quote:DEURNE - Bij een overval op juwelier Goldies in de Milhezerweg in Deurne zijn vrijdag aan het einde van de middag twee doden gevallen. Een persoon is gewond geraakt.
Het is nog niet duidelijk wat er precies is gebeurd. De straat is afgezet en staat vol met politie. Naast ambulances is ook een traumahelikopter opgeroepen.
'Eigenaar deinst niet terug'
Een van de buurtbewoners die tegenover de juwelier woont, zegt de eigenaar te kennen als een man die niet snel terugdeinst. "De hele straat is hier afgezet door de politie. Ik zag een gewond iemand naar buiten komen, maar ik heb geen schoten gehoord. " Meerdere getuigen melden dat ze de eigenaar na de overval hebben zien lopen.
Bij juwelier Goldies kan je als bezoeker niet zomaar binnenkomen. Je moet aanbellen waarna je wordt binnengelaten. Bron.
Met daarop de reactiequote:ja nu zal de mevrouw wel in de gevangenis moeten door dit tyfus land
Kortom : men denkt niet meer na, onderzoekt niet en houdt er een geheel incorrect beeld van de daadwerkelijke situatie op na. Ik heb echt met verbazing de reacties doorgenomen.quote:ja mar als het die daders waren dan hoefde ze alleen maar een mandje of twee te zitten waarschijnlijk
Je moet tegenwoordig iedereen maar kunnen doodschieten inderdaad zonder dat daar enig onderzoek naar verricht is.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 05:35 schreef Old_Pal het volgende:
Dat die 2 overvallers hartstikke dood zijn, vind ik niet erg. Ik hoop wel dat die vrouw niet vervolgd wordt door justitie.
Het is niet de eerste keer dat deze juwelier is overvallen. Dagelijks krijgen juweliers te maken met grof geweld. Bovendien is er een paar jaar geleden nog een juwelier gedood bij een overval. Ik snap de emoties.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Je moet tegenwoordig iedereen maar kunnen doodschieten inderdaad zonder dat daar enig onderzoek naar verricht is.
Dat mevrouw mogelijk twee ongewapende personen als een John rambo achteraan heeft gezeten is daarentegen mogelijk en wel geheel normaal
Tuurlijk er had beter eerst gekeken kunnen worden of een goed gesprek mogelijk was waarbij de overvallers en het echtpaar tot elkaar hadden kunnen komen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 06:59 schreef Dven het volgende:
Ik vind dat men de realiteit nogal uit oog verloren is. Ik zie op de frontpage overal weer onderbuikreacties. Enorm kansloos. En geef je daar wat van aan dan ben je in hun ogen opeens een beschermheilige voor het grootste gespuis dat de aarde rijk is
Nee, ik geef nergens aan dat ik het verschrikkelijk vind dat die twee omgekomen zijn, dat is nu eenmaal een risico dat je kan lopen bij dat soort bezigheden, al valt het wat lastig te ontkennen dat de straf misschien ietwat groot is voor het vergrijp. Dat menig persoon het van geluk uit lijkt te schreeuwen vind ik persoonlijk bizar. Alsof de doodstraf inmiddels ingevoerd mag worden voor zelfs relatief kleine vergrijpen.
Vervolgens begint onderdeel 2 van het geklaag, veelal genoteerd in gebrekkig Nederlands :
[..]
Met daarop de reactie
[..]
Kortom : men denkt niet meer na, onderzoekt niet en houdt er een geheel incorrect beeld van de daadwerkelijke situatie op na. Ik heb echt met verbazing de reacties doorgenomen.
Blij dat in ieder geval politie en rechterlijke macht nog wel gewoon helder naar dit soort zaken kijken. Maar dan word je door dit bijster intelligente volk alweer snel voor d66-rechter uitgemaakt.
Wat ik me vaak afvraag : waarom hoor ik mensen in het openbaar zo weinig van dit soort domme dingen zeggen?
Ja. Incidenten zullen er altijd zijn. Is het hele punt niet. Men heeft geen flauw idee wat zich afgespeeld heeft en trekt op voorhand al conclusies. Lijkt me een zeer ongezonde zaak. Beetje een terugval naar het lynchtijdperk. Maar ondertussen wel klagen als soortgelijke zaken in het midden oosten voorkomen want dan is de wereld opeens te klein.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is niet de eerste keer dat deze juwelier is overvallen. Dagelijks krijgen juweliers te maken met grof geweld. Bovendien is er een paar jaar geleden nog een juwelier gedood bij een overval. Ik snap de emoties.
Klein vergrijp, incidenten?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja. Incidenten zullen er altijd zijn. Is het hele punt niet. Men heeft geen flauw idee wat zich afgespeeld heeft en trekt op voorhand al conclusies. Lijkt me een zeer ongezonde zaak. Beetje een terugval naar het lynchtijdperk. Maar ondertussen wel klagen als soortgelijke zaken in het midden oosten voorkomen want dan is de wereld opeens te klein.
Juwelier mag je achterwege laten. In dezen totaal niet relevant. Maar jij beeldt nu exact uit wat ik profileer. Gewoon het verliezen van enige realiteit. Sarcastisch reageren dat er eerst maar even gesproken moet worden. NEE. Dat zeg ik niet. Maar schijnbaar is mensen executeren wel de norm van vandaag. Nou, daar ga je mee vooruit man!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:10 schreef the-eye het volgende:
[..]
Tuurlijk er had beter eerst gekeken kunnen worden of een goed gesprek mogelijk was waarbij de overvallers en het echtpaar tot elkaar hadden kunnen komen.
Je bent behoorlijk de weg kwijt als je een overval op een juwelier als een klein vergrijp gaat betitelen
ah ja, een incidentje... het waren vast ook keurige nette jongens met enkel een moeilijke jeugd...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja. Incidenten zullen er altijd zijn. Is het hele punt niet. Men heeft geen flauw idee wat zich afgespeeld heeft en trekt op voorhand al conclusies. Lijkt me een zeer ongezonde zaak. Beetje een terugval naar het lynchtijdperk. Maar ondertussen wel klagen als soortgelijke zaken in het midden oosten voorkomen want dan is de wereld opeens te klein.
In verhouding tot de dood is een overval inderdaad een 'klein' vergrijp. Lijkt me verder niet zo heel vreemd dus allicht ben jij degene die zich af moet vragen of je wel 'helemaal lekker' bent. Pauperwoordkeuze, overigens.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:14 schreef the-eye het volgende:
[..]
Klein vergrijp, incidenten?
Ben je wel helemaal lekker?
Dit is het soort blablaba waar ik op doel.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ah ja, een incidentje... het waren vast ook keurige nette jongens met enkel een moeilijke jeugd...
jij begint hier met blablablaquote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Dit is het soort blablaba waar ik op doel.
Dus in verhouding met de dood is dan alles een klein vergrijp toch?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:17 schreef Dven het volgende:
[..]
In verhouding tot de dood is een overval inderdaad een 'klein' vergrijp. Lijkt me verder niet zo heel vreemd dus allicht ben jij degene die zich af moet vragen of je wel 'helemaal lekker' bent. Pauperwoordkeuze, overigens.
Goede manier om van iemand af te komen die je even niet aardig meer vindt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:16 schreef Buikboor het volgende:
Die vrouw heeft er niet helemaal over na gedacht, zij had 2 wapens moeten hebben zodat je altijd een wapen in dat tuig zijn hand kan leggen. Heb je altijd noodweer zonder probleem.
Jij bent degene die de realiteit uit het oog heeft verloren. Iemand die in een supermarkt iets meeneemt zonder te betalen kan je aanhouden maar bij een overval op een juwelier is het een kwestie van het redden van het vege lijf. Dan is er geen tijd en mogelijkheid om ééns te gaan kijken of je de overvallers misschien kan ontzien.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Juwelier mag je achterwege laten. In dezen totaal niet relevant. Maar jij beeldt nu exact uit wat ik profileer. Gewoon het verliezen van enige realiteit. Sarcastisch reageren dat er eerst maar even gesproken moet worden. NEE. Dat zeg ik niet. Maar schijnbaar is mensen executeren wel de norm van vandaag. Nou, daar ga je mee vooruit man!
yeah, en dat doe je dan ff als opvoering in de juwelierszaak hè? Niemand die dat ziet...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Goede manier om van iemand af te komen die je even niet aardig meer vindt.
Puur conform de wetgeving is dit niet het geval.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:21 schreef Buikboor het volgende:
[..]
Dus in verhouding met de dood is dan alles een klein vergrijp toch?
Waarom bij een overval op een juwelier dan wel? Leg mij dat eens in duidelijke woorden uit.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:24 schreef the-eye het volgende:
[..]
Jij bent degene die de realiteit uit het oog heeft verloren. Iemand die in een supermarkt iets meeneemt zonder te betalen kan je aanhouden maar bij een overval op een juwelier is het een kwestie van het redden van het vege lijf. Dan is er geen tijd en mogelijkheid om ééns te gaan kijken of je de overvallers misschien kan ontzien.
Omdat juweliers naast diefstal vaak te maken krijgen met bedreigingen, geweld, mishandeling en moord. Deze bewuste juwelier is vorige keer zelfs gegijzeld. Diefjes die iets stelen uit de supermarkt of kledingwinkel gebruiken dat soort middelen over het algemeen niet. Zie je het verschil?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarom bij een overval op een juwelier dan wel? Leg mij dat eens in duidelijke woorden uit.
Bij een winkeldiefstal zal de dader iets in z'n jas steken en zo onopvallend mogelijk de zaak weer willen verlaten. Bij een overval is het voor de dader zaak z'n slachtoffer zo veel mogelijk angst aan te jagen zodat hij krijgt wat hij/zij wil hebben. De bereidheid van de dader om tot geweld over te gaan zal daarom veel groter zijnquote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarom bij een overval op een juwelier dan wel? Leg mij dat eens in duidelijke woorden uit.
Maar het is natuurlijk wel een groot bedrijfsrisico.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:17 schreef Dven het volgende:
[..]
In verhouding tot de dood is een overval inderdaad een 'klein' vergrijp. Lijkt me verder niet zo heel vreemd dus allicht ben jij degene die zich af moet vragen of je wel 'helemaal lekker' bent. Pauperwoordkeuze, overigens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |