Nogmaals; ik was net zo verbaasd als jij.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Oh, dus omdat er een uitzondering is is dat voor de rest ook mogelijk.
Hoewel ik eigenlijk niet geloof dat je Duitse les mag gaan geven, betaald, zonder fatsoenlijk Duits te kunnen spreken.
Als er een gek is die jou wil inhuren prive ?quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Oh, dus omdat er een uitzondering is is dat voor de rest ook mogelijk.
Hoewel ik eigenlijk niet geloof dat je Duitse les mag gaan geven, betaald, zonder fatsoenlijk Duits te kunnen spreken.
Hoe lang heeft hij les gegeven dan ?quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nogmaals; ik was net zo verbaasd als jij.
Maar het KAN. Als hij het kan, kan jij het ook. Het is niet de uitzondering die jij ziet als excuus om er maar vooral niet in te duiken, het is de KANS.
Slimme mensen kijken naar anderen en denken: hee, wat hij kan, kan ik ook.
Domme mensen blijven klagen en wijzen naar anderen: waarom kan hij het wel en ik niet.
Exact, dat betoog ik hier al een tijdje.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:42 schreef macca728 het volgende:
Maar jij hebt geen bezwaar als bijstandsgerechtigden zwart gaan werken denk ik ?
Je moet immers je kansen pakken.
Hij is nog bezig. Het is een gast die altijd wel wat vindt (huis op toplocatie, grappige of interessante baan, etc.). En hij heeft minder te makken dan snakelady, veel minder; bijstandsniveau.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hoe lang heeft hij les gegeven dan ?
En hij werkt zwart ?quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij is nog bezig. Het is een gast die altijd wel wat vindt (huis op toplocatie, grappige of interessante baan, etc.). En hij heeft minder te makken dan snakelady, veel minder; bijstandsniveau.
Dat wordt wel elke keer aangehaald, blijkbaar om er een karikatuur van te maken. Maar bij de 'kan wel' schreeuwers ontbeert ook wel enig realisme hoor. Laten we wel de nuance houden.quote:
Geen idee, is dat van belang?quote:
Geloof jij echt dat iemand een niet vloeiend Duits sprekend persoon aan nemen om bijles te gaan geven in Duits?quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:44 schreef aijumu het volgende:
Kan niet .
Niks kan.
Ken nie.
Ken ik nie, wil ik nie.
Toen ik nog fulltime studeerde werd er regelmatig gevraagd of je huiwerkbegeleider van middelbare schoolleerlingen wilde worden. Dat terwijl ik geen opleiding in die richting deed.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nogmaals; ik was net zo verbaasd als jij.
Maar het KAN. Als hij het kan, kan jij het ook. Het is niet de uitzondering die jij ziet als excuus om er maar vooral niet in te duiken, het is de KANS.
Slimme mensen kijken naar anderen en denken: hee, wat hij kan, kan ik ook.
Domme mensen blijven klagen en wijzen naar anderen: waarom kan hij het wel en ik niet.
Die eigen verantwoordelijkheid heb je, die kan je niet naar iemand toeschuiven.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat wordt wel elke keer aangehaald, blijkbaar om er een karikatuur van te maken. Maar bij de 'kan wel' schreeuwers ontbeert ook wel enig realisme hoor. Laten we wel de nuance houden.
Denken in mogelijkheden is uiteraard prima en een must, maar dat denken in mogelijkheden wordt tegelijkertijd zwaar overschat, en anderzijds ook misbruikt om alles maar op de 'eigen verantwoordelijkheid' van de ander te kunnen schuiven.
Nou wordt ie helemaal mooi. Eerst vraag je om suggesties, dan geef ik ze en dan geloof je me gewoon niet.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Geloof jij echt dat iemand een niet vloeiend Duits sprekend persoon aan nemen om bijles te gaan geven in Duits?
Lijkt me wel, want ik denk dat veel bijstandsgerechtigden ook zwart werken en dus niet zo lui zijn.quote:
Niemand heeft het dan ook over totale afhankelijkheid en een afwachtende houding. Ik denk dat maar een klein deel van de Bijstandsgerechtigden zo'n houding heeft. Maar het is dan ook niet zwart - wit.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die eigen verantwoordelijkheid heb je, die kan je niet naar iemand toeschuiven.
Juist het als een kwijlende hond gaan zitten afwachten is de onnatuurlijke situatie.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij is nog bezig. Het is een gast die altijd wel wat vindt (huis op toplocatie, grappige of interessante baan, etc.). En hij heeft minder te makken dan snakelady, veel minder; bijstandsniveau.En als je kinderen hebt kan je niet een gok nemen en denken, ach dan werkt het niet, hbe ik kan mijn huis te verliezen en mijn kinderen geen eten te kunnen geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar juist door zijn wil om te excelleren, bezig te zijn, niet van anderen afhankelijk te zijn, vindt ie het. En soms werkt het niet, prima, zoek je wat anders.
De eerste fout is dat mensen in "zekerheid" en "baangarantie". Stap daar nou maar van af want dat HEB je niet."One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
Waarom niet? Je moet wel willen, en gewoon doen. En gewoon niet iedere keer, ja maar, ja maar...quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Geloof jij echt dat iemand een niet vloeiend Duits sprekend persoon aan nemen om bijles te gaan geven in Duits?
Maar nogmaals, ik merk dat er steeds meer naar mensen gevraagd worden in Nederland die Deens spreken, vandaar dus ik nu bezig ben met Deens leren.
Nou doe je het weer......quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
En als je kinderen hebt kan je niet een gok nemen en denken, ach dan werkt het niet, hbe ik kan mijn huis te verliezen en mijn kinderen geen eten te kunnen geven.
En is dat betaald en zodanig goed betaald dat je er een gezin van kan onderhouden? Of was dat een leuk zakcentje voor een student?quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:46 schreef Uccie het volgende:
[..]
Toen ik nog fulltime studeerde werd er regelmatig gevraagd of je huiwerkbegeleider van middelbare schoolleerlingen wilde worden. Dat terwijl ik geen opleiding in die richting deed.
Dus als het zoiets is, dan kan het wel.
Dat kan wel. Kinderen zien een sterke moeder en denken; een voorbeeld.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
En als je kinderen hebt kan je niet een gok nemen en denken, ach dan werkt het niet, hbe ik kan mijn huis te verliezen en mijn kinderen geen eten te kunnen geven.
Dat doe je erbij, erlangs mocht het goed gaan lopen dan maak je een keuze, en het leven zit vol risico's zo is het altijd al geweest.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kap nou met happen Snake meisje. Je hoeft je voor niemand te verantwoorden hier. Ik heb het je hier al meerdere malen zien doen, en dat siert je. Maar je bent niemand verantwoording schuldig.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je stelt geen vragen om meer te weten te komen over de KANS, maar vragen om zo snel mogelijk de mogelijke kans de kop in te drukken.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
En is dat betaald en zodanig goed betaald dat je er een gezin van kan onderhouden? Of was dat een leuk zakcentje voor een student?
Dat kan natuurlijk nooit als fulltime baan, want die kinderen zitten op school.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
En is dat betaald en zodanig goed betaald dat je er een gezin van kan onderhouden? Of was dat een leuk zakcentje voor een student?
Luxe positie? Ga je mond eens spoelen. Ha!quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:50 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kap nou met happen Snake meisje. Je hoeft je voor niemand te verantwoorden hier. Ik heb het je hier al meerdere malen zien doen, en dat siert je. Maar je bent niemand verantwoording schuldig.![]()
Die gasten kijken niet verder dan hun eigen situatie en kunnen niet indenken dat wat zij kunnen niet perse voor anderen is weggelegd, bovendien is het makkelijk praten vanuit onze luxe positie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |