SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* 29 maart Rotterdam-Maastricht 170km en 30 maart Ivo's 200km.
MarcoD
Kanoboy
Kaasplank
* za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route)
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door kanovinnie op 27-03-2014 16:46:52 ]Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Trainingsmogelijkheid voor 24u van zandvoort.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:52 schreef kanovinnie het volgende:
Wat houd het in? Gewoon knallen in een groep over het circuit?
Maar ook voor mensen die niet aan de 24u meedoen mogelijkheid om rondjes over circuit te maken.![]()
Zal wel even verslag geven, heb het idee dat ik het anders wel in een latere post typ.quote:Op donderdag 27 maart 2014 07:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm, je hebt het geprobeerd in de finale maar teruggepakt in de laatste toer? En je kon niet meer aanpikken want je kwam op een minuutje binnen van het peloton?
Had eiks gehoopt dat je 't in de spurt zou proberen. Geeft niks hoor, allemaal snelle jonges bij de 1e 30/40.
Tempo lag lekker en ik durfde eigenlijk geen moment op mijn Garmin te kijken voor stats (concentratie was wel nodig). Na 45 min was er een flinke valpartij met 45km+ van 4 renners oid midden in het peloton op een recht stuk. Beetje apart. Ambulance erbij en alles. Wij hebben 25 min rustig doorgefietst tegen de kou, maar de rondeteller was stopgezet met nog 18 ronden te gaan.
Vervolgens bij de start weer een herstart, maar met slechts 9 rondes te gaan. Iedereen weer hersteld en ik had het vermoeden dat dit in mijn nadeel zou werken. Uiteindelijk weer een beetje warm geworden en toen hadden twee renners een gaatje van 15 meter oid, niet zo veel. Een andere renner reed er naar toe en ik ging in zijn wiel mee. Toen hij op kop kwam wilde die dat ik overnam en ik moest wel wat het tempo lag niet hoog genoeg. Uiteindelijk zat niemand in mijn wiel en dan ga je je ook niet inhouden. Ik hoopte nog dat een teammaat zou meegaan, want zoiets hadden we afgesproken te doen, maar het was hem niet gelukt.
Dus toen nog 4 rondes te gaan en dat is toch wel iets te ver. Met nog iets minder dan 2 rondes te gaan sloot een renner aan en die had nog wel goede benen. Heb nog 1 keer over kunnen nemen maar met nog 2/3de ronde (ongeveer 1km is dat) te gaan was de aanval voorbij.
Vervolgens heb ik heel rustig aan gedaan want ik wilde de finish zien (vandaar de minuut achterstand). Ook nog van een afstandje een valpartij gezien, maar achteraf hoorde ik dat in die 4 rondes er in totaal 3 valpartijen waren. Gelukkig heb ik daar geen last van gehad door mijn aanval.
Als er iets meer aanvallers waren geweest had het misschien wel tot een succes kunnen eindigen, maar misschien volgende keer toch voor de sprint gaan. Toch vind ik niet dat mijn strategie heel verkeerd was, want met die 9 rondes te gaan was het redelijk kamikaze en ben blij dat ik daar niet tussen heb gezeten voor mijn eerst 'echte' KNWU koers.![]()
Check.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik woon zowat naast het circuit, kan de auto's horen als ik op mn dakterras zit. Dus als mensen 9/4 daar ff gaan fietsen doe ik mee!
En bedankt voor de motiverende woorden. Kans is groot dat ik de 150 ga doen. Nu alleen mn vrienden nog vertellen.![]()
En dat is?quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:59 schreef ThePlaneteer het volgende:
Kan die OP niet SFW worden gemaakt?If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
SafeForWork, maw, die wijven eruit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Niet al die leuke vrouwen die mijn ICT manager straks in mijn temporary files ziet :p"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Zaterdag organiseer ik een wedstrijd voor studenten en bij de B categorie is een transponder niet verplicht. Hebben jullie tips om een goed klassement op te kunnen maken? Daarmee bedoel ik de finishvolgorde bijhouden. We hebben een paar juryleden die 'meeschrijven', maar je kan moeilijk alles zien en onthouden en noteren. Ik zat te denken aan een recorder op je telefoon zodat je kan praten en daardoor meer nummers kan noteren. Daarnaast willen we ook twee camera's neerzetten. Hebben jullie nog iets handigs?![]()
Ik zou zo naast dat niet zo heel veel weten. Zorgen dat je een duidelijke lijn hebt waar je over filmt is sowieso wel handig. Eventueel een overzichtscamera om te kunnen zien wie wie is. Want als je weet welk wiel als eerst over de finish is betekend dat nog niet dat je weet van wie dat wiel was zegmaarquote:Op donderdag 27 maart 2014 14:11 schreef FastFox91 het volgende:
Zaterdag organiseer ik een wedstrijd voor studenten en bij de B categorie is een transponder niet verplicht. Hebben jullie tips om een goed klassement op te kunnen maken? Daarmee bedoel ik de finishvolgorde bijhouden. We hebben een paar juryleden die 'meeschrijven', maar je kan moeilijk alles zien en onthouden en noteren. Ik zat te denken aan een recorder op je telefoon zodat je kan praten en daardoor meer nummers kan noteren. Daarnaast willen we ook twee camera's neerzetten. Hebben jullie nog iets handigs?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Even een uurtje nieuwe cassette en bril getest en de lokale kuitenbijters opgezocht. Heb er nu een 12-23 opgezet en 52-39 voor. Al was het niet met de cadance van Froome, ik kwam overal boven met hs sub 75%/max dus laat de bergcassette mooi nog in de doos.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Hey even voor de duidelijkheid, waar en hoe laat gaan we verzamelen voor de utrecht-maastricht tocht?
Koffie bij gripper zit er niet in, dus dan om 11:30 bij de burgerking in het station Utrecht?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Een werk schuin van achter ook filmen zodat je de nummers goed ziet.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou zo naast dat niet zo heel veel weten. Zorgen dat je een duidelijke lijn hebt waar je over filmt is sowieso wel handig. Eventueel een overzichtscamera om te kunnen zien wie wie is. Want als je weet welk wiel als eerst over de finish is betekend dat nog niet dat je weet van wie dat wiel was zegmaar
En op de lijn zelf filmen. En idd met meerdere mensen noteren. Gewoon iemand van de 1e 3 de nummers op laten schrijven bij de finish, iemand de 2e drie... ect.![]()
ik ga stink jaloers zijn , wat een prachtig weer gaan jullie deze keer krijgenIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Kortkortquote:Op donderdag 27 maart 2014 14:41 schreef dop het volgende:
ik ga stink jaloers zijn , wat een prachtig weer gaan jullie deze keer krijgenMag ook wel een keer na alle in het water gevallen meets van dit jaar
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Lijkt mij primaquote:Op donderdag 27 maart 2014 14:40 schreef kanovinnie het volgende:
Hey even voor de duidelijkheid, waar en hoe laat gaan we verzamelen voor de utrecht-maastricht tocht?
Koffie bij gripper zit er niet in, dus dan om 11:30 bij de burgerking in het station Utrecht?If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
10:42 oid op sloterdijk zeker?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hopenlijk zaterdag nog niet heel warm, want rugzak op is toch irritanter als het echt warm isquote:Op donderdag 27 maart 2014 14:41 schreef dop het volgende:
ik ga stink jaloers zijn , wat een prachtig weer gaan jullie deze keer krijgen![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:45 schreef MarcoD het volgende:
Ja dan op sloterdijk, dus dan spreken we met de treingangers voor de BK af en met de fietsers/afzetters buiten voor jaarbeurs ofzo?quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:45 schreef ddx het volgende:
Ik wacht dan wel buiten bij de roltrappen op julie. (dus kant jaarbeurs)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nice! Handgebouwd setje ofnie?quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:45 schreef MarcoD het volgende:
Ja dan op sloterdijk, dus dan spreken we met de treingangers voor de BK af en met de fietsers/afzetters buiten voor jaarbeurs ofzo?
Nieuwe bandjes op lichte wieltjes.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |