abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138234178
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

Oh, dus omdat er een uitzondering is is dat voor de rest ook mogelijk.
Hoewel ik eigenlijk niet geloof dat je Duitse les mag gaan geven, betaald, zonder fatsoenlijk Duits te kunnen spreken.
Nogmaals; ik was net zo verbaasd als jij.

Maar het KAN. Als hij het kan, kan jij het ook. Het is niet de uitzondering die jij ziet als excuus om er maar vooral niet in te duiken, het is de KANS.

Slimme mensen kijken naar anderen en denken: hee, wat hij kan, kan ik ook.
Domme mensen blijven klagen en wijzen naar anderen: waarom kan hij het wel en ik niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138234186
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

Oh, dus omdat er een uitzondering is is dat voor de rest ook mogelijk.
Hoewel ik eigenlijk niet geloof dat je Duitse les mag gaan geven, betaald, zonder fatsoenlijk Duits te kunnen spreken.
Als er een gek is die jou wil inhuren prive ?

De vraag is meer hoe lang hij dit heeft gedaan,
pi_138234194
Kan niet .
Niks kan.
Ken nie.
Ken ik nie, wil ik nie.
pi_138234201
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar het KAN. Als hij het kan, kan jij het ook. Het is niet de uitzondering die jij ziet als excuus om er maar vooral niet in te duiken, het is de KANS.

Domme mensen blijven klagen en wijzen naar anderen: waarom kan hij het wel en ik niet.
Hoe lang heeft hij les gegeven dan ?
pi_138234203
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:42 schreef macca728 het volgende:
Maar jij hebt geen bezwaar als bijstandsgerechtigden zwart gaan werken denk ik ?
Je moet immers je kansen pakken.
Exact, dat betoog ik hier al een tijdje.

Zwart werk dat niemand werkloos maakt is er in overvloed. Goed zoeken en de wil hebben het te vinden.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_138234232
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hoe lang heeft hij les gegeven dan ?
Hij is nog bezig. Het is een gast die altijd wel wat vindt (huis op toplocatie, grappige of interessante baan, etc.). En hij heeft minder te makken dan snakelady, veel minder; bijstandsniveau.

Maar juist door zijn wil om te excelleren, bezig te zijn, niet van anderen afhankelijk te zijn, vindt ie het. En soms werkt het niet, prima, zoek je wat anders.

De eerste fout is dat mensen in "zekerheid" en "baangarantie". Stap daar nou maar van af want dat HEB je niet.

pi_138234253
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij is nog bezig. Het is een gast die altijd wel wat vindt (huis op toplocatie, grappige of interessante baan, etc.). En hij heeft minder te makken dan snakelady, veel minder; bijstandsniveau.
En hij werkt zwart ?
pi_138234271
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:41 schreef aijumu het volgende:

[..]

en weer kan niet.
Dat wordt wel elke keer aangehaald, blijkbaar om er een karikatuur van te maken. Maar bij de 'kan wel' schreeuwers ontbeert ook wel enig realisme hoor. Laten we wel de nuance houden.

Denken in mogelijkheden is uiteraard prima en een must, maar dat denken in mogelijkheden wordt tegelijkertijd zwaar overschat, en anderzijds ook misbruikt om alles maar op de 'eigen verantwoordelijkheid' van de ander te kunnen schuiven.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_138234274
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

En hij werkt zwart ?
Geen idee, is dat van belang?

donderdag 27 maart 2014 @ 18:46:55 #260
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138234293
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:44 schreef aijumu het volgende:
Kan niet .
Niks kan.
Ken nie.
Ken ik nie, wil ik nie.
Geloof jij echt dat iemand een niet vloeiend Duits sprekend persoon aan nemen om bijles te gaan geven in Duits?

Maar nogmaals, ik merk dat er steeds meer naar mensen gevraagd worden in Nederland die Deens spreken, vandaar dus ik nu bezig ben met Deens leren.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:46:58 #261
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138234295
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Toen ik nog fulltime studeerde werd er regelmatig gevraagd of je huiwerkbegeleider van middelbare schoolleerlingen wilde worden. Dat terwijl ik geen opleiding in die richting deed.
Dus als het zoiets is, dan kan het wel.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138234300
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat wordt wel elke keer aangehaald, blijkbaar om er een karikatuur van te maken. Maar bij de 'kan wel' schreeuwers ontbeert ook wel enig realisme hoor. Laten we wel de nuance houden.

Denken in mogelijkheden is uiteraard prima en een must, maar dat denken in mogelijkheden wordt tegelijkertijd zwaar overschat, en anderzijds ook misbruikt om alles maar op de 'eigen verantwoordelijkheid' van de ander te kunnen schuiven.
Die eigen verantwoordelijkheid heb je, die kan je niet naar iemand toeschuiven.

Juist het als een kwijlende hond gaan zitten afwachten is de onnatuurlijke situatie.

pi_138234331
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:46 schreef snakelady het volgende:

[..]

Geloof jij echt dat iemand een niet vloeiend Duits sprekend persoon aan nemen om bijles te gaan geven in Duits?

Nou wordt ie helemaal mooi. Eerst vraag je om suggesties, dan geef ik ze en dan geloof je me gewoon niet. 8)7

Waarom zou ik in godsnaam hierover liegen? :N

pi_138234346
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geen idee, is dat van belang?
Lijkt me wel, want ik denk dat veel bijstandsgerechtigden ook zwart werken en dus niet zo lui zijn.
Maar dat valt dan weer niet in de smaak.
pi_138234350
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die eigen verantwoordelijkheid heb je, die kan je niet naar iemand toeschuiven.

Juist het als een kwijlende hond gaan zitten afwachten is de onnatuurlijke situatie.
Niemand heeft het dan ook over totale afhankelijkheid en een afwachtende houding. Ik denk dat maar een klein deel van de Bijstandsgerechtigden zo'n houding heeft. Maar het is dan ook niet zwart - wit.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:48:59 #266
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138234359
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar juist door zijn wil om te excelleren, bezig te zijn, niet van anderen afhankelijk te zijn, vindt ie het. En soms werkt het niet, prima, zoek je wat anders.

De eerste fout is dat mensen in "zekerheid" en "baangarantie". Stap daar nou maar van af want dat HEB je niet.
En als je kinderen hebt kan je niet een gok nemen en denken, ach dan werkt het niet, hbe ik kan mijn huis te verliezen en mijn kinderen geen eten te kunnen geven.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138234374
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:46 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar nogmaals, ik merk dat er steeds meer naar mensen gevraagd worden in Nederland die Deens spreken, vandaar dus ik nu bezig ben met Deens leren.
Waarom niet? Je moet wel willen, en gewoon doen. En gewoon niet iedere keer, ja maar, ja maar...
pi_138234380
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

En als je kinderen hebt kan je niet een gok nemen en denken, ach dan werkt het niet, hbe ik kan mijn huis te verliezen en mijn kinderen geen eten te kunnen geven.
Nou doe je het weer......
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:50:08 #269
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138234398
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:46 schreef Uccie het volgende:

[..]

Toen ik nog fulltime studeerde werd er regelmatig gevraagd of je huiwerkbegeleider van middelbare schoolleerlingen wilde worden. Dat terwijl ik geen opleiding in die richting deed.
Dus als het zoiets is, dan kan het wel.
En is dat betaald en zodanig goed betaald dat je er een gezin van kan onderhouden? Of was dat een leuk zakcentje voor een student?
pi_138234404
quote:

[..]

Dat kan wel. Kinderen zien een sterke moeder en denken; een voorbeeld.

Ze zien een slappeling die afwacht en denken: oh, zo moet ik leven, alles op anderen afschuiven.

pi_138234406
quote:

[..]

Dat doe je erbij, erlangs mocht het goed gaan lopen dan maak je een keuze, en het leven zit vol risico's zo is het altijd al geweest.
pi_138234422
quote:

[..]

Kap nou met happen Snake meisje. Je hoeft je voor niemand te verantwoorden hier. Ik heb het je hier al meerdere malen zien doen, en dat siert je. Maar je bent niemand verantwoording schuldig. :)

Die gasten kijken niet verder dan hun eigen situatie en kunnen niet indenken dat wat zij kunnen niet perse voor anderen is weggelegd, bovendien is het makkelijk praten vanuit onze luxe positie.
pi_138234434
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

En is dat betaald en zodanig goed betaald dat je er een gezin van kan onderhouden? Of was dat een leuk zakcentje voor een student?
Je stelt geen vragen om meer te weten te komen over de KANS, maar vragen om zo snel mogelijk de mogelijke kans de kop in te drukken.

Veel sterkte in je leven als je zo denkt. }:|

donderdag 27 maart 2014 @ 18:51:42 #274
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138234450
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk nooit als fulltime baan, want die kinderen zitten op school.
Maar met meerdere parttime banen kom je ook een heel eind.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138234459
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Kap nou met happen Snake meisje. Je hoeft je voor niemand te verantwoorden hier. Ik heb het je hier al meerdere malen zien doen, en dat siert je. Maar je bent niemand verantwoording schuldig. :)

Die gasten kijken niet verder dan hun eigen situatie en kunnen niet indenken dat wat zij kunnen niet perse voor anderen is weggelegd, bovendien is het makkelijk praten vanuit onze luxe positie.
Luxe positie? Ga je mond eens spoelen. Ha!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')