Dat heeft Harry ook gehad vorig jaar, na 1 dag ging ie weer eten. (was toen met die voedingssonde)quote:Op maandag 7 april 2014 17:14 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Niet plassen is niet goed...Zou het goed gaan met zijn nieren?
![]()
En het poezenkind moet dagelijks eten... Eventueel je dierenarts vragen om een eetluststimulerend middel? (eerst een bloedonderzoek voor de nieren en de lever is dan het beste, maar je kan niet altijd alles wensen...) Ik ben zelf fan van mirtazapine voor de poezenkinderen (dat is een antidepressie middel bij mensen) 1/4 tabletje eens in 3 dagen.
Hij heeft zaterdag en gisteren weinig vocht binnen gekregen. Nu er weer zo'n 120cc in één keer in zit en ik dwangvoer verwacht ik dat het plassen wel weer komt. Vannacht lag er ook nog een plasje.quote:Op maandag 7 april 2014 17:14 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Niet plassen is niet goed...Zou het goed gaan met zijn nieren?
![]()
En het poezenkind moet dagelijks eten... Eventueel je dierenarts vragen om een eetluststimulerend middel? (eerst een bloedonderzoek voor de nieren en de lever is dan het beste, maar je kan niet altijd alles wensen...) Ik ben zelf fan van mirtazapine voor de poezenkinderen (dat is een antidepressie middel bij mensen) 1/4 tabletje eens in 3 dagen.
P.S. Lees net in je topic dat hij weer koorts heeft ondanks het antibioticum. Ik ga even duimen dat het geen FIV is of ander eng virus.![]()
Mirtazapine is zeer eetluststimulerend bij poezen. Zonder de bijwerkingen van bv. prednisolon of diazepam (die ook weleens ingezet worden als eetluststimulerende middelen bij katten). Of de poezen er minder depressief worden van Mirtazapine is nooit onderzochtquote:Op maandag 7 april 2014 17:20 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Hij heeft zaterdag en gisteren weinig vocht binnen gekregen. Nu er weer zo'n 120cc in één keer in zit en ik dwangvoer verwacht ik dat het plassen wel weer komt. Vannacht lag er ook nog een plasje.
Wat doet Mirtazapine voor poezen?
quote:En ik duim ook voor een niet-eng virus!![]()
Je kan het losse deel afknippen. Pas op dat je niet in het leven knipt, want dan gaat het bloeden. Gebeurt dat toch, ook geen ramp (al voor de hond misschien niet zo fijne ervaring), even een theedoek oid tegenaan drukken en 5 minuten tegendruk geven, dan stopt de bloeding wel.quote:Op maandag 7 april 2014 19:51 schreef Eerin het volgende:
Hoi! Ik heb een vraag over mijn hond (Duitse herder). Ze heeft aan haar voorpoot een nagel die aan de onderkant open is. Ik weet niet hoe dit komt, maar het staat zo'n halve centimeter uit elkaar en je kijkt dus op het leven. Aan de punt van de nagel zit het nog gewoon tegen elkaar aan, dus het is een beetje als een kapotte rits; zo'n bobbel in het midden waar het open is. Het bloedt niet, maar ze heeft er wel last van. Ze likt heel veel, inmiddels ook aan de andere drie poten. Als ik eraan zit, vindt ze dat oké, maar als ik aan het leven zit, piept ze wel. Nou piept ze sowieso bij het minste of geringste, maar dit lijkt zich toch wel tot een probleem te ontwikkelen.
Wat kan ik hieraan doen? Ik lees veel dat mensen de nagel hebben afgeknipt, maar dat lijkt me hier wat overdreven. Moet ik hiermee naar de DA?
Bedankt alvast!
Groeit de nagel dan weer terug over het leven? Dus waar het nu een beetje opgetrokken lijkt, dat groeit dan gewoon weer naar beneden? Ik ga kijken of ik het topje eraf kan knippen, mocht dat niet goed lukken dan ga ik morgen naar de dierenarts.quote:Op maandag 7 april 2014 19:57 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Je kan het losse deel afknippen. Pas op dat je niet in het leven knipt, want dan gaat het bloeden. Gebeurt dat toch, ook geen ramp (al voor de hond misschien niet zo fijne ervaring), even een theedoek oid tegenaan drukken en 5 minuten tegendruk geven, dan stopt de bloeding wel.
Durf je het niet, dan zou ik toch naar een dierenarts ermee gaan.
Je kan het vergelijken met een ingescheurde teennagel bij een mens, dus dat doet wel zeer ja, zeker als zij erop leunt. Zij moet er niet aan likken, want de nagelbed ligt bloot en dat kan gaan ontsteken! Tegen de ontsteking kan je de poot in een sodabadje of biotex groen badje soppen (warm water). Maar ik zou eerst de losse delen van de nagel dus (laten) verwijderen.
Jawel , groeit gewoon weer verder hoor! Vijlen kan ook als je knippen eng vindt en de hond het toestaat.quote:Op maandag 7 april 2014 19:59 schreef Eerin het volgende:
[..]
Groeit de nagel dan weer terug over het leven? Dus waar het nu een beetje opgetrokken lijkt, dat groeit dan gewoon weer naar beneden? Ik ga kijken of ik het topje eraf kan knippen, mocht dat niet goed lukken dan ga ik morgen naar de dierenarts.
Top, dank je welquote:Op maandag 7 april 2014 20:03 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Jawel , groeit gewoon weer verder hoor! Vijlen kan ook als je knippen eng vindt en de hond het toestaat.
Mocht je willen knippen en bang zijn dat je toch in het leven knipt, klein dotje maizena erop als het bloedt, dat stelpt goed!
Eeehhh, ik maak meestal de muizen beter, niet dood.quote:Op maandag 7 april 2014 19:59 schreef yvonne het volgende:
Lieve Dierenarts.
Ik heb muizen op zolder, ik heb daar normaal geen problemen mee, maar deze heeft zijn hele familie+aanhang meegenomen.
Alle lieve dingen zijn al geprobeerd, maar de muizen zijn erg slim en staan me uit te lachen en nodigen nog meer muizen uit.
Nu moet ik over op eng spul.
Maar als ik lees dat ze daar dagen door lijden en eigenlijk op akelige wijze doodgaan voel ik me echt heel bezwaard.
Is er niet iets dat ze meteen dood?
Gif.eet.plof.dood.
Zoiets. Dat die beesten dagen lopen te lijden vind ik echt niks.
Op een site ( ja heb heel internet als afgespeurd) stond zelfs dat ze ( die site) niet het gevoel hadden dat ze erg geleden hebben, want de dode muizen zagen erg vredig uit
Help?
Wat OhOh zegt!quote:Op maandag 7 april 2014 20:04 schreef Eerin het volgende:
[..]
Top, dank je wel![]()
En DDA ook bedankt natuurlijk!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 7 april 2014 20:06 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Fijne avond!
Wat ga je op tweakers doen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GoT zuigt
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Fijne avond!
*boks*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ga het morgen vragenquote:Op maandag 7 april 2014 19:51 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Mirtazapine is zeer eetluststimulerend bij poezen. Zonder de bijwerkingen van bv. prednisolon of diazepam (die ook weleens ingezet worden als eetluststimulerende middelen bij katten). Of de poezen er minder depressief worden van Mirtazapine is nooit onderzocht
[..]
gewoon n simpele muizenval? *pats* *nek gebroken> dood*quote:Op maandag 7 april 2014 19:59 schreef yvonne het volgende:
Lieve Dierenarts.
Ik heb muizen op zolder, ik heb daar normaal geen problemen mee, maar deze heeft zijn hele familie+aanhang meegenomen.
Alle lieve dingen zijn al geprobeerd, maar de muizen zijn erg slim en staan me uit te lachen en nodigen nog meer muizen uit.
Maar als ik lees dat ze daar dagen door lijden en eigenlijk op akelige wijze doodgaan voel ik me echt heel bezwaard.
Gif.eet.plof.dood.
Op een site ( ja heb heel internet als afgespeurd) stond zelfs dat ze ( die site) niet het gevoel hadden dat ze erg geleden hebben, want de dode muizen zagen erg vredig uit
Help?
Fijne avond!
SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
Goeie vraag! Ik lees meequote:Op maandag 7 april 2014 21:44 schreef pl4kkie het volgende:
Vraag, kunnen katten ook in de puberteit komen?
quote:
Het eten van vreemde voorwerpen (dat noemen wij pica), zeker bij een oude hond, kan wijzen op een ziekte elders in het lichaam. Bijv. maag/darmprobleem, of bloedarmoede of... Als je een volledig voer voert, komt het niet door een tekort aan voedingsstoffen. Maar er is dus een kans dat iets mis is met je hond. Wil je het verder laten uitzoeken, dan moet je toch even naar je dierenarts voor een volledig lichamelijk onderzoek en mogelijk een bloedonderzoek.quote:Op maandag 7 april 2014 20:25 schreef Take2 het volgende:
Mijn hond van bijna 15 eet steeds kattengrind(geen poep), waarom doet hij dit? zou hij een tekort kunnen hebben?
Natuurlijk! De puberteit betekent dat het dier (de mens) volwassen wordt en geslachtsrijp.quote:Op maandag 7 april 2014 21:44 schreef pl4kkie het volgende:
Vraag, kunnen katten ook in de puberteit komen?
Jeee, dit verhaal is al zeker 13 jaar oud (toen studeerde DDA nogquote:Op dinsdag 8 april 2014 09:34 schreef oh-oh het volgende:
Heb je hier een mening over?
http://theoptimist.nl/kri(...)artsen-in-het-hart/#
Het bevestigt mijn aversie tegen de commersie van de meeste da's weer eens...
De tip van een collega: een dierenvriendelijke muizenval met pindakaas of chocolade erin, de muis vangen, en zo ver mogelijk van het huis uitzetten in vrije natuur. Dit al geprobeerd?quote:Op maandag 7 april 2014 19:59 schreef yvonne het volgende:
Lieve Dierenarts.
Gif.eet.plof.dood.
Help?
Het gaat mij vooral om de laatste alinea, maar het verbaast me niks dat je daar geen oog voor hebt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:49 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Jeee, dit verhaal is al zeker 13 jaar oud (toen studeerde DDA nog)
Het is natuurlijk de mening van 1, wellicht verbitterd persoon. Ik snap trouwens niet wat het te maken heeft met de commercie? Volgens mij, is het persoon in kwestie niet tegen commercie en verdient nu een goed boterham met haar bedrijf.![]()
Zij is tegen bio-industrie, maar niemand dwingt je als dierenarts in bio-industrie te gaan werken. Ok, je moet inderdaad een aantal verplichte stages lopen. Maar dat lijkt mij logisch. Ik neem aan dat humaan je ook geen keuze heb als iets een verplicht onderdeel van het programma is. Een van de doelen van de stages om met alle aspecten van het vak kennis te maken.
Maar ben je dan tegen bio-industrie, OhOh? Ik dacht dat je je honden vers vlees voerde? Waar denk je dat dat vandaan komt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |