzekeraar meespeelt?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_138470168
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:59 schreef Lambiekje het volgende:
Nu was er gister op het journaal wat over het declaratiesysteem . Geen wonder dat er zo veel fouten gemaakt worden in ziekenhuizen. Het is of de patient ter wille zijn of geen exorbitante boetes oplopen van de zorgverzekeraar. En daar heb je het dus de zorgverzekeraar bepaalt hoe, wat, wanneer je geholpen wordt.

het is echt te bespottelijk voorwoorden dat je niet én een schouder en een én enkel geholpen kan worden. Puur omdat het declaratie-systeem het niet aan kan. Hoe fucking triest kan het.
Aan de andere kant wel logisch; een schouderfractuur opereren en daarnaast nog een enkelfractuur kost meer geld, meer personeel etc. Dat je dat als 2 aparte DBC's beschouwt vind ik zo gek nog niet.
Af en toe slaat het wel een beetje door ja en het systeem is vrij fraudegevoelig.
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 4 april 2014 @ 08:48:20 #98
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_138496054
quote:
'Chirurgen maken jaarlijks nog tientallen fouten'
Chirurgen maken, ondanks allerlei voorzorgsmaatregelen die de afgelopen jaren zijn getroffen, nog altijd tientallen fouten per jaar. Dat melden ziekenhuisverzekeraar Medirisk en de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) vrijdag in het AD. Artsen zouden nog te vaak het mes in het verkeerde lichaamsdeel zetten, de verkeerde patiënt opereren of foto's van patiënten verwisselen.
Hier op het papiertje staat dat u die-en-die bent dus u bent die-en-die. Ja maar ja maar. Niks ja maar. Hupsakee onder narcose. Weg nier! Verpatst op de zwarte markt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_138496143
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:19 schreef starla het volgende:

[..]

Aan de andere kant wel logisch; een schouderfractuur opereren en daarnaast nog een enkelfractuur kost meer geld, meer personeel etc. Dat je dat als 2 aparte DBC's beschouwt vind ik zo gek nog niet.
Af en toe slaat het wel een beetje door ja en het systeem is vrij fraudegevoelig.
Maar het kost minder geld om het allebei in 1 keer te doen dan 2 verschillende ingrepen, dus zo logisch is het toch niet?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  vrijdag 4 april 2014 @ 08:59:57 #100
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_138496204
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:13 schreef Worteltjestaart het volgende:
Het grootste probleem zit hem, m.i., in de introductie van de DBC's.
En inderdaad, de macht van de verzekeraar lijkt wat mij betreft ook veel te groot te worden.

Dát is een echt probleem in de zorg.

Maar, Lambiekje, wat maakt het jou uit? De wetenschap is al zo corrupt volgens jou, wat maakt het dan uit dat de verzekeraar meespeelt?
met de dwangmatige verplichting van een zorgverzekering maakt dat je niet werkt voor je eten maar voor de stompzinnige zorgverzekering. Waar de kosten zonder kwaliteit in te boeten met 75% minder kan.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')