Gezien heel die discussie ga ik mijn dierenarts uiteraard niet met merknamen om de oren zwaaien, dat past dus helemaal niet in het kader van een niet-commercieel-afhankelijke dierenarts die ik toch echt wel moet betalen hoorquote:Op dinsdag 8 april 2014 20:01 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Kudos aan Beaphar voor het mogelijk maken
Ik zeg toch niet dat je jouw dierenarts om de oren moet zwaaien met Beapharquote:Op dinsdag 8 april 2014 20:37 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Gezien heel die discussie ga ik mijn dierenarts uiteraard niet met merknamen om de oren zwaaien, dat past dus helemaal niet in het kader van een niet-commercieel-afhankelijke dierenarts die ik toch echt wel moet betalen hoor.
Hij zou eens partijdig kunnen worden![]()
![]()
Have fun op het feestje![]()
Vanavond weer met onze pup naar het open spreekuur van de dierenarts. Ze krijgt vanavond een spuit antibiotica, a.s. vrijdag weer. Dit ter vervanging van de 3 pillen die we dagelijks moeten geven, en die naar ons idee het beestje veel stress opleveren (bek open houden, pil achter in de keel drukken en spuit water er achter aan). Daarnaast braakt ze haar pap op na de pillen, dus lekker gaat dat niet.quote:Op maandag 7 april 2014 13:57 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Gardia dachten ze eerst aan, daar gingen ze eigenlijk vanuit tot ze voor de zekerheid nog een test deden voor de bacteriële infectie. Mijn vrouw is inmiddels terug van de dierenarts. De dosis antibiotica is waarschijnlijk te laag geweest. Ze hadden een lagere dosis gegeven omdat ze ook al een spuit kreeg, maar dat bleek dus onvoldoende. De dosis was op basis van een pup van 2.5KG, terwijl onze pup 6.5KG weegt. Ze heeft nu een hogere dosis gekregen, en we moeten deze een week voortzetten i.p.v. 3 dagen. Hopen dat het werkt.
Hoe oud is het poezenkind? En is het een Oosters/Siamees modelletje? Want die zijn nogal vocaal...quote:Op woensdag 9 april 2014 13:53 schreef -Dries- het volgende:
Al een te lange tijd hebben wij het probleem dat onze kat, Mike, ontzettend vocaal is. Hiermee bedoel ik dat hij zowat de hele dag het hele huis bij elkaar miauwt. Waarschijnlijk is honger de grootste oorzaak van zijn gemiauw.
Mike weegt rond de 7,5 kilo en dient dus af te vallen. Dit doen we door hem, verspreid over 4x per dag, in totaal 55 gram voer te geven. Dit is echter geen dieet-voedsel, omdat Mike blaas problemen heeft en hiervoor speciaal voer dient te krijgen.
Van dieet voer krijgt hij weer blaas problemen, dus dit is geen optie. Hij heeft veel moeite met dit dieet. Rond "eet momenten" hangt hij om zijn bakje heen en miauwt constant. Door zijn constante gemiauw hebben wij al ongeveer een half jaar nauwlijks nachtrust. Soms begint zijn gemiauw al om 5:00 's ochtends en ook nadat we hem eten hebben gegeven houdt hij zijn mond niet. We geven hem genoeg aandacht, spelen af en toe met hem en knuffelen heel veel met hem. Door deze huidige situatie is ons nachtrust tot een bedroevend niveau gekomen. We hebben geen idee wat we moeten doen, omdat hij nou eenmaal moet afvallen, maar we worden gek van zijn constante gemiauw.
Och wat triestquote:Op woensdag 9 april 2014 15:53 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Vanavond weer met onze pup naar het open spreekuur van de dierenarts. Ze krijgt vanavond een spuit antibiotica, a.s. vrijdag weer. Dit ter vervanging van de 3 pillen die we dagelijks moeten geven, en die naar ons idee het beestje veel stress opleveren (bek open houden, pil achter in de keel drukken en spuit water er achter aan). Daarnaast braakt ze haar pap op na de pillen, dus lekker gaat dat niet.![]()
Arme pup... Ik hoop dat het beter gaan na de behandeling!quote:Op woensdag 9 april 2014 15:53 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Vanavond weer met onze pup naar het open spreekuur van de dierenarts. Ze krijgt vanavond een spuit antibiotica, a.s. vrijdag weer. Dit ter vervanging van de 3 pillen die we dagelijks moeten geven, en die naar ons idee het beestje veel stress opleveren (bek open houden, pil achter in de keel drukken en spuit water er achter aan). Daarnaast braakt ze haar pap op na de pillen, dus lekker gaat dat niet.![]()
Mike is 9 jaar, een europese korthaar. Hij krijgt momenteel het volgende voer: Urinary s/o High Dilution Veterinary Diet en het merk is Royal Canin. Is ook voorgeschreven door de dierenarts. We hebben, ook via de dierenarts, ander voer geprobeerd, maar daar kreeg hij weer last van zijn blaasgruis van. De dierenarts heeft dus gezegd dat hij absoluut geen ander voer mag dan hetgene wat we nu hebben.quote:Op woensdag 9 april 2014 16:04 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hoe oud is het poezenkind? En is het een Oosters/Siamees modelletje? Want die zijn nogal vocaal...
Lastig... Welk voer krijgt hij voor zijn blaasproblemen? Want bijv. RC heeft ook urinary moderate calorie met minder calorien. Verder kan je het voer in voerpuzzels aanbieden, dan is de kat even bezig met zijn voer en moet er meer moeite voor doen om zijn eten te krijgen.
Het kan natuurlijk zijn dat je kat lichamelijke klachten heeft, die dit gedrag veroorzaken, dus een bezoekje aan de dierenarts is niet verkeerd. Mocht het toch een aandachts-zoekend gedrag zijn, dan is het meest effectieve om het te negeren. Nooit straffen! Maar dat negeren is erg moeilijk...
Ik heb even voor je een stukje van de Universiteit Davis opgegoogled, dat het heel goed omschrijft:
The most common cause of excessive vocalization is attention-seeking, a learned behavior. Many cats learn to meow to signal their wish to go outside or be fed. This technique is especially effective early in the morning when owners are tired; they readily acquiesce to their cat's demands to stop their vocalization. Once cats expect their owner's attention, they continue to vocalize even if their owners attempt to ignore their behavior. Most cats will outlast their owners who eventually give in.
Dat hadden mijn katten ook, maar ik ben overgestapt op de "moderate calorie" versie van hetzelfde voer (zoals de DDA je ook al aanraadt).quote:Op woensdag 9 april 2014 22:23 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Mike is 9 jaar, een europese korthaar. Hij krijgt momenteel het volgende voer: Urinary s/o High Dilution Veterinary Diet en het merk is Royal Canin. Is ook voorgeschreven door de dierenarts. We hebben, ook via de dierenarts, ander voer geprobeerd, maar daar kreeg hij weer last van zijn blaasgruis van. De dierenarts heeft dus gezegd dat hij absoluut geen ander voer mag dan hetgene wat we nu hebben.
We gaan die voerpuzzels uitzoeken, goede tip!
We zijn ook onlangs naar de dierenarts geweest en er was niks lichamelijks wat aan Mike mankeerde.
Over het negeren van zijn gemiauw... Dit hebben we een hele poos gedaan (maanden), maar uiteindelijk zonder echt resultaat. We vragen ons nu af wat er nog meer hieraan gedaan kan worden.
Nog meer achtergrond info: Wij wonen op vier hoog, dus willen we niet dat hij naar buiten gaat. Hiervoor zat hij in een huis met tuin waar die gewoon lekker naar buiten kon, maar mijn vriendin en ik zijn gaan samen wonen en de kat is met ons mee gegaan. In het vorig huis was hij lang niet zo vocaal. Toch denken wij niet dat hij miauwt omdat hij naar buiten wil, want hij lijkt het ondanks het gemiauw, het binnen prima naar zijn zin te hebben. Maar mogelijk is hij toch wat verveeld (al geven we hem heus wel veel aandacht).
Dat is ook een bekend scenario iddquote:Op woensdag 9 april 2014 22:23 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Mike is 9 jaar, een europese korthaar. Hij krijgt momenteel het volgende voer: Urinary s/o High Dilution Veterinary Diet en het merk is Royal Canin. Is ook voorgeschreven door de dierenarts. We hebben, ook via de dierenarts, ander voer geprobeerd, maar daar kreeg hij weer last van zijn blaasgruis van. De dierenarts heeft dus gezegd dat hij absoluut geen ander voer mag dan hetgene wat we nu hebben.
We zijn ook onlangs naar de dierenarts geweest en er was niks lichamelijks wat aan Mike mankeerde.
Over het negeren van zijn gemiauw... Dit hebben we een hele poos gedaan (maanden), maar uiteindelijk zonder echt resultaat. We vragen ons nu af wat er nog meer hieraan gedaan kan worden.
Nog meer achtergrond info: Wij wonen op vier hoog, dus willen we niet dat hij naar buiten gaat. Hiervoor zat hij in een huis met tuin waar die gewoon lekker naar buiten kon, maar mijn vriendin en ik zijn gaan samen wonen en de kat is met ons mee gegaan. In het vorig huis was hij lang niet zo vocaal. Toch denken wij niet dat hij miauwt omdat hij naar buiten wil, want hij lijkt het ondanks het gemiauw, het binnen prima naar zijn zin te hebben. Maar mogelijk is hij toch wat verveeld (al geven we hem heus wel veel aandacht).
Moet het poezenkind dan levenslang op High Dilution?? Meestal schrijft de dierenarts het tijdelijk voor, gedurende een aantal weken/maanden, daarna urine controle, en als het goed gaat over op "gewone" urinary s/o (ter preventie). Maar misschien heb je een bijzonder hardnekkige struviet katquote:Increases in vocalization are also common when there are changes in the household such as a move or when cats are changed from outdoor to indoor pets.
Ik had dat "High Dilution"even gemistquote:Op woensdag 9 april 2014 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat hadden mijn katten ook, maar ik ben overgestapt op de "moderate calorie" versie van hetzelfde voer (zoals de DDA je ook al aanraadt).
Geen zorgen maken, de pups krijgen vaak conjunctivitis (bindvliesontsteking) omdat zij in de aarde wroeten en de beschermfunctie van hun oogleden ed is misschien nog niet optimaal ontwikkeld. De milde gevallen gaan vanzelf over. Als de ooguitvloeiing erger wordt, het bindvlies erg rood is (binnenkant oogleden) of Link met het oogje gaat knijpen, dan moet je naar de dierenarts.quote:Op zaterdag 12 april 2014 06:51 schreef Qwea het volgende:
DDA..
[ afbeelding ]
Link zijn oog is "vies" nog tips voor het weekend? Maandag maar even langs de DA
Op Feestboek kan je diverse sites vinden om hele leuke hondenpuzzels te maken, oa ''Hersenwerk, hondenpuzzels'' en ''Brain Games''. Met mijn 2 linker handen heb ik voor onze hond van een rubberen deurmat een snuffelkleed gemaakt. Daarin strooi ik nu haar brokjes zodat zij moeite moet doen om haar eten te vinden ipv uit het bakje met 'hap slik weg'. Je kan ze ook van bv een gootsteenmatje maken zodat het wat kleiner is. Mijn hond vindt het schitterend om haar eigen eten te moeten zoeken. Het lijkt me toe dat het voor een kat ook niet verkeerd is, bovendien is je kat dan een tijdje bezig en heeft ie geen tijd om te mauwenquote:Op woensdag 9 april 2014 22:23 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Nou, we hebben dit ding gekocht:quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:47 schreef syllys het volgende:
[..]
Op Feestboek kan je diverse sites vinden om hele leuke hondenpuzzels te maken, oa ''Hersenwerk, hondenpuzzels'' en ''Brain Games''. Met mijn 2 linker handen heb ik voor onze hond van een rubberen deurmat een snuffelkleed gemaakt. Daarin strooi ik nu haar brokjes zodat zij moeite moet doen om haar eten te vinden ipv uit het bakje met 'hap slik weg'. Je kan ze ook van bv een gootsteenmatje maken zodat het wat kleiner is. Mijn hond vindt het schitterend om haar eigen eten te moeten zoeken. Het lijkt me toe dat het voor een kat ook niet verkeerd is, bovendien is je kat dan een tijdje bezig en heeft ie geen tijd om te mauwen![]()
De beschrijving om zo'n kleed te maken staat goed aan gegeven. Succes!
Uiteindelijk is ze afgelopen vrijdag opgenomen bij de dierenarts. De diarree was weer terug. We mogen haar dagelijks bezoeken (behalve vandaag) wat we uiteraard ook graag doen.quote:Op woensdag 9 april 2014 16:08 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Arme pup... Ik hoop dat het beter gaan na de behandeling!
Ik kan er wel een tijdje naar kijken als die twee van mij hun voer krijgen. Ik ben benieuwd of jou kat links of rechtspotig isquote:Op zondag 13 april 2014 08:55 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Nou, we hebben dit ding gekocht:
op aanraden van enkele users! Grappig dingetje, al snapt Mike nog niet helemaal hoe het werktAch, dat heeft gewoon even tijd nodig lijkt me. We zijn benieuwd!
Even geYouTubed hierop hoe het werkt... daar is ze inderdaad wel even mee bezig...quote:Op zondag 13 april 2014 08:55 schreef -Dries- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
op aanraden van enkele users! Grappig dingetje, al snapt Mike nog niet helemaal hoe het werktAch, dat heeft gewoon even tijd nodig lijkt me. We zijn benieuwd!
Haha, geen idee, maar we gaan er nu achter komen!quote:Op zondag 13 april 2014 10:00 schreef Sorella het volgende:
[..]
Ik kan er wel een tijdje naar kijken als die twee van mij hun voer krijgen. Ik ben benieuwd of jou kat links of rechtspotig is
Hmm.. Staat niet bepaald stevig. We gaan kijken of ie het door gaat hebbenquote:Op zondag 13 april 2014 10:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Even geYouTubed hierop hoe het werkt... daar is ze inderdaad wel even mee bezig...![]()
Tot ze doorheeft dat ze dat ding gewoon een zet kan geven zodat het omvalt... Of staat het wel zo stevig dat dat niet lukt?
Ik had niet echt ver terug gelezen en dit dus helemaal gemist. Op YouTube het filmpje ook bekeken, erg leuk en het lijkt me een prima aankoop! Misschien kan je het voor overdag (vanwege het lawaai lijkt me ''s nachts niet zo'n goed idee) afwisselen met een ''voerbal'' die even verder op stond op YouTube. Ook een ideetje is misschien een Kong of zoiets? Die vul je bv met wat leverpastei/smeerkaas (als dat mag met katten, dat weet ik niet) en daar druk je dan brokjes bij in. Zijn ze ook een tijdje zoet mee.quote:Op zondag 13 april 2014 08:55 schreef -Dries- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |