Nee, hij lag in zo een bakje waar wat los spul in ligt. Onveilig was ik niet bang voor, ik vraag me af of ie nog goed werkt. Maar goed, ik heb ook nog geen smerige beestjes op de honden, dus op hoop van zegen dan maar hequote:Op maandag 31 maart 2014 10:55 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het kan geen kwaad qua veiligheid. Het kan zijn dat het iets minder werkzaam is. Maar je heb nu geen vlooien in je la, denk ik
In principe worden de werkzame stoffen afgebroken onder invloed van zuurstof, zonnelicht enz. Maar hoe effectief het nog is, is niet in te schatten. Dan moet ik eerst hier precieze omstandigheden zoals in je la nabootsen en daarna een jaar wachten om te kijken hoeveel werkzame stof er nog blijftquote:Op maandag 31 maart 2014 10:57 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee, hij lag in zo een bakje waar wat los spul in ligt. Onveilig was ik niet bang voor, ik vraag me af of ie nog goed werkt. Maar goed, ik heb ook nog geen smerige beestjes op de honden, dus op hoop van zegen dan maar he
Leuk onderzoek, ik zeg doen.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:22 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
In principe worden de werkzame stoffen afgebroken onder invloed van zuurstof, zonnelicht enz. Maar hoe effectief het nog is, is niet in te schatten. Dan moet ik eerst hier precieze omstandigheden zoals in je la nabootsen en daarna een jaar wachten om te kijken hoeveel werkzame stof er nog blijft
Geen idee. Echt handig is ze ook niet, dus mss wel ergens afgevallen ofzo. De buurman appt net dat ze rondloopt voor 't huis, dus ze zal vanavond wel op me zitten te wachten!quote:Op maandag 31 maart 2014 10:50 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Komt vast en zeker goed met de poezel.![]()
Ik hoop alleen dat er geen schoppende personen bij jullie in de buurt rondlopen (als zij inderdaad geschopt is).
quote:Op maandag 31 maart 2014 14:28 schreef valentijn101 het volgende:
Zo, net terug van de DA met bijoux aka Heino. Ze heeft contrastvloeistof in haar oog gekregen en dat liep er dus gewoon weer uit ipv door de neus. Ze heeft geen krasjes op haar oog of wimpertjes die verkeerd groeien dus het is idd een traanbuisje dat niet helemaal wil. Daar gaan we dus verder niets aan doen tenzij ze er last van gaat krijgen.![]()
![]()
zo blij dat ze in orde is. DDA je diagnose op afstand was spot on
Zit het oorspronkelijk niet in een geseald sachet (dus vacuumverpakt)?quote:Op maandag 31 maart 2014 11:49 schreef oh-oh het volgende:
Naja ik vroeg me dus af, zitten die dingen in de doos in seal of niet. Zoniet, dan denk ik dat ie nog wel prima moet werken. Maar ik zal hem voor die naakten gebruiken, geen man overboord als ie het niet meer doet.
De multi-x banden wel in ieder geval.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:41 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Zit het oorspronkelijk niet in een geseald sachet (dus vacuumverpakt)?
Ik zou in ieder geval een dierenarts er na laten kijken, waarschijnlijk heeft het beestje toch wat antibiotica nodig, kattenklauwen zijn erg vies en kunnen een ontstekingsreactie veroorzaken die de vogel het leven kan kosten.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:08 schreef lechiennoir het volgende:
De mannetjes parkiet van een vriendin is gegrepen door een kat. Nu zit er een gat in het blauwe kapje boven zijn bovensnavel. Weet iemand wat er aan gedaan moet worden? Moet er iets aan gedaan worden? Geneest het vanzelf? Kortom we zijn op zoek naar antwoorden.
Alvast bedankt voor de antwoorden
Is het vastgesteld dat het door voer komt? Mijn kat bleek een ontsteking te hebben in zijn darmen die de diarree veroorzaakte. Helaas moet er dan wel een echo en/of endoscopie worden gemaakt/gedaan om dat vast te stellen.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:42 schreef Gwywen het volgende:
Hallo DDA,
onze poes Poef heeft nog steeds de dunne.
Ondanks dat onze dierenarts de ontlasting gecontroleerd heeft en wij op zijn advies elke maand een ontwormingstablet hebben gegeven.
En ondanks dat ze weet ik hoe lang alleen maar één bepaald soort sensitive-brokken heeft gegeten en niks anders.
Nu wil ik bij een andere dierenarts een second opinion laten uitvoeren, zou jij mij nog een keer de bacteriën kunnen noemen waar eventueel de diarree vandaan kan komen?
(Ja, ik weet, ik ben lui, ik kan ook in de 13 topicdelen terugzoeken...)
Waarschijnlijk door de overgang van het voer, omdat ze meteen uit het asiel diarree kreeg en na een paar dagen puur kipfilet wel goede drolletjes.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:11 schreef trovey het volgende:
[..]
Is het vastgesteld dat het door voer komt? Mijn kat bleek een ontsteking te hebben in zijn darmen die de diarree veroorzaakte. Helaas moet er dan wel een echo en/of endoscopie worden gemaakt/gedaan om dat vast te stellen.
Valt ze ook af? Probeer anders eens hypoallergeen voer.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:45 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Waarschijnlijk door de overgang van het voer, omdat ze meteen uit het asiel diarree kreeg en na een paar dagen puur kipfilet wel goede drolletjes.
Maar dat mag ze hooguit twee weken, dus daarna speciaal voer begonnen voor gevoelige darmen.
Bij het asiel kreeg ze van alles door elkaar juist om te voorkomen dat de poezen aan één soort voer gewend raken, maar ondanks dat ze dat nu al maanden krijgt toch steeds weer diarree.
Nee hoor, het is een mooie slanke energieke goedgehumeurde jonge kat die als kool groeit en met 10 maanden al groter is dan de andere.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Valt ze ook af? Probeer anders eens hypoallergeen voer.
Ik ben ook een beetje luiquote:Op maandag 31 maart 2014 20:42 schreef Gwywen het volgende:
Hallo DDA,
onze poes Poef heeft nog steeds de dunne.
Ondanks dat onze dierenarts de ontlasting gecontroleerd heeft en wij op zijn advies elke maand een ontwormingstablet hebben gegeven.
En ondanks dat ze weet ik hoe lang alleen maar één bepaald soort sensitive-brokken heeft gegeten en niks anders.
Nu wil ik bij een andere dierenarts een second opinion laten uitvoeren, zou jij mij nog een keer de bacteriën kunnen noemen waar eventueel de diarree vandaan kan komen?
(Ja, ik weet, ik ben lui, ik kan ook in de 13 topicdelen terugzoeken...)
Als het bloedt of de vogel moeite heeft met ademhalen, dan moet je naar de dierenarts.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:08 schreef lechiennoir het volgende:
De mannetjes parkiet van een vriendin is gegrepen door een kat. Nu zit er een gat in het blauwe kapje boven zijn bovensnavel. Weet iemand wat er aan gedaan moet worden? Moet er iets aan gedaan worden? Geneest het vanzelf? Kortom we zijn op zoek naar antwoorden.
Alvast bedankt voor de antwoorden
In het asiel zie je helaas toch regelmatig Tritrichomonas en Giardia gevallen...quote:Op maandag 31 maart 2014 21:45 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Waarschijnlijk door de overgang van het voer, omdat ze meteen uit het asiel diarree kreeg en na een paar dagen puur kipfilet wel goede drolletjes.
Maar dat mag ze hooguit twee weken, dus daarna speciaal voer begonnen voor gevoelige darmen.
Bij het asiel kreeg ze van alles door elkaar juist om te voorkomen dat de poezen aan één soort voer gewend raken, maar ondanks dat ze dat nu al maanden krijgt toch steeds weer diarree.
Oh jee.... Wat erg voor jou en je kat...quote:Op maandag 31 maart 2014 23:21 schreef Mishu het volgende:
Mijn kat heeft huidkanker op haar neus. Het is eigenlijk al vrij ver ontwikkeld en er is een flink stuk van haar neus aangetast en er zit ook al een soort gat in wat continue ontstoken en bloederig is.
Wanneer is het genoeg en moet ik mijn kat laten inslapen? Opereren is voor mij geen optie omdat ik te vaak lees dat de kanker dan toch weer terug komt en dat is toch vrij prijzig en niet 100% werkend voor wat zo'n operatie kost.
Ze is verder wel erg vrolijk, aanhankelijk (misschien door de pijn/jeuk?), spint gewoon, eet gewoon en gaat nog lekker naar buiten en met haar neus in de zon zitten (de oorzaak van het hele probleem, is een echte zonster en ik wist nog niet van deze conditie af).
Dus wanneer is it time to let go om de kat pijn en lijden te besparen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |