abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138233219
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Onzin. Zijn er 1 miljoen werkelozen dan? Overigens houden banen niet op bij de landsgrenzen.
België, is op dit moment genoeg werk te vinden, woon je in het grensgebied, kun je daarheen, en anders eens Duitsland aandoen.
pi_138233229
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:07 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ze zijn 5 en 8 jaar. :')
Oma/opa/ex-man, oppas van een bevriende jongere.

Zet ze 2 uurtjes bij een oppas die je 8 euro per uur betaalt en het kost je 16 euro, wat je terugverdient met minder benzine want geen files want na de spits.

Die oppas kan ook nog koken zodat jij en je kinderen gelijk aan tafel kunnen als jij van je werkdag thuiskomt en rust zoekt.

Dat is het; in elke post zoek je naar excuses om het maar vooral niet te doen. Vooral barrieres zoeken (ze zijn er vaak niet eens, maar worden als excuus gebruikt). Vooral zoeken naar waar het NIET zou kunnen.

Denk nou eens positief; waar en hoe kan ik WEL dit en dit bewerkstelligen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138233245
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:10 schreef snakelady het volgende:

[..]

Buurvrouw werkt onregelmatige tijden, veel nachtdiensten enz.

Opvang stopt om 19:00 uur, vriendinnen hebben zelf hun eigen huishouden en kinderen en/of werk.
Ik hoor alleen maar kan niet, ga eens anders denken, zoek in oplossingen niet in doemdenken.
pi_138233250
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:10 schreef aijumu het volgende:

[..]

België, is op dit moment genoeg werk te vinden, woon je in het grensgebied, kun je daarheen, en anders eens Duitsland aandoen.
Ik zeg toch, lezen. Oh ja dat is te moeilijk voor je.

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)eid-europees-art.htm
pi_138233252
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:09 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dan kan je inderdaad beter Zuid Amerikanen hebben, manana manana
Nee, juist niet. En daarom juist zijn hardwerkende West-Europeanen in Zuid-Amerika zo geliefd. :*
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_138233274
quote:

[..]

Ook als je niet in het grensgebied woont is Belgie niet aan de andere kant van de wereld.
pi_138233279
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, juist niet. En daarom juist zijn hardwerkende West-Europeanen in Zuid-Amerika zo geliefd. :*
ja omdat Zuid Amerikanen lui zijn, vooral de mannen.

Ik heb zelf een Braziliaanse vriendin gehad en ook Colombiaanse, ik ken de cultuur ook.
pi_138233283
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:11 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik zeg toch, lezen. Oh ja dat is te moeilijk voor je.

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)eid-europees-art.htm
Het is inmiddels 2014.
pi_138233287
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:10 schreef snakelady het volgende:

[..]

Buurvrouw werkt onregelmatige tijden, veel nachtdiensten enz.

Opvang stopt om 19:00 uur, vriendinnen hebben zelf hun eigen huishouden en kinderen en/of werk.

En jij hoeft geen oplossing te zoeken voor mijn problemen, dat doe ik zelf wel, maar alleen even om aan te geven dat het makkelijk lullen is als buitenstaander.
nee, het is makkelijk lullen zonder ruggengraat.

Zowel in mijn eigen gezin als bij vrienden en exen heb ik verschillende mates van inkomen en inzet gezien. Duidelijk is dat degenen die niet klagen maar oplossingen zoeken WEL en de klagers en beschuldigers NIET gelukkig werden.

Je hebt het voor 90% zelf in de hand. Als je maar WIL.

pi_138233300
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:13 schreef aijumu het volgende:

[..]

Het is inmiddels 2014.
Ja sindsdien is het beter geworden overal..........
pi_138233317
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

nee, het is makkelijk lullen zonder ruggengraat.

Zowel in mijn eigen gezin als bij vrienden en exen heb ik verschillende mates van inkomen en inzet gezien. Duidelijk is dat degenen die niet klagen maar oplossingen zoeken WEL en de klagers en beschuldigers NIET gelukkig werden.

Je hebt het voor 90% zelf in de hand. Als je maar WIL.
Ja zwart werken.

Heel normaal in Zuid Amerika en vooral Colombia.

Lekker drugs in je kont vervoeren.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:14:36 #187
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138233319
quote:

[..]

Dit doet mij denken aan het nummer Belgie incl alle excuses om niet weg te hoeven gaan :D
pi_138233322
Gewoon maar alles aan blijven grijpen om in de slachtofferrol te blijven liggen.... :')
pi_138233332
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja omdat Zuid Amerikanen lui zijn, vooral de mannen.

Ik heb zelf een Braziliaanse vriendin gehad en ook Colombiaanse, ik ken de cultuur ook.
Over het algemeen is het geen luiheid, maar meer een relaxedere benadering van werk. Ik ben zelf ook zo, dus voel ik me hier prima.

Maar je ziet dat juist "wij" hier iets kunnen betekenen? Waardoor de stelling "er is werkloosheid, DUS geen baan voor Nederlanders" absoluut niet opgaat?

pi_138233339
Leker liberaal allemaal. Hier op FOK bepalen we met z'n allen wel even hoe iedereen moet leven hoor. Schaamteloos. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:15:28 #191
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138233342
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oma/opa/ex-man, oppas van een bevriende jongere.
Opa's en oma's werken allemaal, ook mijn ex man en daarnaast ben ik al blij als hij zijn kinderen een keer in de twee weken wil zien, als ik hem eens vraag op te passen is dat een enorm probleem en niet mogelijk.

quote:
Zet ze 2 uurtjes bij een oppas die je 8 euro per uur betaalt en het kost je 16 euro, wat je terugverdient met minder benzine want geen files want na de spits.
School is uit om 12:00 uur of om 15:00 uur, dat is meer dan een paar uurtjes.

quote:
Die oppas kan ook nog koken zodat jij en je kinderen gelijk aan tafel kunnen als jij van je werkdag thuiskomt en rust zoekt.

Dat is het; in elke post zoek je naar excuses om het maar vooral niet te doen. Vooral barrieres zoeken (ze zijn er vaak niet eens, maar worden als excuus gebruikt). Vooral zoeken naar waar het NIET zou kunnen.

Denk nou eens positief; waar en hoe kan ik WEL dit en dit bewerkstelligen.
Dat is juist wat ik wil zeggen, dit zijn geen excuses, dit zijn realistische problemen waar veel mensen tegenaan botsen, als je kinderen hebt kan je niet flexibel zijn en op oproepbasis werken.
Niet zonder partner die thuis is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138233347
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja zwart werken.

Van onnozele generalisaties ben je niet vies hè?
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:16:08 #193
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138233361
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja zwart werken.

Ja man, we hebben een tsunami aan Colombianen met drugs in hun reet.
pi_138233365
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Leker liberaal allemaal. Hier op FOK bepalen we met z'n allen wel even hoe iedereen moet leven hoor. Schaamteloos. :')
Zeggen mensen die heel de dag een beetje lopen te fokken. Maar dan zijn bijstandsgerechtigde lui.
pi_138233367
quote:
Nee. Wel de kansen en mogelijkheden benadrukken en niet de problemen of barrieres.

Obama is een lul pur sang, maar met zijn "Yes we Can"-slogan had ie een goed liberaal punt.

pi_138233371
quote:
Je mag het best zelf bepalen, maar begin dan ook eens met het zelf te betalen!
pi_138233380
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja man, we hebben een tsunami aan Colombianen met drugs in hun reet.
Nee vacatures in Zuid Amerika.
pi_138233381
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Over het algemeen is het geen luiheid, maar meer een relaxedere benadering van werk. Ik ben zelf ook zo, dus voel ik me hier prima.

Maar je ziet dat juist "wij" hier iets kunnen betekenen? Waardoor de stelling "er is werkloosheid, DUS geen baan voor Nederlanders" absoluut niet opgaat?
Mijn partner is van Zuid-Amerika, maakt lange dagen, maar wel op zijn gemak, komt ook nooit met stress van het werk af O+
pi_138233404
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Onzin. Zijn er 1 miljoen werkelozen dan? Overigens houden banen niet op bij de landsgrenzen.
Zo om en nabij, ja.
pi_138233405
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:16 schreef aijumu het volgende:

[..]

Mijn partner is van Zuid-Amerika, maakt lange dagen, maar wel op zijn gemak, komt ook nooit met stress van het werk af O+
Ja die lange dagen geloof ik wel, maar niet met werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')