7 tot 10x is wel veelquote:Op donderdag 3 april 2014 22:49 schreef Mgolovic het volgende:
Onze pup van 2 maanden (ontwormd en geënt) poept 7 tot 10 x per dag. Is dat normaal? Ontlasting is ook niet echt vast.
Fritsy is weer helemaal goedquote:Op donderdag 3 april 2014 14:47 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Zielig... Wat is eigenlijk je vraag?
Het kan inderdaad Giardia zijn, dat kan je dierenarts testen in verse ontlasting van je kat. Voor de eigen klachten moet je bij de huisarts zijn![]()
Tegen Giardia kan je je kat behandelen met fenbendazol (Panacur). Dit wordt ook gebruikt tegen de wormen. Let wel op dat de aanbevolen dosering voor de wormen is 75 mg/kg gedurende 2 dagen.
Voor Giardia zijn er diverse protocolen. Ik raad normaal gesproken aan 50 mg/kg gedurende 3-5 dagen. Op de laatste dag moet je de kat wassen (met name zijn billen). Overal waar de kat met zijn poten/achterkant komt schoonmaken en goed laten reinigen (dus de tafel, de vloer enz enz). Alle kussens ed wassen, het liefst op 60 graden. Dat allemaal om herbesmetting met Giardia cysten te voorkomen.
Heb je meer katten of honden? Dan moet je alle dieren tegelijkertijd behandelen en dus ook wassen. Veel dieren dragen Giardia bij zich zonder daar last van te hebben.
Tja, er zit een vorm in en je kunt hem oppakken maar het is wel heel zacht. Ze heeft ook al wel een paar keer echt modder-achtige ontlasting gehad.quote:Op vrijdag 4 april 2014 06:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
7 tot 10x is wel veelontlasting nooit vast geweest ook? Mijne poept 3/4x pd met over het algemeen vaste ontlasting
quote:Op donderdag 3 april 2014 19:44 schreef Cakebeslag het volgende:
Beste DigitaleDierenArts,
laatst zag ik dat mijn goudwinde (1 van de 5) een witte bult heeft.
Deze bult heeft daarnaast ook enkele rode plekken. Ook zijn op beide vinnen een plekje te vinden.
De bult zit net achter zijn kieuwen.
Aan het einde van zijn staart begint ook iets.
Onderaan het bericht enkele foto's.
Nu was mijn vraag of u misschien weet wat dit zou kunnen zijn?
Graag zou ik daarbij ook horen of hier nog iets aan te doen is of dat ik mijn vis op een humane manier uit zijn lijden moet verlossen.
Alvast bedankt!!
Groeten,
Shauni
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou, gemiddeld op deze leeftijd 4-5 x per dag. 10 x is nogal vaak, ja...quote:Op donderdag 3 april 2014 22:49 schreef Mgolovic het volgende:
Onze pup van 2 maanden (ontwormd en geënt) poept 7 tot 10 x per dag. Is dat normaal? Ontlasting is ook niet echt vast.
quote:
Placebo-effect?quote:Maar ik doe het ook weer goedtoch bizar ik geloof niet in toeval.
quote:Moet het misschien nog maar even aankijken dan.
Bedankt voor je advies mocht het nou terugkomen gaan we maar naar de doc![]()
Hmm, dan toch nog een keer ontwormen (als de ontworming langer dan 2 weken geleden geweest is). Als dat niet helpt, eventueel langzaam overstappen op ander voer, maar je moet het goed kijken op welk voer hij wel goed doet. En altijd heel langzaam overstappen, dus eerst het oude voer met het nieuwe voer mengen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:21 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Tja, er zit een vorm in en je kunt hem oppakken maar het is wel heel zacht. Ze heeft ook al wel een paar keer echt modder-achtige ontlasting gehad.
Ze zit gewoon aan het voer wat ze ook bij de fokker kreeg (Royal Canin) en krijgt buiten wat kleine beloningssnoepjes geen ander voer.
We zijn toch maar even met haar naar de dierenarts gegaan, we dachten te zien dat ze ook magerder werd en dat bleek te kloppen. Het blijkt een darminfectie te zijn. Daarvoor heeft ze eerst een injectie gekregen (weet zo niet meer precies waarvoor, maar ze kon er vanavond vrij heftige jeuk van krijgen) en morgen moeten we starten met antibiotica. Daarbij ook nog babyvoeding geven om haar aan te laten sterken.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:03 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hmm, dan toch nog een keer ontwormen (als de ontworming langer dan 2 weken geleden geweest is). Als dat niet helpt, eventueel langzaam overstappen op ander voer, maar je moet het goed kijken op welk voer hij wel goed doet. En altijd heel langzaam overstappen, dus eerst het oude voer met het nieuwe voer mengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blikje tonijn heb ik nog staan.quote:Op zondag 6 april 2014 13:04 schreef computergirl het volgende:
Cat22, wat bij een kat van mij altijd goed werkte was het vocht van tonijn uit blik. En bij succes steeds wat meer stukjes tonijn erbij.
en ik heb dezelfde kat ook wel eens lepeltjes creme fraiche laten eten, volgens dierenarts is alles beter dan niks eten.
Nee, geen snotter, een hoestje, geen prutogen. Niesziekte was ik ook bang voor, maar na vier dagen ziek zijn zonder deze symptomen denk ik toch aan een virus of bijtwond. En dat dacht de DA ook. Kater gaf eergisteren pijn aan bij zijn staart maar zowel DA als ik konden geen gekke dingen voelen in die regio.quote:Op zondag 6 april 2014 13:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zit zn neusje dicht? Mijn kater heeft niesziekte gehad en wilde toen ook niet eten, toen hebben we vis opgewarmd want dan is de geur heel sterk.....
En idd kattenmelk of slagroom oid... Alles wat er ingaat is mooi meegenomen.
quote:Op zondag 6 april 2014 12:24 schreef Puala het volgende:
DDA, vraagje, Noortje (poes, bijna 3) zit op hypo allergeen voer van Specific. Ik ben +- 1 maand geleden overgestapt van Specific naar RC (ivm leveringsproblemen van Specific hier) en heel snel weer terug (klachten kwamen terug). Maar nu zit ze weer 2-3 weken op haar oude voer van Specific, maar de ontlasting blijft dun en op dit moment poept ze ook buiten de bak. Wat kan dit zijn?
Ze eet gewoon, ze braakt niet, ze is speels, actief, komt ook op schoot liggen (deed ze eerst niet met pijn), "praat" heel veel tegen me, vraagt zelfs om voer.Blut zijn is nooit!!! Een excuus om niet naar een DA te gaan....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Laat ik eerst eens afwachten wat de DDA zegt. Als het echt nodig is dan ga ik uiteraard.quote:Op zondag 6 april 2014 14:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Blut zijn is nooit!!! Een excuus om niet naar een DA te gaan....
Wat zijn toch eigenwijze mormelsquote:Op zondag 6 april 2014 13:59 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nee, geen snotter, een hoestje, geen prutogen. Niesziekte was ik ook bang voor, maar na vier dagen ziek zijn zonder deze symptomen denk ik toch aan een virus of bijtwond. En dat dacht de DA ook. Kater gaf eergisteren pijn aan bij zijn staart maar zowel DA als ik konden geen gekke dingen voelen in die regio.
Ik warm al zijn hapjes al op.En dan wordt er beleefd aan gesnuffeld en vervolgens weggekeken.
ik snap jou en ik snap puala.quote:Op zondag 6 april 2014 14:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Blut zijn is nooit!!! Een excuus om niet naar een DA te gaan....
Vaak wil een dierenarts ook best meedenken in zo'n geval hoorquote:Op zondag 6 april 2014 14:53 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik snap jou en ik snap puala.
het lijkt me een vreselijk dilemma : om zo met je rug tegen de muur te staan dat je wel wil maar gewoon even de financiën niet hebt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |