abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138259092
quote:
Pakistaanse christen ter dood veroordeeld

Een Pakistaanse christen is ter dood veroordeeld omdat hij de profeet Mohammed heeft beledigd. Dat meldde de BBC vandaag.

De 26-jarige Sawan Masih beschimpte de profeet tijdens een ruzie met een islamitische 'vriend', die hem vervolgens aangaf. Nadat Masih was opgepakt, veroorzaakten moslims hevige rellen in de wijk van de stad Lahore waar Masih woonde.

Een wet in Pakistan verbiedt de belediging van iedere godsdienst. In de praktijk wordt die echter alleen maar toegepast op het kwetsen van de islam. Zo'n 97 procent van de Pakistaanse bevolking is moslim. De doodstraf werd echter nog nooit opgelegd voor blasfemie. Toch vonden veel mensen die van belediging van de islam waren beschuldigd de dood, omdat ze na hun vrijlating werden gelyncht.
Bron: AD
Wat een achterlijke religie is het toch.
Ура для россии
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:25:40 #2
300718 Kenju
Say It!!??
pi_138259143
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:23 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Wat een achterlijke religie is het toch.
Religie? Of land?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:30:57 #3
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_138259266
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:25 schreef Kenju het volgende:

[..]

Religie? Of land?
religie! Het is de meest geweldadige religie die niets liever doet dan ongelovigen doden
There is only one religion
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:38:37 #4
300718 Kenju
Say It!!??
pi_138259501
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:30 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

religie! Het is de meest geweldadige religie die niets liever doet dan ongelovigen doden
Waarom is het dan zo dat je dit soort verhalen niet terugvind uit alle delen van de wereld waar Islam een native religie is? Dat de religie iets voorschrijft, wil niet zeggen dat je dat moet doen. De bijbel en thora voorschrijven dergelijke zaken ook.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_138259731
quote:

[..]

Hoe kan een religie iemand doden? Mensen bedelven onder een berg korans?
NEE!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:51:32 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_138259912
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:46 schreef HexHunter het volgende:

[..]

Hoe kan een religie iemand doden? Mensen bedelven onder een berg korans?
Hersencellen uitschakelen kan je beter over laten aan religie dan aan alcohol.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:52:29 #7
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_138259948
Die hele cultuur loopt 622 jaar achter, nietwaar?
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_138260108
Wat ik me altijd afvraag bij dit soort wetten is dat het onmogelijk te bewijzen valt. Als je een hekel hebt aan iemand kun je naar de politie gaan, zeggen dat hij de profeet een mongool vindt en dan wordt ie opgeknoopt?
Dit, dus.
pi_138261839
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:38 schreef Kenju het volgende:

[..]

Waarom is het dan zo dat je dit soort verhalen niet terugvind uit alle delen van de wereld waar Islam een native religie is? Dat de religie iets voorschrijft, wil niet zeggen dat je dat moet doen. De bijbel en thora voorschrijven dergelijke zaken ook.
Alle 3 de Abrahamitische godsdiensten zijn op geweld en intolerantie gebasseerd. Het grote verschil met het jodendom is, is dat joden niet bekeren en hun godsdienst niet aan derest willen opdringen. Dan heb je nog het christendom, dat inderdaad samen met de islam, de kroon spant qua geweld, onderdrukking, intolerantie en anti-homoseksualiteit. Hoeveel procent van de Europeanen bijvoorbeeld hangt nog haar native religie aan? Minder dan 1%. Derest is, al dan niet gedwongen, in het verleden bekeerd.
pi_138261922
Ziek.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_138262762
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:04 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Alle 3 de Abrahamitische godsdiensten zijn op geweld en intolerantie gebasseerd. Het grote verschil met het jodendom is, is dat joden niet bekeren en hun godsdienst niet aan derest willen opdringen. Dan heb je nog het christendom, dat inderdaad samen met de islam, de kroon spant qua geweld, onderdrukking, intolerantie en anti-homoseksualiteit. Hoeveel procent van de Europeanen bijvoorbeeld hangt nog haar native religie aan? Minder dan 1%. Derest is, al dan niet gedwongen, in het verleden bekeerd.
Helemaal mee eens.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:43:42 #12
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_138262958
Ik kan hier nooit bij, ter dood veroordeeld worden vanwege wat woorden jegens een fictief bijbels persoon :') In wat voor wereld leef ik :') :')
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:44:23 #13
300718 Kenju
Say It!!??
pi_138262984
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:04 schreef Zienswijze het volgende:
En toch kent met in grote delen van Oost-Europa een intoleratie tegen bijv. homo's. Het zijn niet de religies, maar de mensen die het doen. Zij maken de keus om een religie op een bepaalde manier toe te passen of bepaalde achterlijke zaken niet te negeren. Een religie van honderden jaren oud kun je daar moeilijk de schuld van geven.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_138263115
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:44 schreef Kenju het volgende:

[..]

En toch kent met in grote delen van Oost-Europa een intoleratie tegen bijv. homo's. Het zijn niet de religies, maar de mensen die het doen. Zij maken de keus om een religie op een bepaalde manier toe te passen of bepaalde achterlijke zaken niet te negeren. Een religie van honderden jaren oud kun je daar moeilijk de schuld van geven.
Oost-Europa is toch juist christelijk?
pi_138263152
Zo gaat dat daar in moslim-landen. Ik snap niet dat er nog mensen werkelijk verbaasd zijn over dit soort nieuws.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:50:58 #16
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138263169
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:38 schreef Kenju het volgende:

[..]

eee nee. De Bijbel schrijft het maar schrijft het niet voor. Een groot verschil.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:51:20 #17
300718 Kenju
Say It!!??
pi_138263182
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:49 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Oost-Europa is toch juist christelijk?
Volgens mij ook. Maar volgens zienswijze houdt nog maar 1% van de mensen uit Christelijke landen dat geloof aan. Wellicht dat hij het bedoelde dat het slechts deels is oid, maar goed. Het maakt niet uit, want mijn punt is dat de religie zelf niet telt. In India is men grotendeels Hindoe, en in het Hindoeïsme heb je gewoon openheid naar homo's en transgenders. Maar in dat land is recentelijk ook een wet aangenomen die het het bedrijven van homosexuele daden verbiedt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:50 schreef xzaz het volgende:

[..]

eee nee. De Bijbel schrijft het maar schrijft het niet voor. Een groot verschil.
Ten eerste klopt dit niet. Zie bijv. Leviticus 18:22 en Leviticus 20:13. Die hekelen het niet, nee, je mag het gewoon niet doen en wie het wel doet die, etc. etc.
Maar sowieso slaat het verschil dat je maakt nergens op, daar er in de praktijk in de beleving geen verschil is aangezien van Christenen verwacht wordt dat ze hun leven inrichten conform de normen die uit de teksten spreken.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kenju op 28-03-2014 14:56:33 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_138263418
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:51 schreef Kenju het volgende:

[..]

Volgens mij ook. Maar volgens zienswijze houdt nog maar 1% van de mensen uit Christelijke landen dat geloof aan. Wellicht dat hij het bedoelde dat het slechts deels is oid, maar goed. Het maakt niet uit, want mijn punt is dat de religie zelf niet telt. In India is men grotendeels Hindoe, en in het Hindoeïsme heb je gewoon openheid naar homo's en transgenders. Maar in dat land is recentelijk ook een wet aangenomen die het het bedrijven van homosexuele daden verbied.

[..]

Leg uit eens uit wat het praktische verschil is?
Zienswijze bedoelde dat maar 1% van de bevolking haar oorspronkelijke (regionale) religie aanhangt. Dat is niet het christendom, want dat is een importreligie. Vervolgens geeft hij aan dat het christendom en de islam niet bepaald tolerant naar homoseksualiteit zijn en aangezien jij met een regio aankomt waar zowel het christendom heerst als dat homoseksualiteit niet (volledig) geaccepteerd wordt, snap ik niet dat je het niet met hem eens bent.
pi_138263650
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:44 schreef Kenju het volgende:

[..]

West-Europa was tot pakweg 200 jaar geleden niet anders qua intolerantie jegens homoseksualiteit en andersdenkenden. Veschil is dat West-Europeanen steeds minder zijn gaan geloven en dat o.a. daardoor de tolerantie toenam. De huidige tolerantie hebben wij dus niet dankzij het christendom maar ondanks het christendom te danken.

In Amerika zijn de mensen veel geloviger en daar zie je dus wel een aversie tegen homoseksualiteit, vooral bij de christelijke Republikeiken. En Uganada, een zwaar gelovig christelijk land, heeft de doodstraf voor homoseksualiteit ingevoerd. En dat allemaal omdat er in de Bijbel niet zulke lieve dingen over homoseksualiteit staan.
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 maart 2014 @ 17:22:47 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_138268224
Is Turkije europees ? Die verbieden Twitter en Facebook.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 maart 2014 @ 17:23:18 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_138268241
Youtube bedoel ik.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:25:17 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_138268325
quote:

[..]

Ik denk nog net van niet. Op het christendom heeft de islam nog wel een paar miljoen doden in te halen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_138268395
De overgrote dikke meerderheid van de aardbewoners zijn religieuzen, feit.

The Pew study on “Religion and Public Life” in 230 countries and territories has estimated that there are 5.8 billion religiously affiliated adults and children around the globe, representing 84% of the 2010 world population of 6.9 billion.

Deze Pakistaanse christen zal waarschijnlijk amnestie krijgen en vervolgens gelyncht worden door een menigte.
-
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:30:02 #24
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_138268459
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk nog net van niet. Op het christendom heeft de islam nog wel een paar miljoen doden in te halen.
het gaat niet alleen om het christendom, elk ander geloof heeft problemen met de islam
There is only one religion
pi_138268478
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:30 schreef Dance99Vv het volgende:
het gaat niet alleen om het christendom, elk ander geloof heeft problemen met de islam
De islam zal dan wel de ware religie zijn.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')