Dit zou mij storen. Je bent niet vooruit op je studiegenoten, je hebt een andere keuze gemaakt.quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:50 schreef Saleu het volgende:
terwijl ik al een stap verder ben dan alleen samenwonen.
Ik heb na dit schooljaar een diploma, maar ik ben er over na aan het denken om nog een jaar door te gaan, maar dit weet ik nog niet zeker of ik dit doe.quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:52 schreef LelijKnap het volgende:
Zij heeft inderdaad nog maar een paar jaar om babies te maken, jij nog 20.
Hoelang moet je nog studeren?
Dat staat er niet. 'Stap verder DAN samenwonen.'quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:54 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Dit zou mij storen. Je bent niet vooruit op je studiegenoten, je hebt een andere keuze gemaakt.
Verder is het je eigen leven, doe lekker wat je zelf leuk vind.
Je kunt op je 50ste anders nog iemand prima bezwangeren.quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:52 schreef LelijKnap het volgende:
Zij heeft inderdaad nog maar een paar jaar om babies te maken, jij nog 20.
Ow, dan zou ik gewoon lekker huisvader worden joh. Gewoon doen alsof je geen werk kan vinden en lekker gaan chillen met je nazaat.quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:55 schreef Saleu het volgende:
[..]
Ik heb na dit schooljaar een diploma, maar ik ben er over na aan het denken om nog een jaar door te gaan, maar dit weet ik nog niet zeker of ik dit doe.
Godver, je hebt gelijk. Zomaar overheen gelezenquote:Op donderdag 27 maart 2014 11:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat staat er niet. 'Stap verder DAN samenwonen.'
Uiteraard, op je 60ste ook wel. Maar na de 40 wordt het met het jaar minder ideaal, voor jou en kind.quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:57 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Je kunt op je 50ste anders nog iemand prima bezwangeren.
Dat kan ook zomaar 10 jaar duren voor er een vast contract is en zelfs dan zegt dat nog helemaal niets.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:04 schreef CliffYablonski het volgende:
Persoonlijk zou ik eerst je financiele stuk beter op orde brengen. Eerst zelf vast contract en dan POW POW POW
Huh,"verder dan samenwonen" betekent dat het tijd is voor kinderen ofzo? Wat betekent verder dan samenwonen uberhaupt? Klaar voor een volgende stap? Dat kan ook trouwen of samen een huis kopen zijn.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:05 schreef Moppert het volgende:
Doen! je geeft namelijk zelf al wel antwoord op je eigen vraag.
Je geeft aan dat je verder bent dan samenwonen etc.
Goed dat je het zegt, dat had TS zelf vast nog niet bedachtquote:Op donderdag 27 maart 2014 12:01 schreef LelijKnap het volgende:
Over 10 jaar heb je trouwens een vrouw van 40.
Daarom kun je het beter andersom doen, jij ouder dan de vrouw. Kun je als man zijnde nog lang genieten van je twintiger jaren.quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:50 schreef Saleu het volgende:
Ik ben een man/jongen van 22 en heb een vriendin van 29. We zijn nu ruim 4,5 jaar bij mekaar waarvan ruim 3 jaar samenwonend.
Mijn vriendin heeft ondertussen wel de leeftijd voor kinderen en wil dit ook graag. We hebben er een tijdje over nagedacht of we dat nu al wilden omdat ik momenteel nog student ben (zij werkt al 6 jaar), maar we hebben besloten om toch te beginnen met kinderen aangezien het financieel gewoon kan.
Vorige week, op haar verjaardag, hebben we ons verloofd. Op school weten medestudenten er ook van dat ik al zo ver in een relatie ben. Uit mijn klas woont behalve ik nog niemand samen, terwijl ik al een stap verder ben dan alleen samenwonen.
De reacties lopen heel erg uiteen. Echt negatieve reacties heb ik niet gehad, maar de een vind het heel leuk voor mij, terwijl een ander zegt dat ik het leven heb van iemand van 30. Ik weet zelf ook wel dat ik wat verder ben dan de rest, maar ik voel me er niet te jong voor.
Hoe zouden jullie op mijn situatie reageren? Gewoon even uit nieuwsgierigheid.
De TT alleen al geeft eigenlijk twijfel aan.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:50 schreef PBateman1978 het volgende:
Alleen jij kan bepalen of het te vroeg is of niet.
Het feit dat je hier een topic over opent zegt wel iets lijkt me.
Lijkt mij makkelijker te combineren met studeren (a 20-30 uurtjes per week) dan werken (40 uur per week). Financieel lijkt het mij dan wel weer wat minder.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:03 schreef Deetch het volgende:
Het is jouw leven, als het goed voelt gewoon doen. Bedenk wel dat studeren lastiger wordt als je 's avonds een huilend kind hebt dat je wakker houdt.
Verder dan de rest klinkt wat vreemd eerlijk gezegd. Je 'ligt niet voor' op anderen, simpelweg omdat er zat zijn die nooit kinderen willen/krijgen (of dat nu nog niet willen).quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:50 schreef Saleu het volgende:
Ik weet zelf ook wel dat ik wat verder ben dan de rest, maar ik voel me er niet te jong voor.
Jouw keuze, maar ik zou bepaald niet jaloers worden. En nieuwsgierig hoe het afloopt.quote:Hoe zouden jullie op mijn situatie reageren? Gewoon even uit nieuwsgierigheid.
Precies ditquote:Op donderdag 27 maart 2014 16:47 schreef Westerling het volgende:
[..]
Verder dan de rest klinkt wat vreemd eerlijk gezegd. Je 'ligt niet voor' op anderen, simpelweg omdat er zat zijn die nooit kinderen willen/krijgen (of dat nu nog niet willen).
[..]
Jouw keuze, maar ik zou bepaald niet jaloers worden. En nieuwsgierig hoe het afloopt.
Ik denk zo ook maar dan de andere kant op. Arme lui die denken dat mijn leven minder leuk is omdat ik niet in ee discotheek staquote:Op donderdag 27 maart 2014 16:58 schreef vera166 het volgende:
Al is dat kinderachtig. Maarja. Ik zou echt niet jaloers ofzo zijn in ieder geval. Als ik in discotheken rond loop zal ik nog ff aan die ene klasgenoot denken met een kind. Snap je
Klopt, ik ben dan pas 22, maar het uitgaansleven heb ik ook zo goed als achter me gelaten. Voor dat geld wat je in een discotheek kwijt bent gaan wij liever eens uit eten of een weekendje weg.quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:17 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik denk zo ook maar dan de andere kant op. Arme lui die denken dat mijn leven minder leuk is omdat ik niet in ee discotheek sta
Een kind willen is per definitie egoïstisch... Maar goed, 'zulke ouders'? Leg uitquote:Op donderdag 27 maart 2014 14:45 schreef Leonos het volgende:
Al nagedacht over het kind ipv alleen aan jullie zelf?
Je zal maar zulke ouders hebben
Iemand van 22 die een kind krijgt met iemand van 29.quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:20 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Een kind willen is per definitie egoïstisch... Maar goed, 'zulke ouders'? Leg uit
Over 15 jaar heeft TS een puber en een vrouw van 45...quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:01 schreef LelijKnap het volgende:
Over 10 jaar heb je trouwens een vrouw van 40.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:00 schreef HostiMeister het volgende:
Moet je lekker zelf weten, ik zou het iig niet kunnen/willen.
Hoe generaliserendquote:Op donderdag 27 maart 2014 17:23 schreef Leonos het volgende:
[..]
Iemand van 22 die een kind krijgt met iemand van 29.
Over 5 jaar is het 27 vs 34. De vrouw wil elk weekend familie dingen doen, gast wilt soms nog party'en. En de jongen in kwestie zal ook wel uitgekeken raken op een gerimpelde vrouw.
90% kans dat deze relatie mislukt, dan zit dat kind weer met gescheiden retard ouders.![]()
Is gewoon spijtig.
In grote lijnen klopt het wel.quote:
Dit is onzin lijkt me. Als je het andersom bekijkt, wat je vaker ziet:quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:23 schreef Leonos het volgende:
[..]
Over 5 jaar is het 27 vs 34. De vrouw wil elk weekend familie dingen doen, gast wilt soms nog party'en. En de jongen in kwestie zal ook wel uitgekeken raken op een gerimpelde vrouw.
90% kans dat deze relatie mislukt, dan zit dat kind weer met gescheiden retard ouders.![]()
Is gewoon spijtig.
Mannen worden mooier tussen 30 en 40, vrouwen niet.quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:29 schreef Saleu het volgende:
[..]
Dit is onzin lijkt me. Als je het andersom bekijkt, wat je vaker ziet:
Over 5 jaar is het 27 vs 34. De man wil elk weekend familie dingen doen, vrouw wilt soms nog party'en. En de vrouw in kwestie zal ook wel uitgekeken raken op een grijsharige, kaal wordende man.
Zoals in een eerdere post ben ik nooit echt van het feesten geweest, dus waarschijnlijk is dat tegen die tijd helemaal voorbij.
mijnes doet dat graag hoorquote:Op donderdag 27 maart 2014 17:28 schreef Ixnay het volgende:
[..]
In grote lijnen klopt het wel.
Geen enkele man die ik ken staat te springen om zijn schoonouders te bezoeken op zondag.
Er zijn ook genoeg vrouwen die het familiebezoek beperken tot de noodzakelijke 'eens in de zoveel tijden'. Elke zondag, mijn ouders, zijn ouders, wát dan ook 'elke zondag'quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:28 schreef Ixnay het volgende:
[..]
In grote lijnen klopt het wel.
Geen enkele man die ik ken staat te springen om zijn schoonouders te bezoeken op zondag.
Mannen ook niet hoor. Ik snap niet wie dat mannen heeft wijs gemaakt.quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:41 schreef Leonos het volgende:
[..]
Mannen worden mooier tussen 30 en 40, vrouwen niet.
Ik bedoelde dat niet, hoe je het stelt.quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:17 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik denk zo ook maar dan de andere kant op. Arme lui die denken dat mijn leven minder leuk is omdat ik niet in ee discotheek sta
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:06 schreef RM-rf het volgende:
leef je leven naar je eigen maatstaven en niet naar die van anderen..
Doe wat je doet gewoon voor jezelf en niet om 'goedkeuring' van anderen ervoor te krijgen
ja want een baby is het eind van je levenquote:Op donderdag 27 maart 2014 11:55 schreef Leonos het volgende:
Je weet dat je dan wel heel je jaren twintig kwijt bent?
Je leeft maar 1x ouwe!
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 06:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ja want een baby is het eind van je leven
[..]
[..]
|
Forum Opties | |