België, is op dit moment genoeg werk te vinden, woon je in het grensgebied, kun je daarheen, en anders eens Duitsland aandoen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Onzin. Zijn er 1 miljoen werkelozen dan? Overigens houden banen niet op bij de landsgrenzen.
Oma/opa/ex-man, oppas van een bevriende jongere.quote:
Ik hoor alleen maar kan niet, ga eens anders denken, zoek in oplossingen niet in doemdenken.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Buurvrouw werkt onregelmatige tijden, veel nachtdiensten enz.
Opvang stopt om 19:00 uur, vriendinnen hebben zelf hun eigen huishouden en kinderen en/of werk.
Ik zeg toch, lezen. Oh ja dat is te moeilijk voor je.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:10 schreef aijumu het volgende:
[..]
België, is op dit moment genoeg werk te vinden, woon je in het grensgebied, kun je daarheen, en anders eens Duitsland aandoen.
Nee, juist niet. En daarom juist zijn hardwerkende West-Europeanen in Zuid-Amerika zo geliefd.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dan kan je inderdaad beter Zuid Amerikanen hebben, manana manana
Ook als je niet in het grensgebied woont is Belgie niet aan de andere kant van de wereld.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:10 schreef aijumu het volgende:
[..]
België, is op dit moment genoeg werk te vinden, woon je in het grensgebied, kun je daarheen, en anders eens Duitsland aandoen.
ja omdat Zuid Amerikanen lui zijn, vooral de mannen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, juist niet. En daarom juist zijn hardwerkende West-Europeanen in Zuid-Amerika zo geliefd.
Het is inmiddels 2014.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik zeg toch, lezen. Oh ja dat is te moeilijk voor je.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)eid-europees-art.htm
nee, het is makkelijk lullen zonder ruggengraat.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Buurvrouw werkt onregelmatige tijden, veel nachtdiensten enz.
Opvang stopt om 19:00 uur, vriendinnen hebben zelf hun eigen huishouden en kinderen en/of werk.
En jij hoeft geen oplossing te zoeken voor mijn problemen, dat doe ik zelf wel, maar alleen even om aan te geven dat het makkelijk lullen is als buitenstaander.
Ja zwart werken.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
nee, het is makkelijk lullen zonder ruggengraat.
Zowel in mijn eigen gezin als bij vrienden en exen heb ik verschillende mates van inkomen en inzet gezien. Duidelijk is dat degenen die niet klagen maar oplossingen zoeken WEL en de klagers en beschuldigers NIET gelukkig werden.
Je hebt het voor 90% zelf in de hand. Als je maar WIL.
Dit doet mij denken aan het nummer Belgie incl alle excuses om niet weg te hoeven gaanquote:Op donderdag 27 maart 2014 18:10 schreef aijumu het volgende:
[..]
Over het algemeen is het geen luiheid, maar meer een relaxedere benadering van werk. Ik ben zelf ook zo, dus voel ik me hier prima.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja omdat Zuid Amerikanen lui zijn, vooral de mannen.
Ik heb zelf een Braziliaanse vriendin gehad en ook Colombiaanse, ik ken de cultuur ook.
Opa's en oma's werken allemaal, ook mijn ex man en daarnaast ben ik al blij als hij zijn kinderen een keer in de twee weken wil zien, als ik hem eens vraag op te passen is dat een enorm probleem en niet mogelijk.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oma/opa/ex-man, oppas van een bevriende jongere.
School is uit om 12:00 uur of om 15:00 uur, dat is meer dan een paar uurtjes.quote:Zet ze 2 uurtjes bij een oppas die je 8 euro per uur betaalt en het kost je 16 euro, wat je terugverdient met minder benzine want geen files want na de spits.
Dat is juist wat ik wil zeggen, dit zijn geen excuses, dit zijn realistische problemen waar veel mensen tegenaan botsen, als je kinderen hebt kan je niet flexibel zijn en op oproepbasis werken.quote:Die oppas kan ook nog koken zodat jij en je kinderen gelijk aan tafel kunnen als jij van je werkdag thuiskomt en rust zoekt.
Dat is het; in elke post zoek je naar excuses om het maar vooral niet te doen. Vooral barrieres zoeken (ze zijn er vaak niet eens, maar worden als excuus gebruikt). Vooral zoeken naar waar het NIET zou kunnen.
Denk nou eens positief; waar en hoe kan ik WEL dit en dit bewerkstelligen.
Van onnozele generalisaties ben je niet vies hè?quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:14 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja zwart werken.
Heel normaal in Zuid Amerika en vooral Colombia.
Lekker drugs in je kont vervoeren.
Ja man, we hebben een tsunami aan Colombianen met drugs in hun reet.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:14 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja zwart werken.
Heel normaal in Zuid Amerika en vooral Colombia.
Lekker drugs in je kont vervoeren.
Zeggen mensen die heel de dag een beetje lopen te fokken. Maar dan zijn bijstandsgerechtigde lui.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Leker liberaal allemaal. Hier op FOK bepalen we met z'n allen wel even hoe iedereen moet leven hoor. Schaamteloos.
Nee. Wel de kansen en mogelijkheden benadrukken en niet de problemen of barrieres.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Leker liberaal allemaal. Hier op FOK bepalen we met z'n allen wel even hoe iedereen moet leven hoor. Schaamteloos.
Je mag het best zelf bepalen, maar begin dan ook eens met het zelf te betalen!quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Nee vacatures in Zuid Amerika.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja man, we hebben een tsunami aan Colombianen met drugs in hun reet.
Mijn partner is van Zuid-Amerika, maakt lange dagen, maar wel op zijn gemak, komt ook nooit met stress van het werk afquote:Op donderdag 27 maart 2014 18:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Over het algemeen is het geen luiheid, maar meer een relaxedere benadering van werk. Ik ben zelf ook zo, dus voel ik me hier prima.
Maar je ziet dat juist "wij" hier iets kunnen betekenen? Waardoor de stelling "er is werkloosheid, DUS geen baan voor Nederlanders" absoluut niet opgaat?
Zo om en nabij, ja.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Onzin. Zijn er 1 miljoen werkelozen dan? Overigens houden banen niet op bij de landsgrenzen.
Ja die lange dagen geloof ik wel, maar niet met werken.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:16 schreef aijumu het volgende:
[..]
Mijn partner is van Zuid-Amerika, maakt lange dagen, maar wel op zijn gemak, komt ook nooit met stress van het werk af
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |