Wat is er fout aan?quote:
Bedoel je de stijging van het aantal voorkeurstemmen of het feit dat voorkeurstemmen vooral allochtonen helpen?quote:
Die zijn er niet denk ik.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:27 schreef arjan1112 het volgende:
Kan iemand een lijst produceren van niet-allochtonen raadsleden die met voorkeurstemmen zijn gekozen , vooral degene die te laag op de lijst stonden lijkt me wel leuk om te lezen
Het lijkt me niet leuk als je nummer 1, 2 of 3 op de lijst staat en ingehaald wordt door iemand die nummer 20 staat alleen omdat die Turks of Marokkaans is.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:17 schreef Pandorado het volgende:
[..]
Bedoel je de stijging van het aantal voorkeurstemmen of het feit dat voorkeurstemmen vooral allochtonen helpen?
Persoonlijk zie ik er niet echt veel kwaad in zo lang als het niet tot grote oververtegenwoordiging leidt van de bevoordeelde bevolkingsgroepen.
Dus jij hebt een hekel aan turken ?quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:42 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het lijkt me niet leuk als je nummer 1, 2 of 3 op de lijst staat en ingehaald wordt door iemand die nummer 20 staat alleen omdat die Turks of Marokkaans is.
Zo werkt democratie...quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:42 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het lijkt me niet leuk als je nummer 1, 2 of 3 op de lijst staat en ingehaald wordt door iemand die nummer 20 staat alleen omdat die Turks of Marokkaans is.
Dat die liever zelf gekozen worden, kan ik me goed voorstellen, maar het is natuurlijk evenmin leuk als je als 3e op de lijst staat en je partij maar 2 zetels haalt. In beide gevallen krijgt iemand geen zetel, omdat op basis van de stemmen iemand anders meer recht op de zetel heeft.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:42 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch niet.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:45 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dus jij hebt een hekel aan turken ?
Het lijkt me sowieso niet erg leuk als je nummer 2 of 3 op de lijst staat en alleen maar een kans maakt op een zetel omdat je nummer 2 of 3 op de lijst staat in plaats van dat er ook daadwerkelijk mensen op je hebben gestemd.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:42 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het lijkt me wel erg leuk als je op nummer 20 staat en mensen die je nooit gezien hebt op je stemmen alleen vanwege je achternaam.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:53 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het lijkt me sowieso niet erg leuk als je nummer 2 of 3 op de lijst staat en alleen maar een kans maakt op een zetel omdat je nummer 2 of 3 op de lijst staat in plaats van dat er ook daadwerkelijk mensen op je hebben gestemd.
Kun je die stelling ook onderbouwen?quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het lijkt me wel erg leuk als je op nummer 20 staat en mensen die je nooit gezien hebt op je stemmen alleen vanwege je achternaam.
Jij wou beweren dat al die stemmers die meneer of mevrouw met die Turkse of Marokkaanse achternaam ook werkelijk kenden?quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:55 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Kun je die stelling ook onderbouwen?
Nee, ik kan niet voor anderen bepalen waarom zij op een bepaalde persoon hebben gestemd. Jij kan dat blijkbaar wel, dus ben ik erg benieuwd naar je onderbouwing.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:57 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Jij wou beweren dat al die stemmers die meneer of mevrouw met die Turkse of Marokkaanse achternaam ook werkelijk kenden?
Precies kom maar op met de onderbouwing.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:58 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, ik kan niet voor anderen bepalen waarom zij op een bepaalde persoon hebben gestemd. Jij kan dat blijkbaar wel, dus ben ik erg benieuwd naar je onderbouwing.
Jij hebt voor zoiets simpels blijkbaar een onderzoek nodig, ik niet.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:58 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, ik kan niet voor anderen bepalen waarom zij op een bepaalde persoon hebben gestemd. Jij kan dat blijkbaar wel, dus ben ik erg benieuwd naar je onderbouwing.
Loekie1 heeft geen bewijzen nodig om te weten dat achternaam en afkomst onbewust wel degelijk de reden waren van jouw voorkeurstem.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:01 schreef Moppert het volgende:
[..]
Precies kom maar op met de onderbouwing.
Ik heb ook een voorkeurstem gedaan en dat ook weinig te maken met de achternaam of afkomst
Nou ja, je kan bijvoorbeeld wel op iemand uit de wijk stemmen. Bij mij in de stad heeft een lokale partij per wijk een aparte flyer laten drukken, met daarop de man of vrouw uit die betreffende wijk en zijn/haar standpunten.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:03 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Jij hebt voor zoiets simpels blijkbaar een onderzoek nodig, ik niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |