Klopt. Maar ik vermoed dat sommige users hier nu ook in die situatie zitten. Die stoppen hun kinderen niet eventjes terug voor een buitenlands avontuur. En dan zit je als je in de 40 bent, soms ook nog met ouders die van alles gaan mankeren.quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Klopt, maar die generatie neem ik ook niks kwalijk wat dat betreft, vroeger waren die mogelijkheden er ook veel minder.
Tenzij je boer was en naar Canada wou, maar goed je snapt m'n punt.
Klopt.quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zuid-Afrika lijkt me ook wel een vrij extreem voorbeeld.
In Duitsland al word je vriendelijker en respectvoller behandeld dan in Nederland. Hoewel de Nederlandse cultuur mij meer ligt.
Spanjequote:Op donderdag 27 maart 2014 16:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik mis echter wel het lekker altijd naar buiten gaan en daar iedereen tegenkomen, de straat als ontmoetingsplek en alle kroegjes/barretjes vol met bekenden en gewoon lekker daar goedkoop eten, drinken en bijkletsen.
Bijvoorbeeld, maar elk warmer land heeft wel zo'n cultuur. Hou ik wel van.quote:
Hier ookquote:
wat weet jij van mijn levenskosten en of die wel of niet belachelijk hoog zijn?quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Met belachelijk veel hogere levenskosten EN je constant gepiepeld wordt.
In Nederland, niet die van jou specifiek. 1 litertje benzine, wat kost dat nu? 1,80 euro?quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
wat weet jij van mijn levenskosten en of die wel of niet belachelijk hoog zijn?
Jezelf en vooral je opgroeiende kinderen niet te kort doen en zorgen dat je inkomen vergaart. Als het lukt, wit (een baan) en anders zwart.quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:42 schreef Richestorags het volgende:
Mensen, het ging over gezinnen in de bijstand toch. Ik ben nou trouwens het hele topic al benieuwd of er een oplossing is.
Als je boven de 45 bent kan je dat hele emigratieavontuur over het algemeen sowieso al vergeten, je bent gewoon te oud. Misschien met de goede papieren waar veel vraag naar is, maar met dusdanig goede papieren is het dan weer vrij onwaarschijnlijk dat je hier in Nederland in de bijstand beland.quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:29 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik vermoed dat sommige users hier nu ook in die situatie zitten. Die stoppen hun kinderen niet eventjes terug voor een buitenlands avontuur. En dan zit je als je in de 40 bent, soms ook nog met ouders die van alles gaan mankeren.
Hoeft het natuurlijk niet in de weg te staan, maar maakt het wél lastiger. Heb er ook alle begrip voor dat zij daar geen trek in hebben.
En dat is het punt: jij hebt er geen zin in.quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:14 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Nee, om de 2 jaar verhuizen naar een totaal ander deel van de wereld is lekker voor een ontwikkelend kind. Een baan is belangrijk, maar ik heb geen zin om een soort arbeidsnomade te worden.
Zo, there I said it. Dat noemen jullie verwend, ik vind het een verworvenheid dat we niet meer zo hoeven te leven.
Wat geen probleem is, MITS je dan ook niet klaagt. En daar gaat het nu net mank (voorbeeld van de droombaan + koophuis, voor minder doet men het niet).quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dat is het punt: jij hebt er geen zin in.
Die moeten dus allemaal verhuizen naar een ander land. Waar ook werkloosheid heerst, terwijl die mensen daar hier naartoe verhuizen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:51 schreef poemojn het volgende:
Nu in het nieuws: de helft van de werklozen vindt geen baan voor het aflopen van de WW.
En komt dan dus in de bijstand, of heeft geen eigen inkomen meer wanneer bijv de partner wel werk heeft.
Maar als je dan in de bak belandt wegens whatever (insert business) zijn je kinderen nog verder weg van huis. Bovendien lijkt een samenleving waarin mensen allerlei vage handeltjes gaan doen om aan geld te komen niet echt een wenselijke, kan leiden tot Amerikaanse toestanden o.i.d. Alhoewel een grijze economie voor mij wel een zekere charme heeft, met allemaal van straatkraampjes e.d. zoals je dat in het buitenland ziet.quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jezelf en vooral je opgroeiende kinderen niet te kort doen en zorgen dat je inkomen vergaart. Als het lukt, wit (een baan) en anders zwart.
Toch niet zo vreemd als je emigreert?quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat geen probleem is, MITS je dan ook niet klaagt. En daar gaat het nu net mank (voorbeeld van de droombaan + koophuis, voor minder doet men het niet).
Volgens mij is dat niet zo zeer aan inkomen te relateren.quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:55 schreef poemojn het volgende:
Even ter verduidelijking, witteboord maffiosi: wat verstaan we daar onder? Over welk inkomen gaat dat?
Dan moet je hier ook niet zeuren over dat je niet rond kunt komen met je uitkering.quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Toch niet zo vreemd als je emigreert?
Ik zou ook niet voor een onzekere toekomst voor een beperkt inkomen alles achter laten wat me lief is. Daar moet dan wel wat tegenover staan vind ik.
Met geld smijtende en / of frauderende politici, bankiers, bouwfraude boys, woningcorporatie geldgokkers.quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:55 schreef poemojn het volgende:
Even ter verduidelijking, witteboord maffiosi: wat verstaan we daar onder? Over welk inkomen gaat dat?
Nee, dat vind ik dan weer veel te kortzichtig en te weinig empatisch beredeneert.quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moet je hier ook niet zeuren over dat je niet rond kunt komen met je uitkering.
En met gratis hepatitis a als toetjequote:Op donderdag 27 maart 2014 16:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar als je dan in de bak belandt wegens whatever (insert business) zijn je kinderen nog verder weg van huis. Bovendien lijkt een samenleving waarin mensen allerlei vage handeltjes gaan doen om aan geld te komen niet echt een wenselijke, kan leiden tot Amerikaanse toestanden o.i.d. Alhoewel een grijze economie voor mij wel een zekere charme heeft, met allemaal van straatkraampjes e.d. zoals je dat in het buitenland ziet.
Wel. Hangt van de situatie af. Ik ken een gozer die liever hier werkloos bleef want familie, vrienden en weet ik veel dan naar een gespreid bedje in Duitsland ging (stond een baan voor hem klaar via via). Uiteraard is niet iedereen zo, maar ik vond het erg triest.quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik dan weer veel te kortzichtig en te weinig empatisch beredeneert.
Het is toch volkomen logisch dat mensen niet bereid zijn alles achter zich te laten om vervolgens in een ander land nog meer onzekerheid te kennen en evenmin garantie op werk, en indien wel werk (wat dus niet waarschijnlijk is) tegen een beperkte vergoeding?
quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:01 schreef moussie het volgende:
[..]
En met gratis hepatitis a als toetje
Ik vind het afhankelijk van de situatie. Als er een baangarantie is etc, dan zou ik het ook logisch vinden als veel bezwaren wegvallen (al is het ook afhankelijk van het soort werk, inkomen, toekomstperspectief en de afstand etc). Duitsland is niet ver weg dus zo'n stap lijkt me minder groot dan een besluit om op grotere afstand je geluk te beproeven.quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel. Hangt van de situatie af. Ik ken een gozer die liever hier werkloos bleef want familie, vrienden en weet ik veel dan naar een gespreid bedje in Duitsland ging (stond een baan voor hem klaar via via). Uiteraard is niet iedereen zo, maar ik vond het erg triest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |